بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با موضوع بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی صحبت کنیم. اگر اطلاعات خود را به روز کرده باشید قطعا می دانید که برای مهاجرت به کشور های مختلف می توان از روش های گوناگونی اقدام نمود. از جمله این روش های مهاجرتی عبارتند از: مهاجرت از طریق تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تولد فرزند، مهاجرت از طریق تمکن مالی و … . تمام این روشهای مهاجرتی شرایط خاص خود را دارند و بر مبنای شرایط افراد تنظیم می شوند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

هر فردی می تواند با استفاده از یکی از این روش های مهاجرتی برای سفر خود و ادامه زندگی خود اقدام نماید. به طور مثال شرایط شخصی می تواند مناسب مهاجرت تحصیلی به آمریکا باشد و شرایط شخص دیگری می تواند مناسب سرمایه گذاری در اسپانیا! برای مهاجرت به کشور های مختلف شرایط کاملا متفاوت هستند و در حقیقت هر کشوری قوانین مخصوص به خود را دارد. با توجه به این قوانین می توان برای مهاجرت و شرایط مهاجرتی اقدام نمود.

بهترین راه برای اقدام به مهاجرت از هر روشی کسب اطلاعات درباره آن روش است و ما می بایست اطلاعات خود را افزایش دهیم. در این راه و به منظور به روز رسانی اطلاعات می توان از روش های گوناگونی استفاده نمود. یکی از این روش ها مطالعات شخصی است و روش دیگر مراجعه به متخصصان زمینه مهاجرت! که قطعا روش دوم انتخاب بهتری است. از این رو می بایست به یک موسسه معتبر مانند موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمود.

کارشناسان و وکلای این موسسه پاسخگوی شما در شرایط مختلف هستند و تمامی جوانب مراتبط با نوع مهاجرت را برای شما توضیح می دهند و در این راه به یاری شما می شتابند. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های مختلف ایران نمایندگی های فعال دارد. نمایدگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز پاسخگوی شما هستند.

بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی

همان طور که گفتیم برای مهاجرت به کشور های مختلف می توان از روش های گوناگونی استفاده نمود. یکی از این روش ها ااقامت بعد از بازنشستگی یا اقامت از طریق تمکن مالی است. در حقیقت تعداد زیادی از بازنشستگان با هدف آرامش و به دور از هیاهو های معمول قصد می کنند در کشور دیگری روزگار خود را سپری کنند. اما حقیقتا سوالی که پیش می آید این است که بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی کدام کشور است؟! چه مولفه هایی برا انتخاب یک کشور به عنوان بهترین کشور وجود دارد ؟! چگونه می توان فهمید که یک کشور مکان مناسبی برای زمان بازنشستگی است؟ ما تمام این سوالات را برای شما پاسخ خواهیم داد.

هر ساله به طور بین المللی لیستی منتشر می شود که به عنوان یک راهنمای جامع برای مقاصد بازنشستگی محسوب می گردد. در این رتبه بندی فاکتور های مختلفی در نظر گرفته می شود و این کشور ها از جوانب مختلفی مورد بررسی قرار می گیرند. از جمله این موارد می توان به هزینه های زندگی در کشوری جدید، روند اخذ ویزا، میزان تمکن مالی برای مهاجرت بازنشستگی، دسترسی به امکانات، شرایط سرمایه گذاری و یا کار در کشور جدید، زندگی سالم، خدمات رفاهی، وضعیت آب و هوایی، شرایط اقتصادی و ثبات سیایسی و اقتصادی و … اشاره نمود.

در جمع آوری این لیست از نظرات بازنشستگانی که زندگی در این کشور ها را امتحان کرده اند نیز استفاده بسیاری شده است. هر کدام از این کشور ها که لیست آن ها را در ادامه مقاله خود بیان می کنیم از صد نمره، نمره هایی را در بخش های مختلف به خود اختصاص داده اند و از این رو امتیازاتی دریافت نموده اند. در ادامه با لیست بهترین کشور ها برای اقامت بعد از بازنشستگی همراه شما خواهیم بود.

لیست بهترین کشور ها برای اقامت بعد از بازنشستگی

همان طور که گفیتم برای انتخاب بهترین کشور از نظر شرایط بازنشستگی مولفه های بسیاری مورد بررسی قرار می گیرد. که از جمله این مولفه ها می توان به هزینه زندگی، هزینه تفریحات، هزینه مراقبت های بهداشتی و … اشاره نمود. ما این مولفه ها را به طور کامل در بخش قبلی مقاله برای شما ذکر کرده ایم و اما در این بخش از مقاله قصد داریم با توجه به رتبه بندی و نمره دهی لیست این کشور ها را برای شما ارائه دهیم. در ادامه با لیست این کشور ها با ما همراه شوید. توجه داشته باشید که این نمره ها از صد هستند و بنا به بررسی هامختلفی ارائه شده اند.

کشور پرتغال برای اقامت دوران بازنشستگی

  • امتیاز کلی زندگی در دوران بازنشستگی در پرتغال: هشتاد و شش
  • امتیار مربوط به مسکن در شهر های مختلف کشور پرتغال: نود و سه
  • امتیاز مربوط به شرایط بهداشت و درمان در کشور پرتغال: نود و هشت
  • امتیاز مربوط به هزینه های رندگی در کشور پرتغال: هشتاد و پنج

در لیست مربوط به بهترین کشور ها برای زندگی، کشور پرتغال بالا ترین امتیازات را به خود اختصاص داده است. در این کشور علاوه بر داشتن یک زندگی مقرون به صرفه و با هزینه های پایین، می توان از مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا نیز استفاده نمود. علاوه بر تمام این ها آب و هوای معتدل کشور پرتغال می تواند یکی از بهترین مزیت ها در این کشور باشد.

کشور پرتغال برای اقامت دوران بازنشستگی

کشور پرتغال برای اقامت دوران بازنشستگی

شهر های لیسبون، پورتو، براگا و سایر شهر های این کشور با سواحل زیبا و اقیانوسی خود یقینا محل بسیار مناسبی برای زندگی افراد و خصوصا بازنشستگان هستند. شرایط زندگی در این کشور به گونه ای است که عده ای آن را با نام بهشت بازنشستگان در اروپا می شناسند. این کشور همچنین دارای امنیت بسیار بالایی است و در لیست امن ترین کشور های جهان رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

کشور پاناما برای اقامت دوران بازنشستگی

دومین کشور در لیست بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی کشور پاناما است.

  • امتیاز کلی زندگی و اقامت در دوران بازنشستگی در پاناما: هشتاد و پنج و نیم
  • امتیاز مربوط به شرایط مسکن در پاناما: هشتاد و هشت
  • امتیاز مربوط به شرایط بهداشت و درمان در پاناما: نود و چهار
  • هزینه زندگی در پاناما: هشتاد و نه

پاناما کشوری است با جذابیت های بسیار که نزدیکی آن به ایالات متحده آمریکا یکی از مزیت های این کشور برای بازنشستگان است. این کشور که در آمریکای مرکزی قرار دارد به دلیل شرایط خاصی که دارد مقصد بسیاری از بازنشستگان برای ادامه زندگی می باشد. در پاناما شما می توانید به راحتی از پدیده های طبیعی مانند کوه های زیبا و یا سواحل بکر و دست نخورده لذت ببرید. علاوه بر این هزینه زندگی در پاناما بسیار مقرون به صرفه و پایین است و از این رو برای زندگی بازنشستگان بسیار مناسب می باشد.

علاوه بر آن کیفیت و قیمت مراقبت های بهداشتی در این کشور نیز بسیار مناسب است و اکثر بازنشستگانی که پاناما را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده اند از مهاجرت به پاناما رضایت بسیار زیادی نشان داده اند. در این کشور می توان با هزینه ای مناسب تمام بخش های زندگی اعم از هزینه مسکن، هزینه خوراک، هزینه تفذیحات و … را پرداخت نمود و در عین حال از آرامشی محض استفاده برد. همین دلایل باعث شده است تا این کشور به عنوان رتبه دوم در لیست بهترین کشور ها برای اقامت بعد از بازنشستگی قرار داشته باشد.

کشور کاستاریکا برای اقامت دوران بازنشستگی

  • امتیاز کلی زندگی در کاستاریکا برای دوران بازنشستگی: هشتاد و پنج و سه دهم درصد
  • امتیاز مسکن برای زندگی در کاستاریکا: هشتاد و پنج
  • امتیاز مربوط به بخش بهداشت و درمان در کاستاریکا: نود و شش
  • امتیاز مربوط به هزینه زندگی در کشور کاستاریکا: هشتاد و دو

یکی از بازنشستگانی که تجربه زندگی در کاستاریکا را داشته است در صحبت های خود این گونه بیان می کند: کاستاریکا کشوری است که به شما فرصت زندگی به لطافت بو کردن گل های رز را می دهد. این کشور با آب و هوای شگفت انگیز و شرایط فرهنگی و خانوادگی عالی، زندگی را با آرامش بسیاری به شما هدیه می دهد.

در حقیقت سواحل این کشور و پدیده های جذاب طبیعی در کشور کاستاریکا باعث شده تا هر توریستی وارد این کشور می شود، بخواهد به راحتی در کاستاریکا بماند! نکته مهم این است که برای مهاجرت به کاستاریکا از ریق روش بازنشستگی، شرایط برای زندگی افراد بسیار راحت است و می توان حتی با درآمد هزار دلار در ماه به راحتی در این کشور زندگی خود را گذراند. در حقیقت هزینه زنگی در کاستاریکا نسبت به خیلی از کشور های با شرایط مشابه بسیار پایین تر است.

کشور کاستاریکا برای اقامت دوران بازنشستگی

کشور کاستاریکا برای اقامت دوران بازنشستگی

کشور مکزیک برای اقامت دوران بازنشستگی

در لیست بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی کشور مکزیک در رتبه چهارم قرار گرفته است.

  • امتیاز کلی زندگی در مکزیک برای اقامت دوران بازنشستگی: هشتاد و سه و هشت دهم درصد
  • امتیاز مسکن در کشور مکزیک: نود و یک
  • امتیاز مربوط به شرایط بهداشت و درمان در مکزیک: هشتاد و هشت
  • امتیاز مربوط به هزینه زندگی در مکزیک: هشتاد و شش

سبک زندگی در کشور مکزیک و فرهنگ پر از نشاط و جنب و جوش آن باعث شده است که این کشور به عنوان یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت و دوران بازنشستگی محسوب شود. در حقیقت مهاجرت به مکزیک برای بازنشستگان انتخاب بسیار جذابی محسوب می شود. روستا های نزدکی به ساحل و کوه های جذاب بر علاقه این افراد به مکزیک افزوده است.

این کشور به دلیل نزدیکی بسیار به آمریکا بیشترین تعداد بازنسته ها را از آمریکا دارد و سالیانه بیش از یک میلیون بازنشسته وارد این کشور می شوند. علاوه بر هزینه های زندگی در مکزیک که بسیار مقرون به صرفه است برای افراد بالای شصت سال در این کشور تخفیف های بسیاری از جمله تخفیف در رستوران، سفر های هوایی، خرید خوارو بار و … داده می شود.

کشور کلمبیا برای اقامت دوران بازنشستگی:

  • امتیاز کلی برای زندگی در کشور کلمبیا: هشتاد و سه و چهار دهم
  • امتیاز مربوط به مسکن در کلمبیا: هشتاد
  • امتیاز مربوط به شرایط بهداشت و درمان در کلمبیا: نود و چهار
  • امتیاز مربوط به هزینه زندگی در کلمبیا: هشتاد و هشت

کشور کلمبیا به دلیل شرایط بسیار مناسبی که دارد محلی جذاب برای زندگی بازنشستگان است. در این کشور شما می توانید با پرداخت هزینه ای مقرون به صرفه، خدمات بسیار زیادی را دریافت کنید. همین مسئله باعث شده است تا کلمبیا به عنوان مقصدی برای بازنشستگان انتخاب شود و مهاجرت به کلمبیا در برنامه زندگی خیلی از افراد قرار داشته باشد. آب و هوای فوق العاده در این کشور نیز یکی از دلایل مهم زندگی در کلمبیا است. علاوه بر آن هزینه های زندگی در کلمبیا بسیار مقرون به صرفه می باشد و برای افراد کاملا مناسب خواهد بود.

کشور کلمبیا برای اقامت دوران بازنشستگی

کشور کلمبیا برای اقامت دوران بازنشستگی

کشور اکوادور برای اقامت دوران بازنشستگی

در لیست بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی اکوادور رتبه شش را به خود اختصاص داده است.

  • امتیاز کلی زندگی در اکوادور: هشتاد و دو
  • امتیاز مربوط به شرایط مسکن در اکوادور: هشتاد و چهار
  • امتیاز مربوط به بهداشت و درمان در اکوادور: هشتاد و چهار
  • امتیاز مربوط به هزینه زندگی در اکوادور: نود

حضور در اکوادور و زندگی در این کشور برای افراد مختلف قابل درک است. این کشور با طبیعت زیبای خود که شامل کوهستان ها، سواحل جذاب، دشت های روستایی و … است، باعث جذب افراد زیادی خصوصا بازنشستگان به این کشور شده است. آب و هوای فوق العاده در کشور اکوادور نیز می تواند یکی از جذاب ترین علت ها برای مهاجرت به اکوادور باشد.

هزینه های زندگی در اکوادور به حدی مناسب است که می توانید به راحتی اجاره خانه را بپردازید و حتی اقدام به خرید ملک در اکوادور کنید. علاوه بر آن تخفیف های بسیار زیادی برای بازنشستگان مانند تخفیف قبوض خدماتی، بلیط هواپیما و … نیز وجود دارد که توجه افراد را به خود جلب نموده است.

سوالات متداول در ارتباط با بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی

  1. در انتخاب بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی چه مولفه هایی دخیل است؟

    برای انتخاب بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی گزینه هایی چون هزینه های درمانی، هزینه های خدمات مختلف، هزینه های زندگی، رفاه اجتماعی، امنیت و … حائز اهمیت است.

  2. کدام کشور ها در لیست بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی قرار دارند؟

    کشور های بسیاری در این لیست وجود دارند. از جمله: پرتغال، پاناما، اکوادور، مکزیک، کلمبیا و … .

  3. امتیار دهی بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی ار چه نمره ای است؟

    برای امتیاز دهی بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی نمره ها از صد محاسبه می شوند.

  4. ارزان ترین و بهترین کشور برای زندگی دوران بازنشستگی کدام است؟

    کشور پرتغال در لیست بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی بالاترین امتیازات را به خود اختصاص داده است.

  5. مولفه هزینه های زندگی در پرتغال چه امتیازی به خود اختصاص داده است؟

    کشور پرتغال با نمره هشتاد و پنج از نظر هزینه زندگی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

  6. آیا در کشور اکوادور برای بازنشستگان مزایای خاصی در نظر گرفته می شود؟

    بله در کشور اکواور بازنشستگان می توانند از تخفیف های مختلف مانند تخفیف در سفر های هوایی و بلیط هواپیما استفاده کنند.

  7. کدام کشور بیشترین میزان ورود بازنشستگان از آمریکا را دارد؟

    کشور مکزیک به دلیل شرایط خاصی که دارد به عنوان مقصدی جذاب برای بازنسیتگان محسوب می شود.

  8. شرایط آب و هوایی در کشور کاستاریکا برای اقامت بازنشستگان چگونه است؟

    کاستاریکا با داشتن آب و هوایی بسیار مناسب، محلی جذاب برای اقامت بازنشستگان محسوب می شود.

  9. آیا در کشور مکزیک برای بازنشستگان مزایایی در نظر گرفته می شود؟

    بله. افراد بالای شصت سال در این کشور تخفیف های بسیاری از جمله تخفیف در رستوران، سفر های هوایی، خرید خوارو بار و … خواهند داشت.

  10. کیفیت مراقبت های بهداشتی برای بازنشستگان در پاناما چگونه است؟

    پاناما یکی از کشور هایی است که در لیست کشور های مناسب برای بازنشستگی و در مولفه بهداشت و درمان امتیاز بالایی به خود اختصاص داده است.

  11. کشور پرتغال در لیست امن ترین کشور های جهان چه رتبه ای به خود اختصاص داده است؟

    کشور پرتغال در این لیست رتبه سوم را دارد.

 

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *