بررسی وضعیت جرم و جنایت در آلمان

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با بررسی وضعیت جرم و جنایت در آلمان صحبت کنیم. مسئله جرم و جنایت در کل دنیا اهمیت بسیار زیادی دارد . این مسئله حتی در مقوله مهاجرت نیز تاثیر گذار است. در ابتدای راه مهاجرت می بایست برای دریافت گواهی عدم سو پیشینه اقدامات لازم را انجام دهید. این گواهی برای این که بتوانید برای دریافت ویزا تقاضا دهید اجباری است. در نهایت در کشوری جدید برای این که بتوانید اقامت را دریافت کنید می بایست بدون جنایت باشید و سو پیشینه نداشته باشید. از این رو بررسی شرایط جرم و جنایت تاثیر بسیار زیادی در این زمینه دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای این که بتوانید وارد شور آلمان شوید می بایست از شرایط مهاجرت به آلمان اطلاع کافی داشته باشید. مهاجرت به آلمان روش های مختلفی دارد. از جمله روش های مهاجرت به آلمان عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به آلمان، مهاجرت کاری به آلمان، مهاجرت سرمایه گذاری به آلمان، مهاجرت از طریق ازدواج در آلمان، مهاجرت از طریق تولد فرزند در آلمان و … . اطلاع از روش های مهاجرتی و بررسی شرایط شخصی به کمک مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی امکتن پذیر است. از این رو می توان به این مرکز مراجعه نمود. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی هایی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

بررسی وضعیت جرم و جنایت در آلمان

میزان جرم در سراسر آلمان با بسیاری از کشور های جهان اول قابل مقایسه است. تجزیه و تحلیل مقایسه ای از داده های جرم و جنایت برای ایالات متحده و آلمان تنها تفاوت های حاشیه ای را نشان می دهد. طبق بررسی ها و آمار های اعلام شده توسط دفتر تحقیقات جنایی فدرال آلمان آمار جرایم در کشور آلمان در کل نسبت به گذشته بسیار کم تر شده است  و از این رو شرایط به روش بهتری پیش رفته است. به عبارتی گزارش ها حاکی از آن است که میزان جرم و جنایت در آلمان به پایین ترین سطح خود در بیست سال گذشته رسیده است.

این کاهش ها تا جایی است که طبق بررسی های صورت گرفته کاهش در قتل و اقدام قتل بیش از یک و نیم درصد، صدمت جسمی بیش از دو و نیم درصد، گزارش های سرقت حدوده ده درصد و … بوده است. قوانین بسیاری از سال های پیش خصوصا در ابتدای سال دو هزار و هفده میلادی برای بهبود شرایط و کم شدن جرم و جنایت در آلمان صورت گرفت که باعث کاهش چشمگیر این مسائل شده است. برخی از ناظران ادعا می كنند كه آمار های رسمی ممكن است همیشه نادرست و دقیق از میزان جرم را ارائه ندهد ، و گزارش های واقعی پلیس نتیجه همه جرایم گزارش شده به پلیس نیست.

بررسی جرایم سایبری در آلمان

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با جرایم سایبری در آلمان صحبت کنیم و مسائل مربوط به امنیت سایبری را در این مورد بیان کنیم. یکی از مهم ترین جرایم موجود در این دوران جرایم مربوط به امنیت سایبری می باشد که در کل دنیا مورد توجه همه گان قرار گرفته است. جرایم سایبری در آلمان همچنان یک نگرانی بزرگ است. جرایم سایبری همچنان یک نگرانی بزرگ است. در سال های اخیر ، حملات سایبری در آلمان با هدف زیرساخت های اطلاعاتی ، مؤسسات دولتی ، مشاغل و شهروندان خصوصی در فرکانس و پیچیدگی افزایش یافته است.

اگرچه ممکن است تغییر در طبقه بندی جرایم رایانه ای بر این ارقام تأثیر داشته باشد ، اما جرائم ثبت شده در سال های گذشته نشان از افزایش زیاد این مسئله دارد. بسیاری از حملات سایبری در آلمان دولت را تحت تاثیر قرار می دهند. به طور مثال در یک پرونده امنیت سایبری یک جوان بیست ساله به صد ها نفر از قانون گذاران و شخصیت های آلمان که مواضع سیاسی داشتند حمله کرد. این مسائل توانایی دولت آلمان را در زمینه امنیت سایبری به چالش می کشاند. مقامات آلمان و دانشمندان امنیت سایبری در این کشور کماکان در حال تحقیق و بررسی این شرایط هستند تا بتوانند میزان جرائم سایبری را از قبل کم تر کنند.

بررسی جرایم سایبری در آلمان

بررسی جرایم سایبری در آلمان

اما روش های دیگری هم در زمینه امنست سایبری و جرایم سایبری وجود دارد. ویروس ها و بدافزار های خاص دیگر روش های برتر جنایتکاران آنلاین هستند. اگرچه مقامات منابع بیشتری را برای تلاش در جهت اجرای قانون و پیگرد قانونی اختصاص داده اند ، اما جرایم سایبری در آلمان همچنان یک مشکل رو به رشد است. مقامات این کشور بر این باورند که بیشتر جرایم اینترنتی گزارش نمی شوند و فقط یک جرم از هر چهار جرم به پلیس گزارش می شود.

بررسی جرائم تروریستی در آلمان

در این بخش از مقاله یکی دیگر از جرائم مهم بررسی شده در سیستم آلمان را ارايه می کنیم. در سال های اخیر مسئله تروریسم و تهدیدات آن افزایش زیادی یافته است و در جای جای دنیا عملیات های تروریستی بسیاری توسط گروه های مختلف صورت می گیرد. در کشور آلمان نیز شرایط به همین صورت است و برخی عملیات های تروریستی توسط گروهک های مختلف صورت گرفته است. این جرائم باعث شده تا شرایط زندگی در آلمان برای مرم سخت شود اما پلیس آلمان در مقابل گروهک ها اعمال قانون می کند.

برخی از شهر های آلمان مورد حملات شدید تری قرار می گیرند و گروه های تروریستی آن ها را هدف عملیات های خود قرار می دهند. در برلین ، فرانکفورت ، مونیخ ، دوسلدورف ، هامبورگ و لایپزیگ خطر تروریسم بیش از شهر های دیگر وجود دارد. چندین گروه تروریستی بین المللی که مردم و کارکندان بین المللی یل افراد سیاسی را مورد هدف خود قرار می دهند در این شهر ها عملیات هایی داشته اند. از جمله این گروه ها می توان به داعش، القاعده و … اشاره نمود.

جمعیت زیادی از افراد مهم و سیاسیون در آلمان هدف بالقوه قابل توجهی برای گروه های تروریستی ایجاد می کنند. داعش و سایر گروه ها همچنان از پیروان خواستار حمله به اروپا ، از جمله در آلمان هستند. دولت از ابزار های قانونی برای ممنوعیت این سازمان ها و شرکت های وابسته به آن ها استفاده کرده است فعالیت های این گروه ها عملا از سال دو هزار و چهارده در این کشور رو به صفر گذاشته است اما دولت کماکان آن ها را تحت نظر دارد و با هر گونه اقدامی به قدرت مبارزه می کند. این مسیله در زمینه روند مهاجرت به آلمان و امنیت در آلمان برای اقامت در آلمان تاثیر بسیاری دارد.

در سال های گذشته در پی قوانین موجود در این کشور تمامی مدارک و اموال این گروه ها ضبط شد. به طور مثال در سال دو هزار و هجده میلادی پلیس آلمان قبل از هر گونه اقدامی یک خانواده که در حال ساخت مواد منفجره بودند را دستگیر کرد. با این وجود پتانسیل حملات تروریستی علیه سیستم های حمل و نقل عمومی و سایر زیرساخت های جهانگردی وجود دارد.

بررسی شرایط خشونت های سیاسی، اقتصادی، مذهبی و قومی در آلمان

در گشور آلمان نوعی خطر در ارتباط با نا آرامی های مدنی در برلین ، فرانکفورت ، مونیخ ، دوسلدورف ، هامبورگ و لایپزیگ وجود دارد. افراط گرایان راست و چپ نیز به طور یکسان در سال های اخیر اقدامات خشونت آمیزی در شهر های مختلف آلمان انجام داده اند. با توجه به این که این مسائل تا کمی کاهش یافته است اما کماکان جنایات با انگیزه های سیاسی و جرایم سیاسی در این کشور وجود دارد. نکته قابل توجه تعداد جرائم مربوط به اشخاص و احزاب سیاسی است.

هیچ آمار آماری در این زمینه وجود ندارد اما طی ادواری این شرایط در زمینه شمارش و آمار گیری بررسی شده است. در ژانویه سال دو هزار و نوزده میلادی ، سخنگوی AFD (جایگزین برای حزب Deutschland) قربانی یك حمله جدی در یك حمله خیابانی شد. یا این که در شرایطی یک انفجار بزرگ در مقابل دفتر AFD به وقوع پیوست. افراط گرایی راست گرایانه علیرغم کاهش اخیر در تعداد جرایم مرتبط ، همچنان یک مسئله محوری است.

برای کمک به کاهش تهدید افراط گرایی جناح راست ، دولت یک پایگاه داده مرکزی برای نظارت بر افراط گرایان راست افراطی را در اختیار دارد. افراط گرایان راست و چپ به طور فزاینده ای درگیر چالش های مستقیم با یکدیگر می شوند ، به ویژه هنگامی که اعتراضات جناح راست با تظاهرات بزرگتر و خشن تر جناح چپ روبرو می شوند.

نا آرامی های مدنی در آلمان

افرادی که پاسپورت آلمان را دارند و شهروند آلمان محسوب می شوند به عنوان یک شهروند می توانند بر شرایط موجود اعتراض داشته باشند. اما برخی از نا آرامی های مدنی می تواند منجر به ایجاد خشونت های شدید یا غارت شود که در این صورت به عنوان جرم شناخته می شود. بسیاری از تظاهرات های برنامه ریزی شده و عمومی که اعتراض به سیاست های دولت دارند ، هزاران شرکت کننده را به خود جلب می کنند.

تظاهرات خود به خودی در مورد آموزش و سایر مسائل اقتصادی و اجتماعی تقریباً همیشه در آلمان رخ می دهد. اما تا زمانی که این تظاهرات به شیوه ای مسالمت آمیز باشد هیچ جرمی را مرتکب بقیه نخواهد کرد. اما تظاهرات های همراه با نا آرامی های شدید یا خطرات برای سایرین می تواند مشکلاتی را به وجود آورد.

خشونت های مذهبی و قومی در آلمان

آلمان یکی از کشور های مهاجر پذیر است و افراد زیادی با هدف تحصیل در آلمان، کار در آلمان و … وارد این کشور می شوند. در حقیقت در کشور آلمان افراد زیادی از کشور های مختلف و با فرهنگ های گوناگون حضور دارند. اختلافات قومی ، مذهبی و سیاسی غالباً منجر به ایجاد اختلال در قسمت هایی از این جوامع شده است.

برخی از دولت ها نیز از گروه های قومی یا مذهبی و حتی سیاسی خاصی در آلمان حمایت می کنند و همین مسئله منجر به بروز مشکلاتی در زمینه جرم و جنایت در آلمان شده است. در مراکز بی شمار پناهندگان در سراسر آلمان گزارش های بسیاری از آشوب و درگیری بین گروه های مختلف مذهبی و قومی گزارش شده است. تا به امروز ، این درگیری ها به جامعه عمومی سرایت نکرده است.

جنایات مرتبط با مواد مخدر در آلمان

دارو ها و مخدر های غیر قانونی به ویژه کوکائین، هروئین، اکستازی و ماری جوانا در دسترس عده ای خاص است. فروش و توزیع غیر قانونی این ها و سایر مواد مخدر خطرناک در مکان هایی خاص مانند ایستگاه های اصلی قطار، پارک های عمومی یا کلوب های شبانه انجام می گیرد.

جنایات مرتبط با مواد مخدر در آلمان

جنایات مرتبط با مواد مخدر در آلمان

در حالی که این فعالیت ها در بین عموم مردم تاثیر چندانی ندارد اما باید این مسئله را به عنوان یک گروه جرم و جنایتی شناخت. در بسیاری از شهر های آلمان ، افزایش قابل توجهی در جرایم خشونت آمیز که مستقیماً با فروش مواد مخدر در سال های اخیر در ارتباط بوده است ، مشاهده شده است.

رتبه آلمان در میان امن ترین کشور های دنیا

یک مولفه اساسی و جهانی امنیت وجود دارد که با شاخصی به نام GPI سنجیده می شود. در این شاخص شرایط بسیار زیادی مورد بررسی قرار می گیرد. به عنوان مثال می توان به شاخص های امنیت دولت ها، رضایت مردم از دولت ها، شرایط زندگی در آلمان، میزان جرم و جنایت در آلمان و … اشاره نمود.

با تمام بررسی های صورت گرفت در میان امن ترین کشور های دنیا کشور آلمان رتبه بیست و دو را به خود اختصاص داده است. این رتبه از میان صد و شصت و سه کشور بررسی شده است. پس می توان گفت آلمان در میان کشور های امن دنیا قرار دارد.

سوالات متداول در ارتباط با بررسی وضعیت جرم و جنایت در آلمان

  1. آیا آلمان کشوری امن محسوب می شود؟

    بله کشور آلمان جزو کشور های امن محسوب می شود گرچه همانند هز کشور دیگری دارای چالش هایی در این زمینه می اشد.

  2. کشور آلمان در رتبه چندم میان امن ترین کشور های دنیا قرار دارد؟

    کشور آلمان در میان امن ترین کشور های دنیا رتبه بیست و دو را به خود از میان صد و شصت و سه کشور اختصاص داده است.

  3. میزان جرم و جنایت در آلمان چگونه است؟

    میزان جرم و جنایت در آلمان با شرایط مختلفی سنجیده می شود و در سال های گذشته با درصد کم تری مواجه بوده است.

  4. میزان امنیت در دیدگاه جهانی برای کشور آلمان با چه شاخصی اندازه گیری می شود؟

    میزان امنیت کشور ها با شاخص GPI سنجیده می شود.

  5. آیا جرايم مربوط به مواد مخدر در آلمان وجود دارد؟

    بله خرید و فروش انواع مواد مخدر در آلمان وجود دارد که دولت در مبارزه و برخورد با آن ها است.

  6. شرایط تروریسم در آلمان چگونه است؟

    برخی از گروه های تروریستی در شهر های مختلف این کشور عملیات هایی انجام می دهند که دولت قبل از هر اقدامی آن ها را متوقف می کند.

  7. خشونت های مذهبی و قومی در آلمان چگونه است؟

    به دلیل مهاجر پذیر بودن آلمان در برخی مواقع خشوت های مذهبی و قومی در این کشور دیده می شود.

  8. آیا خشونت های سیاسی در آلمان به عنوان جرم و جنایت وجود دارد؟

    بله احزاب راست و چپ در کشور آلمان مشکلاتی را در زمینه خشونت های سیاسی به وجود می آورند.

  9. آیا جرایم سایبری در آلمان وجود دارد؟

    بله یکی از جرائم فعال در کشور آلمان مربوط به جرائم سایبری است.

  10. آیا میزان جرم و جنایت در آلمان نسبت به گذشته کم شده است؟

    بله میزان جرم و جنایت در آلمان به کم ترین حد خود در بیست سال گذشته رسیده است.

  11. حمله کنندگان سایبری از چه روش های برای ایجاد جرم در آلمان استفاده می کنند؟

    این افراد از روش هایی چون هک، استفاده از بد افزار ها و … استفاده می کنند.

 

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *