تحصیل دامپزشکی در کانادا

تحصیل دامپزشکی در کانادا از جمله گزینه های تحصیلی برای متقاضیان ایرانی است. در این راستا گروه مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با تهیه این مقاله به سوال های رایج متقاضیان در مورد ادامه تحصیل دامپزشکی، شرایط تحصیل در دوره های تخصصی دامپزشکی و دانشگاه دامپزشکی در کانادا پاسخ داده اند. اگر قصد تحصیل در رشته دامپزشکی در کانادا را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دلایل متقاضیان ایرانی برای تحصیل دامپزشکی در کانادا چیست؟

متقاضیان ایرانی برای تحصیل در رشته دامپزشکی در کانادا دلایل فراوانی دارند. اعتبار مدرک تحصیلی و وجود دانشگاه های معتبر جهانی و مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیلی را می توان از مهم ترین دلایل متقاضیان ایرانی برای تحصیل در کانادا دانست. علاوه بر این امکان اخذ بورسیه های تحصیلی، بالا بودن درآمد و حقوق و فرصت های کاری فراوان از جمله دلایل دیگر متقاضیان برای تحصیل در رشته دامپزشکی می باشد.

شرایط اخذ پذیرش رشته دامپزشکی در کانادا

شرایط اخذ پذیرش دامپزشکی در کانادا در دانشگاه ها و استان های این کشور متفاوت است. در ادامه به بررسی شرایط پذیرش رشته دامپزشکی در دانشگاه های مختلف هر استان کانادا می پردازیم:

  • متقاضیان برای اخذ پذیرش دامپزشکی در دانشگاه گوئلف کانادا باید در آزمون MCAT یا آزمون پذیرش رشته های پزشکی، دندانپزشکی و رشته های علوم پزشکی کانادا نمره لازم را اخذ کنند. دیگر شرط اخذ پذیرش دامپزشکی این دانشگاه دارا بودن نمره آیلتس 6.5 با شرط نمره 6 در هر مهارت و نمره تافل 89 با شرط نمره 21 در هر مهارت می باشد.
  • متقاضیان برای اخذ پذیرش دامپزشکی در دانشگاه کلگری باید دارای مجوز اقامت دائم این کشور باشند. علاوه بر این متقاضیان باید دارای مدرک زبان تافل با حداقل نمره 92 باشند.
  • متقاضیان برای اخذ پذیرش دامپزشکی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ساسکاچوان و دانشگاه پرنس ادوارد باید دارای نمره های بالا در مقطع کارشناسی و دارا بودن سوابق کار عملی دامپزشکی باشند.

شرایط تحصیل دامپزشکی در کانادا

متقاضیان برای تحصیل پزشکی در کانادا و دامپزشکی باید دارای مدرک دیپلم 12 ساله دبیرستان باشند. دارا بودن نمره های عالی در دروس علوم پایه دبیرستان مانند درس شیمی و زیست شناسی برای تحصیل دامپزشکی کانادا الزامی است. مدت زمان مدرک دکترای دامپزشکی کانادا DVM در حدود 6 سال می باشد. متقاضی باید در حدود 2 سال از این مدت را در یک دانشگاه معمولی به تحصیل دروس مقدماتی بپردازد. پس از آن متقاضی باید 4 سال دیگر را صرف تحصیل دوره دامپزشکی در کالج دامپزشکی کند.

"شرایط

شرایط ادامه تحصیل دامپزشکی در کانادا

متقاضیان برای ادامه تحصیل دامپزشکی در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد باید دارای مدرک کارشناسی دامپزشکی با ریزنمره های تحصیلی عالی در دروس علوم پایه باشند. علاوه بر این دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6.5 یا تافل 89 الزامی است. متقاضیان برای تحصیل ارشد رشته دامپزشکی در کانادا باید دارای مقاله های علمی تحقیقی و توصیه نامه های تحصیلی از اساتید مقطع کارشناسی باشند.

تحصیل دامپزشکی در مقطع دکترا DVM

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد دامپزشکی می توانند برای تحصیل در مقطع دکترای این رشته در دانشگاه های کانادا اقدام کنند. متقاضیان برای تحصیل تخصص دامپزشکی در کانادا و اخذ مدرک دکترای تخصصی این رشته باید دارای مدرک کارشناسی علوم BSc و یا کارشناسی مهندسی BEng یا معادل آن باشند. در واقع فارغ التحصیل باید در دوره 4 ساله کارشناسی از دانشگاه های معتبر تحصیل کرده باشد.

دارا بودن معدل سطح B یا در حدود 79% تا 70% نمره در دو سال آخر مقطع کارشناسی برای اخذ پذیرش دکترا دامپزشکی الزامی است.

دانشگاه های برتر کانادا

دانشگاه های کانادا همواره در فهرست برترین دانشگاه های جهان جایگاه های بالایی را کسب می کنند، به همین خاطر مهاجرت به کانادا از محبوب ترین مقاصد در میان مهاجران است. متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه دامپزشکی در کانادا می توانند در برخی از برترین دانشگاه های این کشور ثبت نام کنند. از مهم ترین دانشگاه ها و کالج های دامپزشکی کانادا موارد زیر را می توان نام برد:

  • دانشگاه گوئلف University pf Guelph
  • دانشگاه ساسکاچوان University of Saskatchewan
  • دانشگاه کلگری University of Calgary
  • دانشگاه مونترال University if Montréal
  • دانشگاه جزیره پرنس ادواردUniversity of Prince Edward Island
  • کالج دامپزشکی آتلانتیک Atlantic Veterinary College
  • کالج دامپزشکی آنتاریو Ontario Veterinary College
  • کالج دامپزشکی وسترن Western College of veterinary College

تحصیل دامپزشکی در دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال که از جمله دانشگاه های ممتاز کانادا محسوب می شود، دارای کالج دامپزشکی برای تحصیل در رشته دامپزشکی می باشد. این دانشگاه دامپزشکی در کانادا که در جایگاه 3 برترین دانشگاه کانادا قرار دارد، در رنکینگ برترین دانشگاه های جهان دارای رتبه 43 می باشد.

  • کالج دامپزشکی دانشگاه مونترال به عنوان تنها کالج دامپزشکی در قاره آمریکای شمالی است که به زبان فرانسه تدریس می کند.
  • متقاضیان با تحصیل در رشته دامپزشکی دانشگاه مونترال می توانند در جامعه دامپزشکان انگلیسی زبان و فرانسه زبان عضو شوند.

تحصیل دامپزشکی در دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان که از دانشگاه های دولتی کانادا است، به عنوان یک دانشگاه تحقیق-محور محسوب می شود. دانشگاه ساسکاچوان علاوه بر رشته های متنوع تحصیلی دارای رشته های کشاورزی، محیط زیست و دامپزشکی است. متقاضیان برای ادامه تحصیل دامپزشکی در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه باید دارای نمره های بالا در مقطع کارشناسی باشند.

  • از دیگر شرایط ادامه تحصیل دامپزشکی در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه دارا بودن سوابق کاری عملی در حوزه دامپزشکی می باشد.
  • متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه دامپزشکی در کانادا و دانشگاه ساسکاچوان باید دارای مقاله های علمی تحقیقی و امتیاز لازم در مصاحبه علمی باشند.

تحصیل دامپزشکی در دانشگاه گوئلف

دانشگاه گوئلف که در استان آنتاریو کانادا قرار دارد، در رده بندی های سایت QS دارای رتبه اول دانشگاه های دامپزشکی کانادا می باشد. کالج دامپزشکی دانشگاه گوئلف دارای جایگاه چهارم جهانی در میان دانشگاه ها و کالج های دامپزشکی جهان است. کالج دامپزشکی گوئلف رشته های زیست پزشکی، پاتوبیولوژی، مطالعات بالینی و پزشکی را به متقاضیان ارائه می دهد.

  • متقاضیان برای تحصیل در رشته دامپزشکی در کانادا در دانشگاه گوئلف باید در آزمون MCAT نمره لازم را کسب کنند. آزمون MCAT آزمون پذیرش رشته های علوم پزشکی در کانادا است.
  • دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6.5 به بالا و تافل IBT 89 به بالا برای اخذ پذیرش در رشته دامپزشکی این دانشگاه الزامی است.
  • از مزیت های تحصیل دامپزشکی در دانشگاه گوئلف کانادا مورد تایید بودن این دانشگاه از نظر ورازت علوم ایران می باشد.

تحصیل دامپزشکی در کانادا و بورسیه های تحصیلی

متقاضیان با تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و تخصص دامپزشکی در کانادا می توانند از بورسیه دامپزشکی کانادا و کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه های این کشور برخوردار شوند. متقاضیان با دارا بودن رزومه علمی تحصیلی قوی، مقاله های تحقیقی و رزومه علمی قوی می توانند از بورسیه دامپزشکی در کانادا برخوردار شوند. متقاضیان برای اطلاع از شرایط اخذ بورسیه دامپزشکی در کانادا باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند.

هزینه تحصیل دامپزشکی در کانادا

گرچه هزینه های تحصیل در کانادا در مقایسه با دیگر کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا، انگلستان و استرالیا مناسب تر است، اما هزینه های تحصیل دامپزشکی در کانادا نسبتا بالا است. به طور کلی هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی دامپزشکی تا 65000 دلار کانادا و مقطع کارشناسی ارشد تا 11000 دلار کانادا می باشد.

"هزینه

  • هزینه تحصیل دامپزشکی در دانشگاه گوئلف در حدود 220.000 دلار و در دانشگاه ساسکاچوان در حدود 34 هزار دلار کانادا می باشد.
  • هزینه تحصیل دامپزشکی در دانشگاه جزیره پرنس ادوارد در حدود 230.000 دلار است.

وضعیت کار دامپزشکان در کانادا

به طور کلی بازار کار حرفه دامپزشکی در کانادا با رشد خوبی همراه است. بازار کار رشته دامپزشکی در استان های ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا و آنتاریو در مقایسه با دیگر استان ها پررونق تر است. دیگر فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در کانادا می توانند پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود در کلینیک های خصوصی حیوانات خانگی، باغ وحش ها و آزمایشگاه های ویژه حیوانات مشغول کار شوند.

  • فارغ التحصیلان دامپزشکی برای کار در کانادا باید از کالج کانادایی دامپزشکان استان محل زندگی خود مجوز کار دریافت کنند.
  • فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کانادا برای مهاجرت شغلی به این کشور می توانند از طریق برنامه Skill Worker اقدام کنند.
  • فارغ التحصیلان دانشگاه های دامپزشکی خارج از کانادا برای کار در این کشور با دارا بودن سوابق کاری می توانند از شورای ملی آزمون کانادا NEB مجوز کار دریافت کنند.

میزان درآمد

میزان درآمد و حقوق فارغ التحصیلان تازه کار دامپزشکی در کانادا سالانه در حدود 79000 دلار کانادا می باشد. پس از چند سال کار و کسب تجربه کاری دامپزشکان با کار در این کشور می توانند تا سالانه 110.000 دلار کانادا درآمد کسب کنند. بالاترین حقوق و درآمد در استان ساسکاچوان و به میزان 85.000 دلار در سال و پایین ترین حقوق و درآمد در استان انتاریو و به میزان 83.000 دلار کانادا در سال می باشد.

مهاجرت دامپزشکان به کانادا

متقاضیانی که مدرک تحصیلی دامپزشکی خود را از دانشگاه های خارج از کانادا دریافت کرده اند و قصد مهاجرت به کانادا را دارند، می توانند از دو روش به این کشور مهاجرت کنند. اولین روش مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در دوره های ارشد، دکترا و تخصص دامپزشکی در کانادا می باشد. روش دوم از طریق مهاجرت شغلی و از طریق برنامه های مهاجرت کاری صورت می گیرد. متقاضیان برای تحصیل تخصص دامپزشکی در کانادا باید مدارک تحصیلی خود را معادل سازی کنند.

معادل سازی مدرک تحصیلی دامپزشکان در کانادا

متقاضیان برای ادامه تحصیل دامپزشکی در کانادا باید مراحل معادل سازی مدارک تحصیلی خود را طی کنند. معادل سازی مدرک تحصیلی دامپزشکی شامل شرکت در آزمون NVE و دوره های مختلف می باشد. مراحل مختلف معادل سازی مدرک تحصیلی دامپزشکی متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا عبارت است از:

  • شرکت در آزمون Basic and Clinical Sciences Exam به منظور ارزیابی دانش علمی متقاضی در حوزه های آناتومی و علوم بالینی پزشکی
  • شرکت در آزمون Veterinary Skill Training and Enhancement Program به منظور ارزیابی دانش تئوری و عملی متقاضیان
  • شرکت در آزمون A.V.E.L به منظور ارزیابی توانایی های متقاضی
  • شرکت در آزمون Restricted Licenses under Supervision به منظور ارزیابی متقاضی
  • شرکت در آزمون Clinical Proficiency Examination به منظور بررسی مهارت های متقاضی
  • اخذ نمره لازم در همه این آزمون ها و دریافت مدرک CVO.J.E و اخذ مجوز کار و اشتغال در کانادا

وظایف شغلی

فارغ التحصیلان دوره دامپزشکی کانادا با دارا بودن سواد و دانش عملی و علمی دامپزشکی می توانند در حوزه های مختلف شغلی در کانادا مشغول کار و فعایت شوند. از جمله وظایف شغلی فارغ التحصیلان دامپزشکی موارد زیر را می توان نام برد:

  • تشخیص بیماری در حیوانات، تجویز نسخه و دارو، درمان و مشاوره های پزشکی
  • واکسیناسیون حیوانات و دام ها و جمع آوری نمونه برای آزمایش بیماری ها
  • معالجه بیماری ها، تشخیص سلامت و یا تایید بیماری حیوانات

اخذ اقامت کانادا

فارغ التحصیلان دوره های تحصیلی دامپزشکی کانادا پس از تمام شدن دوره تحصیلی و اشتغال و کار می توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند. از جمله شرایط اخذ اقامت دائم کانادا کار مداوم به مدت 3 سال از 5 سال اقامت در این کشور و پرداخت مالیات می باشد. پس از چند سال از اخذ اقامت دائم کانادا متقاضی با دارا بودن شرایط لازم می تواند تابعیت و شهروندی کانادا را دریافت کند. شرایط اخذ تابعیت و شهروندی کانادا با تحصیل دامپزشکی در این کشور عبارت است از:

  • تسلط کامل به زبان انگلیسی
  • اخذ نمره لازم در آزمون شهروندی
  • اقامت 5 سال مداوم در کشور کانادا
  • عدم ارتکاب ججرم و جنایت در کانادا

نکات مهم در مورد تحصیل دامپزشکی در کانادا

در این بخش از مقاله به ارائه نکات مهم و جالب توجه در مورد تحصیل دامپزشکی در کانادا می پردازیم:

  • اخذ پذیرش از دانشگاه های دامپزشکی کانادا در مقایسه با دیگر رشته ها دشوارتر است که این امر به دلیل کم بودن تعداد کالج های دامپزشکی در کانادا می باشد.
  • بهترین دانشگاه های دامپزشکی کانادا دانشگاه گوئلف، ساسکاچوان و مونترال می باشد.
  • متقاضیان با اخذ مجوز کار دانشجویی می توانند ضمن تحصیل دامپزشکی به کار و اشتغال بپردازند.
  • متقاضیان با اخذ ویزای همراه می توانند همسر و فرزندان خود را در طی تحصیل دامپزشکی به همراه داشته باشند.
  • متقاضیان دارای تخصص دامپزشکی در کانادا در گرایش های داروسازی، جراحی، چشم پزشکی و رادیولوژی حیوانات دارای بالاترین درآمد در کانادا می باشند.

"نکات

خدمات موسسه اصطهباناتی

متقاضیان برای اخذ پذیرش از کالج ها و دانشگاه های دامپزشکی کانادا باید از شرایط اخذ پذیرش و تحصیل آن ها آگاه باشند و با مشاوران موسسه های مهاجرتی مشاوره کنند. گروه مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با اشراف بر آخرین قوانین مهاجرتی و آگاهی از شرایط تحصیل در رشته دامپزشکی مشاوره های مهاجرتی سودمندی را به متقاضیان ارائه می دهند.

سخن آخر

در این مقاله تحصیل دامپزشکی در کانادا مورد بررسی دقیق قرار گرفت. دارا بودن ریزنمره های دروس علوم پایه دبیرستان در سطح عالی و دارا بودن مدرک مهارت زبان از مهم ترین مدارک لازم تحصیل دامپزشکی در کانادا است. اگر در مورد این مقاله نیازمند کسب اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی مشاوره کنید. متخصصان مهاجرت این موسسه در شعبه های تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و رشت در همه روزهای کاری هفته آماده ارائه خدمات مهاجرتی به متقاضیان عزیز می باشند.

سوال های متداول در مورد تحصیل دامپزشکی در کانادا

  1. شرایط اخذ پذیرش دامپزشکی در دانشگاه گوئلف کانادا چیست؟

کسب نمره لازم در آزمون MCAT و دارا بودن نمره آیلتس 6.5 با شرط نمره 6 در هر مهارت و نمره تافل 89 با شرط نمره 21 در هر مهارت

  1. شرایط اخذ پذیرش دامپزشکی در دانشگاه کلگری کانادا چیست؟

متقاضی باید دارای مجوز اقامت دائم کانادا و دارای مدرک زبان تافل با حداقل نمره 92 باشد.

  1. شرایط اخذ پذیرش دامپزشکی کارشناسی ارشد دانشگاه ساسکاچوان چیست؟

متقاضی باید دارای نمره های بالا در مقطع کارشناسی و دارا بودن سوابق کار عملی دامپزشکی باشد.

  1. شرایط کلی تحصیل دامپزشکی در کانادا چیست؟

دارا بودن مدرک دیپلم 12 ساله دبیرستان و نمره های عالی در دروس علوم پایه دبیرستان مانند درس شیمی و زیست شناسی برای تحصیل دامپزشکی الزامی است.

  1. مدت زمان دکترای دامپزشکی کانادا چند سال است؟

در حدود 6 سال که در حدود 2 سال از این مدت را در یک دانشگاه معمولی و4 سال دیگر را صرف تحصیل دوره دامپزشکی در کالج دامپزشکی کند.

  1. شرایط ادامه تحصیل دامپزشکی در کانادا چیست؟

دارا بودن مدرک کارشناسی دامپزشکی با ریزنمره های تحصیلی عالی در دروس علوم پایه و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6.5 یا تافل 89 و مقاله های علمی تحقیقی

  1. آیا امکان اخذ بورسیه دامپزشکی در کانادا وجود دارد؟

بله، با دارا بودن رزومه علمی تحصیلی قوی، مقاله های تحقیقی و رزومه علمی

  1. هزینه تحصیل دامپزشکی در دانشگاه گوئلف چقدر است؟

در حدود 220.000 دلار در دانشگاه ساسکاچوان در حدود 34.000 دلار کانادا می باشد.

  1. هزینه تحصیل دامپزشکی در دانشگاه جزیره پرنس ادوارد چقدر است؟

    در حدود 230.000 دلار کانادا است

  2. آیا امکان کار پس از فارغ التحصیلی دامپزشکی کانادا وجود دارد؟

    بله. فارغ التحصیلان دامپزشکی برای کار در کانادا باید از کالج کانادایی دامپزشکان استان محل زندگی خود مجوز کار دریافت کنند.

  3. آیا امکان کار دامپزشکان از خارج از کانادا در کانادا وجود دارد؟

فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کانادا برای مهاجرت شغلی به این کشور می توانند از طریق برنامه Skill Worker اقدام کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “تحصیل دامپزشکی در کانادا | شرایط و هزینه

  1. شهلا دلنواز گفت:

    با سلام ، متاسفانه توضیحات کامل نوشته نشده که هزینه های مذکور برای رشته ی دامپزشکی؛ سالانه است؟ترمی هست؟مربوط به کل دوره ی تحصیل است ؟ ناواضح نوشته شده

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      هزینه های ذکر شده برای تحصیل دامپزشکی سالانه می باشد.

  2. روژ گفت:

    سلام من دو سال تجربی خوندم با نمره های عالی و تغیر رشته دادم یک سال هم انسانی خوندم با نمره های ضعیف اگه بخوام رشته ی دامپزشکی بخونم میتونم ؟ یعنی فک کنم با این وجود دیپلم انسانی دارم چون سال اخر انسانی خوندم میتونم با دیپلم انسانی دامپزشکی بخونم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      در نظر داشته باشید که برای تحصیل دامپزشکی بهتر است از طریق دیپلم خود اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *