تحصیل داروسازی در اسکاتلند

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با یکی از رشته های پر طرفدار در کل دنیا یعنی داروسازی صحبت کنیم. البته بحث اصلی ما در ارتباط با تحصیل داروسازی در اسکاتلند می باشد. داروسازی رشته ای بسیار مهم و کاربردی است چرا که دانشجویان می بایست با دقت هر چه تمام تر تمرکز خود را بر روی بیماری ها و راه های درمان آن ها بگذارند. داروسازی دارای کورس های تحصیلی بسیار خاصی است و دانشجویان محل در این رشته می بایست تلاش خود را در جهت اطلاع از موارد بسیاری در زمینه شیمی، فیزیک، ریاضی، علم پزشکی و دارویی و … به انجام برسانند. به همین دلیل برای مطالعه داروسازی لازم است تا تلاش بسیاری صورت گیرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای این که بتوانید به کشور اسکاتلند مهاجرت کنید، لازم است تا روش های مختلفی را در ذهن بررسی نمایید. روش هایی که برای مهاجرت به اسکاتلند موجود است عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به اسکاتلند، مهاجرت کاری به اسکاتلند، مهاجرت شرمایه گذاری به اسکاتلند، مهاجرت کاری به اکساتلند، مهاجرت از طریق ازدواج در اسکاتلند، مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسکاتلند و … . هر کدام از این روش های مهاجرتی نیازمند اطلاعات بسیار زیاد و دقیقی هستند. برای این که بتوانید برای دریافت ویزای اسکاتلند از هر کدام از روش ها اقدام نمایید لازم است تا به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. این موسسه دارای نمایندگی های معتبری در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

تحصیل داروسازی در اسکاتلند

در کشور اسکاتلند داروسازان به عنوان عضو اصلی تیم مراقبت های بهداشتی برای ارائه خدمات ضروری و پیشرفته به مردم فعالیت می کنند. آن ها مشاوره تخصصی در مورد استفاده بی خطر و تهیه دارو را ارائه می دهند. از این رو رشته داروسازی از اهمیت بالایی در این کشور برخوردار است. داروسازان برای اطمینان از دریافت صحیح معالجه افراد ، با سایر متخصصان بهداشت و درمان نیز همکاری می کنند. آن ها در بسیاری از موارد مختلف از جمله اقدامات پزشك عمومی ، داروخانه ها و بیمارستان ها از بیمارانی كه از خدمات بهداشتی استفاده می كنند مراقبت می كنند.

اگر تمایل به کار در اسکاتلند داشته باشید می بایست دارای مهارت فنی در داروسازی بوده و در شورای عمومی داروسازی یعنی PGhC ثبت نام کنید. برای این که بتوانید دوره های داروسازی حرفه ای را در دانشگاه های اسکاتلند بگذرانید لازم است تا موارد زیر را به طور مناسبی فرا گرفته باشد. این موارد عبارتند از: علم شیمی، زیست شناسی، زیست شناسی انسانی، انگلیسی، ریاضی، فیزیک،‌ مدیریت و فناوری اطلاعات و مدیریت کسب و کار.

اما قبل از این که وارد بحث داروسازی در اسکاتلند شویم به دلیل کسب اطلاعات در ارتباط با شرایط زندگی در اسکاتلند و هزینه های رندگی در اسکاتلند، کمی با این کشور آشنا می شویم.

آشنایی با اسکاتلند جهت تحصیل داروسازی در این کشور

اسکاتلند کشوری است که در شمال غرب اروپا قرار دارد و یک سوم شمالی بریتانیا را در بر می گیرد. اسکاتلند دومین کشور بزرگ بریتانیا نیز می باشد. در حقیقت این کشور همراه با انگلستان،‌ولز و ایرلند شمالی کشور بریتانیا را تشکیل می دهند. پایتخت کشور اسکاتلند شهر ادینبرو یا ادینبرگ است. اما بزرگ ترین شهر در این کشور شهر گلاسکو می باشد. در این کشور که شعار مردم عبارت « در تلاشم برای دفاع، خداوندا از من دفاع کن»، زبان رسمی مردم زبان های انگلیسی، گیلیک اسکاتلندی و اسکاتس می باشد. مساحت این کشور هفتاد و هشت هزار و سیصد و هشتاد و هفت کیلومتر مربع است و جمعیتی بیش از پنج میلیون نفر دارد.

آشنایی با کشور اسکاتلند

آشنایی با کشور اسکاتلند

دانشگاه های ارائه دهنده داروسازی در کشور اسکاتلند

برای این که بتوانیم در رشته داروسازی به تحصیل بپردازیم باید از دانشگاه های اسکاتلند پذیرش دریافت کنیم. برای دریافت پذیرش از دانشگاه های اسکاتلند لازم است تا از دانشگاه های ارائه دهنده داروسازی نیز اطلاع پیدا کنیم. البته در برخی دانشگاه ها شما می توانید به تحصیل پزشکی در اسکاتلند، تحصیل دندانپزشکی در اسکاتلند و سایر رشته های زیر شاخه های مختلف بپردازید.

یک نکته مهم این است که طبق بررسی های انجام شده بیشتر دانشگاه های اسکاتلند به دانشجویان رشته های مختلف بورسیه تحصیلی ارائه می دهند. از جمله دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در کشور اسکاتلند عبارتند از: دانشگاه گلاسو، دانشگاه سنت اندروز، دانشگاه استراکلید، دانشگاه غرب اسکاتلند، دانشگاه UHI، دانشگاه استرلینگ، دانشگاه داندی، دانشگاه ادینبورگ و … . در بخش های بعدی مقاله به معرفی رشته داروسازی در دانشگاه های این کشور می پردازیم. دقت کنید که در اسکاتلند ، چند دانشگاه کارشناسی ارشد داروسازی معتبر GPhC (MPharm) را ارائه می دهند: دانشگاه رابرت گوردون و دانشگاه استراکلید و … .

این برنامه کارشناسی ارشد نیاز به چهار سال برنامه تحصیلی تمام وقت دارد. پس از اتمام مدرک MPharm خود ، باید یک سال کارآموزی در اسکاتلند را در محل کاری را گذرانده و ارزیابی ثبت نام GPhC را انجام دهید. به عنوان داروساز ، شما می توانید از دانش خود در مورد داروها و تأثیر آنها بر روی بدن استفاده کنید تا مطمئن شوید افراد شرایط خود را مدیریت می کنند.

تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه گلاسو

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی کورس های تحصیلی و دوره های تحصیلی داروسازی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه گلاسو اسکاتلند بپردازیم. چرا داروسازی این دانشگاه معتبر است؟! دانش و درک دارویی با ارائه پاسخ های حیاتی در هر مرحله از کشف ، آزمایش و استفاده بالینی از دارو های جدید ، زندگی میلیون ها انسان در سراسر جهان را بهبود می بخشد. توانایی استفاده از دارو ها به طور مؤثر ، به حداکثر رساندن منافع آن ها و به حداقل رساندن خطر و آسیب ، به این دانش متکی است. کارشناسی داروسازی در این دانشگاه معمولا چهار سال به طول می انجامد. در این دانشگاه دانشجویان در تمام رشته های علوم زیستی در دو سال اول تحصیل خود درس های یکسانی را می گذرانند.

در سال اول تحصیل عموما کورس های سلولی و مولکولی، ارگانیسم ها و بیماری ها و شیمی بیولوژیکی برای دانشجویان ارائه خواهد شد. دانشجویان همچنین می توانند بیست واحد درسی را با موضوع انتخابی بگذرانند. در سال دوم مقدماتی را برای هر چهار رشته بیوشیمی شیمی ، ایمونولوژی ، میکروبیولوژی و داروسازی به دست خواهید آورد. در سال های سه و چهار اما کلاس های تحصصی شروع خواهد شد. هزینه تحصیلی برای این کورس تحصیلی داروسازی هزار و هشتصد و بیست پوند انگلیس برای دانشجویان اسکاتلندی و اتحادیه اروپا در هر سال تحصیلی می باشد.

برای سایر دانشجویان از انگلیس نه هزار و دویست و پنجاه پوند خواهد بود. هزینه بتحصیل در اسکاتلند برای این رشته در این دانشگاه جهت دانشجویان بین المللی نوزده هزار و هفتصد و پنجاه پوند انگلیس می باشد. بورس های تحصیلی بسیاری برای کلیه دانشجویان در دسترس است. تحصیل کارشناسی ارشد داروسازی در این دانشگاه پنج سال به طول می انجامد و هزینه برای دانشجویان بین المللی خارح از اتحادیه اروپا نوزده هزار و هفتصد و پنحاه پوند می باشد. دانشجویان اتخادیه اروپا هم می بایست مانند دانشجویان اسکاتلندی هزار و هشتصد و بیست پوند بپردازند. تحصیل در این دوره ها به زبان انگلیسی است.

تحصیل داروسازی در دانشگاه رابرت گوردن اسکاتلند

در این بخش از مقاله به بررسی رشته داروسازی در دانشگاه رابرت گاردن اسکاتلند می پردازیم. در این دانشگاه شما به عنوان داروساز جدیدترین روش ها را در مورد درمان و دارو های خاص درمانی آموزش خواهید دید. این دانشگاه در زمینه رشته داروسازی بر این عقیده است که « ما پزشکان مؤثر و با دانش و مهارتهایی را برای ارائه بهترین مراقبتهای دارویی برای بیماران ، پایه و اساس اصول علمی سالم تولید می کنیم. » این مسئله به این خاطر ایت که نقش داروسازی مدرن در سال های گذشته تحول بسیار زیادی پیدا کرده است. دانشجویانی که در دوره داروسازی این دانشگاه شرکت می کنند تا به امروز با میزان رضایت نود و هشت درصد از این دوره فارغ التحصیل شده اند.

دانشجویان در سال اول تحصیل خود با تاکید بر دانش مربوط به داروسازی، مهارت های لازم را برای تمرین حرفه ای می آموزند و در این زمینه پیش می روند. در سال دوم علم آن ها با مطالعه بیوشیمی، درمانی، میکروبیولوژی دارویی و طراحی و ساخت داروها در یک چهار چوب حرفه ای و قانونی به صورت کاربردی پیش می رود. در سال سه شرایط برای دانشجویان به گونه ای است که از طریق شبیه سازی و مکان سازی رویکردی را برای تمرین حرفه ای خود ایجاد می کنند. در این سال شما با مهارت های لازم برای انجام یک پروژه تحقیقاتی آشنا خواهید شد.

داروسازی در دانشگاه رابرت گوردن اسکاتلند

داروسازی در دانشگاه رابرت گوردن اسکاتلند

سال چهارم تحصیل در واقع ادغام علم و عمل از طریق یادگیری مبتنی بر مسئله و پیشرفت مهارت های نظارتی بر دیگران است. اما ببینیم هزینه تحصیل داروسازی در این دانشگاه به چه صورت است؟! هزینه تحصیل برای دانشجویان اسکاتلندی و دانشجویان اتحادیه اروپا هزار و هشتصد و بیست پوند در هر سال تحصیلی می باشد. هزینه برای باقی دانشجویان انگلستان نه هزار پوند در هر سال تحصیلی می باشد و سایر دانشجویان بین المللی می بایست در هر سال تحصیلی شانزده هزار و هفتصد و هفتاد پوند پرداخت کنند.

البته هزینه های اضافی تحصیلی و هزینه های زندگی در اسکاتلند بر عهده خود دانشجو خواهد بود. برخی از موسسات همکار با این دانشگاه بورسیه هایی مانند کمک هزینه گرلد و ماری جوری مارس و پشتیبان داروسازی سال آخر و SAAS را ارائه می کنند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه دوندی اسکاتلند

این دوره رویکردهای درمانی را با تمرکز بر علوم اعصاب ، بیماری متابولیک و سرطان بررسی می کند که نقاط قوت مسائل تحقیقاتی در دانشگاه دودنی می باشد. تحصیل در دوره داروسازی این دانشگاه این درک به شما می دهد که چگونه دانشمندان اکتشافات زیست پزشکی را کشف کرده و آنها را از ابتکاری اولیه تا کاربرد دنیای واقعی توسعه می دهند. در دوره داروسازی دانشگاه دوندی شما روی موضوعاتی مانند داروسازی مولکولی و بررسی رفتار دارو ها بسته به عوامل مختلف تمرکز خواهید داشت.

دو سال اول شما مفاهیمی از جمله ژنتیک ، تقسیم سلولی ، سازمان بیولوژیکی ، مکانیسم های مولکولی و فرآیندهای مختلف را در بر می گیرد. در ادامه شما مهارت های عملی از جمله مهارت های آزمایشگاهی ، تجزیه و تحلیل داده ها و نحوه طراحی و اجرای آزمایش ها را توسعه خواهید داد. این دوره چهار ساله و فول تایم است و به زبان انگلیسی تدریس می شود. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان اسکاتلند و اتحادیه اروپا هزار و هشتصد و بیست پوند برای هر سال خواهد بود.

دانشجویان انگلستان، ولز و ایرلند شمالی می بایست نه هزار و دویست و پنجاه پوند در هر سال بپردازند و هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی بیست و یک هزار و نهصد و پنجاه پوند برای هر سال می باشد. دانشجویان می توانند به راحتی برای دریافت بورسیه های تحصیلی اقدام نمایند.

کار داروسازی در اسکاتلند برای فارغ التحصیلان

فارغ التحصیلان داروسازی در اسکاتلند می توانند برای کار در اسکاتلند اقدام نمایند. این افراد می توانند با مدرک معتبر خود در بیمارستان ها، داروخانه های عمومی، شرکت های دارویی، دانشگاه ها یا دانشکده ها و … مشغول به کار شوند. کار این افراد عموما در حوزه های تکنسین داروسازی، کارگر پشتیبانی داروخانه، پزشکی و پرستاری، متخصص بهداشت و درمان و کارکنان اداری باشد. برای این که بتواید به عنوان داروساز در اسکاتلند مشغول به کار شوید می بایست در شورای عمومی داروسازی (GPhC) ثبت نام کنید و در زمینه بهداشت حرفه ای چک شوید و در نهایت به طرح محافظت از آسیب پذیری گروه ها (PVG) بپیوندید.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل داروسازی در اسکاتلند

  1. آیا اسکاتلند برای تحصیل داروسازی مناسب است؟

    بله اسکاتلند کشوری با دانشگاه های معتبر و شرایط زندگی بسیار مناسب می باشد.

  2. کشور اسکاتلند در چه ناحیه ای قرار دارد؟

    این کشور همراه با کشور های انگلیس، ولز و ایرلند ناحیه بریتانیا را تشکیل می دهند.

  3. کدام دانشگاه های اسکاتلند ارائه دهنده رشته داروسازی هستند؟

    از جمله دانشگاه های ارائه دهنده داروسازی عبارتند از: دانشگاه گلاسو، دانشگاه سنت اندروز، دانشگاه استراکلید، دانشگاه غرب اسکاتلند، دانشگاه UHI و … .

  4. تحصیل داروسازی در اسکاتلند به چه زبانی است؟

    تحصیل داروسازی در تمام مقاطع و تمام دانشگاه ها به زبان انگلیسی است.

  5. تحصیل داروسازی در اسکاتلند در چه مقاطعی امکان پذیر است؟

    داروسازی در اسکاتلند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر است.

  6. آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای تحصیل داروسازی در اسکاتلند وجود دارد؟

    بله می توان گفت که تقریبا تمام دانشگاه های این کشور برای داروسازی بورسیه های تحصیلی مختلفی ارائه می کنند.

  7. هزینه تحصیل داروسازی در اسکاتلند چقدر است؟

    هزینه تحصیل در هز دانشگاه اسکاتلند متفاوت است و برای دانشجویان بین المللی بیش تر از نوزده هزار یورو در سال می باشد.

  8. چگونه می توان پس از فارغ التحصیلی برای کار داروسازی در اسکاتلند اقدام کرد؟

    برای کار لازم است تا در شورای عمومی داروسازی ثبت نام کرد و به طرح محافظت از آسیب پذیری گروه ها نیز پرداخت.

  9. تحصیل داروسازی در اسکاتلند در مقطع کارشناسی چند سال طول می کشد؟

    تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی چهار سال طول می کشد.

  10. آیا هزینه تحصیل داروسازی در اسکاتلند برای تمام ملیت ها یکسان است؟

    خیر هزینه ها برای دانشجویان اسکاتلندی، اتحادیه اروپا، بریتانیا و دانشجویان بین المللی متفاوت است.

  11. کدام دانشگاه ها ارائه دهنده داروسازی در اسکاتلند برای مقطع کارشناسی ارشد هستند؟

    این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه رابرت گوردون و دانشگاه استراکلید و … .

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *