برنامه کارآفرینی کبک کانادا

برنامه کارآفرینی کبک یک برنامه مهاجرتی کانادایی است که برای کمک به صاحبان کسب و کار های خارجی در جهت کارآفرینی در استان کبک طراحی شده است. این برنامه یک فرصت منحصر به فرد مهاجرت برای کارآفرینان خارجی که منابع مالی و تجربه مالکیت تجاری مورد نیاز برای راه اندازی یک پروژه تجاری جدید در کبک را دارند، می باشد. متقاضیان موفق در نهایت اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند. اگرچه این برنامه مهاجرتی در استان کبک فرانسه زبان مستقر است، اما مهارت زبان فرانسه برای متقاضیان لازم نیست. با این حال، هنگام انتخاب متقاضیان، مهارت زبان ممکن است یک امتیاز مثبت در نظر گرفته شود. از تاریخ 1 ژانویه سال 2020، کلیه متقاضیان اقامت دائم از طریق برنامه های کارآفرینی کبک باید نشان دهند که ارزش های کبک را درک می کنند. این کار را می توان با قبولی در آزمون ارزش های کبک یا تکمیل دوره ارزش های کبک، انجام داد. در ادامه با این مقاله که توسط تیم مجرب موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی نوشته شده است، همراه باشید تا اطلاعات بیشتری دررابطه با برنامه کار آفرینی کبک کانادا کسب کنید.آنچه در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • جریان اول برنامه کارآفرینی کبک کانادا
  • الزامات جریان اول برنامه کارآفرین کبک
  • جریان دوم برنامه کارآفرینی کبک کانادا
  • شرایط پذیرش در جریان دوم برنامه کارآفرینی کبک کانادا
  • هزینه ها درخواست برای برنامه کار آفرینی کبک کانادا
  • سایر گزینه های برای مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

برنامه کارآفرینان کبک به دو جریان تقسیم می شود که هر یک دارای معیارهای مربوط به خود می باشد:

جریان اول برنامه کارآفرینی کبک کانادا

برای اینکه واجد شرایط جریان اول برنامه کارآفرینان کبک باشید، باید ایده مربوط به کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را درکبک دارید، ارائه دهد. متقاضیان باید از پیش پیشنهاد خدمات از سوی یک شتاب دهنده تجارت کبکی، انکوباتور تجاری یا مرکز کارآفرینی دانشگاه دریافت کرده باشند.استان کبک هیچ لیستی از شتاب دهنده ها، انکوباتور ها و مراکز کارآفرینی که واجد شرایط حمایت از کارآفرینان مهاجر هستند، ندارد و هیچ معیار قانونی برای شناسایی این سازمان ها وجود ندارد، اما متقاضیان علاقه مند می توانند درباره نمونه پروژه هایی که توسط این نوع سازمان های تجاری در کبک انجام می شود، مشورت بگیرند.
متقاضی مهاجرت از طریق کارآفرین، برای حمایت از پروژه تجاری خود باید نشان دهد که انکوباتور تجاری، شتاب دهنده تجاری یا مرکز کارآفرینی دانشگاه حامی وی، از شرایط لازم بهره مند هستند:

  • شتاب دهنده تجارت: سازمان های کبکی که خدمات پشتیبانی به ویژه در تامین بودجه به کارآفرینانی که پروژه های آنها با هدف رشد شرکت های نوآورانه آغاز می شود، ارائه می دهند.
  • انکوباتور تجاری: سازمان های کبکی که خدمات مشاوره از جمله میزبانی به کارآفرینان دارای پروژه های تجاری با هدف ایجاد مشاغل نوآورانه، ارائه می دهند.
  • مرکز کارآفرینی دانشگاهی: سازمان های کبکی تحت مدیریت موسسات دانشگاهی یا سازمان های وابسته که خدمات راهنمایی به کارآفرینان ارائه می دهند.

هنگام ارسال درخواست به برنامه کارآفرینی کبک، یک جز اصلی، پیشنهاد کتبی خدمات از سازمان کبک برای حمایت از پروژه تجاری کارآفرین مهاجر است. در این پیشنهاد کتبی باید خدماتی را که این سازمان قصد دارد به کارآفرین ارائه دهد، ذکر کنند و باید حاوی یک برنامه پشتیبانی دقیق، یک برنامه عملیاتی و بودجه و تخصص سازمان در آن زمینه باشد.

الزامات جریان اول برنامه کارآفرین کبک

اتباع خارجی که می خواهند تحت جریان اول برنامه کارآفرینی کبک اقدام کنند، برای در نظر گرفته شدن باید مجموعا 41 امتیاز کسب کنند.داوطلبان تحت جریان اول برنامه کارآفرینی کبک می توانند بابت عواملی مانند سطح تحصیلات، زمینه تحصیلی،سن، تسلط به زبان فرانسه و انگلیسی و اقامت و خانواده در کبک امتیاز کسب کنند. هیچ امتیاز اضافی برای متقاضیان متاهل تعریف نشده است.موارد زیر حداقل شرایط لازم برای این برنامه است:

الزامات جریان اول برنامه کارآفرین کبک

الزامات جریان اول برنامه کارآفرین کبک

فاکتورحداقل الزامات
سطح تحصیلاتدیپلم متوسطه
خودکفایی مالیبرای اثبات خودکفایی مالی باید قرارداد خود ارسال کنید.
پروژه تجاریارائه پیشنهاد خدمات از سوی انکوباتور تجاری، شتاب دهنده یا مرکز کارآفرینی دانشگاه و نشان دادن ارزیابی موفقیت آمیز از پروژه تجاری خود.

جریان دوم برنامه کارآفرینی کبک کانادا

برای اینکه واجد شرایط جریان دوم برنامه کارآفرینان کبک باشید، باید برای ایجاد کسب و کار جدید یا خرید کسب و کاری موجود، در کبک مستقر شوید. متقاضیان لازم است ایده تجاری خود را به عنوان بخشی از برنامه خود در قالب یک طرح تجاری ارائه دهند.کارآفرینانی که ایجاد یک کسب و کار را انتخاب می کنند، باید مالک حداقل 25 درصد از این سرمایه گذاری باشند و به شخصه آن را کنترل کنند، در حالی که افرادی که خرید یک کسب و کار موجود را انتخاب می کنند، باید مالک حداقل 51 درصد از سرمایه این کسب و کار باشند و آن را کنترل کنند. همچنین کسب و کار انتخابی جهت خرید، باید از 5 سال قبل از درخواست شروع به فعالیت کرده باشد و نمی توان آن را از کارآفرین مهاجر دیگری که در پنج سال گذشته به واسطه آن کسب و کار، تحت این برنامه مهاجرت کرده است، خریداری کند.متقاضی باید در یک موسسه مالی در کبک مبلغی به عنوان سپرده جهت سرمایه گذاری، وثیقه بگذارد. حداقل مبلغ سپرده اولیه 200000 دلار کانادا برای کسب و کار مستقر در خارج از مونترال و 300000 دلار کانادا برای کسب و کار مستقر در مونترال است. برای راه اندازی کسب و کار باید از سپرده اولیه استفاده شود. سپرده تضمینی 200000 دلار کانادا است و پس از آنکه متقاضی اثبات کند که برنامه تجاری خود را به طور کامل به مرحله اجرا درآورده است، می تواند این سپرده را برداشت کند.تمام متقاضیان باید حداقل سرمایه خالص شخصی معادل 900000 دلار کانادا داشته باشند (این سرمایه می تواند شامل دارایی خالص همسر یا شریک زندگی باشد).

شرایط پذیرش در جریان دوم برنامه کارآفرینی کبک کانادا

موارد زیر حداقل شرایط لازم برای دستیابی به این برنامه می باشد:

  • سطح تحصیلات دیپلم متوسطه؛
  • خودکفایی مالی که برای اثبات خودکفایی مالی باید قرارداد ارسال کنید؛
  • ارائه ارزیابی موفقیت آمیز از پروژه تجاری خود.
شرایط پذیرش جریان دوم برنامه کارآفرینی کبک

شرایط پذیرش جریان دوم برنامه کارآفرینی کبک

برنامه کارآفرین کبک کانادا فقط در دوره های مشخص شده درخواست ها را می پذیرد. این برنامه از اول نوامبر تا 30 سپتامبر درخواست ها را می پذیرد. برنامه کارآفرینی کبک کانادا 25 متقاضی را از طریق جریان اول و 35 متقاضی را از طریق جریان دوم می پذیرد.

متقاضیانی که دانش نسبتا خوبی در زبان فرانسه دارند، می توانند در هر زمانی بین 1 نوامبر و 31 اکتبر درخواست خود راارسال کند. برای نشان دادن مهارت در زبان فرانسه، متقاضیان باید نتایج آزمون تایید شده زبان خود را ارائه دهند.استان کبک از یک پروسه درخواست دو مرحله ای برای پذیرش افراد جدید دارای اقامت دائم، استفاده می کند:

  1. انتخاب: این انتخاب در سطح استان انجام می شود. همه متقاضیان مهاجرت به کبک باید برای دریافت گواهی انتخاب کبک (CSQ) به استان کبک مراجعه کنند.
  2. پذیرش: پذیرش در سطح فدرال انجام می شود. هنگامی که شخصی CSQ دریافت کرد، باید برای اقامت دائم کانادا به دولت فدرال مراجعه کند. همانند سایر درخواست های اقامت دائم، متقاضیان باید از طریق یک معاینه پزشکی و بررسی سوابق کیفری، اطمینان دهند که از سوی کانادا قابل قبول هستند.

هنگامی که یک درخواست در سطح استانی و فدرال تأیید شد، متقاضی مقیم دائم کانادا به حساب خواهد آمد.برای ارائه درخواست به این برنامه، کارآفرینان باید یک درخواست کتبی تهیه کنند. این درخواست باید شامل یک برنامه تجاری دقیق، مستندات پشتیبانی در صورت لزوم (مربوط به دارایی خالص شخصی، تحصیلات، مهارت زبان و غیره) باشد. جزئیات کامل در مورد فرم های اجباری و اسناد پشتیبان را می توانید در وب سایت وزارت امور مهاجرت (MIDI) بررسی کنید.درخواست های تکمیل شده باید توسط پیک به اداره ثبت و معیار گذاری در شهر مونترال ارسال شوند. در صورت تایید درخواست، کارآفرین CSQ خود را دریافت می کند که این CSQ به آنها امکان اقدام برای اقامت دائم می دهد.

هزینه های درخواست برای برنامه کار آفرینی کبک کانادا

هزینه دولت برای متقاضیان تحت برنامه کارآفرینی کبک به شرح زیر است:

  • متقاضی اصلی: 1099 دلار کانادا
  • همسر: 174 دلار کانادا
  • کودک وابسته: 174 دلار کانادا
هزینه های درخواست برای برنامه کار آفرینی کبک کانادا

هزینه های درخواست برای برنامه کار آفرینی کبک کانادا

سایر گزینه های برای مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

کانادا چندین گزینه مهاجرتی برای کارآفرینانی که به دنبال راه اندازی ایده های تجاری در کانادا هستند، ارائه می دهد. برنامه ویزای استارت آپ یک گزینه عالی برای کارآفرینان با استعداد خارجی است که از حمایت یک سازمان تجاری مشخص کانادایی اطمینان حاصل کرده اند.

همانطور که در این مقاله خواندید برنامه کار آفرینی کبک یک برنامه مهاجری برا کارآفرینان سرمایه داری است که قصد راه اندازی یک کسب و کار در استان کبک را دارند. این برنامه کارآفرینی به دو جریان مختلف تقسیم می شود که هر یک شرایط مخصوص به خود را دارد اما به طور کل برای شرکت در این برنامه به داشتن حداقل مدرک دیپلم، یک طرح تجاری ارزیابی شده، گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه به همراه حمایت از سوی یک انکوباتور تجاری یا شتاب دهنده تجاری و یا مرکز کارآفرینی دانشگاه برای جریان اول و سپرده گذاری 200000 تا 300000 دلار کانادا برای جریان دوم احتیاج دارید. پس از آنکه درخواست شما ارزیابی و تایید شد، شما اقامت کانادا از نوع دائم را بدست خواهید آورد. لازم به ذکر است که برای پذیرش در این برنامه به دانش زبان فرانسوی احتیاج نخواهید داشت و هزینه درخواست برای متقاضی اصلی 1099 دلار کانادا و وابستگان 174 دلار کانادا است. چنانچه به اطلاعات بیشتری درباره برنامه کارآفرینی کبک کانادا احتیاج دارید و یا قصد سرمایه گذاری و مهاجرت از این طریق را دارید، می توانید با مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد برنامه کارآفرینی کبک کانادا

1- آیا جهت شرکت در برنامه کارآفرینی کبک کانادا حضور فیزیکی در این استان الزامی است؟

بله جهت شرکت در جریان دوم برنامه کارآفرینی کبک کانادا لازم است که شخصا در کبک حضور داشته باشید.

2- حداقل دارایی لازم برای جریان دوم برنامه کارآفرینی کبک کانادا چقدر است؟

حداقل دارایی لازم برای جریان دوم برنامه کارآفرینی کبک کانادا 900000 دلار کانادا می باشد.

3- شرایط اولیه برنامه جریان اول برنامه کارآفرینی کبک کانادا چیست؟

شرایط اولیه برنامه جریان اول برنامه کارآفرینی کبک کانادا داشتن حداقل مدرک دیپلم، ارائه گواهی سلامت و عدم سو پیشینه و داشتن پیشنهاد خدمات از سوی انکوباتور تجاری، شتاب دهنده یا مرکز کارآفرینی دانشگاه و نشان دادن ارزیابی موفقیت آمیز از پروژه تجاری خود می باشد.

4- هزینه ثبت نام متقاضی برنامه کارآفرین کبک کانادا چقدر است؟

هزینه ثبت نام متقاضی برنامه کارآفرین کبک کانادا 1099 دلار کانادا می باشد.

5- آیا امکان دریافت اقامت دائم کانادا در صورت شرکت در برنامه کارآفرین کبک کانادا وجود دارد؟

بله در صورت پذیرش در برنامه کارآفرین کبک کانادا اقامت دائم دریافت خواهید کرد.

6- هزینه ثبت نام وابستگان متقاضی در برنامه کارآفرینی کبک کانادا چقدر است؟

هزینه ثبت نام وابستگان متقاضی در برنامه کارآفرینی کبک کانادا 174 دلار کانادا می باشد.

7- آیا برای واجد شرایط برنامه کارآفرینی کبک کانادا بودن به دانش زبان فرانسه احتیاج است؟

خیر، برای شرکت در برنامه کارآفرینی کبک کانادا به دانش زبان فرانسه احتیاج نمی باشد اما یک امتیاز محسوب می شود.

8- حداقل سپرده تضمینی جهت شرکت در جریان دوم برنامه کارآفرینی کبک کانادا در مونترال چقدر است؟

حداقل سپرده تضمینی جهت شرکت در جریان دوم برنامه کارآفرینی کبک کانادا در مونترال 300000 دلار کانادا می باشد.

9- حداقل سپرده تضمینی جهت شرکت در جریان دوم برنامه کارآفرینی کبک کانادا در خارج از مونترال چقدر است؟

حداقل سپرده تضمینی جهت شرکت در جریان دوم برنامه کارآفرینی کبک کانادا در مونترال 200000 دلار کانادا می باشد.

10- ظرفیت برنامه کارآفرینی کبک کانادا چند نفر است؟

ظرفیت برنامه کارآفرینی کبک کانادا 60 نفر است.

11- برنامه کارآفرینی کبک کانادا چیست؟

برنامه کارآفرینی کبک کانادا یک برنامه مهاجرت به کبک از طریق کار آفرینی برای سرمایه گزاران علاقمند به شروع یا خرید یک کسب و کار در کبک کانادا است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *