بررسی شرایط ویزا و سفارت اسپانیا به علت کرونا

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با بررسی شرایط ویزا و سفارت اسپانیا به علت کرونا مطالبی را ارائه کنیم. شیوع ویروس کرونا باعث شده تا شرایط سفر و مهاجرت به کشور های مختلف با اختلال مواجه شود. سفارت ها در کشور های مختلف به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت های خود را به تعویق در آوردند و مرز کشور های مختلف بسته شدند. همین مسئله باعث شده تا عده ای برنامه های مهاجرتی خود را به تعویق بیندازند و در انتظار برای بهبود شرایط باشند. کشور های بسیار با شدت بیشتری با این بیماری درگیر شدند و به همین دلیل شرایط سفر به این کشور ها کمی سخت تر از قبل شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در حالت عادی و بدون شیوع ویروس کرونا، راه های بسیاری برای مهاجرت به اسپانیا وجود دارد. در حقیقت شما می توانید با روش های بسیاری برای مهاجرت به اسپانیا اقدام نمایید. از جمله این روش ها عبارتند از مهاجرت تحصیلی به اسپانیا، مهاجرت کاری به اسپانیا، مهاجرت سرمایه گذاری به اسپانیا، مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسپانیا، مهاجرت از طریق ازدواج در اسپانیا و … . برای این که بتوان از این راه ها برای مهاجرت به این کشور اقدام کرد، لازم است تا با مشاوران و وکلای برگزیده مشورت نمود. از این رو می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمود. نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز فعال هستند.

بررسی شرایط ویزا و سفارت اسپانیا به علت کرونا

شیوع ویروس کرونای جدید با نام کووید نوزده باعث بروز مشکلاتی در کشور ها شده است. شرایط به حدی پیچیده و سخت شده که این همه گیری ضربه بسیاری به شرایط زندگی افراد زده است. در نتیجه همه گیری جهانی بیماری COVID-19 ، بسیاری از کشور ها محدودیت هایی در زمینه ورود و خروج ، صدور ویزا و مجوز کار ، مرز های بسته شده ، سخت تر شدن قوانین قرنطینه و اقدامات دیگری در راستای کنترل کردن گسترش COVID-19 اعمال کرده اند. این محدودیت ها یقینا  بر برنامه سفر و مشاغل بین المللی تأثیر بسیاری گذاشته است.

برخی از کشور ها برای تسهیل برنامه های مهاجرتی، امتیازاتی را برای مهاجرت به افراد مختلف اعلام کرده اند. به عنوان مثال برخی از برنامه ها را به صورت آنلاین ارائه داده اند یا پذیرش نسخه ها و اسناد به صورت آنلاین، تایید خودکار ویزا و … را برای بهبود شرایط ارائه کرده اند. البته این مدل امتیازات برای هر کشوری متفاوت است و می بایست اطلاعات را از سفارت کشور مربوطه پیگیری نمود. اما باید دید که اسپانیا چه شرایطی را ایجاد کرده است و چگونه در زمینه کنترل شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم را در زمینه مرز های خارجی و سفارت های خود انجام داده است.

در ابتدای شیوع ویروس کرونا شرایط برای تمامی کشور ها سخت تر بود اما هم اکنون با شرایط راحت تری در این زمینه مواجه هستیم و به دلیل کنترل نسبی شیوع این ویروس برخی از مرز ها در کشور ها باز شده است. اما بیشتر مرز ها با شرایط خاصی و صرفا برای کشور های خاصی بازگشایی شده است. از این رو شرایط مهاجرت به اسپانیا جهت تحصیل در اسپانیا، کار در اسپانیا و … کمی سخت تر شده است.

آخرین بروز رسانی ها در زمینه مرز های کشور اسپانیا

کشور اسپانیا به دلیل شیوع ویروس کرونا از همان ابتدا همانند سایر کشور ها برای کنترل هر چه بیشتر این بیماری ویروسی جدید با نام کووید نوزده، اقدامات بسیاری را صورت داده است. کشور اسپانیا علاوه بر محدود کردن مرز های خود و فعالیت های سفارت ها در کشور های مختلف، قرنطینه های شدیدی را نیز اعمال کرده است که باعث کنترل هر چه بیشتر این بیماری شده است. اما با کنترل شدید بیماری کووید نوزده و بررسی شرایط جدید، قوانین سخت گیرانه کمی تغییر کردند و دولت اسپانیا شرایط را نسبت به قبل راحت تر کرده است.

در این بخش از مقاله با توجه به همین نکات اعلام شده، آخرین بروز رسانی ها را در زمینه اقدامات دولت اسپانیا برای مرز های این کشور برای شما با جزئیات بیان می کنیم. این بروز رسانی ها طبق آخرین بررسی های انجام شده توسط دولت اسپانیا به عموم مردم اعلام شده است تا افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند از جریانات اطلاع یابند. مقامات اسپانیایی دولت زنگ هشدار شدید به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس جدید کووید نوزده از اسپانیا تا حدی برداشته اند. مرز های اسپانیا به روی مسافرانی که از کشور های اتحادیه اروپا و مناطق شنگن وارد می شوند ، به استثنای کشور پرتغال ، بازگشایی شده است.

ورود از پرتغال به اسپانیا از تاریخ یک ژوئیه مجاز خواهد بود. از بیست و سک ژوئن ، دیگر یک دوره قرنطینه اجباری وجود ندارد ، اگرچه بررسی های روند سلامتی افراد هنگام ورود آن ها به طور کامل انجام می شود. دقت داشته باشید که با تمام این ها کماکان برخی از مسیر های هوایی و حتی ترانزیتی در اسپانیا برای ورود و خروج با محدودیت های سختی روبرو است. دولت اسپانیا با وجود بازگشایی برخی از مرز ها در این کشور کماکان توصیه می کند که به اسانیا سفر نکنید.

شرایط مرز های کشور اسپانیا در زمان کرونا

شرایط مرز های کشور اسپانیا در زمان کرونا

شرایط سفارت اسپانیا در ایران و بررسی ویزا های اسپانیا

در این بخش از مقاله به بررسی آخرین اخبار به دست آمده از شرایط سفارت اسپانیا در ایران می پردازیم و در این زمینه اطلاعات مهمی را برای شما بیان می کنیم. سفارت اسپانیا همانند سفارت کشور های دیگر در ایران در ابتدا به کلی محدودیت های شدیدی را اعمال کرد. اما این سفارت به تازگی برخی از محدودیت ها را کاسته است و تعدادی از خدمات کنسولی را به افراد مختلف ارائه می کند.

در واقع طبق آخرین آمار های دریافتی از سفارت اسپانیا در ایران این نکته را دریافته ایم که کارگزاری سفارت اسپانیا در شهر تهران از تاریخ بیست و پنجم خرداد ماه سال جاری در روز های یکشنبه تا پنجشنبه درخواست های ویزای افراد مختلف را مورد بررسی قرار می دهد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که تصمیم نهایی در ارتباط با تمام ویزا های افراد بر عهده سفارت است و در ارتباط با تمامی ویزا ها و شرایط جدید برای مهاجرت به اسپانیا این کارگزاری تصمیم گیرنده خواهد بود. اما در ادامه به بررسی شرایط افرادی می پردازیم که به علت لغو پرواز ها و شرایط بسته شدن مرز ها موفق به مهاجرت به اسپانیا برای اقامت در اسپانیا و زندگی در اسپانیا نشده اند.

افرادی که متقاضی مهاجرت به اسپانیا بوده اند و ویزای اسپانیا را دریافت کرده بودند و به دلیل لغو پرواز ها به اسپانیا و بسته شدن مرز های این کشور ، موفق به استفاده از ویزای اسپانیا دریافت شده خود نشده اند، می توانند با ارائه مدارکی به سفارت اسپانیا در ایران شرایط را برای تمدید ویزای خود مهیا کنند. این مدارک عبارتند از: فرم مجدد برای درخواست ویزا، رزرو هتل در اسپانیا، رزرو بلیت پرواز به اسپانیا، بیمه نامه مسافرتی معتبر و رسید پرداخت هزینه کارگزاری. البته در این زمینه لازم است به یک نکته مهم توجه داشته باشید. بررسی این ویزا ها و این شرایط اعمال شده توسط کارگزاری برای افراد، صرفا مربوط به ویزا هایی می باشد که در بازه زمانی چهاردهم ماه مارچ تا پانزدهم ماه ژوئن میلادی هستند.

از این رو اگر ویزای شما در این تاریخ باشد می توانید برای تمدید ویزای خود با در دست داشتن مدارک در روز های اعلام شده به این کنسولگری مراجعه نمایید. دقت کنید که طبق قوانین اعلام شده توسط سفارت اگر در روز مصاحبه موفق به حضور در کارگزاری اسپانیا نشدید، لازم است تا وقت خود را لغو کرده و دوباره برای رزرو وقت خود اقدامات لازم را انجام دهید. دقت داشته باشید که پاسپورت شما باید دارای حداقل دو صفحه خالی به جز صفحه چهار باشد و دارای سه ماه اعتبار از تاریخ بازگشت از سفر شما باشد. شما باید تمامی این موارد را در نظر داشته باشید.

ابلاغیه های جدید با توجه به شیوع کرونا در زمینه ویزای اسپانیا در سال ۲۰۲۰

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با برخی ابلاغیه های جدید با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال دو هزار و بیست میلادی صحبت کنیم. در ابتدا در زمینه هزینه های اخذ ویزای اسپانیا برای شما نکاتی را ارائه می کنیم. از تاریخ دوم فوریه سال دو هزار و بیست میلادی و طبق ابلاغیه های اعلام شده توسط سفارت پادشاهی اسپانیا و پس از اعلام موافقت شورای اتحادیه اروپا، هزینه های دریافت ویزای اسپانیا با هر عنوانی مانند هزینه ویزای تحصیلی اسپانیا، ویزای کاری اسپانیا، ویزای سرمایه گذاری اسپانیا و .. به این صورت می باشد.

برای افرادی که در سنین بالای دوازده سال هستند و برای ویزای اسپانیا درخواست می دهند هزینه هشتاد یورو خواهد بود. برای افرادی که متقاضی مهاجرت به اسپانیا هیتند و قصد اخذ ویزای اسپانیا را دارند و سن بین شش تا دوازده سال را دارند هزینه چهل یورو خواهد بود. توجه داشته باشید که هزینه اخذ ویزای اسپانیا برای بچه های زیر شش سال کماکان مانند گذشته رایگان می باشد. دقت داشته باشید که حداکثر مدت زمان اقدام جهت ثبت درخواست ویزا برای اسپانیا از نود روز قبل از تاریخ سفر به صد و هشتاد روز قبل از تاریخ سفر افزایش پیدا کرده است.

یک نکته بسیار مهم دیگر نیز در ارتباط با دریافت ویزای اسپانیا وجود دارد و آن این است که برای دریافت ویزای اسپانیا نیاز به ضمانت نامه بانکی با عنوان تعهد بازگشت به کشور نخواهد بود. این مسئله خود به عنوان یک مزیت بسیار عالی برای دریافت ویزای اسپانیا است.

اقدامات آنلاین جهت دریافت ویزای اسپانیا در ایران

سفارت اسپانیا به جهت تسهیل در روند فعالیت های اخذ ویزای اسپانیا امکاناتی را با عنوان شرایط آنلاین صدور ویزا برای متقاضیان مهیا نموده است. در این بخش از مقاله به بررسی این شرایط می پردازیم. در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که کارگزاری سفارت اسپانیا، تنها اقدامات مربوط به ثبت پرونده را ارائه می دهد و روند اصلی بررسی پرونده های موجود در اختیار کنسولگری اسپانیا است.

دقت داشته باشید که خدمات آنلاین برای صدور ویزا توسط کنسولگری ایجاد شده است. کارگزاری سفارت اسپانیا به منظور راحتی متقاضیان جهت درخواست ویزای اسپانیا و ثبت درخواست در منزل یا محل کار در شهر های بزرگ ایران، سرویس موبایل بایومتریک را راه اندازی نموده است. سرویس موبایل بایومتریک فعال شده توسط کنسولگری اسپانیا به منظوز انگشت نگاری و ثبت مدارک سیار برای متقاضیان فعال گردیده است. شما می توانید برای وقت انگشت نگاری خود وقتی را رزرو نمایید و این درخواست خود را از طریق شماره تلفن های ارائه شده و یا آدرس ایمیل مربوط به ویزای اسپانیا ارائه دهید.

این کار برای کنترل هر چه بیشتر شیوع ویروس کرونا در ایران ارائه شده است. توجه داشته باشید که اقداماتی هم برای افرادی که بلیت مسابقات نهایی جام ملت های اروپاEURO 2020 در شهر بیلبائو اسپانیا را تهیه نموده اند صورت گرفته است. افرادی که دارای بلیت معتبر این مسابقات بوده اند از پرداخت هزینه ویزا معاف می شوند. البته لازم است تا هزینه های مربوط به خدمات کارگزاری را پرداخت نمایند.

سوالات متداول در ارتباط با بررسی شرایط ویزا و سفارت اسپانیا به علت کرونا

  1. بررسی شرایط ویزا و سفارت اسپانیا به علت کرونا چه کمکی به ما می کند؟

    بررسی این شرایط در زمینه اخذ ویزا و مهاجرت به اسپانیا به ما کمک بسیار زیادی می کند.

  2. آیا سفارت اسپانیا به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد؟

    بله سفارت اسپانیا همانند سایر سفارت ها در ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است.

  3. فعالیت های سفارت اسپانیا به علت کرونا از چه تاریخی شروع شده است؟

    فعالیت های این سفارت خانه از تاریخ بیست و پنج خرداد ماه شروع شده است.

  4. هزینه دریافت ویزای اسپانیا در زمان شیوع ویروس کرونا چقدر است؟

    هزینه دریافت ویزا برای افراد بالای دوازده سال هشتاد یورو، بین شش تا دوازده سال چهل یورو و زیر دوازده سال رایگان است.

  5. آیا امکان انجام فعالیت های آنلاین برای درخواست ویزای اسپانیا وجود دارد؟

    بله کنسولگری اسپانیا برخی از فعالیت ها را به صورت آنلاین ارائه می دهد.

  6. سفارت اسپانیا به علت کرونا چه مواردی را به صورت آنلاین انجام می دهد؟

    انجام انگشت نکاری جهت درخواست ویزا به صورت آنلاین در شهر های بزرگ ایران انجام می شود.

  7. مدارک تمدید ویزای اسپانیا به علت کرونا چیست؟

    این مدارک عبارتند از: فرم مجدد برای درخواست ویزا، رزرو هتل در اسپانیا، رزرو بلیت پرواز به اسپانیا، بیمه نامه مسافرتی معتبر و رسید پرداخت هزینه کارگزاری.

  8. ویزا های اسپانیا مربوط به چه تاریخی می توانند برای تمدید مجدد درخواست دهند؟

    ویزا هایی که مربوط به بازه های زمانی چهاردهم مارچ تا پانزدهم ژوئن هستند می توانند برای تمدید مجدد درخواست دهند.

  9. مرز های اسپانیا برای چه کشور هایی باز شده است؟

    مرز های اسپانیا برای کشور های عضو شنگن به جز پرتغال باز شده است.

  10. آیا برای دریافت ویزای اسپانیا نیاز به تعهد نامه بانکی است؟

    خیر برای دریافت ویزای اسپانیا نیاز به تعهد نامه بانگی نیست.

  11. آیا اقداماتی برای افراد دارنده بلیط مسابقات یورو ۲۰۲۰ اسپانیا صورت گرفته است؟

    بله کنسولگری برای افرادی که بلیط معتبر مسابقات را خریداری کرده اند تمهیداتی در نظر گرفته است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “بررسی شرایط ویزا و سفارت اسپانیا به علت کرونا

  1. فریباا گفت:

    سلام من ویزای مالتیپپل اسپانیا دارم و میخواستم بپرسم در ماه آپریل ۲۰۲۱ اجازه ورود با توجه به ویروس کرونا را دارم یا خیر ..ممنونم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      باز بودن مرز های کشور اسپانیا بسته به شرایط و سیاست درمانی آن دوره زمانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *