تابعیت و شهروندی استونی

در این مقاله که به همت محققان گروه برگزیده موسسه حقوقی اصطهباناتی جمع آوری شده است، قصد داریم تا در ارتباط با تابعیت و شهروندی استونی مطالب کاملی بیان نماییم. استونی کشوری است در شمال اروپا که در منطقه بالتیک قرار گرفته. این کشور با روسیه و لتونی همسایه است و به دریای بالتیک و خلیح فنلاند راه دارد. زبان رسمی کشور استونی ، زبان استونیایی است که شباهت بسیار زیادی به زبان فنلاندی دارد. پایتخت کشور استونی شهر تالین می باشد. این کشور یکی از کم‌ جمعیت ترین کشور های اتحادیه اروپا می باشد. مساحت کشور استونی در کل چهل و پنج هزار و دویست و بیست و هفت کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر یک میلیون و سیصد هزار نفر در آن سکونت دارند.‌

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

واحد پول کشور استونی یورو است. کشور استونی در حقیقت کوچک ترین کشور منطقه بالتیک می باشد و تعداد زیادی جزیره های کوچک دارند که مسکونی نیستند. استونی پانزده استان دارد که به عنوان تقسیمات کشوری محسوب می شوند. اگر تمایل دارید برای مهاجرت به استونی اقدام کنید می توانید از طریق موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی اقدام نمایید. کارشناسان ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی پاسخگوی شما در این زمینه هستند.‌ نمایندگی های موسسه در شهر های شیراز، تهران، مشهد، اصفهان و تبریز دایر می باشند.‌

تابعیت استونی

دریافت اقامت استونی و بالطبع آن تابعیت و شهروندی آن از روش های گوناگونی امکان پذیر است. هر شخصی که متقاضی مهاجرت به این کشور است می تواند از روش های مختلفی اقدام‌ نماید. از جمله این روش های مهاجرتی می توان به تحصیل در استونی، کار در استونی، سرمایه گذاری در استونی، ازدواج با تبعه استونی و … اشاره نمود. با استفاده از هر کدام از این روش ها می توان برای اخذ تابعیت کشور استونی و دریافت شهروندی این کشور اقدام نمود. نکته بسیار مهمی که قبل از هر چیز باید به آن اشاره کنیم اعتبتر پاسپورت این کشور می باشد.‌

پاسپورت استونی از نظر اعتباری در کل ونیا رتبه هفت را به خود اختصاص داده است. از این رو می توان گفت دریافت شهروندی این کشور مزیت بسیار خوبی محسوب می شود.‌ ناگفته نماند که افرادی که دارای پاسپورت کشور استونی هستند می توانند به راحتی و بدون دریافت ویزا به کشور های زیادی سفر کنند‌. با داشتن پاسپورت کشور استونی فرد اجازه دارد تا بدون ویزا به صد و بیست کشور دنیا سفر کند. این در حالی است که برای چهل و یک کشور دیگر نیز می تواتد در زمان ورود ویزای فرودگاهی بگیرد. افرادی که تابعیت کشور استونی را دارند برای ورود به سی و شش کشور دنیا باید ویزا دریافت کنند.

چگونه می توان تابعیت استونی را دریافت کرد؟

قبل از هر چیزی به این سوال مهم‌ پاسخ می دهیم و شرایط دریافت پاسپورت استونی و اخذ شهروندی این کشور را پس از اقامت استونی بیان می کنیم. برای دریافت پاسپورت این کشور لازم است تا شرایط زیر را داشته باشید: مکان زندگی شما در کشور استونی مشخص باشد و در اداره مربوطه به ثبت رسیده باشد. تسلط کافی به زبان استونیایی داشته باشید و امتحان زبان آن را گذرانده باشید. درآمد شما در این کشور دائمی و قانونی باشد.

پایبند به قوانین کشور استونی باشید. قبل از درخواست تابعیت خود برای حداقل هشت سال به طور قانونی و با داشتن حق اقامت در این کشور زندگی کرده باشید و پنج سال آخر شما با مجوز اقامت دائم باشد. اجازه اقامت طولانی مدت در استونی داشته باشید و یا حق اقامت دائم در این کشور را دریافت کرده باشید. دقت کنید که برای داشتن اقامت طولاین مدت در کشور استونی لازم است تا پوشش بیمه ای نیز داشته باشید.

اخذ تابعیت و شهروندی استونی از طریق کار

در بخش های قبل در ارتباط با اعتبار پاسمورت استونی و شرایط دریافت پاسپورت این کشور صحبت کردیم. همان طور که می دانید یکی از روش های مهاجرتی بسیار مهم به کشور استونی روش کار است. در حقیقت با اخذ ویزای کاری استونی و کار در استونی به روش های گوناگون می توان پس از اقامت در این کشور برای تابعیت و شهروندی استونی درخواست داد. در این بخش قصد داریم این مسئله را به طور کامل برای شما مورد بررسی قرار دهیم.‌

تابعیت استونی از طریق کار در استونی

تابعیت استونی از طریق کار در استونی

اگر تمایل دارید از روش کاری وارد کشور استونی شوید باید به این نکته توجه کنید که برای کار در شهر های مختلف این کشور لازم است تا مجوز کار دریافت نمایید. برای دریافت مجوز کار لازم است تا از طریق یک کارفرمای حاضر در کشور استونی پیشنهاد کاری معتبری به شما ارائه گردد. این مطلب برای دریافت کار شما شرط اصلی و حیاتی می باشد. توجه داشته باشید که کارفرمای حاضر در کشور استونی ابتدا برای دریافت نیروی کار در کشور استونی و سپس در اتحادیه اروپا اقدام‌می‌ نماید و اگر موفق به استخدام شحص مورد نظر خود نشد، برای استخدام بین المللی اقدام می نماید. دقت کنید که اگر زمان کار شما در کشور استونی بیشتر از شش ماه باشد باید برای دریافت ویزای D اقدام نمایید.

اما اصل ماجرا این است که با پنج سال اقامت در استونی، شخص می تواند برای اقامت بلند مدت این کشور درخواست دهد. بر اساس قوانین کشور استونی اگر شخص بتواند در این حالت هشت سال در استونی حضور داشته باشد و همان طور که گفتیم زبان رسمی این کشور را نیز بداند می تواند برای دریافت شهروندی و تابعیت استونی اقدام نماید. البته در این مدت نباید هیچ گونه جرمی نیز مرتکب شده باشد.

اخذ اقامت و تابعیت استونی از طریق سرمایه گذاری

یکی از روش های مهاجرتی به این کشور روش سرمایه گذاری می باشد. روش های سرمایه گذاری در استونی بسیار متفاوت است. در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با اخذ اقامت و تابعیت این کشور از روش سرمایه گذاری نکاتی بیان کنیم و ببینیم با چه شرایطی می‌ توان جهت دریافت پاسپورت استونی از این روش اقدام نمود. دقت کنید که ممکن است همه روش های سرمایه گذاری منجر به دریافت پاسپورت این کشور نشود.

برای سرمایه گذاری در استونی لازم است تا در دو مرحله اقداماتی را انجام دهید. در ابتدا دولت استونی به شما اجازه اقامت موقت می دهد. سپس شما باید درخواست خود برای سرمایه گذاری در این کشور را با طرحی دقیق و جامع به دولت اعلام کنید. توسط افراد ذی صلاح در این کشور بررسی هایی صورت می گیرد و اگر طرح شما در زمینه سرمایه گذاری متناسب با رشد اقتصادی در کشور استونی باشد، برای مراحل بعدی نیز اجازه صادر می گردد. از جمله روش های سرمایه گذاری، ثبت شرکت در استونی است. برای ثبت شرکت در استونی شخص باید برای سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار خود شانزده هزار یورو هزینه کند. البته ناگفته نماند که دارندگان شرکت های خارجی برای کار در استونی باید شصت و پنج هزار یورو هزینه پرداخت کنند.

همان طور که گفتیم پس از بررسی روش سرمایه کذاری و موافقت با طرح آن، شخص می تواند اجازه اامت موقت در کشور استونی را داشته باشد. سرمایه گذار می تواند تا پنج سال در کشور استونی اقامت موقت داشته باشد که البته قابل تمدید است. اگر شخص بخواهد برای تمدید اقامت خود اقدام نماید باید ثابت کند که هر سال دویست هزار یورو درآمد دارد. اگر شخصی تمایل داشته باشد که پس از اقامت در این کشور، پاسپورت استونی را دریافت کند و به عنوان تبعه این کشور محسوب شود باید بر زبان استونیایی تسلط داشته باشد، ببمه درمانی داشته باشد و درآمد او برای پوشش خود و خانواده اش مناسب باشد. پس از دریافت اقامت دائم استونی شخص که هشت سال در این کشور از روش سرمایه گذاری زندگی کند، می تواند برای تابعیت و شهروندی استونی درخواست خود را ارائه نماید.‌

دریافت تابعیت و شهروندی استونی از طریق ازدواج

یکی از روش های مهاجرت به استونی و اقامت در این کشور ازدواج با تبعیه استونیایی می باشد. در این روش باید تا رسیدن به اقامت استونی چندین مرحله طی شود. در ابتدا افرادی که قصد دارند ازدواج کنند باید مجرد بودن خود را در استونی ثابت کنند‌ اگر شخصی در گذشته ازدواج کرده باشد و از همسر خود جدا شده یا همسر وی فوت شده است، باید اسنادی برای اثبات این مطالب ارائه کند. در مرحله بعدی شخصی که متقاضی ازدواج با تبعه استونیایی است باید به مقامات و مسیولین مربوطه در کشور استونی ثابت کند که هدف او از ازدواج با این شخص تنها کسب تابعیت و شهروندی استونی نیست و شما تمایل دارید تا با این شخص زندگی کنید.

در حقیقت شما برای دریافت پاسپورت استونی باید به مدت پنج سال در این کشور اقامت داشته باشید و سپس برای درخواست اقامت دائم‌و در نهایت شهروندی درخواست دهید. دقت کند که اگر ازدواج شما در کشور دیگری به ثبت رسیده باشد باید مدارک ازدواج معتبر خود را به مقامات مربوطه در کشور استونی تحویل دهید و از طرف همسر خود دعوت نامه دریافت نمایید.‌

تابعیت استونی از طریق ازدواج

تابعیت استونی از طریق ازدواج

اخذ اقامت و تابعیت استونی از روش تحصیلی

از جمله روش های مهم و پر طرفداری اقامتی و مهاجرتی به کشور های مختلف، از روش تحصیل است. تحصیل در استونی نیز طرفداران خاص خود را دارد و افراد به دلایل مختلفی از جنله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی برای حضور در این کشور درخواست می دهند. اما سوال این است که آیا از روش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی استونی می توان برای اقامت دائم و در نهایت دریافت پاسمورت استونی اقدام نمود؟! در این بخش از مقاله قصد داریم این مطلب را به طور کامل توضیح دهیم.‌

اخذ اقامت و تابعیت استونی از روش تحصیلی، مدلی غیر مستقیم است. استونی کشوری است که پذیرای دانشجویان بین المللی می باشد و رشته های نختلف تحصیلی را در مقاطع گوناگون برای علاقه مندان ارائه می دهد. نکته بسیار مهم اسن است که تحصیل در کشور استونی به زبان انگلیسی است و همین مسئله مزیت بسیار مناسبی محسوب می شود. سیستم آموزشی در کشور استونی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و می توان گفت یکی از کشور های بسیار پیشرفته و پیشرو در زمینه تحصیلی در تمام مقاطع حتی مدرسه می باشد. این کیفیت تا جایی است که سطح تحصیلات در مقطع دبیرستان بالا تر از حد او ای سی دی می باشد.

برای اخذ اقامت و تابعیت استونی از طریق تحصیل لازم است تا شخص پس از تحصیل در این کشور مشغول به کار شود و ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل نماید. توحه داشته باشید که در دوران تحصیل دولت استونی کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه های تحصیلی مختلفی به دانشجویان ارائه می کند.

مزایای اقامت در استونی و دریافت تابعیت این کشور

پس از برررسی روش های گوتاگون اخذ تابعیت، در این بخش قصد داریم مزایای دریافت تابعیت این کشور و اقامت در استونی را بیان کنیم. با حضور در این کشور، شخص می تواند آزادانه با تمام جهان به فعالیت های تجاری مشغول شود. فرد به راحتی می تواند برای دریافت ویزای کشور مثل آمریکا اقدام نماید. شخص مورد نظر می تواتد به راحتی در هر جای اتحادیه اروپا به کار و فعالیت بپردازد. فرد با اقامت در کشور استونی به راحتی می تواند در بانک های اروپایی و کل دنیا حسابی برای خود افتتاح کند، در بیشتر کشور های اتحادیه اروپا به تحصیل رایگان بپردازد و اجازه زندگی و سفر در مناطق اتحادیه اروپا را داشته باشد.

سوالات متداول در ارتباط با تابعیت و شهروندی استونی

  1. پاسپورت کشور استونی از نظر اعتبار چه رتبه ای در کل دنیا دارد؟

    پاسپورت استونی از نظر اعتباری در کل ونیا رتبه هفت را به خود اختصاص داده است. از این رو می توان گفت دریافت شهروندی این کشور مزیت بسیار خوبی محسوب می شود.‌

  2. با داشتن پاسپورت کشور استونی به چند کشور دنیا می توان بدون روادید و ویزا سفر کرد؟

    با داشتن پاسپورت کشور استونی فرد اجازه دارد تا بدون ویزا به صد و بیست کشور دنیا سفر کند. این در حالی است که برای چهل و یک کشور دیگر نیز می تواتد در زمان ورود ویزای فرودگاهی بگیرد.

  3. افرادی که تابعیت کشور استونی را دارند، برای ورود به چند کشور دنیا نیاز به دریافت ویزا دارند؟

    افراد تبعه استونیایی برای ورود به سی و شش کشور دنیا نیاز به دریافت ویزا دارند.

  4. آیا می توان با کار در استونی به تابعیت این کشور دست یافت؟

    بله یکی از انواع راه های مهاجرات به این کشور و دریافت تابعیت و شهروندی استونی کار در این کشور می باشد.

  5. با چند سال حضور و کار در کشور استونی می توان به تابعیت و اقامت این کشور دست پیدا کرد؟

    با پنج سال اقامت در استونی، شخص می تواند برای اقامت بلند مدت این کشور درخواست دهد. بر اساس قوانین کشور استونی اگر شخص بتواند در این حالت هشت سال در استونی حضور داشته باشد می تواند برای دریافت پاسپورت ایت کشور اقدام نماید.

  6. آیا از روش سرمایه گذاری می توان برای دریافت تابعیت استونی اقدام کرد؟

    بله یکی از روش های دریافت پاسپورت کشور استونی سرمایه گذاری در این شکور است. البته توجه داشته باشد که تمام روش های سرمایه گذاری در استونی منجر به دریافت تابعیت نمی شود.

  7. با چند سال حضور در استونی از روش سرمایه گذاری می توان برای دریافت تابعیت اقدام نمود؟

    سرمایه گذار می تواند تا پنج سال در کشور استونی اقامت موقت داشته باشد که البته قابل تمدید است. پس از آن می تواند برای اقامت دائم درخواست دهد و پس از هشت سال نیز می تواند برای تابعیت استونی درخواست دهد.

  8. آیا می توان از طریق ازدواج با تبعه استونیایی برای تابعیت این کشور اقدام نمود؟

    بله یکی از روش های اخذ اقامت و در نهایت دریافت تابعیت استونیایی ازدواج با شهروند این کشور است.

  9. آیا از روش تحصیلی می تواند به تابعیت استونی دست یافت؟

    بله اما این روش غیر مستقیم است و پس از تحصیل باید در استونی مشغول به کار شد.

  10. مزیت های دریافت پاسپورت استونیایی چیست؟

    با حضور در این کشور، شخص می تواند آزادانه با تمام جهان به فعالیت های تجاری مشغول شود. فرد به راحتی می تواند برای دریافت ویزای کشور مثل آمریکا اقدام نماید. شخص مورد نظر می تواتد به راحتی در هر جای اتحادیه اروپا به کار و فعالیت بپردازد. فرد با اقامت در کشور استونی به راحتی می تواند در بانک های اروپایی و کل دنیا حسابی برای خود افتتاح کند، در بیشتر کشور های اتحادیه اروپا به تحصیل رایگان بپردازد و اجازه زندگی و سفر در مناطق اتحادیه اروپا را داشته باشد.

  11. دریافت اقامت استونی چه شرایطی لازم دارد؟

    شخض متقاضی باید به زبان استونیایی مسلط باشد، محل زندگی خود را به ثبت برساند، امکان تمکن مالی خود را ثابت کنید، هرچ گونه جرمی نداشته باشد و … .

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *