بررسی مشکلات مهاجرت ایرانی ها به کانادا

این روز ها در کشور های مختلف از جمله کشور ایران تب و تاب مهاجرتی بسیار افزایش یافته است. یکی از کشور هایی که سالیان سال است مقصد افراد زیادی خصوصا ایرانی ها قرار گرفته، کانادا است. مهاجرت به کانادا در بین ایرانیان بسیار رونق داشته و دارد. دانشجویان بسیاری سالیانه برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل در کانادا اقدام می کنند. این کشور به دلیل داشتن دانشگاه های قوی و مدرن، استعداد های دانشجویی بسیاری را به خود جلب می کند و حتی بورسیه های تحصیلی قوی به آن ها ارائه می کند. هر شخصی برای اخذ اقامت موقت یا دائم کانادا می تواند از طریق اخذ ویزای کانادا اقدام نماید. اما یقینا مشکلاتی هم بر سر راه مهاجرت از روش های مختلف به کانادا وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی چند مشکل مهاجرت ایرانیان به کانادا بپردازیم. اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در ارتباط با مهاجرت به کانادا به دست آورید، توصیه می کنیم به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بررسی مشکلات مهاجرت ایرانی ها به کانادا

روش های مهاجرت به کانادا بسیار زیاد است. از جمله این روش ها می توان به سرمایه گذاری در کانادا ،تحصیل در کانادا، اخذ ویزای کاری کانادا و … اشاره نمود. هر کدام از این روش ها با چالش های مخصوص به خود روبرو هستند، از چالش های مالی گرفته تا زمان اخذ ویزا و بهبود زبان انگلیسی و … . اما اگر کسی در روند مهاجرتی خود بتواند این مشکلات را از پیش شناسایی کرده و مطالعه کند به راحتی می تواند از پس هر کدام بر بیاید و مسیر خود را هموار نماید. ما در این بخش از مقاله خود به بررسی چند مشکل مهاجرتی به کانادا برای ایرانیان می پردازیم.

مهاجرت به کانادا و مشکل زبان

زبان انگلیسی یکی از معضلاتی است که معمولا جامعه ما به عنوان افراد ایرانی با آن دست به گریبان بوده است. توجه داشته باشید که بر خلاف تصور عموم مردم زبان رسمی کشور کانادا فقط انگلیسی نیست بلکه این کشور دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی دارد و البته عده ای هم در کانادا به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید باید حتما برای بهبود یکی از زبان های انگلیسی و فرانسه تلاش کنید. مهاجرت به هر نوعی که باشد نیاز به سطحی از زبان انگلیسی دارد. به طور مثال اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، باید بر مبنای خواسته دانشگاه در زمینه مدرک زبان انگلیسی خود اقدام نمایید و نمره تافل یا آیلتس شما بالا باشد. اگر قصد اخذ ویزای کاری کانادا را داشته باشید، باید این را در نظر بگیرید که روزانه با افراد زیادی از جمله کارفرما، همکاران و مراجعان روبرو خواهید شد از این رو باید برای برقراری ارتباط با این افراد زبان انگلیسی یا فرانسه را بدانید. می گوییم فرانسه زیرا برخی از ایالت های کانادا بیشتر با زبان فرانسوی فعال هستند. درست است که کشور کانادا ایرانیان زیادی در خود جای داده اما معضل زبان برای فردی تازه وارد کمی چالش برانگیز خواهد بود، مگر این که زبان انگلیسی یا فرانسه خود را قوی نماید. توصیه می کنیم برای اقدام مهاجرتی به کشور کانادا سعی کنید از ابتدا روی افزایش سطح زبان خود کار کرده تا راه مهاجرت برای شما هموار تر گردد. برای بهبود زبان انگلیسی خود می توانید در کلاس های مختلف شرکت کرده یا شخصا برای خواندن زبان انگلیسی اقدام نمایید.

مهاجرت به کانادا و مشکل زبان

مهاجرت به کانادا و مشکل زبان

مهاجرت به کانادا و مشکل ویزا

یکی دیگر از مشکلاتی که افراد در حین تصمیم مهاجرت به کانادا ممکن است با آن مواجه شوند، مشکل ویزا و رد شدن ویزای کانادا است. عده زیادی بدون مراجعه به موسساتی معتبر مانند موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی، شخصا برای ویزای خود اقدام می کنند و پس از ریجکت شدن ویزا همه را مقصر می دانند. این در حالی است که با کسب اطلاعات بیشتر می توان از این مشکل جلوگیری نمود. دلایل زیادی برای ریجکت ویزای کانادا وجود دارد که می تواند مشکلاتی برای متقاضیان به وجود آورد. ما در این بخش این مشکلات را به طور خلاصه بررسی می کنیم تا بتوانید مسائل پیش روی خود را بهتر بشناسید. به طور مثال اگر قصد دارید ویزای توریسیتی کانادا را بگیرید، ممکن است به یکی از دلایل زیر ویزای شما رد شود. این دلایل عبارتند از: کامل نبودن مدارک و درست ارسال نکردن آن ها، نداشتن برنامه درست سفر ( مانند تاریخ رفت و برگشت و … ) ، مشخص نبودن هدف سفر، عدم تمکن مالی شما یا فردی که برای تان دعوت نامه فرستاده و … . برای ویزای تحصیلی کانادا هم گاهی شرایط ریجکت به وجود می آید و ممکن است بر خلاف اخذ پذیرش دانشگاه های کانادا، دانشجو موفق به دریافت ویزای تحصیلی نشود. اما دلیل رد شدن ویزای تحصیلی چیست؟ موارد ریجکتی عبارتند از: عدم اثبات تمکن کافی مالی جهت تحصیل در کانادا و سپس بازگشت به کشور خود، عدم قانع کردم افسیر در این زمینه که شما پس از تحصیل قصد بازگشت به کشور تان را دارید، عدم ارسال دقیق و کامل مدارک، عدم ‌ارسال برنامه دقیق تحصیلی و … . اما در کنار دانشجویان، همراهان افراد دانشجو هم ممکن است برای اخذ ویزای همراه دچار مشکل شوند. ریجکت ویزای همراه دانشجویان در بیشتر مواقع به دلایل مشخصی اتفاق می افتد. بیشترین دلیلی که در ریجکت ویزای همراهان دیده می شود، دلایل کاری است چرا که معمولا این افراد به صورت قانونی درخواست کار می دهند و بعد دچار مشکل می شوند. در این زمینه و برای اخذ ویزای همراه بهتر است با مشاوران برجسته و همکاران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشورت کنید.

مهاجرت به کانادا و مشکل کار

یکی دیگر از مشکلاتی که افراد مختلف با آن مواجه می شوند مشکلات کاری در کانادا است. در کل بهتر این است که هزینه ای برای روز های سخت در نظر گرفته شود. افرادی زیادی برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام می کنند و گاها با مشکلاتی مواجه می شوند. از جمله این مشکلات که در بخش اول هم توضیح دادیم مشکل زبان انکلیسی است. خیلی از مهاجران بدون هیچ گونه تلاشی جهت بهبود زبان انگلیسی خود برای مهاجرت اقدام می کنند. در بسیاری موارد دیده شده است که فردی با تخصص فراوان و تنها به دلیل عدم فهم زبان کارفرما نتوانسته کار خود را به پایان برساند. پیدا کردن شغل مناسب برای افرادی که به کانادا مهاجرت می کنند ممکن است کمی سخت و چالش برانگیز باشد، گرچه دولت کانادا طرح های حمایتی بسیاری برای مهاجران در نظر گرفته است اما هر شخصی برای ادامه زندگی خود باید شغل مناسبی داشته باشد. عوامل بسیاری در زمینه سختی های شغلی برای افراد مهاجر ساکن کانادا وجود دارد. یکی از این دلایل، تجربه کاری است. اگر شخصی تجربه کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا کار درخواستی خود ندارد، باید بداند که روند سختی پیش رو دارد، چرا که کارفرمایان و شرکت های کانادایی به تحربه کاری اهمیت زیادی می دهند. مورد بعدی تایید مدرک و اعتبار سنجی آن است. بهتر است قبل از مهاجرت به کانادا، مدرک خود را معادل سازی کنید. این ارزیابی باعث می شود تا قبل از مهاجرت بتوانید امتیازات خوبی کسب کنید. ارزیابی مدارک قبل از مهاجرت باعث می شود تا با صرفه جویی های بیشتری در زمینه هزینه، زمان و … به راحتی جذب بازار کار یا دانشگاه شوید. با این کار شما متوجه می شوید که آیا مدرک تحصیلی تان مطابق با استاندارد های کانادا است یا نه و آیا نیاز به کسب مهارت های بیشتر یا تخصص بالاتر دارید؟ علاوه بر آن به راحتی می توانید بفهمید چه شغلی در کانادا با توجه به مدرک تحصیلی تان برای شما مناسب تر است. داشتن این مدرک ارزیابی شده باعث می شود تا کارفرما ها و شرکت های کانادایی تخصص، مهارت و علم شما را بهتر از قبل درک کنند. پس سعی کنید تمام مدارک خود را معادل سازی نمایید.

مهاجرت به کانادا و مشکل کار

مهاجرت به کانادا و مشکل کار

مهاجرت به کانادا و مشکل مسکن

هر فردی به هر دلیلی قصد مهاجرت به کانادا را داشته باشد، باید در زمینه محل زندگی و مسکن خود بکوشد.‌ به عبارتی می توان گفت یکی از اولویت های اصلی مهاجران مسکن است. یکی از معضلاتی که مدتی است گریبانگیر کانادایی ها و مهاجران به کانادا شده است، بالا رفتن قیمت اجاره یا خرید مسکن در این کشور است. یکی دیگر از مشکلاتی که مهاجران با آن دست و پنجه نرم می کنند عدم توانایی لازم جهت یافتن مسکن مناسب است که این مسئله به دلیل آشنا نبودن با شرایط کشور جدیدی مثل کانادا است. وقتی شما بدون داشتن اطلاعات جامع یا حتی معمولی در ارتباط با وضعیت مسکن بخواهید برای اجاره یا خرید اقدام کنید، قطعا سختی هایی پیش رو خواهید داشت. شما می توانید از طریق وب سایت های مختلفی که شرایط املاک در این کشور را ارائه می دهند، برای یافتن خانه یا آپارتمانی مناسب اقدام نمایید. یکی از نکات مهم در ارتباط با رفع این مشکل، این است که سازمان اسکان کشور کانادا، بخشی از فعالیت های خود را به اسکان مهاجران اختصاص داده است. در این صورت افراد متقاضی منزل در کانادا می توانند با روند ساده تری مسکن مورد نظر خود را بیابند.‌ پیشنهاد می کنیم در این زمینه با همکاران زبده ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشورت نمایید.

مهاجرت به کانادا و مشکلات هزینه های زندگی

هزینه های زندگی در کانادا به دلیل پایین بودن ارزش پول کشور ما می تواند یکی از مشکلات بزرگ مهاجرانی باشد که با خود سرمایه مالی برده اند. علاوه بر آن هزینه زندگی در کانادا نسبت به کشور های اروپایی بیشتر است. به همین دلیل مهاجران خصوصا دانشجویانی که برای ادامه تحصیل خود به کانادا مهاجرت کرده اند می توانند در ابتدای راه با سختی هایی مواجه شوند. همان طور که گفتیم یکی از سختی ها می تواند مسکن باشد.‌ اگر در اقامت گاه های دانشگاه ساکن نشوند یا دانشگاه به آن ها محلی برای اقامت ندهد، یکی از هزینه های زیاد، هزینه مسکن خواهد بود.‌ هزینه های دیگری که در این کشور افراد متحمل می شوند، هزینه های حمل و نقل، خورد و خوراک، پوشاک، فرزندان و … است. اگر بخواهیم میانگین تمام این هزینه ها را در نظر بگیریم می توان گفت هزینه زندگی برای یک فرد مجرد در ماه حدودا بین هزار و پانصد تا دو هزار دلار در ماه خواهد بود که هزینه ای نسبتا سنگین است. البته این هزینه ها را می توان با بورسیه تحصیلی کانادا یا کار در این کشور پوشش داد، اما این تفکر که بلافاصله پس از ورود به کانادا می توان مشغول به کار شد، کاملا اشتباه است. برای افراد دیگری که با مقاصد دیگر هم به کانادا مهاجرت کرده اند این مشکل پابر جا است و باید برای آن برنامه ریزی داشته باشند. توجه داشته باشید که ممکن است در ابتدای ورودتان به کشور کانادا اجازه رانندگی نداشته باشید و گواهینامه شما در این کشور معتبر نباشد، از این رو باید هزینه های رفت و امد خود را بر مبنای حمل و نقل عمومی بسنجید و اگر مسکن شما با ایستگاه های حمل و نقل عمومی فاصله داشته باشد هزینه های بیشتری را باید در نظر داشته باشید.‌ اگر قصد داشتید در کشور کانادا برای اعتبار گواهینامه رانندگی خود اقدام کنید، توجه داشته باشید که در این کشور گواهینامه های رانندگی از طرف دولت صادر نمی شود و هر ایالتی قوانین مخصوص خود را دارد. از این رو باید قوانین مربوط یه محل زندگی خود را بدانید تا متحمل هزینه های سنگین نشوید.

مهاجرت به کانادا و مشکلات هزینه های زندگی

مهاجرت به کانادا و مشکلات هزینه های زندگی

سوالات متداول در زمینه مشکلات مهاجرت ایرانیان به کانادا

  1.  عمده ترین مشکلی که برای مهاجرت ایرانیان به کانادا مشاهده شده چیست؟

    بیشترین مشکلی که در بین مهاجران ایرانی به کانادا مشاهده شده است، عدم اطلاعات کافی در زمینه روند مهاجرتی و تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه می باشد که مهاجران را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

  2. آیا در اخذ ویزای می تواند مشکلی برای مهاجران ایرانی به کانادا به وجود بیاید؟

    بله دلایل مختلفی وجود دارد که باعث رد شدن ویزای فرد خواهد شد. این دلایل با توجه به انواع ویزا متفاوت است.

  3. عمده ترین دلیل ریجکت ویزای همراه مهاجران ایرانی به کانادا چیست؟

    عمده ترین دلیل این است که افرادی که قصد دارند به عنوان همراه بروند اقدام به اخذ ویزای کاری می کنند و این کار را سخت کرده و باعث رد شدن ویزا می شود.

  4. آیا تامین مسکن در کانادا می تواند جزو مشکلات مهاجرت ایرانیان به کانادا باشد؟

    بله یکی از مشکلاتی که ایرانیان با آن در زمان مهاجرت مواجه می شوند مشکل مسکن است و این به خاطر عدم اطلاعات کافی افراد در زمینه مسکن در کانادا است‌.

  5. آیا کار در کانادا می تواند مشکل مهاجران ایرانی باشد؟

    بله در صورتی که فرد مهاجر و متقاضی کار تحربه کاری مناسب یا رزومه قوی در این کشور ارائه ندهد قطعا با چالش های کاری مواجه خواهد شد‌.

  6. یکی از اصلی ترین دلایل مهاجران ایرانی به کانادا در زمینه مشکلات کاری چیست؟

    اصلی ترین معضل را می توان عدم معادل سازی مدارک دانست. شما برای رفع این مشکل باید مدارک خود را طبق قوانین کانادا معادل سازی نمایید.

  7. دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا و ایجاد مشکل برای مهاجران ایرانی چیست؟

    از جمله دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا می توان به عدم ارائه مدارک کافی، نداشتن برنامه درست سفر، عدم تمکن مالی و … بیان نمود.

  8. دلیل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا و ایجاد مشکل برای مهاجران ایرانی چیست؟

    از جمله دلایل رد شدن ویزای تحصیلی می توان به عدم اثبات تمکن ‌مالی، عدم ارسال دقیق مدارک یا کامل نبودن مدارک، عدم ارسال برنامه تحصیلی و … بیان نمود.

  9. آیا اقدام برای تابعیت کانادا می تواند مشکلاتی برای مهاجران ایرانی به وجود بیاورد؟

    خیر مهاجران ایرانی با توجه به رعایت قوانین و شرایط مختلف و حداقل سه سال کار یا تحصیل در کشور کانادا می تواتتد تابعیت و پاسپورت کانادایی دریافت کنند.

  10. ایا حمل و نقل در کانادا می تواند مشکلاتی برای مهاجران ایرانی فراهم اورد؟

    به طور کلی نمی توان گفت که حمل و نقل در کانادا مشکل است اما باید به قوانین این کشور دقت داشته باشید و این نکته را بدانید که قوانین گواهینامه رانندگی در این کشور ایالتی است.

  11. برای رفع مشکلات مهاجرت ایرانیان به کانادا چه باید کرد؟

    ما توصیه می کنیم که قبل از هر چیزی زبان انگلیسی خود را تقویت نموده و سپس به همکاران ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی مراجعه نمایید تا بتوانید به راحتی مشکلات را پشت سر بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *