تحصیل داروسازی در لتونی

گروه تحقیقاتی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به طور جامع اطلاعات مرتبط با تحصیل داروسازی در کشور لتونی را برای شما بیان می کند.‌ داروسازی از جمله رشته هایی است که به دلیل شرایط ویژه و خاص و حتی پذیرش جامعه، دانش جویان و دانش اموزان زیادی را به خود جلب می کند. این رشته که از شاخه گرایش تجربی است برای قبولی در کل دنیا نیاز به شرایط ویژه و خاصی دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

لتونی که با نام های لاتویادو لتلند نیز شناخته می شود، جزو کشور هایی است که در شمال اروپا قرار گرفته است. این کشور که جزو اتحادیه اروپا است، با کشور های روسیه، استونی، لیتوانی و بلاروس همسایگی دارد. علاوه بر آن کشور لتونی یا لاتویا به دریای بالتیک نیز راه دارد. کشور لتونی را می توان کم جملیت ترین و کم تراکم ترین کشور اتحادیه اروپا دانست. شاید بپرسید دلیل ان چیست؟ جمعیت این کشور حدود دو میلیون و دویست هزار نفر می باشد و مساحت آن شصت و چهار هزار و پانصد و هشتاد و نه کیلومتر مربع است.

پایتخت کشور لتونی یا لاتویا شهر ریگا می باشد که حدود هفتصد هزار نفر جمعیت دارد. این شهر بزرگ ترین شهر لتونی نیز به شمار می آید. زبان رسمی مردم در این کشور زبان لتونیایی است. بیشتر اقتصاد کشور لتونی یا لاتویا بر مبنای صادرات چوب، ماشین الات و تجهیزات و … می باشد. روش های مهاجرت به لتونی به صورت های گوناگونی اتفاق می افتد که از جمله آن ها می توان به کار در لتونی، سرمایه گذاری در لتونی، ازدواج در لتونی و … اشاره نمود.

اگر تمایل دارید به عنوان مقصد خود این کشور اروپایی را انتخاب کنید، لازم است تا با مشورت و راهنمایی به درستی پیش بروید. بهتر است این کار را به کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی بگذارید. نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز فعالیت می کنند.

تحصیل رشته داروسازی در لتونی

لتونی یا لاتویا یکی از کشور های ارزان اما در عین حال با امکانات در قاره اروپا است که دانشجویان می توانند به راحتی در این کشور بدون دغدغه های رایج برخی کشور ها مشغول به تحصیل و فعالیت شوند.‌ تحصیل در لتونی یا لاتویا مزایای بسیاری دارد.‌ دانشگاه های لتونی در عین حالی که امکانات و شرایط بسیار عالی برای دانشجویان خود فراهم می کنند، هزینه کم تری نسبت به سایر کشور ها به عنوان شهریه از دانشجویان دریافت می کنند. البته دقت داشته باشید که برای تحصیل در لتونی یا لاتویا در رشته های مختلف مانند داروسازی باید تمام شرایط را از همان ابتدا بررسی کنید.‌

از جمله شرایطی که برای بررسی لازم است، هزینه تحصیل در لتونی یا لاتویا و هزینه زندگی در لتونی می باشد. دانشگاه های بسیاری در کشور لتونی یا لاتویا وجود دارند که این دانشگاه ها اعتبار مناسبی در جهان دارند و مدارک آن ها پذیرفته شده است. از جمله دانشگاه های لتونی که در این کشور به ارائه رشته داروسازی می پردارند عبارتند از دانشگاه ریگا لتونی و دانشگاه لاتویا. البته برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی نیز می توان اقدام کرد.

ما در ادامه مقاله قصد داریم شرایط تحصیل داروسازی در هز یک از این دانشگاه ها ی لتونی یا لاتویا را بررسی کنیم. آموزش رشته داروسازی در کل اروپا تحت تاثیر توافق نامه بولونیا در ارتباط با هماهنگی دوره های تحصیلی و تبادل دانشجویان و کارمندان می باشد. کشور لتونی نیز برای تحصیل رشته های مختلف تحت نظر و ایده بولونیا فعالیت می کند. در حقیقت دانشگاه های لتونی برای رشته داروسازی کاملا با بخش نامه های اتحادیه اروپا در زمینه تحصیل داروسازی هماهنگ هستند. این دانشگاه ها همچنین با برنامه های اراسموس موندس و ECTS نیز هماهنگ هستند. از این رو باید گفت که دوره تحصیلی کارشناسی داروسازی سه ساله خواهد بود.‌

ایده اصلی بولونیا در کشور های اروپایی بهبود تحرک های علمی دانشجویان است.‌ طبق این قانون دانشجویان برای تحصیل داروسازی در لتونی یا لاتویا باید برای دوره کارشناسی ارشد دو سال تحصیلی را بگذرانند. یکی از ویژگی های مهم در کشور لتونی یا لاتویا سیستم جامع داروخانه های اینترنتی است.‌

از جمله فعالیت هایی که داروسازان در لتونی می توانند داشته باشد، دستیاری داروسازی است. دستیاران داروسازی، تحت نظر داروساز فعالیت می کنند. این قرد ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی است و به طور مستقل در داروخانه ها می تواند محصولات بهداشتی یا مراقبت از بدن را بفروشد. دقت کنید که تعداد داروسازانی که در کشور لتونی یا لاتویا مشغول به کار می شوند مشابه میانگین اتحادیه اروپا است. از این رو می توان گفت فارغ التحصیلی این رشته در لتونی می تواند منجر به کار در لتونی شود.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه ریگا

یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در لتونی یا لاتویا، دانشگاه ریگا است. بخش داروسازی این دانشگاه در سال هزار و نهصد و نوزده میلادی در دانشکده شیمی مشغول به فعالیت شد. در کل این دانشگاه نه هزار و صد دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این حیث دو هزار و دویست دانشجو از کشور های دیگر برای تحصیل وارد این دانشگاه شده اند. مبتکران و توسعه دهندگان این برنامه تحصیلی داروسازی ادواردز زاریچ و ادواردز سویرلوفیکیس و مارتیچ بودند.

برنامه های مطالعاتی داروسازی در این دانشگاه به عنوان یکی از قدیمی ترین برنامه های داروسازی قابل دسترسی است. برای تقویت فرصت های پیشرفت حرفه ای، دانشجویان دانشکده داروسازی به طور فعال در سازمان های حرفه ای دانشجویی شرکت می کنند و با سایر دانشجویان ارتباط برقرار می کنند. از جمله این سازمان ها می توان به انجمن دانشجویان داروسازی لتونی اشاره کرد. دانشکده داروسازی دانشگاه ریگا که با نام RSU شناخته می شود، تحصیلات حرفه ای پنج ساله در ده ترم متوالی را برای تحصیل داروسازی ارائه می دهد.‌

برای افرادی که تمایل دارند به مطالعه رشته داروسازی در دانشگاه ریگا بپردازند، مطالعات پاره وقت نیز در دسترس می باشد. درجه داروسازی مدرک اعطا شده توسط RSU معادل مدرک کارشناسی ارشد است. زیر ساخت های تحقیقاتی داروسازی در دانشکده داروسازی این دانشگاه توسعه زیادی یافته است و این دانشکده با مرکز تعالی زیست بیولوژیک بالتیک نیز همکاری دارد. در روند های تحقیقاتی داروسازی تحقیق و تحلیل تعامل بالینی دارو ها و تحقیقات فارماکوکینتیک داروها و همچنین نظارت بر دارو های درمانی و دارو های پس از ارائه انجام می گیرد. در روند تحقیقاتی، دانشکده داروسازی با بیمارستان دانشگاه علوم مزسکی پاولز و دانشکده دامپزشکی LLU فعالیت می کند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه ریگا

تحصیل داروسازی در دانشگاه ریگا

آغاز سال تحصیل داروسازی در این دانشگاه در دو مرحله و ماه های سپتامبر و فوریه می باشد. کورس های تحصیلی داروسازی در این دانشگاه کاملا به زبان‌ انگلیسی ارائه می شود و مطالعات در آن کاملا به صورت تمام وقت خواهد بود. در این دوره تحصیلی مطالعات به صورت سخنرانی ها، سمینار ها، کلاس های عملی و کار های آزمایشگاهی خواهد بود. ساختار دوره برای سال اول و دوم تحصیلی برای نوضوعات اصلی داروسازی خواهد بود و در سال های سوم و چهارم کار اای عملی و ازمایشگاهی به ان اضافه خواهد شد. در سال پنجم تحصیلی، دانشجوی داروسازی باید در معاینات و فعالیت های دولتی شرکت داشته باشد.

برای تحصیل داروسازی در این دانشگاه و پذیرش تحصیلی داروسازی لازم است تا مدرک دیپلم و ریز نمرات پایان تحصیل ارائه شود و نمرات در دروس شیمی، زبان انگلیسی، فیزیک، ریاضیات و زیست شناسی باید بسیار مناسب و متناسب با نعیار های دانشگاه باشد. نمره آزمون های بین المللی مثل آیلتس، تافل و … باید بسیار بالا و با شرایط دانشگاه باشد. مدرک داروسازی این دتنشگاه در سطح جهانی شناخته شده است و محیط مطالعه چند فرهنگی برای دانشجویان مهیا گردیده است.

برای تحصیل داروسایی در این دانشگاه هزینه سال اول و دوم هر کدام هشت هزار یورو و هزینه سال های سوم تا پنجم نیز هر کدام نه هزار یورو خواهد بود به عبارتی تا پایان تحصیل هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه ریگا چهل و سه هزار یورو خواهد بود. دقت کنید که در این دانشگاه برای رشته داروسازی، اسکولار شیپ یا بورسیه تحصیلی لتونی در اختیار دانشجویان خواهد بود.

انجمن داروسازی حرفه ای در لتونی

یکی از موسساتی که در بخش قبل مقاله خود در ارتباط با آن صحبت کردیم، انجمن داروسازان لتونی یا لاتویا بود. انجمن داروسازی لتونی با نام PHSL شناخته می شود. انجمن داروسازان لتونی یا لاتویا تنها سازمان حرفه ای در لتونی است که نماینده داروسازان می باشد و مسئولیت ثبت نام داروسازان و دستیاران داروسازی را در اختیار دارد. دولت لتونی همچنین به انجمن PHSL اجازه صدور گواهینامه داروسازان را می داد.

برای مدیران داروخانه ها و افرادی که قصد دارند در داروخانه ها مشغول به کار شوند، واجب است اما برای سایر داروسازان شرایط داوطلبانه ای خواهد داشت و دریافت آن اجباری نمی باشد. داروسازانی که قصد دارند در داروخانه ها فعالیت کنند یا اقدام به ایجاد داروخانه کنند لازم است تا از قوانین کابینه وزیران که توسط بازرسی بهداشت لتونی کنترل می شود، پیروی کنند‌ علاوه بز علم داروسازی انجمن داروسازی حرفه ای در لتونی اخلاق و جنبه های دیگر رفتار حرفه ای را به عنوان قانونی اخلاقی برای داروساز در نظر می گیرد و تصمیم بازرسان انجمن غیر قابل ابطال است.

در مواردی که عدم رعایت قانون صورت بگیرد، گواهی داروساز باطل می گردد و این مسئله به اطلاع عموم‌مردم در کل کشور می رسد که این مجازاتی بزرگ است. نکته مهمی که انجمن داروسازی لتونی در اختیار عموم‌قرار داده، این است که هیچ مرکز بهداستی و درمانی و آموزشی خصوصی در زمینه داروسازی در کشور لتونی وجود ندارد.

شرایط رشته داروسازی در لتونی

دانشگاه های کشور لتونی که ارائه دهنده داروسازی هستمد، به منظور شفاف سازی شرایط تحصیلی، اطلاعات جامعی در ارتباط با رشته داروسازی ارائه دهند. از جمله این که در کل دانشگاه ها رشته داروسازی پنج ساله خواهد بود و به دنبال این برنامه حرفه ای، دانشجویان دارای مدرک کارشناسی ارشد خواهند شد که به ان ها امکان کار در داروخانه ها می دهد.

شرایط رشته داروسازی در لتونی

شرایط رشته داروسازی در لتونی

برنامه تحصیلی حرفه ای برای کارشناسی ارشد مرتقبت های بهداستی که زیر مجموعه داروسازی بالینی است برای مدت دو و نیم ساله ارائه می گردد. برنامه مطالعات حرفه ای در داروسازی صنعتی نیز یک و نیم سال خواهد بود که منجر به صلاحیت حرفه ای یک داروساز صنعتی می شود. این برنامه بین دانشکده های فنی و داروسازی دانشگاه ریگا به طور مشترک ارائه می گردد. کاراموزی در پایان تحصیل برای دانشجویان اجباری است و حتی ممکن است با پنج کارفرما کار کنمد. دانشجویان در طول دوره تحصیل خود امکان کار پاره وقت برای بیست ساعت در هفته را خواهند داشت. از این رو شرایط زندگی در لتونی بهتر خواهد شد.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل داروسازی در لتونی

  1. آیا لتونی مکان مناسبی برای مطالعه داروسازی است؟

    بله دانشگاه های لتونی در رتبه بندی جهانی QS رتبه های بسیار خوبی دارند و طبق پرسش از دانشجویان برای تحصیل بسیار مناسب هستند.

  2. آیا لتونی کشوری امن برای تحصیل داروسازی است؟

    بله یکی از کشور های بسیار امن و بدون حاشیه های معمول در اروپا کشور لتونی می باشد.

  3. آیا تحصیل داروسازی در لتونی رایگان است؟

    خیر برای تحصیل داروسازی در دانشگاه های لتونی باید هزینه ارائه شده توسط دانشگاه را پرداخت کرد.

  4. چه دانشگاه هایی در لتونی رشته داروسازی را ارائه می دهند؟

    از جمله دانشگاه های ارائه دهنده داروسازی در کشور لتونی عبارتند ار دانشگاه ریگا و دانشگاه لتونی.

  5. تحصیل داروسازی در دانشگاه های لتونی به چه زبانی است؟

    کورس های تحصیلی داروسازی در دانشگاه های لتونی کاملا به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

  6. تحصیل داروسازی در دانشگاه های لتونی چند ساله است؟

    دوره تحصیلی داروسازی در دانشگاه های لتونی پنج ساله می باشد.

  7. پس از پایان دوره داروسازی پنج ساله در لتونی چه مدرکی به دانشجویان ارائه می گردد؟

    پس از پایان تحصیل داروسازی مدرک کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می گردد.

  8. آیا در حین تحصیل داروسازی در لتونی امکان کار وجود دارد؟

    بله دانشجویان می توانند در طول تحصیل خود برای مدت بیست ساعت در هفته به طور پاره وقت مشغول به کار شوند.

  9. مجوز کار داروسازی پس از تحصیل در لتونی توسط چه ارگانی داده می شود؟

    مجوز کار توسط انجمن داروسازی لتونی به افراد داده خواهد شد.

  10. هزینه تحصیل داروشازی در دانشگاه ریگا چقدر است؟

    هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه ریگا چهل و سه هزار یورو خواهد بود.

  11. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی داروسازی وجود دارد؟

    بله برای رشته داروسازی بورسیه های تحصیلی مختلف از جمله اراسموس موندس وجود دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *