تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا

یکی از اهداف مهاجرت تحصیلی به کانادا تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا می باشد. بر این اساس متخصصان مهاجرت موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با تهیه این مقاله به ارائه اطلاعات لازم در مورد تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کانادا پرداخته اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دلایل متقاضیان برای تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا

کشور کانادا یکی از برترین کشورهای جهان از لحاظ کیفیت و استانداردهای زندگی است. بالا بودن سطح امکانات رفاهی، وجود آزادی های مدنی و ثبات و امنیت اجتماعی و اقتصادی در این کشور را می توان از مهم ترین دلایل متقاضیان برای تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کانادا دانست.

وجود فرصت های شغلی متنوع و دارا بودن اقتصاد پویا و فعال از دیگر دلایل تبدیل ویزا در کانادا می باشد.

جدا از این دلایل مهم دولت کانادا با ارائه تسهیلات لازم امکان تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا را برای دانشجویان ممتاز و با آینده درخشان فراهم می کند.

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا

متقاضیان پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود و فارغ التحصیلی می توانند در فرصت جست و جوی کار در کانادا به کار و اشتغال بپردازند. در واقع می توان گفت که دولت کانادا با ارائه فرصت جست و جوی کار به فارغ التحصیلان آن ها را در یافتن کار در این کشور کمک می کند.

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا

از جمله شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا موارد زیر را می توان نام برد:

  • درخواست ویزای کار کانادا در حدود 6 ماه پس از تمام شدن دوره تحصیلی
  • تحصیل در دانشگاه، کالج یا موسسه آموزشی با امکان تبدیل ویزای تحصیلی به کاری
  • تحصیل در دوره های تمام وقت دانشگاه
  • تحصیل در دوره آموزشی با مدت زمان حداقل 8 ماه

شرایط دریافت ویزای کاری کانادا

متقاضیان با تحصیل در دانشگاه های معتبر کانادا مدارک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را دریافت می کنند. برای اخذ ویزای کاری کانادا مدارک تحصیلی متقاضیان باید مورد تایید و معتبر باشد. علاوه بر این مدرک تحصیلی متقاضی باید مورد تایید سفارت و وزارت امور خارجه کانادا قرار گیرد.

زمان مناسب برای اخذ ویزای کاری کانادا

متقاضی با تمام شدن دوره تحصیلی تا 6 ماه می تواند برای اخذ مجوز اقامت کاری کانادا اقدام کند. بنابراین بهتر است متقاضی قبل از تمام شدن دوره تحصیلی مقدمات اخذ مجوز اقامت کاری کانادا را فراهم کند. متقاضی باید به این نکته نیز توجه کند که تا زمان پایان تحصیل اعتبار کافی از لحاظ ویزای تحصیلی را داشته باشد.

اهمیت سوابق کاری در تبدیل ویزا در کانادا

متقاضیان برای تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا بر اساس برنامه Canadian Experience Class باید دارای سوابق کاری حداقل یک سال در مهارت های کاری صفر، A و B باشد. متقاضی باید دارای سوابق کاری پس از فارغ التحصیلی باشد و سابقه کار در دوران دانشجویی مورد پذیرش نمی باشد.

متقاضیان برای اخذ مجوز کار کانادا بر اساس این برنامه باید دارای مدرک زبان انگلیسی CLB7 برای زبان انگلیسی و NCLC7 برای زبان فرانسوی باشند.

اعتبار ویزای تحصیلی کانادا

اعتبار ویزای تحصیلی کانادا در حدود 3 ماه پس از فارغ التحصیلی می باشد. در واقع فارغ التحصیلان پس از تمام شدن مدت اعتبار ویزای تحصیلی باید خاک این کشور را ترک کنند. اما فارغ التحصیلان کالج ها و دانشگاه های معتبر و مورد تأیید کانادا می توانند با تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا مقدمات کار و اشتغال در این کشور را فراهم کنند. مدت زمان اعتبار ویزای کاری کانادا از 8 ماه تا 3 سال می باشد.

آیا در همه دانشگاه های کانادا شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری وجود دارد؟

متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و سپس تبدیل ویزای تحصیلی به کاری باید در ابتدا از اعتبار و شرایط آن دانشگاه، کالج و موسسه آموزشی در اعطای مجوز کار پس از تحصیل اطمینان حاصل کنند. متقاضیان باید شرایط دانشگاه مورد نظر را از نظر اعطای مجوز کار PGWP بررسی کنند.

  • بیشتر دانشگاه های کانادا که دارای مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشند و پس از تمام شدن دوره تحصیلی به فارغ التحصیلان مدرک رسمی اعطا می کند، دارای شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا می باشند.
  • کالج های دولتی که دارای دوره های یک، 2 و چند ساله می باشند نیز شرایط تبدیل ویزا در کانادا را دارند.
  • برخی از کالج های خصوصی کانادا دارای شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کانادا نمی باشند.

آیا طول مدت تحصیل بر تبدیل ویزا در کانادا موثر است؟

مدت زمان تحصیل یکی از مهم ترین عوامل در تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا می باشد. متقاضیان برای دارا بودن شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا باید در یک دوره حداقل 8 ماهه تحصیل کرده باشند. اگر طول مدت تحصیل متقاضی کمتر از 8 ماه باشد، متقاضی نمی تواند ویزای کاری PGWP را دریافت کند.

آیا طول مدت تحصیل بر تبدیل ویزا در کانادا موثر است؟

آیا طول مدت تحصیل بر تبدیل ویزا در کانادا موثر است؟

  • اگر مدت زمان تحصیل متقاضی در کانادا از 8 ماه تا 24 ماه باشد، متقاضی می تواند بر اساس مدت تحصیل خود مجوز کاری را دریافت کند.
  • اگر مدت زمان تحصیل متقاضی در کانادا بیش از 2 سال باشد، متقاضی می تواند حداکثر تا 3 سال مجوز کاری را دریافت کند.
  • اگر متقاضی زودتر از موعد مقرر تحصیل خود را ه پایان برساند، می تواند به اندازه طول دوره کامل تحصیل خود مجوز کاری کانادا را دریافت کند.
  • اگر متقاضی در دوره های حضوری و آموزش از راه دور تحصیل کند و مدت زمان دوره آموزش از راه کمتر از 50% طول تحصیل باشد، متقاضی می تواند برای اخذ مجوز کار کانادا اقدام کند.

شرایط اخذ مجوز کار PGWP کانادا

مجوز کار موقت یا PGWP یک مجوز اقامت موقت و با اعتبار اندک می باشد. متقاضیان باید قبل از تمام شدن مدت اعتبار مجوز اقامت PGWP برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند. متقاضی با توجه به تحصیل و اقامت در کانادا می تواند پس از فارغ التحصیلی برای برنامه اکسپرس اینتری اقدام کند.

اگر متقاضی واجد شرایط اخذ PGWP نباشد، در صورت دریافت پیشنهاد کار از طرف کارفرمای کانادایی می تواند برای اخذ Employer-Specific Work Permits اقدام کند.

در چه شرایطی ویزای کاری به متقاضیان اعطا نمی شود؟

متقاضیانی که قصد دارند پس از تمام شدن دوره تحصیلی با اخذ مجوز کار در کانادا مشغول کار و اشتغال شوند، باید قبل از مهاجرت به کانادا شرایط امکان تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در آن دانشگاه را بررسی کنند. متقاضیانی که به صورت آنلاین در کلاس های دانشگاه کانادا شرکت می کنند، شرایط تبدیل ویزا در کانادا را ندارند.

  • اگر متقاضی یک بار مجوز کار کانادا را پس از فارغ التحصیلی اخذ کرده باشد، نمی تواند این مجوز را دوباره دریافت کند.
  • متقاضی با تحصیل در موسسه های آموزشی غیرکانادایی در کشور کانادا نمی توانند مجوز کار این کشور را دریافت کنند.
  • اگر متقاضی تحصیل خود را نیمه کاره رها کرده باشد و به اصطلاح ترک تحصیل کرده باشد، شرایط اخذ مجوز کار کانادا را ندارد.
  • اگر متقاضی در دوره های آموزش زبان انگلیسی و زبان فرانسوی تحصیل کرده باشد.
  • اگر متقاضی بورسیه Global Affairs Canada را دریافت کرده باشد.
  • اگر متقاضی در دوره های آموزش از راه دور تحصیل کرده باشد.

راه های تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا

متقاضیان با توجه به مدت زمان جست و جوی کار در کشور کانادا که حداکثر تا 3 سال می باشد، باید برای اخذ اقامت کانادا و تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کانادا راه های دیگر را نیز امتحان کنند. متقاضیان از راه های ازدواج با تبعه و شهروند کانادا، سرمایه گذاری و تولد کودک می توانند شرایط لازم برای تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کانادا را فراهم کنند.

البته یکی از روش های دیگر برای اخذ ویزای کاری، تبدیل ویزای توریسی کانادا به ویزای کاری یا تحصیلی است که مراحل خاص خود را دارد و بسته به شرایط هر کسی متفاوت است.

تبدیل ویزای تحصیلی با ازدواج

متقاضیان برای اخذ اقامت کانادا پس از تحصیل و تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کانادا می توانند با یک شهروند کانادایی ازدواج کنند. متقاضی با ازدواج با شهروند و تبعه کانادایی می تواند شرایط را برای اخذ اقامت و تابعیت این کشور پس از فارغ التحصیلی فراهم کند. اما دولت کانادا برای ازدواج متقاضیان با شهروندان این کشور قوانین سخت و دشواری دارد.

  • واقعی بودن ازدواج از نظر دولت کانادا حائز اهمیت فراوانی است. در واقع متقاضی نباید فقط برای اخذ اقامت با شهروند این کشور ازدواج کند.
  • متقاضی باید توانایی تامین هزینه های زندگی مشترک در کانادا را داشته باشد و از تمکن مالی کافی برخوردار باشد.
  • هر دو طرف ازدواج باید بالای 18 سال داشته باشند.
  • هر دو طرف ازدواج باید در یک خانه مشترک زندگی کنند.
  • در صورت دارا بودن همه شرایط ازدواج واقعی متقاضی می تواند مجوز اقامت 3 ساله کانادا را دریافت کند.
  • در صورتی که زندگی متقاضی و همسرش تا 3 سال به خوبی ادامه داشته باشد، متقاضی می تواند برای اخذ مجوز تابعیت و شهروندی کانادا اقدام کند.

تبدیل ویزای تحصیلی با تولد کودک

یکی از روش های اخذ مجوز اقامت کانادا تولد فرزند در این کشور می باشد. کشور کانادا بر اساس قانون خون حق تابعیت را به کودکی اعطا می کند که در این کشور متولد شود و دارای پدر و مادر کانادایی باشد. به دنیا آمدن کودک در کشور کانادا دارای مزایای اخذ تابعیت می باشد اما برای والدین آثار اقامتی ندارد.

  • اگر متقاضی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا در این کشور ازدواج کند و کودک خود را در این کشور به دنیا بیاورد، در آن زمان تاثیری در اخذ مجوز اقامت پس از تحصیل متقاضی نخواهد گذاشت.
  • کودک این متقاضی پس از رسیدن به 18 سالگی می تواند با مجوز اقامت کانادا را برای پدر و مدر خود دریافت کند.

تبدیل ویزای تحصیلی با سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کانادا از جمله روش های اخذ اقامت این کشور می باشد. البته برای سرمایه گذاری در کانادا متقاضی حتما نیاز به تحصیل در دانشگاه های این کشور ندارد. اما متقاضی با تحصیل و اقامت در کانادا بهتر می تواند برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام کند. ایالت های مختلف کانادا شرایط متفاوتی برای سرمایه گذاری متقاضیان دارند.

  • تحصیل در دانشگاه های کانادا و فارغ التحصیلی مزیت آشنایی با بازار کار کانادا و سرمایه گذاری را برای متقاضیان دارد.
  • متقاضیان با سرمایه گذاری 100000 دلاری در ایالت بریتیش کلمبیا کانادا می توانند شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کانادا را فراهم کنند.
  • سرمایه گذاری 210000 دلاری در ایالت ساسکاچوان و منیتوبا امکان تبدیل ویزا و اخذ مجوز کار در کانادا را برای فارغ التحصیلان این کشور فراهم می کند.

مدارک لازم اخذ اقامت پس از فارغ التحصیلی در کانادا

متقاضیان برای اخذ مجوز اقامت کانادا پس از تمام شدن دوره تحصیلی باید مدارک لازم را ارائه کنند. از جمله مدارک لازم برای دریافت مجوز اقامت پس از فارغ التحصیلی موارد زیر را می توان نام برد:

  • مجوز تحصیل معتبر
  • تایید رسمی مدرک تحصیلی دانشگاهی
  • گواهی معاینه پزشکی
  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • عکس در اندازه پاسپورت
مدارک لازم اخذ اقامت پس از فارغ التحصیلی در کانادا

مدارک لازم اخذ اقامت پس از فارغ التحصیلی در کانادا

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری و متوسط درآمد

متقاضیان با توجه به فاکتورهای مهمی برای مهاجرت تحصیلی و سپس اخذ اقامت کاری کانادا اقدام می کنند. یکی از این فاکتورها وجود فرصت های شغلی فراوان و درآمد بالا می باشد. در ادامه میانگین درآمد برخی از ایالت های کانادا عبارت است از:

  • متوسط درآمد در ایالت نوااسکوشیا در حدود 49000 دلار کانادا
  • متوسط درآمد در ایالت کبک در حدود 51000 دلار کانادا
  • متوسط درآمد در ایالت انتاریو در حدود 58000 دلار کانادا
  • متوسط درآمد در ایالت بریتیش کلمبیا در حدود 52000 دلار کانادا

اخذ اقامت

متقاضیان با تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا می توانند شرایط اخذ اقامت و تابعیت این کشور را فراهم کنند. از جمله شرایط اخذ اقامت دائم کانادا کار و اشتغال در این کشور می باشد. در واقع متقاضی باید به طور مستمر در این کشور مشغول کار باشد و بیمه و مالیات خود را پرداخت کرده باشد تا بتواند برای اخذ تابعیت کانادا اقدام کند. متقاضیان با هر روش اخذ اقامت دائم کانادا می توانند پس از گذشت 3 سال برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کنند.

خدمات موسسه اصطهباناتی

متقاضیان برای آگاهی از شرایط تبدیل ویزا در کانادا، شرایط دانشگاه مورد نظر در اعطای ویزای کار و فراهم کردن شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کانادا باید با مشاوران موسسه های مهاجرتی مشورت کنند. مشاوران و کارشناسان ارشد موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با اطلاع از آخرین قوانین حقوقی و مهاجرتی کمک می کنند تا متقاضیان گزینه برتر مهاجرتی را انتخاب کنند.

سخن آخر

این مقاله به بررسی شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا پرداخت. متقاضیان با تحصیل در کانادا متمایل به اخذ اقامت این کشور از طریق یافتن کار می باشند. در این مقاله با روش های تبدیل ویزا در کانادا آشنا می شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و رشت تماس حاصل کنید.

سوال های متداول در مورد تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا

  1. دلایل متقاضیان برای تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا چیست؟

بالا بودن سطح امکانات رفاهی، وجود آزادی های مدنی و ثبات و امنیت اجتماعی و اقتصادی در این کشور

  1. مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی و کاری کانادا چقدر است؟

اعتبار ویزای تحصیلی کانادا در حدود 3 ماه پس از فارغ التحصیلی می باشد. مدت زمان اعتبار ویزای کاری کانادا از 8 ماه تا 3 سال می باشد.

  1. آیا در همه دانشگاه های کانادا شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری وجود دارد؟

خیر، بیشتر دانشگاه ها که پس از تمام شدن دوره تحصیلی به فارغ التحصیلان مدرک رسمی اعطا می کند، دارای شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری می باشند.

  1. آیا کالج های دولتی دارای شرایط تبدیل ویزا در کانادا می باشند؟

بله، کالج هایی که دارای دوره های یک، 2 و چند ساله می باشند نیز شرایط تبدیل ویزا در کانادا را دارند.

  1. آیا کالج های خصوصی دارای شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا می باشند؟

خیر، برخی از کالج های خصوصی دارای شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری نمی باشند.

  1. آیا طول مدت تحصیل بر تبدیل ویزا در کانادا موثر است؟

بله، اگر طول مدت تحصیل متقاضی کمتر از 8 ماه باشد، متقاضی نمی تواند ویزای کاری PGWP را دریافت کند.

  1. با مدت زمان تحصیل در کانادا بیش از 2 سال اعتبار مجوز کار چقدر است؟

متقاضی می تواند حداکثر تا 3 سال مجوز کاری را دریافت کند.

  1. راه های تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا کدامند؟

ازدواج با تبعه و شهروند کانادا، سرمایه گذاری و تولد کودک

  1. ازدواج متقاضی پس از فارغ التحصیلی در کانادا تاثیری بر اخذ مجوز اقامت دارد؟

    اگر متقاضی پس از فارغ التحصیلی در این کشور ازدواج کند و کودک خود را در این کشور به دنیا بیاورد، در آن زمان تاثیری در اخذ مجوز اقامت پس از تحصیل متقاضی نخواهد گذاشت.

  2. مدارک لازم اخذ اقامت پس از فارغ التحصیلی در کانادا کدامند؟

مجوز تحصیل معتبر، تأیید رسمی مدرک تحصیلی دانشگاهی، گواهی معاینه پزشکی، پاسپورت با اعتبار کافی، عکس در اندازه پاسپورت

  1. آیا امکان اخذ اقامت کانادا با تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا وجود دارد؟

بله، متقاضیان با هر روش اخذ اقامت دائم کانادا می توانند پس از گذشت 3 سال برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کنند.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *