تجربیات تحصیل در روسیه

کودی،زندگی دانشجویی در ایالات متحده را با آنچه که او در مورد سیستم تحصیلی روسیه با تجربه خود به عنوان دانشجوی خارجی در این کشور یاد گرفته است، مقایسه می کند. بسیاری از فیلم ها و تجربیات زندگی واقعی که شما می بینید ایده ای است از آنچه که واقعا به معنای یک دانشجوی دانشگاه در ایالات متحده تجربه می شود. در ادامه مقاله به تجربیات تحصیل در روسیه پرداخته ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و تجربیات تحصیل در روسیه

من بعد از تحصیل در دانشگاه ایالات متحده، تصمیم گرفتم یک سال را به عنوان دانشجوی دانشگاه دولتی مسکو (MSU) بگذارنم. انتظارات واقعی زیادی از زندگی در دانشگاه روسیه نداشتم، اما به سرعت متوجه شدم که کاملا تفاوت دارد. در ایالات متحده آمریکا دانش آموزان بسیاری از چیزهایی را که حق معمول هر دانشجو است، استفاده می کنند: دسترسی به تفریح، اینترنت رایگان، سیستم های پشتیبانی قوی دانش آموزان و فعالیت های مجازی.

هزینه تحصیل در روسیه

در روسیه، دانشگاه ها تلاش زیادی را برای تأمین دانش آموزان برای انجام فعالیت های خارج از کلاس انجام نمی دهند. سازمان های دانشجویی در ایالات متحده فراوان هستند، در حالی که در روسیه خیلی رایج نیستند. از سوی دیگر، امکانات دانشگاهی مانند آزمایشگاه های تحقیقاتی و کتابخانه ها در شکل نوینی هستند که به وضوح نشان می دهد که دانشگاه های روسیه تمرکز خود را بر آن ها قرار داده اند.

هزینه تحصیل در روسیه

شايد به دليل هزينه بالاي تحصيل در ايالات متحده، دانشجويان خواستار خدمات بيشتري براي پولشان شده اند. به همین دلیل کیفیت زندگی آنها در دانشگاه اینگونه ارائه می شود که عامل بسیار ارزشمند برای دانشجویان آمریکایی است. روسیه، به دلیل کیفیت آموزش نقش مهمی در رشد دانشجویان دارد. این فقدان دانش آموزان برای خدمات بهتر نیز منجر به تفاوت های ظریف تر دیگری می شود که وقتی اولین بار وارد روسیه شدم، کمی من را تحت تاثیر قرار داد. وعده های غذایی بزرگ و ارزان قیمت در سالن های غذاخوری دانشگاه های آمریکا و خوابگاه ها در حالی که نیازهای اساسی دانشجویان را می گیرند، تمایل دارند قیمت ها را برای رفاه بیشتر کاهش دهند.

فرهنگ در دانشگاه های روسیه

فرهنگ کلاس های دانشگاه ها جهت تحصیل در روسیه نیز منحصر به فرد می باشد که استاد هر واحد و دانشگاه متفاوت است. با توجه کمتر به تلاش صرف شده برای حضور و تکالیف انجام شده در کلاس، نمرات دانش آموزان تقریبا به طور انحصاری در “آزمون نهایی” مورد بررسی قرار می گیرند. امتحانات نیاز به دانش کامل در مورد برنامه درسی دارند و کاملا مستحکم هستند، این سیستم عمدتا مبتنی بر خود یادگیری است و این می تواند برای برخی از افراد خارجی چالش ایجاد کند اما برای اکثر روس ها ایده آل است. روابط دانشجو و معلم نیز ممکن است متفاوت باشند در صورتی که استاد شما با نوشته ای ناخوشایند شما را تحقیر کند، تعجب نکنید! به گفته یکی از دانش آموزان، دانشگاه های روسی بسیاری از مفاهیم حقوق اساسی دانشجویان در ایالات متحده را مانند حفظ حریم خصوصی، برابری اجتماعی و عدالت دانشجویی و… در نظر گرفته اند.

حمل و نقل در روسیه

 مسکو می تواند برای دانش آموزان در ازای هر زمان و هزینه ای که  می دهند، هرچیزی را فراهم کند. حمل و نقل در شهر هر چند پر از غبار می باشد اما بسیار کارآمد است. من می توانم مرکز شهر مسکو را در 30 دقیقه با مترو طی کنم! از نظر فعالیت ها، گزینه های بی پایانی نیز هستند برای انجام دادن. از راه رفتن از طریق پارک یا سوار شدن در مرکز شهر بر روی تیغه های رولر، دیدن یک نمایشگاه محلی و یا بیرون رفتن با دوستان خود، قطعا لذت می برید!

رشوه ها در دانشگاه های روسی مشکل ساز هستند و گاهی بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید موضع شخصی شما با استادان معنی زیادی دارد. با توجه به اینکه امتحان نهایی ها معمولا آزمون های شفاهی هستند، اگر امتیازات درسی مورد نیاز را با استاد خود به دست نیاورید، کار نوشتاری شما را به عقب خواهند انداخت. علی رغم مبارزه با برخی از جنبه های تحصیل در یک دانشگاه روسی، من نمی توانم انکار کنم که از زمان خودم لذت می برم. در پایتخت روسیه زندگی برای جوانان بسیار جذاب است.

رفاه دانشجویی در روسیه

با تمام این کارها، اوراق قرضه های سرگرم کننده قوی در میان دانش آموزان در حال توسعه هستند. در طول تحصیل در MSU، بسیاری از افراد رتبه عالی را دیدم و نقش مهمی در ایجاد این تجربه مفید ایفا کرده اند. برخی از امکانات دانشگاه ممکن است فاقد ارزش گفتن باشد، اما همه چیز مورد نیاز من را می توان در خارج از محوطه دانشگاه پیدا کرد (من خوش شانس هستم که تنها 15 دقیقه از مرکز خرید بزرگ دورتر هستم). علاوه بر این، من تحصیلات دانشگاهی درجه یک در روسیه را دریافت می کنم، و این چیزی است که هیچکس نمی تواند مزیت آن را انکار کند با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید تا شما را از هزینه زندگی در روسیه  و همچنین بهترین شهر روسیه برای زندگی و تحصیل آشنا کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *