اراسموس موندوس

زمانی که به دنبال شرایط تحصیلی و مهاجرت تحصیلی باشید، قطعا شرایط بورسیه های مختلف دانشگاه های اروپا را شنیده اید. بورسیه اراسموس موندوس جزو معتبر ترین و مشهور ترین بورسیه های تحصیلی در حوزه اتحادیه اروپا به شمار می رود.‌ این بورسیه برای دانشجویان و محققان ممتاز از سراسر دنیا بسیار جذاب و جالب توجه است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اراسموس موندوس بورسیه ای برای تحصیلات تکمیلی است.‌ اگر قصد دارید در ارتباط با شرایط این بورسیه اطلاعات کافی کسب کنید بهتر است که به کارشناسان زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.‌
ما در این مقاله توضیحاتی جامع در ارتباط با بورسیه اراسموس موندوس برای شما ارائه خواهیم داد.

بورسیه اراسموس موندوس چیست؟

اگر قصد دارید به کشوری اروپایی مهاجرت کنید و تحصیلات تکمیلی خود را در یک کشور اروپایی بگذرانید، بورسیه اراسموس موندوس فرصتی بسیار مناسب برای یادگیری و پیشرفت شما از طریق تجربیات جدید در یک کشور اروپایی خواهد بود. به طور مثال فرض کنید شما تمایل دارید تحصیل در آلمان را انتخاب نمایید.

بزرگترین مزیت استفاده از این مدل بورسیه، این است که بیشتر هزینه های خود را می توانید پوشش دهید. این بورسیه از سال ۲۰۰۳ با هدف ارتقای سطح علمی دانشگاه های اروپا با کشور های دیگر شروع به کار کرد.

به دلیل شرایط خاصی که بورسیه اراسموس موندوس دارد، بیشتر فارغ التحصیلانی که از این بورسیه استفاده می کنند، پس از فارغ التحصیلی شرایط بسیار خوبی در کشور های مختلف، حتی امریکا و کانادا خواهند داشت.

بورس تحصیلی اراسموس موندوس هزینه های زیر را برای هر دانشجوی تحت پوشش خود ارائه می نماید. هزینه های شهریه، بیمه، هزینه های کتابخانه یا آزمایشگاه و هزینه های دیگری که برای شرکت در مقاطع مختلف کارشناسی ارشد یا دکتری لازم خواهد بود. واضح است که برای دریافت این پشتیبانی مالی باید ابتدا در یکی از دوره ها پذیرفته شوید و سپس برای بورس تحصیلی خود اقدام نمایید‌.‌

توجه داشته باشید که مبلغی که به شما تعلق می گیرید به مدت زمان برنامه تحصیلی و کشور مبدا تان بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال، دانشجویان کشور های غیر اتحادیه اروپا بورس های تحصیلی بیشتری را دریافت می نمایند‌

در حقیقت با استفاده از بورسیه اراسموس موندوس، موسسات اروپایی و غیر اروپایی برنامه جابه جایی افراد را با یکدیگر خواهند داشت.

حالت های مختلف اراسموس موندوس

اراسموس موندوس در برنامه های خود سه حالت مختلف را برای دانشجویان در نظر گرفته است. حالت اول که با نام جوینت شناخته می شود، همان حالت روتینی از این بورسیه است که بیشتر افراد با آن آشنایی دارند و مخصوص افرادی است که تمایل دارند در دانشگاه های اروپایی تحصیلات خود را بگذرانند.
حالت دوم که پترن شیپ نام دارد، برای ایجاد جریان های همکاری و تعاملی بین نهاد های اروپایی و مناطق دیگری از جهان انجام‌‌ می گیرد.
حالت سوم که آن را با نام اترکتیونس پروجکت می شناسند، برای افزایش بازدهی و دید موسسات اموزشی اروپا در سرتاسر جهان تمرکز خواهد کرد.
هر کدام از این حالت ها شرایط خاص خود را دارد و شما با مشورت از کارشناسان زبده و ماهر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توانید نتیجه مورد نظر خود را دریافت نمایید و یکی از سه حالت موجود را برای شرایط خود انتخاب نمایید.

پس شما به عنوان متقاضی و دانشجو برای دریافت این بورسیه باید شرایط خاصی داشته باشید که ما در بخشی از این مقاله آن را ذکر خواهیم کرد. قبل از آن باید ببینیم که چه کسانی شامل این بورسیه خواهند شد؟

چه کسانی می توانند بورسیه اراسموس موندوس ۲۰۲۰ بگیرند؟

حال که با کلیات این مدل بورسیه اروپایی آشنا شدیم، می خواهیم بدانیم که چه کسانی می توانند از این بورس اسنفاده نمایند. قبل از هر چیزی باید بدانید که این بورسیه به متقاضیان تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می گیرد. البته به مقدار بسیار محدود هم برای دانشجویان کارشناسی فعالیت دارد.

یکی از بهترین مزیت هایی که این بورسیه دارد، عدم تعهد بازگردانی مالی یا کار برای دانشگاه و اراسموس موندوس است. همین مسئله باعث شده تا افراد زیادی به دنبال این بورسیه تحصیلی باشند. با داشتن این بورسیه عالی دانشجویان و اساتید با راحتی ذهنی و فکری می توانند فعالیت های علمی خود را تا سطوح گسترده تری ادامه دهند. وجود اراسموس موندوس باعث می شود تا دانشجو بدون دغدغه مالی فعالیت های علمی خود را پیگیری نماید.

در بخش بعدی مقاله می خواهیم بررسی کنیم که شرایط دریافت بورسیه اراسموس موندوس چیست؟

برای دریافت بورسیه اراسموس موندوس ۲۰۲۰ چه شرایطی لازم است؟

اگر فردی قصد دارد تا برای اخذ بورسیه اراسموس موندوس اقدام‌ کند، بهتر این است که شرایط دقیق را از کارشناسان زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی بپرسد. البته ما در این مقاله هم این شرایط را توضیح خواهیم داد.
قبل از هر چیزی باید توجه داشته باشید که متقاضیان دریافت این مدل بورسیه از همان ابتدا به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول متشکل از دانشجویان با تابعیت اروپایی هستند و طبق شرایط این بورسیه ماهیانه هزار یورو به آن ها تعلق خواهد گرفت. گروه بعدی، متقاضیان عیر اروپایی هستند که در پنج سال قبل از درخواست خود حداقل یک سال را مشعول کار یا تحصیل در اروپا بوده اند. به این افراد ماهیانه ۵۰۰ یورو تعلق می گیرد. از آنجایی که زبان تدریس در بیشتر موارد انگلیسی می باشد پس بهتر این است که زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. زمان ثبت نام این بورسیه به رشته انتخابی شما بستگی دارد و با توجه به شرایط این بورسیه از ماه دسامبر تا فوریه متغیر است.

برای کسب پذیرش بورسه اراسموس موندوس باید مدارک خود را به طور کامل تکمیل کرده و ارسالل نمایید. فرم تقاضای بورسیه را تکمیل کرده و سپس برای مصاحبه آنلاین وقت بگیرید. بیشترین زمانی که شما می توانید برای استفاده از این بورسیه تحصیلی در دانشگاه داشته باشید پنج سال است و برای میزان تحصیل بیش از پنج سال بورسیه ای تعلق نخواهد گرفت. افرادی که تمایل به دریافت این بورسیه دارند باید در طول مدت زمان تحصیل خود حداقل در دو کشور اروپایی تحصیل کنند.

نکته ای که بسیار مهم است و باید بدانید این می باشد که مدرک تحصیلی شما در هر مقطعی که باشید چه دکتری و چه کارشناسی ارشد، پس از دریافت این بورسیه به صورت مشترک توسط هر دو کشور صادر خواهد شد. دانشگاه ها و مراکز علمی که در این شرایط بورسیه شرکت می کنند به دانشجویان خود مشاوره هایی برای محل زندگی و امکانات مورد نیازشان ارائه می کنند. سعی کنید قبل از اقدام به اخذ بورسیه اراسموس موندوس با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشورت نمایید.

حال که شرایط را متوجه شدیم باید بدانیم که چه مدارکی برای اخذ این بورسیه مورد نیاز است؟ ما در بخش بعد به معرفی و بررسی این مدارک می پردازیم.

مدارک لازم‌ برای ثبت نام بورسیه اراسموس موندوس ۲۰۲۰

برای اخذ بورسیه اراسموس موندوس مدارکی که در ادامه ذکر می کنیم لازم است. قبل از هر مدرکی، باید مدرک دانشگاهی خود را ترجمه زسمی کنید و یا اگر از دانشگاه های خارج از ایران باشد، نیاز به ترجمه نخواهد داشت. پس از آن باید رزومه تحصیلی خود یعنی CV تحصیلی را ارائه دهید. سعی کنید برای نوشتن رزومه تحصیلی تان از افراد مجرب کمک بگیرید. سپس اقدام به اخذ مدرک تافل یا آیلتس نمایید و ان را نیز ارائه دهید. در نهایت به عنوان مدرکی دیگر نیاز به توصیه نامه یا ریکامندیشن دارید. دقت کنید که این بورسیه تمام رشته ها را شامل نمی شود و باید ابتدا ببینید رشته شما تحت این پوشش قرار خواهد گرفت یا نه.

در این دوره های بورسیه ای اراسموس موندوس بیش از صد رشته کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارند و شما با توجه به رشته مورد نظر خود نیاز دارید که مدارک تان را تکمیل تر و جامع تر کنید. به طور مثال برای برخی از رشته ها آزمون جی ار ای هم لازم است.

گاراژ اراسموس موندوس

یکی از مزیت های فوق العاده ای که شرایط بورسیه اراسموس موندوس دارد، برنامه جدید گاراژ اراسموس موندوس است. این برنامه شبکه ای فوق حرفه ای است که به دانشجویانی که در گذشته تحت نطارت اراسموس موندوس درس می خواندند، کمک بسیار زیادی می کند. آن ها از طریق این پلتفرم دیجیتالی می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و فرصت های شغلی مختلف را به یکدیگر اطلاع دهند.

یکی از بنیانگذاران این برنامه حرفه ای دیجیتالی گفته بود که هدف ما از برنامه گاراژ اراسموس این است که افراد را به هم نزدیک کرده و کاری کنیم که ادارات، شرکت ها و افرادی که به دنبال فارغ التحصیلان قوی با دیدگاه بین المللی هستند، این افراد را بشناسند. این طرح که زیر نظر برنامه اراسموس پلاس فعالیت می کند در شهر های لیسبون، آتن و پراگ شعبه دارد.

پروژه اراسموس پلاس دیدگاهی برتر از اراسموس موندوس

بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ پروژه ای با نام اراسموس پلاس تحت نظر اراسموس با بودجه ای بیش از چهارده و نیم میلیارد یورو طراحی شد. با توجه به این برنامه تمامی دانشگاه های کشور هایی که عضو اتحادیه اروپا هستند، علاوه بر کشور های ترکیه، مقدونیه، نروژ، ایسلند و لیخنتشتاین، که به نام کشور های برنامه یا پروگرام کانتریز شناخته می شوند، می توانند قرارداد اراسموس پلاس با سایر کشور های جهان که به ان ها پارتنر کانتریز گفته می شود، امضا کنند. در این شرایط هر دو طرف امضا کنندا از مزایای این طرح استفاده می کنند. به عبارتی طرحی کاملا برد برد است.

قرارداد های اراسموس پلاس

هم اکنون و طبق شرایط مختلف دو نوع قرار داد اراسموس پلاس بین دانشگاه های مختلف بسته می شود. یکی قرار داد تبادل و دیگری قرار داد ظرفیت سازی حوزه اموزش عالی. هر کدام از این حالت ها شرایط و تعارف مخصوص به خود را دارند.

معرفی اراسموس موندوس پلاس

اراسموس موندوس پلاس

طبق قرار داد تبادل منعقد شده بین دانشگاه های مختلف، آن ها می توانند نسبت به تبادل دانشجو، استاد و حتی کارشناسان اداری خود اقداماتی را به عمل آورند‌. در این حالت رشته هایی که قابلیت تبادل دارند، با نظر دانشگاه ها قابل تعییر و دستکاری می باشد. اما نکته مهم این است که تعداد تبادلات در این قرار داد به بودجه ای که از اتحادیه اروپا به دانشگاه تعلق می گیرد بستگی دارد. دانشجویان برای تبادل فرصتی بین ۳ تا ده ماه دارند. این فرصت برای اساتید بین هفت تا سی روز و برای کارشناسان بین هفت تا پانزده روز خواهد بود.
در حالت دوم چند دانشگاه از اتحادیه اروپا با سایر دانشگاه هایی که عضو این مجموعه نیستند برای پروژه های مشترک همکاری می کنند‌ در صورتی که طرح آن ها توسط اتحادیه اروپا تصویب شود، دانشگاه ها به طور مشترک پروژه را اجرا خواهند کرد. هدف از این پروژه ها توسعه بین المللی آموزش عالی و دانشگاه ها مد نظر خواهد بود.

سخن آخر

ما در این مقاله تا حد امکان توضیحات جامعی را در ازتباط با بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس ۲۰۲۰ ارائه دادیم و حتی در ارتباط با طرح اراموس پلاس هم اطلاعاتی را برای شما بیان نمودیم. این بورسیه برای اتحادیه اروپا است و جهت اخذ آن باید تلاش بسیاری کرده و رزومه قوی داشته باشید. برای کسب اطلاعات دقیق تر و بیشتر در ارتباط با این بورسیه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *