بهترین دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی

تحصیل در خارج از کشور به ویژه در دانشگاه های پزشکی و رشته های پیراپزشکی می تواند گزینه ای خوب برای افراد با سابقه تحصیلی درخشان باشد. بهترین دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی را در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر بررسی کرده اند تا شما بتوانید در راستای تحقق اهداف تحصیلی اطلاعات کامل را داشته باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بهترین دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی در خارج

بهترین کشور برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در جهان کجاست؟ البته این سوال ساده ای برای پاسخ دادن نیست، چرا که حوزه های بسیاری وجود دارند که می توان به متخصص شدن در آنها فکر کرد (البته ما در اینجا وارد جزئیات نخواهیم شد و تنها نگاهی کلی به تحصیل پزشکی خواهیم داشت)، اما رتبه بندی کلی بهترین دانشگاه های جهان نشان می دهد که دانشگاه هاروارد آمریکا بهترین دانشگاه دنیا برای این منظور است. در سمت مقابل، بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی و پزشکی در اورپا احتمالا انگلیس است که دانشگاه های آکسفورد و کمبریج این کشور بالاترین رتبه ی دندانپزشکی و پزشکی را دارند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا و کانادا

ایالات متحده یکه تاز فهرست رتبه بندی دانشگاه های پزشکی است و تعداد غیر قابل باور 89 دانشگاه آن در بین 500 دانشگاه برتر قرار دارد که 20 دانشگاه هم از این کشور در جمع 50 دانشگاه برتر دنیاست. دانشگاه هاروارد موقعیت خود را در صدر این جدول حفظ کرده است و پس از آن هم 5 دانشگاه آمریکایی دیگر در جمع 10 دانشگاه برتر قرار دارند. در بین 20 دانشگاه برتر پزشکی و دندانپزشکی دنیا، دانشگاه های آمریکایی زیر به چشم می خورند:

موسسه ی فناوری ماساچوست (MIT) (رتبه ی 12 ام)، دانشگاه کلمبیا (رتبه ی 14 ام)، دانشگاه دوک (رتبه ی 17 ام)، دانشگاه پنسیلوانیا (رتبه ی 18 ام)، دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو (UCSD) (رتبه ی 20 ام).

کانادا که در همسایگی آمریکا قرار دارد امسال توانست 17 نماینده در فهرست بهترین دانشگاه های پزشکی دنیا داشته باشد که 4 دانشگاه آن در جمع 50 دانشگاه برتر بود: دانشگا تورنتو (رتبه ی یازدهم)، دانشگاه مک گیل (رتبه ی 22 ام، که امسال 5 رتبه صعود داشت)، دانشگاه بریتیش کلمبیا (رتبه ی 27 ام) و دانشگاه مک مستر (رتبه ی 35 ام).

بهترین دانشگاه های پزشکی در اروپا

بهترین دانشگاه های پزشکی در اروپا

بهترین دانشگاه های پزشکی در اروپا

انگلستان در بین کشورهای اروپایی امسال بیشترین تعداد دانشگاه ها را داشت که در این بین 41 دانشگاه آن در جمع 500 دانشگاه برتر پزشکی و دندانپزشکی دنیا بودند. پس از آکسفورد، کمبریج و UCL در جمع ده دانشگاه برتر، شش دانشگاه پزشکی دیگر انگلستان در حمع 50 دانشگاه برتر قرار داشتند که عبارتند از: ایمپریال کالج لندن (رتبه ی دوازدهم مشترک)، کینگز کالج لندن (رتبه ی 16 ام، سال قبل در رتبه ی 21 ام قرار داشت) و دانشگاه ادینبورگ (رتبه ی 23 ام).

آلمان هم مجموعه ی خوبی از بهترین دانشگاه های پزشکی را در خود جای داده است که 31 دانشگاه آن در فهرست بهترین ها قرار دارند. دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ در این بین با رتبه ی  مشترک 42 جهانی پیشتاز است. پس از آلمان ایتالیا با 26 دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی قرار دارد که دو دانشگاه آن در جمع 100 دانشگاه برتر جهان به چشم می خورند: دانشگاه میلان و دانشگاه بلونیا (UNIBO).

فرانسه امسال 17 دانشگاه در فهرست رتبه بندی جهانی دارد که دانشگاه پیر و ماری کوری (UPMC) آن در جمع 100 دانشگاه برتر دنیاست و این در حالی است که اسپانیا 13 نماینده در رتبه بندی دانشگاه های پزشکی دارد و دانشگاه بارسلون که بهترین دانشگاه آن است رتبه ی بین 51 تا 100 را دارد.

هلند و بلژیک هر کدام 8 نماینده در این فهرست دارند که بهترین دانشگاه امسال هلند دانشگاه آمستردام با رتبه ی 36 ام است و دانشگاه کاتولیک لون بلژیک و دانشگاه کاتولیک لوون (UCL) هر یک رتبه ای بین 51 تا 100 را دارند.

در بین کشورهای نوردیک، سوئد هفت دانشگاه دارد که در این بین موسسه ی مشهور کارولینسکا در رتبه ی ششم (از رتبه ی ده در سال قبل) و دو دانشگاه دیگر هم در جمع 100 دانشگاه برتر قرار دارند. فنلاند و دانمارک هر کدام 5 نماینده در فهرست بهترین دانشگاه های پزشکی دارند و نروژ هم چهار دانشگاه. در این بین برترین دانشگاه این کشورها دانشگاه هلسینکی فنلاند (رتبه ی 51 تا 100)، انشگاه کپنهاگن دانمارک (رتبه ی 37) و دانشگاه اسلوی نروژ (رتبه ی 101 تا 150) هستند.

در دیگر نقاط اروپا، از ایرلند با شش دانشگاه پزشکی می توان به عنوان یکی از مدعیان نام برد که در این بین دانشگاه ملی ایرلند، گالوی (NUIG) در بین 200 دانشگاه برتر است. سوئیس هم شش دانشگاه در این فهرست دارد که نیمی از آنها در جمع 100 دانشگاه برتر قرار دارند. پرتغال هم پنج نماینده دارد که دانشگاه لیسبون که سال گذشته رتبه ای بین 301 تا 400 داشت امسال به رتبه ای بین 251 تا 300 رسیده است.

یونان و مجارستان نیز هر یک با چهار دانشگاه میزبان برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی دنیا هستند و جمهوری چک هم سه نماینده دارد که در این بین دوتای آنها تازه به این فهرست اضافه شده اند. اتریش و روسیه هر یک دو دانشگاه پزشکی در این فهرست دارند که دانشگاه پزشکی وین در جمع 100 دانشگاه برتر است. در نهایت استونی، صربستان، اسلواکی، فنلاند و کرواسی هر کدام یک نماینده در جمع بهترین دانشگاه های پزشکی دنیا دارند.

بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در آسیا

آسیا 104 دانشگاه از بین 500 دانشگاه برتر پزشکی و دندانپزشکی دنیا را در خود جای داده است که 31 عدد آنها در ژاپن و 21 عدد هم در کره ی جنوبی هستند. بهترین دانشگاه پزشکی ژاپن دانشگاه توکیو با رتبه ی 26 ام جهان است و پس از آن دانشگاه کیوتو و دانشگاه اوزاکا در رتبه های بین 51 تا 100 قرار دارند. دربین دانشگاه های کره ی جنوبی، دانشگاه ملی کره ی جنوبی بهترین دانشگاه این کشور است و در رتبه ی 40 جهان قرار دارد (که نسبت به پارسال 8 پله صعود کرده است).

چین نیز میزبان 21 دانشگاه پزشکی برتر در دنیاست که دانشگاه پکینگ و دانشگاه جیائو تونگ شانگهای دو مورد از بهترین های این کشور هستند و در رتبه ی بین 51 تا 100 قرار دارند. پس از چین تایوان با 10 دانشگاه پزشکی رتبه ی بعدی را به خود اختصاص داده است که پیشتاز آن ها دانشگاه ملی تایوان (NTU) با رتبه ی 46 ام دنیاست.

دانشگاه مالایا (MU) بهترین دانشگاه در جمع شش دانشگاه مالزی است که با رتبه هایی بین 101 تا 150 وارد این فهرست رتبه بندی شده اند. دانشگاه ماهیدول تایلند هم با رتبه ای بین 101 تا 150 هم پیشتاز پنج نماینده ی این کشور در این فهرست رتبه بندی است. هنگ کنگ نیز سه دانشگاه پزشکی در جمع بهترین های دنیا دارد که دانشگاه هنگ کنک (با رتبه ی 34 ام) و دانشگاه چینی هنگ کنگ (CUHK، با رتبه ی 47 مشترک) هر دو در جمع 50 دانشگاه برتر جهان دیده می شوند.

هند امسال با دو نماینده برای اولین بار در جمع بهترین دانشگاه های پزشکی جهان حاضر شده است و اندونزی هم دو نماینده دارد که دانشگاه اندونزی رتبه ای بین 301 تا 350 دارد. سنگاپور، پاکستان و فیلیپین هم هر کدام با یک نماینده در این فهرست دیده می شوند که در این بین دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) با اختلاف زیاد و با رتبه ی 29 ام مشترک پیشتاز است.

بهترین دانشگاه های پزشکی در آمریکای لاتین

در بین 34 دانشگاه برتر پزشکی و دندانپزشکی در آمریکای لاتین، تقریبا نیمی از آن ها (16 دانشگاه) در برزیل قرار دارند. بهترین رتبه ی کسب شده برای دانشگاه های پزشکی این کشور متعلق به دانشگاه سائوپائولو با رتبه ای بین 51 تا 100 است. شیلی و کلمبیا هر کدام 5 نماینده دارند که دانشگاه کاتولیک مقدس شیلی بهترین آن و دارای رتبه ای بین 101 تا 150 است. مکزیک هم سه نماینده دارد که بهترین آن دانشگاه مستقل ملی مکزیک (UNAM) با رتبه ای بین 151 تا 200 است. آرژانتین هم دو دانشگاه در این فهرست دارد که امسال دانشگاه بوینس آیرس برای پزشکی و دندانپزشکی رتبه ی بین 151 تا 201 را به خود اختصاص داده است. ونزوئلا و اروگوئه هر دو با یک نماینده جزء تازه واردان این فهرست به شما می آیند و پرو هم تنها یک نماینده دارد.

بهترین دانشگاه های پزشکی در استرالیا و نیوزلند

استرالیا امسال 20 نماینده در جمع بهترین دانشگاه های پزشکی  جهان داشته است که 5 مورد آن در جمع 50 دانشگاه برتر بوده اند: دانشگاه سیدنی (رتبه ی 15 ام)، دانشگاه ملبورن (رتبه ی 19 ام)، دانشگاه موناش (رتبه ی 29 ام مشترک)، دانشگاه کوئینزلند (رتبه ی 42 ام مشترک) و دانشگاه نیو سوت ولز (رتبه ی 50 ام).

در نیوزلند که در نزدیکی استرالیا قرار دارد دو دانشگاه برتر برای پزشکی و دندانپزشکی در فهرست به پشم می خورند که هردو رتبه ای بین 51 تا 100 دارند: دانشگاه اوکلند و دانشگاه اوتاگو.

بهترین دانشگاه های پزشکی در استرالیا و نیوزلند

بهترین دانشگاه های پزشکی در استرالیا و نیوزلند

بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در آفریقا و خاورمیانه

آفریقای جنوبی میزبان پنج موسسه است که در بین بهترین دانشگاه های پزشکی دنیا قرار دارند و در این بین دانشگاه کیپ تاون با رتبه ای بین 101 تا 150 پیشتاز است. در شمال آفریقا،  مصر 3 دانشگاه در این فهرست دارد که دانشگاه قاهره رتبه ای بین 251 تا 300 را به خود اختصاص داده است. در دیگر کشورهای این قاره نیجریه و اوگاندا هر کدام با یک نماینده وارد فهرست بهترین دانشگاه های پزشکی جهان شده اند که دانشگاه ماکرره ی اوگاندا با رتبه ای بین 351 تا 400 بهترین است.

در نهایت 21 دانشگاه برتر پزشکی جهان در ناحیه ی خاورمیانه به چشم می خورند که بیشترین تعداد آن متعلق به ایران (شش دانشگاه) است و دانشگاه علوم پزشکی تهران با رتبه ای بین 251 تا 300 بهترین آن به شمار می رود. اسرائیل هم پنج نماینده دارد که دانشگاه عبری اورشلیم و دانشگاه تل آویو هر دو در جمع 200 دانشگاه برتر قرار دارند. ترکیه چهار دانشگاه پزشکی مهم دارد دانشگاه حاجت تپه با رتبه ای بین 251 تا 300 بهترین آنهاست. عربستان سعودی هم سه دانشگاه در این فهرست دارد که دانشگاه پادشاه آل سعود با رتبه ای بین 251 تا 300 در این بین پیشتاز است.

در نهایت هم امارات متحده ی عربی، لبنان و اردن هم هر کدام یک موسسه در فهرست برترین های جهان دارند که دانشگاه آمریکایی بیروت لبنان (AUB) با رتبه ای بین 251 تا 300 بهترین آنها است.

ارزانترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

اگر قصد دارید در رشته ی پزشکی مشغول به کار شوید،  ممکن است به شناخت ارزان ترین کشور های تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی نیز علاقه داشته باشید. امیدواریم لیست تهیه شده در انتخابتان به شما کمک کند. در ابتدا به معرفی تعدادی از بهترین کشور ها برای تحصیل دندانپزشکی در خارج می پردازیم. بر اساس منابع،  کشور هایی که در بالای لیست رتبه بندی قرار دارند همچون آلمان، بلژیک، سوئیس و دیگر کشور ها وضعیت قدرت اقتصادی و مالی مشابهی دارند.

این اتفاق از طرفی به این دلیل است که این کشور ها سرمایه گذاری زیادی روی تحصیلات و علوم  انجام می دهند و از طرفی دیگر متخصصان بسیاری از سراسر جهان دارند و شرایط خوبی برای متخصصانشان و همچنین امکان پیشرفت در تخصصی که دارند را برایشان فراهم می کنند. در میان آن ها کشورهایی که تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی به صورت رایگان در منطقه ی اقتصادی اروپا را برایتان فراهم کند به طور معمول آلمان،  نروژ و فرانسه می باشند. در میان این کشور ها بی شک تعدادی از بهترین مدارس دندانپزشکی اروپا که به زبان انگلیسی تدریس می کنند را پیدا خواهید کرد.

علاوه بر این ها،  گزینه های دیگری نیز وجود دارد:

کشور چین :

شهریه دانشگاه های این کشور در میان ارزانترین شهریه های این لیست قرار دارد. خبر خوب دیگر این که هزینه ی کلی زندگی در کشور چین نیز به طور چشمگیری پایین است

  • شهریه ی سالانه : 5000 دلار آمریکا تا 7500 دلار آمریکا
  • هزینه ی سالانه ی زندگی : 2600 دلار آمریکا تا 4700 دلار آمریکا
  • مجمع هزینه ی 5 سال تحصیل در چین : 38000 دلار آمریکا تا 60500 دلار آمریکا

کشور رومانی :

از موارد خوب کشور رومانی این است که اغلب دانشگاه ها ی دندانپزشکی و پزشکی کشور رومانی دوره های 6 ساله دندانپزشکی به زبان انگلیسی را برگزار می کنند. هزینه ی زندگی در کشور رومانی آن را به یکی از ارزان ترین کشور های اروپا از نظر دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است.

  • شهریه ی سالیانه ی دانشگاه : 4000 دلار آمریکا تا 6500 دلار آمریکا
  • هزینه ی زندگی سالیانه : 3200 دلار آمریکا تا 5200 دلار آمریکا
  • مجموع هزینه های 6 سال تحصیل در رومانی : 43200 دلار آمریکا تا 70200 دلار آمریکا

روسیه :

اغلب دوره های دانشگاه های کشور روسیه به زبان روسی تدریس می شوند. بنابراین در صورتی که به مهارت خود در زبان روسی اعتماد ندارید،  بعضی از دانشگاه های این کشور دوره های آمادگی زبان روسی یک ساله برای دانشجویان بین المللی برگزار می کنند که این دوره ها برای کمک به شما در راستای کسب هرچه سریع تر مهارت  های استاندارد لازم طراحی شده اند.

  • شهریه سالانه ی دانشگاه : 3000 دلار آمریکا – 5500 دلار آمریکا
  • هزینه ی زندگی سالانه : 4800 دلار آمریکا – 6600 دلار آمریکا
  • مجموع هزینه ی 5 سال تحصیل در روسیه :  72600 دلار آمریکا – 72600 دلار آمریکا

لهستان:

لهستان که در قلب اروپا قرار دارد سبک زندگی فرهنگی و  پر جنب و جوشی را به نمایش می گذارد. هزینه های زندگی در این کشور نسبتا پایین است  و با هزینه های جمهوری چک قابل مقایسه می باشد. به همین ترتیب هزینه های دانشگاه های دندانپزشکی این کشور  نیز نسبتا مقرون به صرفه هستند و معمولا در حدود 10000 دلار آمریکا در سال تعیین شده اند. اغلب دانشگاه های پزشکی کشور لهستان دوره های 6 ساله ی عمومی به زبان انگلیسی برگزار می کنند.

  • شهریه سالانه ی دانشگاه : 9000 دلار آمریکا
  • هزینه ی زندگی سالانه : 4000 دلار آمریکا – 7000 دلار آمریکا
  • مجموع هزینه ی 6 سال تحصیل در روسیه :  78000 دلار آمریکا – 96000 دلار آمریکا

تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی

دانشگاه های دندانپزشکی در اروپا که برنامه های خود را به زبان انگلیسی ارائه می کنند:

  1. دانشگاه پزشکی قبرس
  2. دانشگاه زاگرب کرواسی
  3. دانشگاه ساپینذا رم
  4. دانشگاه کارلف در پراگ جمهوری چک
  5. دانشگاه ماساریک در برنو جمهوری چک
  6. دانشگاه پلزن جمهوری چک
  7. دانشگاه پالسکی در اولوموتوس
  8. دانشگاه ملی اودسا در اوکراین
  9. دانشگاه ملی اودسا در اوکراین
  10. دانشگاه دبرسن مجارستان
  11. دانشگاه سملویس در بوداپست مجارستان
  12. دانشگاه پزشکی کاوناس در لیتوانی
  13. دانشگاه سگد در مجارستان
  14. دانشگاه پچ در مجارستان
  15. دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا در اسلواکی
  16. دانشگاه پاول جوزف SAFRIK  در اسلوکی
  17. دانشگاه علوم پزشکی پوزنان لهستان
  18. دانشگاه پزشکی و داروسازی کلوژ-تپوکار رومانی

توانایی زبان لازم برای برای تحصیل دندانپزشکی

اگر برای تحصیل به خارج می روید ممکن است بتوانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید اما نمی توانید این انتظار را داشته باشید که بیمارها به زبان انگلیسی صحبت کنند. این مشکل برای سال های قبل از دوره های بالینی نیست اما انتظار می رود زمانی که وارد سال چهارم دوره( سال آخر) شدید زبان محلی را یاد بگیرید.  ممکن است نیاز باشد که شما متعهد شوید که زبان محلی را یاد بگیرید برای مثال الزامات استاندارد برای تحصیل در اروپا سطح B2 چارچوب اروپایی مشترک(EUROPEAN FRAMEWORK) است. برخی از دانشگاه ها این اطمینان را می دهند که در زمان صحبت با بیمار یک مترجم وجود دارد اما انتظار می رود که شما خود با بیماران ارتباط برقرار کنید.

توانایی زبان لازم برای برای تحصیل دندانپزشکی

توانایی زبان لازم برای برای تحصیل دندانپزشکی

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در خارج

اگر شما تصمیم به ثبت نام در یک دانشکده دندانپزشکی گرفته اید، یا به این ایده فکر می کنید؛ احتمالا دنبال اطلاعاتی برای راحت ترین مدارس دندانپزشکی برای ثبت نام هستید. بنابراین، اگر شما به دنبال این هستید که کدام مدارس دندانپزشکی دارای پایین ترین میزان GPA، و بیشترین میزان پذیرش است؛ جای درستی آمده اید. انتخاب دانشکده دندانپزشکی درست برای کیفیت آموزشی، آینده حرفه ای و همچنین تجربه آموزشی کلی شما بسیار مهم است.

یک دندانپزشک موفق اغلب به این معنا است که علاوه بر آموزش پزشکی، شما نیاز به مهارت های گوناگونی دارید که باعث کارآمدی، قابل اعتماد بودن و تصمیم گیری های درست شما می شود. علاوه بر پیش زمینه تحصیلی قابل تحسین، شما همچنین نیاز به تجربه عملی بسیار دارید که باعث هوشیاری و حساس بودن ذهن شما می شود.

اگر تصمیم شما برای درخواست برای دانشکده دندانپزشکی قطعی است، در اینجا اطلاعاتی درباره شرایط پذیرش برای دانشکده دندانپزشکی، و همچنین اطلاعات پایه درباره طول دوره آموزش دندانپزشکی و زندگی دانشجوی پزشکی فراهم شده است. تحصیلات دندانپزشکی، به صورت کلی، چهار سال طول می کشد؛ اما اقامت را فراموش نکنید. طول دوره رزیدنت مورد نیاز بیمارستان برای جراحان از سه سال تا هشت سال متغیر است. در طول این دوره، فارغ التحصیل دانشکده پزشکی تجربه کافی برای حرفه آینده خود را کسب می کند. شرایط علمی پایه شامل دانش زیست شناسی، شیمی عمومی، شیمی ارگانیک، زیست شیمی و فیزیک می باشد. علاوه بر آن، شما باید در MCAT قبول شوید و فرآیند پذیرش را کامل کنید.

همکاران و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شما را در جهت شرایط مهاجرت به بلژیک و تمام کشورها راهنمایی می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *