تابعیت و شهروندی ترکیه

ترکیه کشوری اوراسیایی است که دارای دو بخش است؛ یک بخش آن در خاورمیانه به نام آناتولی و بخش دیگر آن در منطقه بالکان به نام تراکیه. این کشور زیبا در یکی از حساس ترین موقعیت های جغرافیایی جهان قرار دارد، در واقع به عنوان پل و گذرگاهی میان غرب آسیا و اروپا به شمار می رود.کشور در حال پیشرفت و توسعه ترکیه که در برخی حوزه ها همچون توریسم و اقتصاد و کشاورزی موفق بوده است؛ هنوز مسیر طولانی تا رسیدن به کشوری ایده آل دارد. اما با داشتن امتیازهای ویژه هنوز هم در بالای فهرست مقاصد مهاجران از اقصی نقاط جهان و به ویژه ایرانی ها قرار دارد. توجه ایرانی ها به این کشور آسیایی اروپایی بنا به دلایل فراوانی شکل گرفته است. از جمله این دلایل می توان به قرابت های فرهنگی، نزدیکی جغرافیایی، آداب و رسوم مشترک، زبان مشترک با بخشی از کشور، پایین بودن هزینه های زندگی، بالا بودن کیفیت زندگی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. کشور ترکیه فقط به جذابیت های طبیعی و تاریخی، زیبایی مسحور کننده مسجد ایاصوفیا، درخشش دریای سیاه و تنگه بسفر و شهر افسانه ای استانبول خلاصه نمی شود. این کشور شگفت از چنان مزیت های ویژه ای برخوردار است که هر روز به تعداد افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، اضافه می شود. مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به منظور آگاهی و اطلاع از این مزیت ها و چگونگی اخذ تابعیت این کشور آسیایی اروپایی، مواردی را برای شما شرح می دهند. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • تابعیت و شهروندی کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری
  • تابعیت و شهروندی کشور ترکیه از طریق خرید خانه و املاک و مستغلات
  • تابعیت و شهروندی کشور ترکیه از طریق کارآفرینی و ایجاد کسب و کار
  • تابعیت و شهروندی کشور ترکیه از طریق ازدواج
  • تابعیت و شهروندی کشور ترکیه از طریق تولد
  • تابعیت و شهروندی کشور ترکیه از طریق سیستم فیروزه ای
  • تابعیت و شهروندی کشور ترکیه از طریق کار
  • تابعیت و شهروندی کشور ترکیه از طریق تحصیل
  • تابعیت و شهروندی کشور ترکیه از طریق ثبت شرکت
  • تابعیت و شهروندی کشور ترکیه از طریق پناهندگی
  • مزایای اخذ تابعیت و شهروندی کشور ترکیه
  • هزینه های زندگی در کشور ترکیه

به منظور دریافت اقامت دائم و تابعیت و شهروندی ترکیه، متقاضی باید در حفظ شرایط اخذ اقامت موقت این کشور تلاش کند. ذکر این نکته ضروری است که اخذ اقامت دائم و تابعیت و شهروندی ترکیه نیاز به طی کردن مراحل مختلف دارد و پس از گذشت مدت زمان مشخصی اعطا می شود. افرادی می توانند برای اخذ تابعیت و شهروندی این کشور اقدام کنند که :

  • داشتن پدر و مادر شهروند ترکیه
  • اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود برای زندگی در کشور ترکیه
  • داشتن تمکن مالی کافی
  • عدم ارتکاب جرم و جنایت و اطاعت از قوانین کشور ترکیه
  • داشتن یک بیمه معتبر
  • اقامت در کشور ترکیه برای 5 سال مداوم یا 8 سال منقطع
  • تسلط کافی به زبان ترکی
  • اخذ شهروندی بر اساس قوانین تابعیت ترکیه

انواع روش های اخذ تابعیت و شهروندی کشور ترکیه

به منظور اخذ شهروندی و تابعیت کشور ترکیه روش های متفاوتی وجود دارد که به شرح آن ها می پردازیم:

تابعیت و شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

این روش یکی از جدیدترین و سریع ترین روش های اخذ تابعیت ترکیه است. بر طبق قانون به تازگی تصویب شده در این کشور، متقاضی با سپرده گذاری حداقل 500 هزار دلار در بانک های ترکیه به مدت سه سال می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن ( کمتر از 180 روز) تابعیت این کشور را دریافت کند. در این روش سپرده گذاری باید در بانک های ترکیه انجام شود و تا 3 سال متقاضی نمی تواند این سپرده خود را از بانک بگیرد. متقاضی می تواند این مبلغ را در یک بانک و یا در یک شرکت سرمایه گذاری کند؛ علاوه بر این می تواند با خرید اوراق قرضه سپرده گذاری کند. مدارک لازم به منظور اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری عبارت است از:

  • ارائه ویزای توریستی و یا مجوز اقامت موقت
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه اوراق هویت و کارت ملی
  • رسید پرداخت هزینه های درخواست
  • گواهی سپرده گذاری در بانک ترکیه
  • ارائه گواهی ازدواج و گواهی تولد فرزندان زیر 18 سال به همراه ترجمه ترکی آن ها
  • چهار قطعه عکس
انواع روش های اخذ تابعیت ترکیه

انواع روش های اخذ تابعیت ترکیه

در این روش سرمایه گذار می تواند در کمترین زمان ممکن تابعیت و شهروندی این کشور را اخذ کند، اما مبلغ سپرده گذاری شده باید تا 3 سال در بانک بماند. در این روش در ابتدا سرمایه گذار سپرده گذاری خود را انجام می دهد و سپس اداره مهاجرت استانی مجوز اقامت دائم را به وی اعطا می کند. پس از آن اداره ثبت احوال و شهروندی ترکیه درخواست اخذ تابعیت و شهروندی سرمایه گذار را بررسی و تائید می کند. در طول این مدت نیاز به حضور دائم سرمایه گذار در ترکیه نیست. در صورتی که سرمایه گذار تابعیت و شهروندی ترکیه را اخذ کند، از برخی امتیازهای شهروندی ترکیه برخوردار می شود. در این مورد با این تابعیت حتی از خدمت اجباری نظام نیز معاف می شوند.

تابعیت و شهروندی ترکیه از طریق خرید خانه و املاک و مستغلات

در این روش متقاضی با خرید ملک و خانه به ارزش 250 هزار دلار در کوتاهترین زمان ممکن می تواند تابعیت و شهروندی این کشور را اخذ کند. در صورتی که متقاضی قصد دارد از طریق خرید ملک و خانه این تابعیت را دریافت کند، باید این مهم را مد نظر داشته باشد که تا 3 سال اجازه خرید و فروش این ملک و خانه را ندارد. در صورتی که متقاضی ملک و خانه ای را در ترکیه خریداری کند و به مدت 5 سال مداوم در ترکیه زندگی کند؛ با این شرط که هر سال شش ماه و پنج روز(185 روز) در ترکیه زندگی کرده باشد، می تواند پس از 5 سال مداوم برای اخذ تابعیت و شهروندی این کشور اقدام کند.

خریدن خانه و ملک با استفاده از وام های بانکی کشور ترکیه

در صورتی که می خواهید با استفاده از وام های بانکی کشور ترکیه خانه و یا ملکی را خریداری کنید، در ابتدا باید درخواست دریافت وام را به بانک مورد نظر ارائه دهید. بانک ها معمولا در حدود 75% مبلغ کل خانه ای را پرداخت می کنند که متقاضی قصد خرید آن را دارد. این وام به شما پرداخت نمی شود، فروشنده ملک و خانه می تواند آن را دریافت کند. هرچند توصیه ما به شما این است که به جای دریافت وام بانکی و پرداخت ماهانه سود به بانک، خانه های در حال ساخت در ترکیه را پیش خرید کنید. در این روش در حدود 20 تا 30 درصد مبلغ کل ارزش خانه و ملک را در ابتدا پرداخت می کنید و بقیه آن را در طی 1 تا 5 سال به صورت اقساط پرداخت می کنید. در این روش با پرداخت مبلغ جزئی و مابقی به صورت اقساط بلند مدت نه تنها در کشور ترکیه مالک خانه و ملک خواهید شد، بلکه می توانید تابعیت و شهروندی این کشور آسیایی اروپایی را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید. در این روش مجبور به خرید یک خانه و ملک نیستید؛ می توانید چندین ملک و خانه را به ارزش 250 هزار دلار خریداری کنید. اخذ تابعیت ترکیه است. بر طبق قانون به تازگی تصویب شده در این کشور، متقاضی با سپرده گذاری 400 هزار دلار در بانک های ترکیه به مدت سه سال می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن ( کمتر از 180 روز) تابعیت این کشور را اخذ کند. در این روش سپرده گذاری متقاضی باید در بانک های ترکیه انجام شود و تا 3 سال متقاضی نمی تواند این سپرده خود را از بانک بگیرد. از همین رو ما در بخش‌های دیگر هم به این موضوع اشاره کردیم که باید قبل از هر اقدامی باید با یک وکیل مهاجرت به ترکیه مشورت کنید تا با اطلاعات کامل و از روش درست به ترکیه مهاجرت کنید تا در این مسیر با مشکلی روبرو نشوید.

تابعیت و شهروندی ترکیه از طریق کارآفرینی و ایجاد کسب و کار جدید

در این روش در صورتی که متقاضی کسب و کار جدیدی را در کشور ترکیه راه اندازی کند و برای 50 نفر از شهروندان ترکیه فرصت کارآفرینی ایجاد کند، می تواند به راحتی تابعیت این کشور را اخذ کند. در سال های گذشته این تعداد 100 نفر بود اما براساس قوانین جدید ترکیه، در صورتی که وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه شاغل بودن 50 نفر را تائید کند، متقاضی می تواند تابعیت و شهروندی را اخذ کند.

تابعیت و شهروندی ترکیه از طریق ازدواج

یکی از روش های رایج اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه از طریق ازدواج با فردی است که تابعیت و شهروندی این کشور را داشته باشد. ازدواج در کشور ترکیه بسیار ساده و سریع انجام می شود، علاوه بر این موارد برای همه ازدواج ها سند بین المللی صادر می شود. همه این عوامل به اضافه پایین بودن هزینه های ازدواج و عدم نیاز به اعلام مهریه موجب می شود تا متقاضیان خارجی بسیاری برای ازدواج در ترکیه وجود داشته باشد. اگر تبعه خارجی با یک شهروند ترکیه ازدواج کند، در صورتی می تواند تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت کند که:

  • مدت 3 سال از ازدواج آن ها گذشته باشد،
  • در طی این 3 سال در کنار هم و با هم زندگی کرده باشند،
  • در طی این 3 سال متقاضی با رفتارهای ناپسند موجب خدشه و آسیب به روابط زناشویی خود نشده باشد،
  • متقاضی در مدت 3 سال باعث برهم زدن نظم عمومی و مرتکب جرم و جنایتی نشده باشد.

به منظور ثبت ازدواج در کشور ترکیه، متقاضی نیازمند اخذ ویزا نمی باشد. اما ازدواج باید به صورت رسمی ثبت شود که در کشور ترکیه وظیفه ثبت ازدواج به عهده شهرداری است. برای ازدواج در ترکیه سن متقاضی باید بیشتر از 18 سال باشد، در غیر این صورت جرم محسوب می شود. متقاضی که قصد ازدواج در ترکیه را دارد بایستی مدارک قانونی به منظور اثبات مجرد بودن خود ارائه دهد. در صورتی که متقاضی قبلا ازدواج کرده باشد، ارائه مدارک طلاق ودر صورت فوت همسر، ارائه گواهی فوت ضروری است. اگر متقاضی قبلا ازدواج کرده باشد، باید از مدت طلاق 300 روز گذشته باشد. به طور معمول اداره کل ثبت احوال ترکیه مسولیت تائید گواهی تجرد را به عهده دارد. به منظور ازدواج در کشور ترکیه مدارک زیر مورد نیاز است:

  • شناسنامه متقاضی با ترجمه ترکی
  • گواهی تجرد متقاضی با ترجمه ترکی
  • پاسپورت متقاضی
  • عکس متقاضی

اگر فردی با تابعیت ایرانی قصد ازدواج با تبعه ترکیه ای را داشته باشد، متقاضی ایرانی باید از کنسولگری ایران گواهی تجرد را دریافت کند و این گواهی را برای تائید به وزارت امور خارجه ترکیه ارسال کند. در صورتی که دختر ایرانی باشد، بایستی اجازه پدر و در صورت فوت پدر گواهی فوت وی را به کنسولگری ارائه دهد.

تابعیت و شهروندی ترکیه از طریق تولد

به طور کلی در مورد اخذ تابعیت و شهروندی هر کشوری دو اصل خون و خاک وجود دارد. اصل خاک بر این مبنا است که تولد هر کودک در خاک هر کشوری موجب اخذ تابعیت و شهروندی آن کشور برای آن کودک می شود. اصل خون بر این مبنا است که تولد هر کودک در خاک هر کشوری بر اساس تابعیت پدر و مادر و یا یکی از این دو موجب اخذ شهروندی و تابعیت آن کشور می شود. کشورهای کانادا، آمریکا و برزیل از کشورهایی هستند که از اصل خاک تبعیت می کنند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ترکیه از کشورهایی هستند که از اصل خون تبعیت می کنند. بر همین اساس، در صورتی که پدر و یا مادری اهل ترکیه باشند و کودکی از آن ها متولد شود؛ این کودک پس از تولد تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت خواهد کرد. در صورتی که پدر و مادری بر اساس قوانین شهروندی ترکیه، تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت کرده باشند، کودک متولد شده از آن ها نیز تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت خواهد کرد. اگر پدر و مادری دارای تابعیت و شهروندی کشور ترکیه باشند و کودک آن ها تا 12 سالگی در ترکیه زندگی کند، این کودک نیز می تواند تابعیت این کشور را اخذ کند.

تابعیت و شهروندی ترکیه از طریق سیستم فیروزه ای

در این روش که اخیرا توسط دولت ترکیه به تصویب رسیده است؛ اتباع خارجی و متقاضیانی که دارای استعدادها و مهارت های خاصی باشند می توانند نسبت به اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه اقدام کنند. بر اساس قانون تصویب شده افراد باید دارای توانایی ها و مهارت های ویژه ای در زمینه های علمی فناوری، ورزشی، هنری و اقتصاد باشند و یا توانایی خاصی در زمینه رهبری و مدیریت داشته باشند.

تابعیت و شهروندی ترکیه از طریق کار

در این روش متقاضی از طریق دریافت پیشنهاد کار(Job Offer) از طرف کارفرما در کشور ترکیه می تواند مجوز کار در این کشور را دریافت کند. به منظور اخذ تابعیت و شهروندی کشور ترکیه از طریق کار در ترکیه، متقاضی باید از طریق یک کارفرما در کشور ترکیه اقدام کند تا بتواند با پیشنهاد کاری این کارفرما مجوز کار را دریافت کند. در ابتدا متقاضی اقامت ترکیه را برای مدت یک سال دریافت خواهد کرد. پس از تمام شدن این مدت، اقامت وی برای دو سال تمدید می شود. در صورتی که متقاضی به مدت 8 تا 10 سال در این کشور کار کند و مالیات خود را پرداخت کند می تواند برای اخذ تابعیت و شهروندی این کشور اقدام کند.
به طور کلی برای کار در ترکیه و در نهایت اخذ تابعیت و شهروندی این کشور دو راه وجود دارد:

  • اگر متقاضی مجوز اقامت معتبر نداشته باشد، برای دریافت این مجوز می تواند به کنسولگری ترکیه در کشور خود مراجعه کند.
  • اگر متقاضی مجوز اقامت معتبر داشته باشد، برای دریافت مجوز کار می تواند به وزارت کار و امنیت اجتماعی ترکیه مراجعه کند و برای درخواست خود به طور مستقیم اقدام کند.

متقاضیان اخذ تابعیت و شهروندی کشور ترکیه از طریق کار بایستی در ابتدا ویزای کار را دریافت کنند. بدین منظور مدارک زیر را باید به کنسولگری کشور ترکیه ارائه دهند:

  • نامه درخواست برای اخذ مجوز کار
  • کپی از پاسپورت متقاضی
  • کپی مدرک تحصیلی به همراه ترجمه ترکی آن
  • فرم درخواست برای اتباع خارجی
  • قرارداد کاری
  • دعوت نامه

تابعیت و شهروندی ترکیه از طریق تحصیل

در این روش متقاضی با تحصیل در کشور ترکیه می تواند زمینه لازم برای اخذ تابعیت و شهروندی این کشور را فراهم کند. این نکته را باید مد نظر داشته باشید که صرفا تحصیل در ترکیه موجب اعطای تابعیت و شهروندی نمی شود بلکه با تحصیل در این کشور می توان زمینه لازم برای این امر را فراهم نمود. کشور ترکیه از لحاظ برخورداری از دانشگاه های برتر جهانی و بالا بودن سطح کیفیت آموزشی و همچنین مناسب بودن فضای آموزشی به عنوان گزینه مناسب برای افراد در پی تحصیل و علم محسوب می شود. دانشگاه های این کشور در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی دانشگاه های برتر جهان قرار دارد.

امتیازهای ویژه ای مانند سیستم انتقال دانشجو به دانشگاه های برتر اروپا و آمریکا پس از گذراندن دو ترم تحصیلی، کم بودن هزینه های تحصیلی دانشگاهی و معتبر بودن مدارک دانشگاهی مزید علت شده است تا این روش به یکی از بهترین روش های اخذ اقامت و تابعیت این کشور تبدیل شود. دانشجویان پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود می توانند وارد بازار کار این کشور شوند و پس از چند سال کار در جهت اخذ تابعیت و شهروندی این کشور اقدام کنند.

رشته های پزشکی و دندانپزشکی کشور ترکیه از آن رشته هایی است که بسیار مورد استقبال ایرانی ها قرار دارد. هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه ، به هزینه شهریه در حدود 500 تا 1000 دلار برای داننشگاه های دولتی و در حدود 15.000 تا 17.000 دلار در دانشگاه های خصوصی نیاز دارد. دانشجویان می توانند در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه های ترکیه به تحصیل خود ادامه دهند. دانشگاه های این کشور کمک هزینه و بورسیه تحصیلی ترکیه را به دانشجویان دکترا اعطا می کند؛ به شرطی که این دانشجویان رزومه علمی بسیار خوبی ارائه دهند. مدارک مورد نیاز به منظور اخذ ویزای تحصیلی در کشور ترکیه عبارت است از:

  • نامه پذیرش از دانشگاه ترکیه
  • شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه تمکن مالی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی در مدت تحصیل در ترکیه
  • رسید پرداخت هزینه ویزای دانشجویی
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی( بستگی به رشته و دانشگاه دارد)
  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین
  • پاسپورت معتبر
  • عکس

تابعیت و شهروندی ترکیه از طریق ثبت شرکت

در این روش متقاضی باید برای ثبت شرکت در ترکیه  مبلغی در حدود 500.000 دلار را سرمایه گذاری کند و در این شرکت حداقل 5 تبعه ترکیه را استخدام کند. به منظور اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور ترکیه از طریق ثبت شرکت، متقاضی باید برای شرکت خود یک طرح تجاری مناسب به اتاق بازرگانی این کشور ارائه دهد. این طرح تجاری باید بتواند در مدت زمان مشخص به سوددهی برسد و از گردش مالی خوبی برخوردار باشد. متقاضیان می توانند در صنایعی مانند پوشاک، کشاورزی و توریسم سرمایه گذاری کنند چون این صنایع در سال های اخیر بسیار پررونق بوده اند.

تابعیت و شهروندی ترکیه از طریق پناهندگی

اخذ تابعیت و شهروندی کشور ترکیه به روش پناهندگی امکان پذیر است اما موسسه حقوقی و مهاجرتی اصطهباناتی به هیچ وجه این روش را پیشنهاد نمی کند. ذکر این روش در این مقاله به معنای تائید آن نمی باشد و صرفا به منظور اطلاع مهاجران و آگاهی کامل آن ها از همه روش های اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه می باشد که به شرح مختصری در مورد آن می پردازیم.از آن جا که کشور ترکیه عضو کنوانسیون ژنو است، متقاضیان اخذ تابعیت و شهروندی این کشور می توانند از طریق پناهندگی این تابعیت را اخذ کنند. اما به دلیل این که بیشتر افرادی که به ترکیه پناهنده می شوند؛ قصد دارند از این طریق به کشوردیگری مهاجرت کنند و قصد اقامت در کشور ترکیه را ندارند، اجازه استفاده از خدمات ترکیه را ندارند. برای اخذ اقامت دائم و تابعیت و شهروندی کشور ترکیه روش های بهتر و قانونی تری وجود دارد که متقاضیان ضمن برخورداری از خدمات اجتماعی این کشور، موفق به اخذ تابعیت نیز می شوند. مشاوران و وکلای برجسته موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهترین گزینه مهاجرتی را باتوجه به شرایط و تحصیلات و زندگی به شما ارائه می دهند.

مزایای اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه

  • با دریافت پاسپورت کشور ترکیه، امکان سفر به بسیاری از کشورهای اروپایی بدون اخذ ویزا برای تبعه این کشور فراهم می شود.
  • تبعه و شهروند کشور ترکیه می تواند از تسهیلات و وام های بانکی کشور این کشور برای خرید خودرو و وسایل دیگر استفاده کند.
  • به منظور اخذ تابعیت و شهروندی کشور ترکیه، متقاضی می تواند در خارج از کشور ترکیه زندگی کند و در سال چند مدت را در این کشور حضور داشته باشد و مراحل اخذ تابعیت و شهروندی این کشور را پیگیری کند.
  • تبعه و شهروند کشور ترکیه حق رای در این کشور را دارد.
  • در صورتی که متقاضی تابعیت و شهروندی کشور ترکیه را اخذ کند، می تواند برای اخذ تابعیت و شهروندی همسر و فرزندان زیر 18 سال خود برای کشور ترکیه اقدام کند.
  • تبعه و شهروند کشور ترکیه می تواند در مشاغل خدمات عمومی ترکیه مشغول به کار شود.
  • تبعه و شهروند کشور ترکیه می تواند بهتر و راحت تر ویزای کشورهای اروپایی و آمریکایی را دریافت کند.
  • شهروندان و اتباع ترکیه می توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به مدت 1 تا 3 ماه در بسیاری از کشورهای جهان اقامت کنند. در برخی موارد شهروندان و اتباع ترکیه پس از ورود به یک کشور نیز می توانند درخواست اخذ ویزای خود را مطرح کنند.
  • همه افرادی که تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت می کنند، می توانند از حقوق شهروندی کشور ترکیه برخوردار شوند. یکی از این امتیازها اعطای پاسپورت قرمز است که با این پاسپورت از همه حق و حقوق شهروندان ترکیه برخوردار می شوند.
مزایای اخذ تابعیت ترکیه

مزایای اخذ تابعیت ترکیه

هزینه های زندگی در کشور ترکیه

افرادی که درپی مهاجرت و اخذ تابعیت و شهروندی کشور ترکیه هستند باید با همه جوانب زندگی در این کشور آسیایی اروپایی آشنا باشند و این تصمیم بزرگ را با آگاهی کامل اتخاذ نمایند. به طور کلی متوسط هزینه زندگی در ترکیه برای یک نفر در حدود 500 یورو می باشد. این مبلغ هزینه های خورد و خوراک و محل اقامت را پوشش می دهد

سوالات متدوال در مورد تابعیت و شهروندی کشور ترکیه

1- اخذ تابعیت و شهروندی کشور ترکیه چقدر طول می کشد؟اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه بستگی به روشی دارد که برای این منظور از آن استفاده می شود. اما به طور کلی در حدود 6 ماه طول می کشد. اگر مدارک ارسال شده کامل نباشد قطعا این روند طولانی تر خواهد شد.

2- آیا می توان ملک و خانه در نظر گرفته برای سرمایه گذاری را پس از 3 سال فروخت؟بله. پس از تمام شدن مدت زمان سرمایه گذاری خانه متقاضی می تواند اقدام به فروش خانه کند.

3- آیا تابعیت و شهروندی ترکیه را می توان با ازدواج با یک تبعه ترک اخذ کرد؟بله. در صورتی که هدف ازدواج فقط اخذ تابعیت ترکیه نباشد و این ازدواج به صورت قانونی و واقعی باشد. البته این امر پس از 3 سال از ازدواج بنا به شرایطی امکان پذیر است.

4- اصل خاک و اصل خون در مورد اخذ تابعیت کشورها به چه صورت است؟به طور کلی در مورد اخذ تابعیت و شهروندی هر کشوری دو اصل خون و خاک وجود دارد. اصل خاک بر این مبنا است که تولد هر کودک در خاک هر کشوری موجب اخذ تابعیت و شهروندی ان کشور برای آن کودک می شود. اصل خون بر این مبنا است که تولد هر کودک در خاک هر کشوری بر اساس تابعیت پدر و مادر و یا یکی از این دو موجب اخذ شهروندی و تابعیت آن کشور می شود. کشورهای کانادا، آمریکا و برزیل از کشورهایی هستند که از اصل خاک تبعیت می کنند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ترکیه از کشورهایی هستند که از اصل خون تبعیت می کنند.

5- مبلغ سرمایه گذاری در روش ثبت شرکت برای اخذ تابعیت ترکیه چقدر است؟در این روش متقاضی باید برای ثبت شرکت مبلغی در حدود 500.000 دلار را سرمایه گذاری کند و در این شرکت حداقل 5 فرد تابعه ترکیه را استخدام کند.

6- آیا تحصیل در ترکیه موجب اخذ تابعیت و شهروندی این کشور می شود؟صرفا تحصیل در ترکیه موجب اعطای تابعیت و شهروندی نمی شود بلکه با تحصیل در این کشور می توان زمینه لازم برای این امر را فراهم نمود. دانشجو باید پس از تمام شدن دوره تحصیلی وارد بازار کار این کشور شود و پس از چند سال برای اخذ تابعیت اقدام کند.

7- آیا به منظور اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه باید در این کشور اقامت داشت؟به منظور اخذ تابعیت و شهروندی کشور ترکیه، متقاضی می تواند در خارج از کشور ترکیه زندگی کند و در سال چند مدت را در این کشور اقامت داشته باشد و مراحل اخذ تابعیت و شهروندی این کشور را پیگیری کند.

8- به منظور اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه از طریق کارآفرینی بایستی برای چند نفر از تبعه های ترکیه کارآفرینی کرد؟در زمان های گذشته برای 100 نفر اما براساس قوانین جدید ترکیه، در صورتی که وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه شاغل بودن 50 نفر را تائید کند، این تابعیت به متقاضی اعطا می شود.

9- مهم ترین شرط اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه از طریق کار چیست؟متقاضیان اخذ تابعیت و شهروندی کشور ترکیه از طریق کار بایستی در ابتدا ویزای کار را دریافت کنند.

10- میزان سپرده سرمایه گذار در بانک به منظور اخذ تابعیت ترکیه چقدر است و این سپرده باید چند ساله باشد؟متقاضی با سپرده گذاری حداقل 500 هزار دلار در بانک های ترکیه به مدت سه سال می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن ( کمتر از 180 روز) تابعیت این کشور را اخذ کند. تا 3 سال متقاضی نمی تواند این سپرده خود را از بانک بگیرد.

11- در چه شرایطی متقاضی اخذ تابعیت ترکیه از طریق کار می تواند تابعیت این کشور را دریافت کند؟در صورتی که متقاضی به مدت 8 تا 10 سال در این کشور کار کند و مالیات خود را پرداخت کند می تواند برای اخذ تابعیت و شهروندی این کشور اقدام کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *