تابعیت و اقامت در نیجریه

قانون تابعیت و اقامت در نیجریه براساس قانون اساسی جمهوری فدرال نیجریه به مصوب 1989 استوار شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

قانون تابعیت و اقامت و راه های اخذ اقامت یا اخذ شهروندی نیجریه چگونه است ؟ ایا کودک با تولد در این کشور از اتباع کشور محسوب می شود و میتواند تابعیت و اقامت در نیجریه کسب کند ؟ چه مدت ماندن در کشور موجب اخذ تابعیت و اقامت در نیجریه می شود؟ آیا با ازدواج هم می توان تابعیت و اقامت را به دست آورد؟

در این مقاله شما با مباحثی نظیر راه های مهاجرت نظیر شرایط مهاجرت از طریق تحصیل ، سرمایه گذاری ، تخصص یا خرید ملک آشنا خواهید شد.

شرایط و راه های اخذ تابعیت و اقامت در نیجریه

در این قسمت به بررسی راه های اخذ تابعیت و اقامت در نیجریه می پردازیم:

کسانی که قبل از استقلال نیجریه (اکتبر 1960) از پدر یا مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ که در نیجریه بدنیا آمده اند متولد شده باشند و بطور قانونی در نیجریه اقامت داشته باشند بعنوان تبعه ی نیجریه شناخته می شوند.

– هر زن خارجی که با مرد نیجریه ای ازدواج کرده باشد.

– هر شخصی که در خارج از نیجریه متولد شده باشد و پدر یا مادر بزرگش بعنوان تبعه ی نیجریه بوده باشند مشروط بر اینکه به سن 17 سالگی رسیده باشد می تواند تابعیت و اقامت در نیجریه را کسب نماید.

– هر طفل خارجی که توسط اتباع نیجریه به فرزندخواندگی پذیرفته شده باشد.

تابعیت و اقامت در نیجریه
اعطای تابعیت و اقامت در نیجریه

تابعیت و اقامت در نیجریه ممکن است از طریق موارد زیر بدست آید:

– هر شخصی که به سن 17 سال تمام رسیده باشد و برای مدت حداقل 15 سال در نیجریه سکونت داشته باشد و همچنین دارای صفات اخلاقی نیکو بوده و با زبان نیجریه ای و همچنین آداب و رسوم آنجا اشنا باشد مشروط بر اینکه تابعیت قبلی خود را از دست داده باشد می تواند تابعیت و اقامت در نیجریه را کسب نماید.

تابعیت مضاعف

تابعیت مضاعف در قانون تابعیت و اقامت در نیجریه به رسمیت شناخته شده است.

الف) ترک تابعیت و اقامت در نیجریه

ترک تابعیت و اقامت در نیجریه ممکن است بصورت ارادی و یا غیرارادی صورت پذیرد.

ب) ترک ارادی تابعیت

هر تبعه ی نیجریه را بنا به درخواست خود می تواند تابعیت و اقامت در نیجریه خود را از دست بدهد.

ج) ترک غیرارادی تابعیت

هر شخصی که تابعیت و اقامت در نیجریه را از طریق تقاضا تحصیل کرده باشد و بخواهد تابعیت کشور دیگری را کسب نماید تابعیت و اقامت در نیجریه ای وی لغو خواهد شد.

  • هر شخصی که از طریق تقاضا درصدد کسب تابعیت و اقامت در نیجریه باشد و قبل از اتمام هفت سال اقامت، محکوم به حبس سه سال و یا بیشتر بشود.
  • هرگاه شخصی که از طریق تقاضا تابعیت و اقامت در نیجریه را کسب کرده باشد و محکوم به اخلال در امنیت ملی نیجریه گردد تابعیت وی سلب می گردد.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *