تابعیت و شهروندی اسلواکی

در این مقاله قصد داریم به موضوع تابعیت و شهروندی کشور اسلواکی بپردازیم. گروه تحقیقاتی موسسه حقوقر برگزیده اصطهباناتی تمام نکات در این باره را در مقاله زیر ارائه داده است. اسلواکی کشوری است که نام دقیق آن جنهوری اسلواکی می باشد و کشوری است در اروپای مرکزی. اسلواکی هیج گونه راه دریایی ندارد و کاملا در خشکی محصور شده است‌. پایتخت کشود اسلواکی شهر براتیسلاوا است.‌ جمعیت این کشور بیش از پنج میلیون نفر می باشد و زبان رسمی مردم آن زبان اسلوواک است. شهر براتیسلاوا که پایتخت این کشور می باشد جمعیتی بالغ بر چهارصد و ده هزار نفر دارد. کشور اسلواکی با کشور های جمهوری چک، اتریش، لهستان، اوکراین و مجارستان مرز مشترک دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

این کشور جزو اتحادیه اروپا، منطقه یورو، منطقه شنگن، سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه می باشد.‌ همچنین باد توجه داشت که مساحت این کشور چهل و نه هزار و سی و پنج کیلومتر مربع است. واحد رسمی پول این کشور یورو می باشد. کشور اسلواکی دارای بیست استان می باشد و بیشترین جمعیت در استان های براتیسلاوا، کوشییتسه، پرشوف و ژیلینا متمرکز شده اند. راه های مهاجرت به اسلواکی متفاوت است و اگر شما قصد دارید به این کشور مهاجرت کنید نیاز به مشورت خواهید داشت. با مشورت می توانید بهترین روش مهاجرتی خود را انتخاب نمایید. ‌از این رو با مراجعه به کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توانید به نتیجه مناسبی برسید. نمایندگی های این موسسه در شهر های شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز دایر هستند.

تابعیت اسلواکی

اسلواکی نسبت به خیلی از کشور ها به نسبت ارزان می باشد، از این رو افراد زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند. روش های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد و اشخاص متقاضی می توانند از روش تحصیل در اسلواکی، کار در اسلواکی، سرمایه گذاری در اسلواکی، ازدواح با تبعه این کشور و … برای اخذ اقامت اسلواکی و در نهایت تابعیت این کشور اقدام کنند. اما نکته مهم این است که بدانیم دریافت پاسپورت اسلواکی چه مزیت هایی برای شخص می تواند داشته باشد.

در حقیقت لازم است بدانیم تا با دریافت پاسپورت این کشور و یا اخذ تابعیت اسلواکی می توان به چند کشور دنیا بدون اخذ ویزا سفر کرد؟! اسلواکی هفتمین کشور ارزان اتحادیه اروپا می‌باشد که از نظر امنیت کشور بسیار امنی هم ‌محسوب می شود. اسلواکی را می توان یکی از جوان ترین کشور های اروپایی دانست. پاسپورت اسلواکی از نظر اعتباری در کل جهان جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است. از این رو پاسپورت این کشور هم رده با کشور های انگلستان، لهستان، کانادا، مجارستان و جمهوری چک می باشد. به همین دلیل با داشتن پاسپورت کشور اسلواکی می توان بدون اخذ ویزا و روادید به صد و شصت و نه کشور دنیا سفر کرد.

اخذ تابعیت و شروندی اسلواکی از طریق کار

یکی از روش های مهاجرت به کشور اسلواکی کار در اسلواکی و دریافت ویزای کاری اسلواکی است. اما سوال این است که آیا با کار در این کشور می توان برای اخذ اقامت اسلواکی و در نهایت دریافت پاسپورت این کشور اقدام نمود. اولین شرط کار در کشور اسلواکی این است که از طریق کارفرمایی در این کشور برای شما دعوت نامه ای صادر شود. به عبارتی شما بزای دریافت مجوز کار در اسلواکی لازم است تا دعوت نامه کاری داشته باشید. در ابتدا کارفرما درخواست استخدامی نیروی مورد نظر خود را در کشور اسلواکی ارائه می دهد و در صورت عدم استخدام نیروی مناسب، درخواست کاری خود را برای اتحادیه اروپا اعلام می کند و پس از آن، اگر شخصی مناسب با موقعیت شغلی در اتحادیه اروپا یافت نشد، برای استخدام نیروی کار بین المللی اقدام می کند.

خبر بسیار خوب این است که نرخ بیکاری در کشور اسلواکی حدودا دو درصد می باشد و همین مسئله نشان دهنده میزان شغل های موجود در کشور اسلواکی است‌.‌ از این رو می توان اطمینان داشت که تا حدی راحت تر از کشور های دیگر می توان برای کار در اسلواکی اقدام نمود. دقت کنید که اگر تمایل به کار در کشور اسلواکی دارید، لازم است تا بر زبان اسلوواک تسلط پیدا کنید. مجوز های کاری که در کشور اسلواکی صادر می شود معمولا دو سال اعتبار دارد و باید برای تمدید آن اقدام نمود. البته توجه داشته باشید که اگر قصد داشته باشید کارفرمای خود را عوض کنید دوباره باید برای ویزا درخواست دهید.

تابعیت اسلواکی از طریق کار

تابعیت اسلواکی از طریق کار

اگر شما برای پنج سال در کشور اسلواکی کار کنید و به طور منظم بیمه و مالیات خود را مرداخت نمایید می توانید برای اقامت دائم این کشور درخواست دهید. پس از اقامت دائم اسلواکی می توان برای تابعیت و شهروندی این کشور نیز اقدام کرد. اگر تمایل داشته باشید برای اقامت اسلواکی از طریق کاری اقدام نمایید لازم است تا ندارکی از قبیل فرم مجوز کار، کپی پاسپورت، آدرس محل سکونت، قرار داد کار، گواه تمکن مالی و گواهی سلامت پزشک و … را ارائه کنید.

اخذ اقامت و تابعیت کشور اسلواکی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در اسلواکی نیز یکی از روش هایی است که برای مهاجرت به این کشور مورد استفاده قرار می گیرد و افراد زیادی می توانند از طریق سرمایه گذاری بزای دریافت اقامت دائم اسلواکی و یا تابعیت این کشور اقدام تمایند. سرمایه گذاری روش های گوناگونی دارد.‌ از جمله روش های سرمایه گذاری در این کشور می توان به سرمایه گذاری عادی، سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در اسلواکی و خرید ملک در اسلواکی اشاره نمود.

در روش عادی شخص باید سرمایه بالایی را وارد کشور اسلواکی کند و این سرمایه لازم است تا منجر به ایجاد کار و شغل در کشور اسلواکی شود. اما نکته مهمی که درباره این مدل سرمایه گذاری باید به ذهن بسپارید این است که سرمایه گذاری از این روش نتیجه تضمین شده ای ندارد. از این رو ممکن است منجر به دریافت تابعیت و شهروندی کشور اسلواکی نشود. اما یکی دیگر از روش ها ثبت شرکت در اسلواکی است. مزیت بسیار مهم این کار در این است که با ثبت شرکت در اسلواکی می توان به اخذ اقامت کل حوزه شنگن دست یافت و لازم نیست حتما در خود اسلواکی زندگی کرد. شخصی که برای ثبت شرکت در اسلواکی اقدام می کند از همان ابتدا می تواتد برای همسر و فرزندان زیر هفده سال خود اقامت اسلواکی را دریافت نماید. پس از پنج سال اقامت موقت در کشور اسلواکی می توان برای اقامت دائم این کشور اقدام نمود. اقامت موقت در کشور اسلواکی معمولا دو ساله است و باید تمدید گردد.

پس از این که موفق به دریافت اقامت دائم کشور اسلواکی شدید، می توانید با داشتن شرایطی مانند آشنایی با زبان اسلوواک و عدم سو پیشینه در این کشور بری دریافت پاسپورت اسلواکی و تابعیت و شهروندی این کشور اقدام نمایید. یکی دیگر از مزیت های مهم روش ثبت شرکت در اسلواکی این است که نیازی به سرمایه گذاری نمی باشد و تنها لازم است تا بیست و دو هزار یورو برای سه روز در حساب شرکت شما در اسلواکی موجود باشد. نکته مهم دیگر این است که این کشور بالاترین میزات رشد اقتصادی در اروپا را دارد و اقتصاد در حال رشد آن رتبه سوم در حوزه یورو را دارا می باشد.‌

اخذ تابعیت و شهروندی اسلواکی از طریق تحصیل

یکی از روش های مهاجرتی به کشور اسلواکی از طریق تحصیلی می باشد. تحصیل در اسلواکی علاقه مندان زیادی دارد و گروهی از دانشجویان برای تحصیل در این کشور اقدام می کنند. به طور مثال عده ای برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی اقدام می کنند. در این بخش از مقاله ما قصد داریم در ارتبتط با اخذ تابعیت و شهروندی اسلواکی از طریق تحصیلی نکاتی جامع را بیان کنیم. ممکن است برای عده زیادی این سوال پیش بیاید که آیا می توان با تحصیل در اسلواکی به اقامت این کشور و در نهایت تابعیت و شهروندی اسلواکی دست یافت؟! پاسخ به این سوال را در ادامه دریافت خواهیم کرد.

اولین نکته در ارتباط با تحصیل در اسلواکی این است که بیشتر کورس های تحصیلی در این کشور و در مقاطع مختلف به زبان اسلواک است. البته ناگفته نماند که برحی از دانشگاه های اسلواکی در مقاطع تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و دکتری، کورس های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ، فرانسوی، آلمانی، مجارستاتی یا روسی ارائه می کنند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگر تمایل داشته باشید در دانشکاهی با زبان به غیر از اسلوواک به تحصیل بپردازید، لازم است تا هزینه ای بین هشت هزار تا سیزده هزار یورو در سال پرداخت نمایید. هر داتشجو می تواند در زمان تحصیل خود بین سی تا جهل ساعت در هفته مشغول به کار شود‌.

اما نکته حائز اهمیت این است که اخذ تابعیت و شهروندی اسلواکی مستقیما از طریق تحصیلی امکان پذیر نیست. در این روش دانشجو پس از فارغ التحصیلی باید برای کار در اسلواکی اقدام کند. پس از یافتن کار در این کشور، ویزای تحصیلی فرد به ویزای کاری تبدیل می شود.‌ در این حالت پس از مدت زمانی کار در کشور اسلواکی و با شرایطی شخص می تواند برای اقامت دائم و در نهایت دریافت تابعیت و شهروندی اسلواکی اقدام نماید. از جمله این شرایط پرداخت بیمه و مالیات به طور متظم می باشد.‌

اخذ تابعیت و شهروندی اسلواکی از طریق تولد فرزند

یکی از روش های اقامت و تابعیت در برخی کشور ها تولد فررند است.‌ اما باید دید که آیا در این کشور نیز می توان با تولد فرزند بزای تابعیت اقدام نمود؟! در این بخش قصد داریم به طور کامل در ارتباط با این موضوع نکاتی جامع را ارائه دهیم. بر اساس توضیحات کشور های مختلف و شرایط کشور ها دو اصل خاک و اصل خون برای دریافت تابعیت و اقامت مهم می باشد.

در اصل خون تابعیت مدر و مادر تاثیر مستقیم بر تابعیت فرزند دارد که قوانین مختلفی در کشور های گوناگون دارد. اما بنا به اصل خاک، تولد کودک در یک کشور تابعیت او را مشخص خواهد کرد و به تابعیت پدر و مادر ارتباطی نخواهد داشت.‌ در کشور اسلواکی قانون بر مبنای اصل خون فعالیت می کند‌. از این رو می توان گفت که گودکان با والدین اسلواک می توانند به طور مستقیم تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت کنند‌. در حقیقت با داشتن شرایطی می توان شهروتدی اسلواکی را دریافت کرد. اول این که حداقل یکی از والدین کودک تابعیت یا شهروندی کشور اسلواکی را داشته باشد.

تابعیت اسلواکی از طریق تولد فرزند

تابعیت اسلواکی از طریق تولد فرزند

دوم این که والدین فرزند متولد شده در اسلواکی تابعیت هیچ کشوری را نداشته باشند و سوم این که شرایط خاصی موجود باشد. مثلا کودکانی که شهروندی هیچ کشوری را نداشته باشند به شرط تولد در کشور اسلواکی شهروند این کشور محسوب می شوند و یا کودکی که در اسلواکی پیدا شود و پدر و مادری نداشته باشد، شهروند این کشور محسوب می شود. کودکی که شهروند این کشور نباشد و به فرزند خواندگی گرفته شود نیز می تواند شهروندی و تابعیت کشور اسلواکی را دریافت نماید.

سوالات متداول در ارتباط با تابعیت و شهروندی اسلواکی

  1. پاسپورت اسلواکی از نظر اعتبار جهانی در چه رتبه ای قرار دارد؟

    پاسپورت اسلواکی از نظر اعتباری در کل جهان جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است. از این رو پاسپورت این کشور هم رده با کشور های انگلستان، لهستان، کانادا، مجارستان و جمهوری چک می باشد.

  2. با داشتن پاسپورت اسلواکی به چند کشور دنیا می توان بدون ویزا سفر کرد؟

    با داشتن پاسپورت اسلواکی می توان به صد و شصت و نه کشور دنیا بدون ویزا سفر کرد.

  3. آیا از طریق کار در اسلواکی می توان برای تابعیت این کشور اقدام نمود؟

    بله یکی از روش های مهاجرتی به اسلواکی اخذ ویزای کاری و کار در اسلواکی می باشد.

  4. با چند سال کار در اسلواکی می توان برای تابعیت اسلواکی اقدام نمود؟

    اقامت موقت از طریق کار در ابتدا دو ساله است و با پنج سال اقامت می توان برای اقامت دائم اقدام نمود و پس از سه سال از تاریخ اقامت دائم می توان برای دریافت پاسپورت اسلواکی اقدام کرد.

  5. آیا با روش تحصیل در اسلواکی می توان برای دریافت تابعیت این کشور به طور مستقیم اقدام نمود؟

    خیر روش تحصیلی روشی مستقیم برای دریافت تابعیت و شهروندی کشور اسلواکی نیست.

  6. چگونه می توان از روش تحصیلی در اسلواکی برای دریافت تابعیت این کشور اقدام کرد؟

    در این روش دانشجو پس از فارغ التحصیلی باید برای کار در اسلواکی اقدام کند. پس از یافتن کار در این کشور، ویزای تحصیلی فرد به ویزای کاری تبدیل می شود.‌ در نهایت با قوانین ویزای کاری و کار در اسلواکی می توان برای تابعیت این کشور اقدام کرد.

  7. آیا می توان از طریق تولد فرزند برای تابعیت و شهروندی اسلواکی اقدام نمود؟

    در حقیقت اسلواکی تابع شرایط خون است از این رو با دارا بودن شرایطی خاص می توان برای تابعیت از طریق تولد فرزند اقدام نمود.

  8. آیا می توان از طریق سرمایه گذاری در اسلواکی برای دریافت تابعیت اسلواکی اقدام کرد؟

    بله یکی از روش های دریافت اقامت در اسلواکی و در نهایت تابعیت این کشور سرمایه گذاری در اسلواکی است اما تمام روش های سرمایه گذاری منجر به این مسئله نمی شود و با چالش هایی همراه است.

  9. آیا از روش ثبت شرکت در اسلواکی می توان برای تابعیت اسلواکی اقدام کرد؟

    بله یکی از روش های اساسی در زمینه اخذ تابعیت اسلواکی ثبت شرکت است که مزایای بسیار زیادی برای فرد متقاضی به همراه دارد.

  10. آیا با ثبت شرکت در اسلواکی امکان دریافت ویزای همراه وجود دارد؟

    بله. شخصی که برای ثبت شرکت در اسلواکی اقدام می کند از همان ابتدا می تواتد برای همسر و فرزندان زیر هفده سال خود اقامت اسلواکی را دریافت نماید.

  11. آیا با سرمایه گذاری عادی در اسلواکی می توان برای تابعیت و شهروندی اسلواکی اقدام کرد؟

    سرمایه گذاری از این روش نتیجه تضمین شده ای ندارد. از این رو ممکن است منجر به دریافت تابعیت و شهروندی کشور اسلواکی نشود.

2/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *