بورسیه تحصیلی بلاروس

علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به این کشور ممکن است گاهی به سبب هزینه های بالا از تحصیل در این کشور صرف نظر کنند اما مهاجرت از طریق بورسیه تحصیلی بلاروس امکان مهاجرت ارزان تحصیلی را برای شخص فراهم می کند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

نهادهای بسیاری در بلاروس کمک هزینه تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه میکنند. بلاروس یکی از پایین ترین نرخ شهریه را در بین کشورها جهان دارا است. در واقع، به طور کلی آموزش نسبت به سایر کشورها ارزان تر است. انتخاب بلاروس برای تحصیل بهترین انتخاب برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است. همیشه در همه کشورها برنامه کمک هزینه تحصیلی وجود دارد، شما به راحتی می توانید همیشه اخبار به روز بورسیه و همچنین برنامه های کمک هزینه تحصیلی روسیه و بلاروس و دیگر کشورها را در سایت ما مطالعه کنید، دانشگاه هایی که دارای برنامه بورس تحصیلی باشند این بورسیه ها را به افراد واجد شرایط ارائه می دهند. در بلاروس، هم نهاد های دولتی و هم نهادهای خصوصی برنامه بورس تحصیلی مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه میکنند. شما اگر شما دنبال برنامه بورس تحصیلی در بلاروس هستید باید بدانید؛ اخذ بورسیه تحصیلی بلاروس بسیار مشکل است و زمان زیادی برای اخذ آن صرف می شود و اگر شما دانشجویی هستید که زود مایوس می شوید یا حوصله تلاش زیادی برای به دست آوردن چیزی را ندارید، خودتان را خسته نکنید و به دنبال کمک هزینه تحصیلی در بلاروس نباشید زیرا زمان زیادی برای اخذ این بورسیه صرف خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفا با ما تماس بگیرید.

اخذ بورسیه تحصیلی بلاروس

بورسیه تحصیل رایگان بلاروس معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد، معمولا بورسیه تحصیلی مقطع دکترا یا Phd و اخذ بورسیه مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد بلاروس بیشتر از بورسیه های تحصیلی دوران کارشناسی در دسترس هستند.

در صورتی که شما در حال تصمیم گیری برای تبدیل شدن به یک دانشجوی بین المللی در بلاروس هستید و یا شما در حال حاضر یک دانشجوی بین المللی در بلاروس هستید مطمئن باشید جای مناسبی را برای تحصیل انتخاب کرده اید. اگر چه هزینه تحصیل در این کشور بسیار پایین است اما با این وجود باز هم برای دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی بلاروس مختلفی وجود دارد.

بورسیه تحصیلی بلاروسوجود دانشجویان بین المللی از فرهنگ های مختلف و کشورهای مختلف در بلاروس این دانشگاه را از لحاظ فرهنگی ارزشمند ساخته است. دانشجویان بین المللی در بلاروس به راحتی دانشگاهی با توجه به نیازهای علمی خود پیدا کنند و در محیط دانشگاهی چند فرهنگی بلاروس به تحصیل بپردازند.

تعاونی و کارکنان حرفه ای دانشگاه بلاروس همواره به دانشجویان بین المللی در بلاروس خدمت خواهند کرد. بلاروس دارای سابقه قوی در داشتن دانشجویان بین المللی و انطباق آنها با تمام نیازهای تحصیلی و حتی مسائل غیر علمی می باشد. حضور دانشجویان بین المللی در بلاروس به طوری اثبات مهمان نوازی بالا و همکاری بین المللی دانشگاه های این کشورمی باشد.

بورسیه تحصیلی پزشکی بلاروس نیز در این کشور در برخی دانشگاه های خاص ارائه می شود برای اطلاعات بیشتر بایستی به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنید. شرایط اخذ بورسیه تحصیلی بلاروس با پذیرش از دانشگاه های بلاروس متفاوت می باشد.

بیش از 6000 دانشجویان خارجی در موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها بلاروس هر ساله به تحصیل می پردازند. هزینه های عمومی آموزش عالی برای دانشجویان خارجی از 2000-4000 دلار، بسته به رشته و نهاد تحصیلی فرد می باشد.

همه کالج ها و دانشگاه های در بلاروس دارای خوابگاه دانشجویی می باشند، که می توانند دانشجویان بین المللی را در بلاروس یاری رسانند برای به دست آوردن اجازه اقامت بایستی از طریق سفارت این کشور اقدام کنید.

دانشجویان کشورهای مختلفی از سراسر دنیا برای تحصیل به این کشور می آیند، قریب به اتفاق در هر دانشگاه می توان دانشجویانی از: استرالیا، آذربایجان، ارمنستان، افغانستان، بلغارستان، ویتنام، غنا، آلمان، گرجستان، یمن، هند، اردن، ایران، عراق، اسپانیا، اسرائیل، کامرون، چین، کویت، لتونی، لبنان، لیبی، لیتوانی، مقدونیه، مراکش، مولدووا، مغولستان، نپال، نیجریه، پاکستان، فلسطین، پرو، لهستان، روسیه، عربستان سعودی، سوریه، سودان، تاجیکستان، ترکیه، فرانسه، ازبکستان، اوکراین، استونی ، سوئد، سریلانکا، ایالات متحده در همه دانشگاه ای این کشور مشاهده کرد.

مبلغ بورسیه و فاند تحصیلی بلاروس بسته به دانشگاه انتخابی شما متفاوت می باشد. و بسته به مقدار کمک هزینه تحصیلی شهریه دانشجویان بورسیه تحصیلی بلاروس به طور کامل چشم پوشی میگردد یا مقداری از آن کسر میگردد.

بورسیه تحصیلی بلاروس در دانشگاه اروپایی ویلنیوس (EHU)

برنامه بورس تحصیلی 3 ساله کمیسیون دولتی این کشور به دانشجوین بلاروس، با ارزش 4.5 میلیون € 3 شامل موارد زیر می باشد:

  • کمک هزینه تحصیلی به 170 دانشجوی کارشناسی ارشد و 35 دانشجوی کارشناسی جدید در دانشگاه علوم انسانی اروپایی ویلنیوس (EHU).
  • هزینه های زندگی برای دانشجویان بلاروس در حال حاضر در EHU ثبت نام کردند.
  • کمک هزینه تحصیلی برای 100 دانش آموز برای آموزش عالی.

بورسیه شهریه و همچنین هزینه های زندگی (از جمله هزینه امنیت اجتماعی و مسکن) را این بورسیه ها پوشش میدهد. دانشجویان برای اعطای بورسیه توسط هیئتی از کارشناسان تحت اقتدار شورای نوردیک وزیران انتخاب می شوند. کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان برای تحصیل در یکی از دانشگاه های بلاروس برای تحصیل اعطا می شود.

در برخی مناطق این کشور امکان استفاده از بورسیه مدارس شبانه روزی بلاروس برای دانش آموزان پیشرو در علم و دارای افتخارات تحصیلی که برای تحصیل خود نیازمند بورسیه می باشند وجود دارد.

بورسیه تحصیلی بلاروس (دولتی)

بودجه خصوصی

بورسیه های آمریکایی برای آموزش بین المللی توسط یک سازمان جهانی نوعی بودجه اجباری است که برای محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که به دنبال تحصیل یا انجام یک پروژه و برنامه های مربوطه در شرق اروپا / اوراسیا هستند. این سازمان برنامه های کمک هزینه آموزشی را طراحی می کند و کمک های فنی در زمینه آموزش را برای دولت ها و سازمان های در حال توسعه در سراسر اوراسیا را فراهم می کند. بورسیه های مختلف برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در بلاروس وجود دارد و این گروه تمرکز ویژه ای بر روی روسیه و کشورهای روسی زبان و جمهوری های سابق روسیه دارد. البته بورسیه تحصیلی بلاروس مشخص شده بر اساس رشته و زبان تحصیل به دانشجویان تعلق میگیرد.

دولت فدرال بورسیه های سخاوتمندانه ای را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند، بورسیه بنجامین گیلمن هزینه تحصیلی را برای دانشجویان محروم که بدون دریافت بورسیه قادر به تحصیل نخواهد بود را برای تحصیل در بلاروس فراهم می کند. بیش از 2300 کمک هزینه تحصیلی تا 5000 $ در سال برای برنامه های آموزشی در سراسر جهان، از جمله بلاروس تعیین شده است. برنامه کمک هزینه تحصیلی گیلمن به دانشجویانی که دارای نیاز مالی در مقطع دبیرستان، دانشجویان نیازمند اعطا می کند، دانشجویان در زمینه هایی مانند علوم و مهندسی، با قومیت های گوناگون و دانشجویان معلول نیز می توانند برایاخذ این بورسیه اقدام کنند. متقاضیان برای این برنامه باید این گرانت را از دولت فدرال دریافت کنند. معیارهای پذیرش این بورسیه شامل دارا بودن جایگاه علمی خوب و تعهد به تحصیل در یک کشور برای حداقل چهار هفته است.

برنامه ملی آموزش و پرورش بلاروس امنیت تحصیلی را توسط بورسیه تحصیلی بلاروس مختلف ارائه می دهد. بورسیه معتبر دیوید ال بورن به دانشجویان مقطع کارشناسی که در حال تحصیل به زبان روسی و یا به زبان انگلیسی در یکی از رشته های مانند کسب و کار، حقوق، علوم یا کشاورزی ارائه می شود. بورسیه تا یک سال تحصیلی در بلاروس به فرد تعلق می گیرد. متقاضیان باید برای  دریافت کمک هزینه تحصیلی خود با دولت فدرال بلاروس تماس حاصل کنند. میزان این بورسیه تحصیلی بلاروس تا 20،000 $ می باشد. متقاضیان باید دوره تحصیلی مورد نظر خود را ابتدا انتخاب کنند، و همچنین بایستی اهداف علمی و شغلی آینده خود را تعیین کنند، و در درخواست خود جهت بورسیه اهداف تحصیلی خود را مشخص منند و بگویند چگونه تصمیم دارند در آینده به چالش های جامعه جهانی، از جمله توسعه پایدار، تخریب محیط زیست، بیماری های جهانی و گرسنگی و رشد جمعیت و … کمک کنند. دانشجویان تحصیلات تکمیلی، فرصت های مطالعاتی تا $ 30،000 برای تحصیل در بلاروس به مدت 12 هفته تا 24 ماه فراهم می شود.

بورس تحصیلی فولبرایت اغلب بورسیه آزادانه تری است و به آن دسته از متقاضیانی تعلق میگیرد که به صورت غیر قانونی وارد این بلاروس نشده باشند، این بورسیه مخصوص کشورهای اروپای شرقی است. بورسیه فولبرایت برای تحصیلات آکادمیک افراد با استعداد در کشور بلاروس می باشد و همچنین برای جذب دانشجویان خارج از کشور در سراسر جهان به تحصیل در بلاروس می باشد. برنامه فولبرایت کمک های مالی برای را به دانشجویان برای تحصیل در بلاروس برای یک سال کامل تحصیلی اعطا می کند. آموزش انگلیسی فولبرایت (ETA)  برای تحصیل با زبان انگلیسی در بلاروس در نظر گرفته شده است. برنامه بورسیه تحقیقاتی فولبرایت برای دانشمندان و متخصصانی است که برای یک فرصت مطالعاتی یا تحقیق چند ماهه به کشور بلاروس مهاجرت میکنند. و به انجام تحقیقات در طیف گسترده ای از زمینه های علمی و حرفه ای می پرازند.

هیئت تحقیق و تبادلات بین المللی (IREX) یک سازمان بین المللی با تمرکز بر جامعه مدنی، آموزش و پرورش و توسعه رسانه است. پشتیبانی این هیئت از کار مداوم دانشمندان در بسیاری از مناطق جهان، از جمله اروپای شرقی است. اولویت های این موسسه با توجه تغییر چشم اندازهای سیاسی است. یکی از اقدامات این هیئت اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین المللی است که قصد تحصیل در بلاروس را دارند.

زبان تحصیل در بلاروس در این کشور روسی و انگلیسی می باشد. و تحصیل در بلاروس به زبان انگلیسی نیز مقدور می باشد. در این کشور اخذ بورسیه تحصیلی بلاروس بدون مدرک زبان بلاروس ممکن است در برخی دانشگاه ها مقدور باشد.

به افرادی که قصد تحقیقات پیشرفته و استفاده از فرصت های مطالعاتی دارند مانند دانشجویان تحصیلات تکمیلی که می خواهند به تحقیق در بلاروس بپردازند این بورسیه تحصیلی اختصاص یافته است. متقاضی باید به طور مستقیم به تحقیقات در رابطه به سیاست خارجی و یا امور بین المللی مرتبط با این کشور بپردازد. این بورسیه از حداقل دو ماه تا حداکثر نه ماه از دانشجو پشتیبانی می کند. علاوه بر هزینه تحصیل این بورسیه بین المللی هزینه های حمل و نقل رفت و برگشت، کمک هزینه ماهانه برای مسکن و مخارج زندگی را پشتیبانی می کند.

در این مقاله تا حد توان سعی کردیم شرایط بورسیه تحصیلی شدن بلاروس و شرایط اخذ بورسیه و فاند را شرح دهیم. امیدواریم به شما متقاضی تحصیل در این کشور کمک به سزایی کرده باشیم.

علاقه مندان به تحصیل در بلاروس برای کسب اطلاعات در رابطه شرایط اعزام دانشجو بورسیه تحصیلی بلاروس و اخذ ویزای بورسیه تحصیلی بلاروس به صورت تضمینی در این کشور می توانند با کمک  وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در این کشور را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد بورسیه ی تحصیلی بلاروس

1- بورسیه ی تحصیلی بلاروس توسط چه نهاد هایی به دانشجویان ارائه میشود؟

در این کشور هم نهاد های خصوصی و هم دولتی این بورسیه را به دانشجویان بین المللی ارائه میدهند.

2- روال اخذ بورسیه بلاروس چگونه است؟

اخذ این بورسیه بسیار مشکل و زمان بر است.

3- بورسیه ی تحصیلی بلاروس به چه افرادی تعلق میگیرد؟

این بورسیه معمولا به افرادی با رزومه ی بالا تعلق میگیرد.

4- اخذ بورسیه ی تحصیلی کدام مقطع در بلاروس راحت تر است؟

در ابتدا مقطع دکتری و سپس کارشناسی ارشد راحت تر از مقطع کارشناسی است.

5- در دانشگاه های بلاروس چه تعداد دانشجوی خارجی وجود دارد؟

بلاروس هر ساله بیش از 6000 دانشجوی خارجی میپذیرد.

6- هزینه ی تحصیل در بلاروس چقدر است؟

با توجه به رشته و دانشگاه بین 2000 تا 4000 یورو میباشد.

7- آیا دانشگاه های بلاروس به دانشجویان خارجی خوابگاه میدهند؟

بله- دانشجویان از طریق سفارت این کشور میتوانند درخواست خوابگاه بدهند.

8- مبلغ بورسیه ی تحصیلی بلاروس تا چه حدی هزینه ها را پوشش میدهد؟

این مبلغ هزینه های شهریه و زندگی را پوشش میدهد.

9- آیا بورسیه ی تحصیلی بلاروس شامل حال دانش آموزان برای مدرسه هم میشود؟

بله بعضی از مدارس به دانش آموزان دارای رزومه ی عالی بورسیه میدهند.

10- مبلغ بورسیه ی تحصیلی بلاروس چقدر است؟

به طور میانگین در حدود سالانه 5000 دلار میباشد.

11- نام بورسیه تحصیلی رشته های کسب و کار و حقوق در بلاروس چیست؟

بورسیه ی معتبر دیوید ال بورن میباشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *