Best country for immigration programmers

معمولاً مهاجرت، با هدف داشتن زندگی بهتر صورت می‌گیرد. بعد از انقلاب صنعتی و انقلاب دیجیتال، تکنولوژی و سرمایه مهم‌ترین عاملان خوشبختی در ذهن بشر هستند. هرکسی که بخواهد مهاجرت را در برنامه‌اش بگذارد سرمایه‌ای که باید بپردازد و سرمایه‌ای که دست می‌آورد؛ را بررسی می‌کند. مهاجرت یکی از دغدغه‌های برنامه نویسان ایرانی است؛ اما سوال مهم این است که بهترین کشور برای مهاجرت برنامه نویسان، کدام کشور است. همچنین نظر عمومی بیشتر بر مهاجرت به کشورهای پیشرفته‌تر در تکنولوژی، استوار است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بررسی ویژگی کشور‌ها برای مهاجرت برنامه نویسان

در سال‌های اخیر سرشماری‌ها به مدد تکنولوژی بسیار دقیق‌تر شده است. بنابراین بسیاری از کشورهای برجسته و صنعتی دنیا، همه‌ساله اقدام به جمع آوری آمار و ارائه اطلاعات مبنی‌بر شاخص‌های درآمد ملی، درآمد سرانه و شاخص توسعه انسانی می‌کنند. برخلاف شاخص‌های درآمد ملی و سرانه، شاخص توسعه انسانی، شاخصی کیفی است که بر مبنای سنجه‌های قابل‌اندازه‌گیری، به بررسی میزان خوشبختی و رضایت از زندگی مردم در کشورهای مختلف دنیا می‌پردازد.

مثلاً سطح برخورداری از امکانات تحصیلی و سطح بهداشت، دو مورد از موارد و سنجه‌هایی هستند که با متغیرهای عددی و آمارگیری، در شاخص توسعه انسانی اعلام می‌شوند. برخی از افراد به دنبال کشور های مناسب برای مهاجرت با سرمایه کم هستند.

هرکسی این شاخص‌ها و نرخ بیکاری کشور مورد نظرش را برای مهاجرت بررسی می‌کند.برنامه‌نویسان نیز، از این قاعده کلی، مستثنی نیستند. با این تفاوت که احتمالا برنامه‌نویسان بیش تر از سایر گروه های اجتماعی، گرایش به مهاجرت به کشورهای پیشرفته در زمینه تکنولوژی را دارند. مهاجرت به کشوری پیشرفته در تکنولوژی میتواند آن‌ها را راهی بازارهای پیشرفته‌ای در زمینه تخصصی‌شان بکند و برای آن‌ها سود بسیار بالایی، به ارمغان بیاورد.

فارق از شاخص‌های درآمد و توسعه انسانی، هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و روحیات مختلفی دارد. ممکن برای خیلی از ما، کشوری که سود بیشتری دارد اما با فرهنگ آن سازگاری نداریم، انتخاب دوم باشد؛ نسبت کشوری که سود کمتری به ما می‌دهد ولی احساس ارامش و نزدیکی فرهنگی بیشتری در آنجا میکنیم. در این مقاله به بررسی بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت برنامه‌نویسان می‌پردازم. با بیان نیروی کاری که این کشور ها می‌خواهند و مهاجرت کاری در آن‌ها در داشتن یک انتخاب خوب به شما کمک کنم.

Best country for immigration programmersبهترین کشور برای مهاجرت برنامه نویسان

به طور کل سه گزینه کشور های آسیایی و کشورهای صنعتی اروپایی و کانادا و امریکا، برای مهاجرت پیش روی برنامه‌نویسان است. ممکن است شما ترجیح بدهید که در یک کشور بسیار پیشرفته زندگی کنید و دوری و نزدیکی آن به محل زندگی فعلی‌تان برایتان مهم نباشد. یک نکته مهم در خصوص مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی این است که دریافت ویزای کار و مهاجرت به آن‌ها برای افراد غیر انگلیسی زبان، سخت‌تر است.

این نکته هم وجود دارد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا مثل انگلستان و آلمان تحت شرایط خاصی، بعد از پنج سال به شما اقامت دایم را می‌دهند؛ در حالی که در مورد کشورهای آسیایی و به خصوص کشورهای عربی، اصلاً چنین نیست و آنها اقامت دائم را به شما نخواهند داد. همچنین استخدام نیرو در کشور های آسیایی مثل هند، چین، سنگاپور و ژاپن، با قیمت پاییین‌تری ( بر مبنای دلار امریکا)، نسبت به کشور‌های امریکایی و اروپایی، شمارا استخدام می‌کنند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین کشور اروپایی، امریکا و اسیایی برای مهاجرت شما می‌پردازیم.

کانادا

کانادا به عنوان یکی از بهترین کشور برای مهاجرت برنامه نویسان محسوب می‌شود. کشوری صنعتی پیشرفته، با شاخص توسعه انسانی بالا، میتواند انتخاب اول هرکسی برای مهاجرت باشد. نکات زیر در مورد کشور کانادا می‌تواند به تصمیم برنامه‌نویسان برای مهاجرت، تاثیر بگذارد. کانادا هر ساله به دنبال جذب و استخدام مهندسین و توسعه دهندگان وب و برنامه‌نویسان است. اگر شما برنامه نویس هستید مهاجرت کاری به کانادا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما باشد.

کانادا به استخدام نیروی مسلط به کدام زبان برنامه نویسی گرایش دارد؟

زبان مشخصی وجود ندارد که بگوییم کانادا صرفاً با آن زبان شما را استخدام می‌کند. به طور کل نکته اصلی درمورد استخدام شدن در کانادا و دریافت ویزای کاری کانادا، تسلط کامل به یکی از زبان های برنامه نویسی دنیاست. برخی از کشور‌ها داشتن مدرک معتبر در حوزه مربوط به کامپیوتر و برنامه‌نویسی، چندان برایشان اهمیت ندارد و به حرفه‌ای بودن شما بیشتر اهمیت می‌دهند؛ اما کانادا جز این کشورها نیست و شما برای دریافت ویزای کار کانادا و استخدام شدن در انجا به مدرک تحصیلات‌ عالیه، مرتبط با این حوزه احتیاج دارید.

همانطور که گفته شد زبانی که در برنامه‌نویسی شما به آن تسلط دارید چندان اهمیت ندارد.  تفاوتی که ایجاد می کند در شرکت و موسسه‌ایی است که در آن مشغول به کار خواهید شد.اگرچه کانادا به طور کل فقط یک یا دو زبان را مد نظر ندارد؛ ولی بسته به شرکت و موسسه ای که شما برای کار انتخاب می‌کنید؛ ممکن است زبان مشخصی را برای برنامه نویسی از شما بخواهند.

مهم ترین زبان های برنامه نویسی در دنیا به شرح جدول زیر است.

مهم ترین و رایج ترین زبان های برنامه نویسی مسلط روز دنیا
Python
JavaScript
Java
C#
C
C++
PHP
Swift
Go
Ruby

نرخ بیکاری و متوسط درآمد برنامه نویس‌ها، در کانادا چقدر است؟

معمولا مهاجرت با انگیزه داشتن زندگی بهتر صورت می‌گیرد. پس آمارگیری و سرشماری های رایج بیشتر کشورهای دنیا درصد‌های مربوط به سطح توسعه یافتگی و درآمد سرانه را به سازمان ملل اعلام می‌کنند. درآمد سرانه یک کشور مربوط به میزان متوسط حقوق و درآمدی است که افراد در یک سال موفق به کسب آن می‌شوند. سطح توسعه یافتگی اما شامل موارد گسترده تر و کیفی تری نسبت به درامد سرانه است و شامل شاخص هایی نظیر امید به زندگی و امکان تحصیل افراد واجد شرایط نیز می‌شود. آمارها طی این سالیان به ما ثابت کرده اند که هرچقدر درامد سرانه یک کشور بالاتر باشد از رتبه شاخص توسعه انسانی بالاتری هم برخوردار است. طبیعی است که برنامه‌نویسانی که می‌خواهند مهاجرت کنند اهمیت زیادی به نرخ بیکاری، سطح درامد سرانه و همچنین حقوق و مزایای شغل و تخصص خودشان در کشور مقصد بدهند.

با شرایطی که کرونا ویرووس در سطح جهانی ایجاد کرد؛ طی سال 2021 و بعد از یک سال بودن در وضعیت اجتناب‌ناپذیر ناشی از کرونا ویروس، کانادا در بالاترین حالت، 13.70درصد و در کمترین حالت 2.90 درصد نرخ بیکاری خود را اعلام کرده است. کانادا جز کشورهای فوق پیشرفته در سرشماری و آمارگیری است و نرخ بیکاری خود را هرماه، در طی سال 2021 اعلام کرده است.

برای درصد کلی نرخ بیکاری در کانادا طی سال 2021( تا کنون) ، توافق کلی بر سر 9.2% درصد است. با توجه به شرایط بد اقتصادی حاکم بر کل کره زمین طی یک سال گذشته، این درصد بسیار پایین به شمار می‌رود. با این وجود کانادا میتواند به هرکسی، از جمله شما برنامه‌نویسان عزیز، نوید زندگی مرفه و خوب را بدهد.

میانگین و متوسط درامد برنامه‌نویسان در کاندا معادل 65218 دلار در سال است.

Where is the best country for immigration programmers?

آلمان

آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که نیروی ایرانی را نسبتا خوب قبول می‌کند. اکثر کشورهای اروپایی تمایل بیشتری به استخدام نیروی انگلیسی زبان دارند اما آلمان جز این کشورها نیست. آلمان، همانطور که میدانید یکی از کشورهایی است که این روزها سیر صعودی خودش را طی می‌کند و هوز درحال مرفه‌تر شدن است. این کشور همچنین در زمینه هوش مصنوعی و تکنولوژی در حال رشد روزافزون است و اگر شما برنامه‌نویس هستید این کشور میتواند یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای شما باشد.

آلمان به استخدام نیروی برنامه‌نویس مسلط به چه زبانی گرایش دارد؟

شما احتمالا به هر زبان برنامه نویسی که مسلط باشید؛ در آخر موفق به استخدام شدن در آلمان می‌شوید؛ اما زبان مورد علاقه کارفرمایان المانی، زبان .net است. به دلیل علاقه شدید کارفرمایان آلمانی به این زبان، یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان .net، کشور آلمان است. البته این نکته نباید فراموش شو که زبان جاوا، پرطرفدارترین زبان رایج برنامه نویسی در جهان است و اگر شما به جاوا تسلط دارید؛ در رتبه دوم خوش شانسی هستید؛ و بعد از برنامه نویسان نت، بیشترین شانس استخدام شدن را در آلمان دارید.

نرخ بیکاری در آلمان و میزان دستمزد سالیانه برنامه‌نویسان در این کشور چقدر است؟

مهاجرت برای کمتر فردی جنبه ماجراجویی را دارد و افراد هدفمند مهاجرت می‌کنند. اصلی‌ترین هدف هر فردی از مهاجرت، یافتن زندگی بهتر یا جدید، در مکانی متفاوت و جدید است. مهم‌ترین ویژگی‌ها برای شناختن کشور مقصدتان شاخص‌های مربوط به درآمد سرانه و شاخص‌های توسعه انسانی است. خوشبختانه کشورهای پیشرفته دنیا، که شامل آلمان هم می‌شود؛ در جمعیت‌شناسی بسیار پیشرفته هستند و هرسال اعداد و ارقام مربوط به این شاخص‌ها را اعلام میکنند. تحقیقات ثابت کرده است که هرچقدر یک کشور سطح درآمد بالاتری داشته باشد؛ شاخص توسعه انسانی آن نیز، بالاتر است. احتمالا شما در زندگی روزمره‌تان تجربه‌ای مشابه تجربه کشورها را داشته اید و می‌دانید حتی مریضی، و سایر بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله، بسیار قابل کنترل‌تر هستند وقتی شما پول خوبی دارید. در واقع پول همیشه توانایی کاستن از عمق فاجعه را، تا حد بسیار خوبی دارد!

مهاجرت به آلمان به عنوان یک دولت رفاه، در شرایط کرونا‌ ویرووس بسیار خوب از پس اوضاع برآمده است و تقریبا پایین‌ترین میزان نرخ بیکاری در سال 2021 در کشور المان بوده است. کرونا را میتوان بمب هیروشیمای اقتصاد جهانی دانست. آلمان تقریبا تنها کشور غربی است که بازار کارش از تکانه‌های این بمب جان سالم به در برده است. میانگین درصد نرخ بیکاری در سال 2021 در المان 4.5% اعلام شده است. مقدار بسیار پایینی برای دوره بحرانی کرونا است. بنابراین آلمان طی شرایط کرونا بالاترین درصد بیکاری که تجربه کرده چیزی نزدیک به 12 درصد بوده است که توانسته آن را به خوبی برطرف کند. آلمان و اقتصاد روبه رشد آن می‌تواند نوید زندگی بهتر را به برنامه‌نویسان متقاضی مهاجرت بدهد.

میانگین درامد برنامه نویسان در آلمان طی یک سال چیزی حدود 52000 یورو است.

Where is the best country for immigration programmers?

ژاپن

اکثر افراد تمایل به مهاجرت به کشورهای اروپایی و امریکایی را دارند؛ اما اگر شما برنامه نویس هستید. خوب است که از صنعتی‌ترین کشور آسیا، یعنی ژاپن غافل نباشید. ژاپن فارغ از اینکه کشوری آسیایی است، یکی از برترین های جهان در زمینه تکنولوژی است. اگر شما یک برنامه‌نویس هستید ژاپن می‌تواند برای شما یک انتخاب خوب باشد.

در نگه اول حقوق شما در ژاپن کمتر از کشورهای اروپایی است؛ اما با توجه به این نکته که هزینه های زندگی در ژاپن هم به تناسب حقوق شما، از سایر کشور های عالی رتبه در زمینه تنکنولوژی، کمتر است.

 

Where is the best country for immigration programmers?نرخ بیکاری در ژاپن چقدر است؟

که نرخ بیکاری در آلمان، در سال 2021 پایین ترین نرخ در بین کشور های اروپایی و آمریکایی بوده است. باید به شما بگویم که ژاپن را دست کم نگیرید! کمترین آمار جهان مبنی بر نرخ بیکاری در سال کرونازده2021، برای ژاپن است. نرخ بیکاری ژاپن در اکثر ماه های سال 2021 چیزی معادل 2.5 درصد بوده است. میانگین درصد نرخ بیکاری در ژاپن، در این سال 3 درصد اعلام شده است.  ژاپن در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین ابر قدرت اقتصادی دنیاست و نوید یکی از بهترین و مرفه‌ترین زندگی‌های ممکن در جهان را می‌تواند به شما برنامه نویسان بدهد.

Where is the best country for immigration programmers?

راه‌های دیگری برای مهاجرت از طریق تخصص برنامه‌نویسی به سایر کشورهای جهان ( خارج از اتحادیه اروپا) نیز هست. به طور کل شرایط دریات اقامت دائم در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، بسیار پیچیده‌تر و سخت‌تر است. به طور مثال کشور های عربی اصلاً اقامت دائم به شما نمی‌دهند! اگر اقامت دائم و یا راحت بودن دریات ویزا برای شما برنامه‌نویس عزیز شرط است. کشورهای اروپایی بهترین کشور برای مهاجرت برنامه نویسان هستند. در زمینه مهاجرت برنامه نویسان، به زبان رایج کشور مورد نظرتان حتماً دقت داشته باشید تا بتوانید کار مناسبی پیدا کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *