درآمد مهندس مکانیک در کانادا

 با توجه به اینکه مهندسی مکانیک یک رشته بسیار فنی است که دارای دامنه های زیادی در صنایع مختلف است، از همین رو درآمد مهندس مکانیک در کانادا همواره جز درآمدهای نسبتا بالا در لیست مشاغل کانادا قرار دارد. در این مقاله به بررسی کامل میزان حقوق مهندس مکانیک در کاناد بر اساس فاکتورهای مختلف و نحوه مهاجرت مهندس مکانیک به کانادا می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

حقوق مهندس مکانیک در کانادا

متوسط حقوق سالانه در کانادا بر اساس هزینه مسکن،بیمه، حمل و نقل و سایر هزینه ها محاسبه می شود. متوسط حقوق مهندس مکانیک در کانادا 72.000 دلار در سال یا به عبارتی 36.00 دلار در ساعت است. مهندسین تازه کار تقریبا 57.000 دلار در سال دریافت می کنند در حالیکه میانگین درآمد مهندس مکانیک با تجربه سالانه 100.000 دلار است. باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان حقوق مهندس مکانیک در کانادا بسته به میزان تحصیلات، موقعیت شغلی، تجربه کاری و استانی که در آن کار می کنید، متفاوت است.

 

درآمد مهندس مکانیک در استان های مختلف کانادا

یکی از عوامل تاثیر گذار در میزان درآمد مهندس مکانیک در کانادا، استانی است که برای فعالیت انتخاب می کنید. با در نظر گرفتن این نکته که در برخی از استان های کانادا تقاضای زیادی برای مهندس مکانیک وجود دارد، بنابراین دستمزد بیشتری برای متخصصان در نظر می گیرند. در جدول زیر میزان درآمد مهندس مکانیک در استان های مختلف کانادا را مشاهده می کنید:

اسامی استان هامیزان درآمد سالانه
آلبرتا79.000 دلار
بریتیش کلمبیا71.000 دلار
مانیتوبا69.000 دلار
اونتاریو67.000 دلار
ساسکاچوان64.000 دلار
کبک58.000 دلار

 

مقایسه درآمد مهندس مکانیک در کانادا با مشاغل دیگر

میزان حقوق مهندس مکانیک در کانادا از 61.000 دلار ( حداقل حقوق ) تا 180.000 دلار ( حداکثر حقوق ) در سال است. حال با توجه به اینکه متوسط حقوق سالانه در کانادا برای مهندسین مکانیک 113.000 دلار است ، نتیجه می گیریم که تقریبا 50 درصد افرادی که به عنوان مهندس مکانیک در کانادا کار می کنند کمتر از متوسط حقوق در کانادا دریافت می کنند، درحالیکه نیمه دیگر بیشتر از آن کسب می کنند. در جدول زیر درآمد مهندس مکانیک در کانادا با مشاغل دیگر مقایسه شده است:

مشاغل مختلفمیزان درآمد سالانه
مدیر مهندسی103.000 دلار
مهندس پروژه88.000 دلار
مهندس79.000 دلار
 مهندس طراح79.000 دلار
متخصص تعمیر و نگهداری55.000 دلار
 طراح51.000 دلار
 تکنسین تعمیر و نگهداری49.000 دلار
طراح گرافیک47.000 دلار
کارشناس مکانیک46.000 دلار

 

درآمد مهندس مکانیک در کانادا بر اساس سطح تجربه

 یکی از موثرترین عوامل تاثیرگذار در میزان درآمد مهندس مکانیک در کانادا ، سطح تجربه مهندسین است. به طور طبیعی، هر چه سطح تجربه افراد بیشتر باشد، حقوق بالاتری دریافت می کنند. به طور مثال: مهندسین مکانیک با کمتر از دو سال تجربه کار ، 69.000 دلار در سال درآمد دارند؛ در حالیکه مهندسین مکانیک با دو تا پنج سال تجربه، سالانه 93.000 دلار دریافت می کنند که 34 درصد بیشتر از افرادی است که کمتر از دو سال تجربه کار دارند. در جدول زیر میزان درآمد مهندس مکانیک در کانادا بر اساس میزان تجربه ارائه شده است:

سطح تجربهدرصد افزایشیمیزان حقوق
2-0 سال تجربه69.000 دلار
5-2 سال تجربه34 درصد93.000 دلار
10-5 سال تجربه30 درصد121.000 دلار
15-10 سال تجربه21 درصد147.000 دلار
20-15 سال تجربه9 درصد160.000 دلار
 20 سال به بالا5 درصد169.000 دلار

 

درآمد مهندس مکانیک در کانادا بر اساس میزان تحصیلات و جنسیت

همه ما می دانیم که تحصیلات بالا برابر است با حقوق بیشتر، اما سطح تحصیلات تا چه اندازه بر میزان درآمد مهندس برق در کانادا تاثیر گذار است. مهندسین مکانیک با مدرک لیسانس 98.000 دلار در سال درآمد دارند، در حالیکه متخصصان با مدرک فوق لیسانس 139.000 دلار دریافت می کنند که تقریبا 36 درصد بیشتر از افرادی است که مدرک لیسانس دارند. یکی از دیگر عوامل موثر بر میزان درآمد مهندس مکانیک در کانادا، جنسیت افراد است. مهندسین مکانیک مرد در سال121.000 دلار درآمد دارند، درحالیکه متخصصان زن 115.000 دلار دریافت می کنند که تقریبا 4 درصد کمتر از مهندسین مکانیک مرد است.

درآمد مهندس مکانیک در کانادا

درآمد مکانیک خودرو در کانادا

افرادی که به عنوان مکانیک در کانادا کار می کنند به طور متوسط 44.000 دلار در سال درآمد دارند. حداقل درآمد مکانیک خودرو در کانادا 23.000 دلار و حداکثر 67.000 دلار در سال است. با توجه به اینکه متوسط حقوق مکانیک خودرو 44.000 دلار است، نتیجه می گیریم که تقریبا 50 درصد مکانیک ها کمتر از متوسط حقوق سالانه دریافت می کنند ، در صورتی که نیمه دیگر درآمدی بالاتر از متوسط حقوق کسب می کنند. البته باید گفت که عواملی همچون تحصیلات و تجربه کار بر میزان درآمد مکانیک خودرو بسیار موثر است.

 

درآمد مکانیک خودرو بر اساس سطح تجربه

سطح تجربه یکی از مهم ترین فاکتورها در تعیین میزان درآمد مکانیک خودرو است. طبیعتا، افرادی که تجربه بیشتری دارند، درآمد بالاتری کسب می کنند. مکانیک هایی با کمتر از دو سال تجربه کار تقریبا 27.000 دلار در سال درآمد دارند. در حالیکه افراد با دو تا پنج سال تجربه ، سالانه 33.000 دلار کسب می کنند که حدودا 23 درصد بیشتر از افرادی است که کمتر از دو سال تجربه کار دارند. در جدول زیر لیست میزان درآمد مکانیک خودرو در کانادا بر اساس سطح تجربه را مشاهده می کنید:

سطح تجربهافزایش درصدمیزان حقوق سالانه
2-0 سال27.000 دلار
5-2 سال23 درصد33.000 دلار
10-5 سال42 درصد47.000 دلار
15-10 سال17 درصد55.000 دلار
20-15 سال10 درصد60.000 دلار
بیش از 20 سال6 درصد64.000 دلار

 

درآمد مکانیک خودرو در کانادا بر اساس میزان تحصیلات

همه ما می دانیم که هر چه تحصیلات بالاتر باشد، میزان حقوق افزایش پیدا می کند؛ اما سطح تحصیلات تا چه اندازه در میزان حقوق مکانیک خودرو در کانادا موثر است؟ مکانیک خودرو با مدرک دیپلم 34.000 دلار در سال درآمد دارند، در حالیکه درآمد مکانیک هایی که مدرک فوق دیپلم دارند سالانه به 46.000 دلار می رسد که تقریبا 40 درصد بیشتر از افرادی است که مدرک دیپلم دارند. همچنین مکانیک ها با مدرک لیسانس66.000 دلار در سال کسب می کنند که 42 درصد بیشتر از آنهایی است که مدرک فوق دیپلم دارند.

 

بهترین استان های کانادا برای مهاجرت مهندس مکانیک

معمولا در استان های غربی کانادا تقاضای زیادی برای مهندس مکانیک وجود دارد. شهرهایی مثل ونکوور و کلگری با ارائه حقوق های بالا، در رتبه اول جذب نیروی متخصص قرار دارند و شهرهای تورنتو و مونترال از نظر حقوق در رتبه دوم هستند.  مهندسین مکانیکی که در صنعت نفت مشغول به کار می شوند نسبت به دیگر متخصصان این حوزه ، حقوق بیشتری دریافت می کنند. در ادامه بهترین استان های کانادا برای مهاجرت مهندس مکانیک مشخص شده است:

  • اونتاریو

اگر به عنوان مهندس مکانیک  به دنبال کار در استانی با موقعیت های شغلی نامحدود هستید، اونتاریو بهترین انتخاب است. علاوه بر وجود فرصت های شغلی بسیار زیاد در این استان، کارفرمایان نیز حقوق خوبی برای مهندسین مکانیک پرداخت می کنند.

  • کبک

کبک یکی دیگر از استان های کانادا است که فرصت های شغلی خوبی برای مهندسین مکانیک ارائه می کنند. با توجه به اینکه در این استان کارخانه های تولیدی زیادی وجود دارد، هیچ محدودیتی برای کار به عنوان مهندس مکانیک وجود ندارد. تنها چالش پیش روی شما در این استان زبان است زیرا 95 درصد ساکنان کبک به زبان فرانسه صحبت می کنند.

  • بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا جز استان های برتر برای شغل مهندسی مکانیک در کانادا است. زمانیکه در سایت های کاریابی کانادا مانند Glassdoor و Indeed جستجو می کنید ، متوجه می شوید که اکثر موقعیت های شغلی برای مهندسی مکانیک در ونکوور، برنابی و سوری بریتیش کلمبیا قرار دارد.

  • آلبرتا

در استان آلبرتا فرصت های شغلی زیادی برای مهندسان مکانیک وجود دارد. همچنین آلبرتا دارای منابع طبیعی مانند زغال سنگ، نفت، گاز و غیره است.

  • ساسکاچوان

استان ساسکاچوان از جنوب دارای مرز مشترک به ایالت متحده آمریکا است. این استان غربی به عنوان یکی از برجسته ترین تولید کنندگان و صادر کنندگان محصولات کشاورزی و دیگر محصولات در کانادا شناخته می شود.

درآمد مکانیک خودرو در کانادا

بازار کار رشته مهندسی مکانیک در کانادا

در جواب سوال اینکه تقاضا برای مهندس مکانیک در کانادا وجود دارد یا خیر، باید گفت که بله. وجود مهندس مکانیک تقریبا در تمام صنایع الزامی است. شغل مهندسی مکانیک علاوه بر تعمیر دستگاه ها، شامل ابتکار، طراحی و و ساخت موتورها و ماشین آلات نیز می شود. اگر به عنوان یک مهندس مکانیک قصد مهاجرت به کانادا را دارید، واقعا یک برنامه متفکرانه و سودمند برای آینده خود در نظر گرفته اید.

درآمد مهندس مکانیک در کانادا جز پردرآمدترین مشاغل در کانادا محسوب می شود. با توجه به اینکه صنایع جدیدی در کانادا در حال راه اندازی است و این صنایع برپایه ماشین آلات و دستگاه ها کار می کنند، باید گفت که بازار کار رشته مکانیک در کانادا در طی سالهای آینده پذیرای متخصصان زیادی است.

 

گرایش های رشته مهندسی مکانیک در کانادا

مهندسی مکانیک شامل حوزه های تخصصی متعددی می شود. ارائه خدمات مهندسی مکانیک در کانادا در صنایعی همچون هوا و فضا، خودرو سازی، صنایع تولیدی و غیره ضروری است. بنابراین، شما این امکان را دارید که در میان مشاغل این حوزه، شغل مورد نظرتان را انتخاب کنید. شما به عنوان مهندس مکانیک تحت عناوین زیر می توانید مشغول به کار شوید:

  • مهندس اتومبیل
  • مهندس هیدرولیک
  • مهندس ساختار
  • مهندس تولید
  • مهندس کشاورزی
  • مهندسی آبیاری
  • مهندس دریایی
  • مهندس هوا و فضا
  • مهندس پل
  • مهندس محیط
  • مهندس سد
  • مهندس بتن
  • مهندس سازه
  • مهندس ژئوماتیک
  • مهندس مواد
  • مهندس حمل و نقل

 

 مهاجرت مهندس مکانیک به کانادا

مهندسین مکانیک تحت ناک شغلی 2131 می توانند برای مهاجرت به کانادا درخواست دهند. شما می توانید از طریق سیستم اکسپرس اینتری ( Express Entry  ) و برنامه نامزد استانی ( Provincial Nominee Program ) برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. در ادامه به بررسی این سیستم ها خواهیم پرداخت:

 

سیستم اکسپرس اینتری

سیستم اکسپرس اینتری با هدف جذب نیروهای متخصص از سراسر جهان به منظور تکمیل نیروی کار در کانادا طراحی شده است. این سیستم با یک پروسه سریع به شما این امکان را می دهد که برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

در سیستم اکسپرس اینتری به افراد بر اساس یک سیستم رتبه بندی جامع ( CRS ) امتیاز دهی می شود. امتیاز بر اساس معیارهای جدول زیر به افراد اختصاص داده می شود:

فاکتورهای امتیاز دهیتوضیحات
سنهیچ محدودیتی برای سن وجود ندارد ، اما سن 35-18 سن ایده آل است.
مهارت های زبانفاکتور مهارت زبان بسیار مهم است. به افرادی که بتوانند به جز زبان انگلیسی به زبان فرانسوی صحبت کنند امتیاز اضافه تعلق می گیرد.
تحصیلاتتحصیلات بالا امتیاز خوبی برای مهاجرت است
تجربه کاری تجربه کاری بیشتر به کسب امتیاز بالاتر کمک می کند
قابلیت انطباق داشتن خویشاوند مثل خواهر یا برادر در کانادا به شما کمک می کند

فاکتورهای دیگری نیز در سیستم اکسپرس اینتری در نظر گرفته می شود. پس از ایجاد نمایه شخصی و بارگذاری مدارک مورد نیاز در سیستم اکسپرس اینتری، امتیاز شما محاسبه می شود. در صورت کسب امتیاز مورد نظر ، برای شما دعوتنامه ای ارسال می شود. پس از دریافت دعوتنامه 60 روز فرصت دارید که برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

بازار کار رشته مهندسی مکانیک در کانادا

برنامه نامزد استانی (PNP )

افرادی که امتیاز کافی در سیستم اکسپرس اینتری کسب نکرده اند، می توانند از طریق برنامه نامزد استانی برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. هر استان معیارهای خود را برای جذب نیروی کار دارد. متقاضیان باید فاکتورهای لازم برای کسب اقامت در هر استان را داشته باشند. مسیرهای مختلفی برای نیروهای کار در هر استان وجود دارد که مهندسان مکانیک می توانند از طریق آنها درخواست دهند. در جدول زیر لیست تمامی این مسیرها که مهندسان مکانیک می توانند از طریق آن درخواست دهند وجود دارد:

 استانبرنامه مهاجرتیمیزان درآمد سالانه
آلبرتاجریان فرصت آلبرتا (Alberta Opportunity Stream)

ناک 0211- مدیر مهندس

ناک 2131- مهندس مکانیک

جریان اکسپرس اینتری آلبرتا

 

 

150.000 دلار
بریتیش کلمبیابرنامه تک پایلوت بریتیش کلمبیا (BC PNP Tech Pilot Program )

ناک 2131- مهندس مکانیک

برنامه اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا

70.000 دلار
اونتاریواکسپرس اینتری اونتاریو

برنامه اولویت های سرمایه انسانی ( Human Capital Priorities Stream )

جریان برنامه های مورد تقاضا ( In-Demand Skill Stream )

60.000 دلار
مانیتوبا اسکیل ورکر مانیتوبا

ناک 0211- مدیر مهندس

ناک 2132- مهندس مکانیک

ناک 2141- مهندس صنعت و تولید

جریان نیروی متخصص خارج مانیتوبا ( Skill Worker Overseas )

65.000 دلار
نیوبرانزویکجریان اکسپرس اینتری

برنامه اسکیل ورکر با حمایت کارفرما (  Skilled Worker With Employer Support )

 

60.000 دلار
نیوفاندلند و لابرادوربرنامه اسکیل ورکر اکسپرس اینتری نیوفاندلند و لابرادور

گروه اسکیل ورکر ( Skill Worker Category )

نوااسکوشیااکسپرس اینتری نوا اسکوشیا

برنامه اولویت سرمایه انسانی ( Express Entry labour Market Priorities

)

برنامه اسکیل ورکر

60.000 دلار
سرزمین های شمال غربیجریان اکسپرس اینتری

جریان اسکیل ورکر

جریان نیروی کار تاثیر گذار (  Critical Impact Worker )

 

65.000 دلار
ساسکاچواناسکیل ورکر بین الملل:

جاب آفر (  Employment Offer )

مشاغل مورد تقاضا ( Occupation In-Demand)

جریان اکسپرس اینتری

 

100.000 دلار
جزیره پرنس ادواردجریان اکسپرس اینتری

جریان اسکیل ورکر

جریان نیروی کار تاثیر گذار (  Critical Impact Worker )

 

 

45.000 دلار
یوکاناینتری اکسپرس اینتری

جریان اسکیل ورکر

جریان نیروی کار تاثیر گذار (  Critical Impact Worker)

80.000 دلار

 

الزامات مهاجرت مهندس مکانیک در کانادا

به منظور مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس مکانیک، ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • پاسپورت معتبر
  • ارائه مدرک تحصیلی و ریز نمرات در رشته مهندسی مکانیک و یا رشته ای مرتبط
  • ارائه گواهی ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA ) از سازمان خدمات آموزشی جهانی ( WES ) ، سازمان بین المللی خدمات ارزیابی صلاحیت ( IQAS )، خدمات ارزیابی گواهی بین المللی ( ICES ) ، خدمات سنجش مدارک ( CES ) و غیره
  • گواهی عدم سوء پیشینه پلیس

 

اسامی برترین کارفرماها در کانادا برای مهندسین مکانیک

به عنوان یک مهندس مکانیک ماهر با ارائه رزومه مناسب می توانید برای هر یک از کارفرماهای زیر درخواست دهید:

  • Tetra Tech, Winnipeg, Manitoba
  • Superior Designer Kitchen Ltd., Surrey, British Columbia
  • Ultra Electronics
  • EPIC Semiconductors Inc., Vancouver, British Columbia
  • Arup, Toronto, Ontario
  • March Consulting Associates Inc., Saskatoon, Saskatchewan
  • LR-Tek Inc., Repentigny, Quebec
  • Williams Engineering Canada Inc., Victoria, British Columbia
  • IngeniArts Technologies, Quebec City, Quebec
  • Belair Mechatronics Inc., Omemee, Ontario
  • Paper Excellence, Crofton, British Columbia
  • Nutrien Ltd., Fort Saskatchewan, Alberta
  • D-Pace, Nelson, British Columbia
  • A4 Systems, Calgary, Alberta
  • Viking Fire Protection Inc., Dartmouth, Nova Scotia
  • Macrodyne Technologies Inc., Concord, Ontario
  • Zaber Technologies, Vancouver, British Columbia
  • Geotab, Oakville, Ontario
  • CMC Engineering and Management Ltd., Vancouver, British Columbia
  • Allnorth Consultants Limited, Saskatoon, Saskatchewan
  • Irving Forest Services, Saint John, New Brunswick
  • Hatch, St. John’s, Newfoundland and Labrador
  • ENGCOMP, Saskatoon, Saskatchewan
  • Wood Plc, Vancouver, British Columbia
  • Megart Technologies Inc., Concord, Ontario
  • BC Frameless Glass & Stairs, Langley, British Columbia
  • I.S. Electronics, Richmond Hill, Ontario
  • Dialog, Vancouver, British Columbia
  • ABB, Saint-Laurent, Quebec
  • ExxonMobil, Edmonton, Alberta
  • MD Precision, Markham, Ontario
  • CIMA+, Rivière-du-Loup, Quebec
  • HELPWEAR, Toronto, Ontario
  • BBA, Vancouver, British Columbia
  • Neurio Technology, Vancouver, British Columbia
  • Stryker, Burnaby, British Columbia
  • Nalcor energy, Churchill Falls, Newfoundland and Labrador
  • Compass Energy Systems Ltd., Calgary, Alberta
  • HEMKUND DEVELOPMENTS LTD., Victoria, British Columbia
  • Siemens, Drummondville, Quebec
  • Reinbold Engineering, Kelowna, British Columbia
  • Capitol Steel Corporation, Winnipeg, Manitoba
  • K+S Aktiengesellschaft, Bethune, Saskatchewan, among others

حقوق مهندس مکانیک در کانادا

 

مهارت های مورد نیاز برای مهندس مکانیک در کانادا

برای مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس مکانیک داشتن مهارت و تخصص الزامی است. در اینجا لیستی از مهارتهایی که معمولا از فارغ التحصیلان رشته مکانیک انتظار می رود داشته باشند، ارائه شده است:

  • مشورت با مشتریان و دیگر اعضای تیم مهندسی
  • انجام تحقیقات برای تعیین الزامات پروژه
  • بسط مشخصات و روش های عملیاتی
  • ارزیابی و سفارش متریال های مناسب
  • ارائه و ابقاء برنامه ریزی کاری
  • ارائه مطالعات اجرایی و آنالیز اقتصادی
  • مطالعه تاثیرات زیست محیطی و تحقیقات میدانی
  • نظارت بر کیفیت آب، خاک و هوا
  • ارائه روش هایی برای پاکسازی مناطق آلوده
  • آنالیز اطلاعات میدانی و
  • فعالیت به عنوان ناظر سایت و پروژه
  • تهیه قرارداد ها و ارزیابی مناقصه ها
  • نظارت بر کار دیگر مهندس ها و تکنسین ها
  • بازبینی و تایید طراحی ها و نقشه های مهندسان
  • تخمین هزینه های نهایی

 

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک

در ادمه لیست بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در کانادا در رشته مهندسی مکانیک ارائه شده است:

 

بهترین کشور برای مهاجرت مهندس مکانیک

 مهندس تاسیسات در کانادا

به مهندسینی که بر روی تجهیزات و ماشین آلات کار می کنند مهندس تاسیسات (Service Engineer ) گفته می شوند. آنها وظیفه راه اندازی، تعمیر، نگهداری، تامین ایمنی و پشتیبانی زیرساخت ها و تجهیزات مکانیکی، لوازم خانگی و برقی و دیگر ماشین آلات را بر عهده دارند. متوسط حقوق مهندس تاسیسات در کانادا 70.000 دلار در سال یا به عبارتی 35.00 دلار در ساعت است. مهندس تاسیسات تازه کاردر کانادا 39.000 دلار در سال درآمد دارد ، در حالیکه مهندسین با تجربه سالانه 119.000 دلار دریافت می کنند.

 

سخن پایانی

 درآمد مهندس مکانیک در کانادا جز درآمدهای بالا در این کشور قرار دارد. متوسط درآمد مهندس مکانیک در کانادا بین 61.000 تا 180.000 دلار در سال است. با توجه به گستردگی بازار کار رشته مهندسی مکانیک در کانادا، تقاضا برای متخصصین این رشته همواره وجود داشته است. برای اطلاع از تمامی مراحل و جنبه های مهاجرت مهندس مکانیک به کانادا با مشاوران ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

 

1- متوسط درآمد مهندس مکانیک در کانادا چقدر است؟ متوسط درآمد مهندس مکانیک در کانادا 120.000 دلار در سال است.

2- متوسط درآمد مهندس مکانیک در کانادا به چه معیارهایی بستگی دارد؟ عواملی همچون تجربه کاری، میزان تحصیلات ، موقعیت شغلی و استانی که در آن فعالیت می کنید، میزان حقوق مهندس برق را مشخص می کند.

3- کدام استان های کانادا از بازارکار خوبی برای مهندس مکانیک برخوردار هستند؟ استان های اونتاریو، کبک، بریتیش کلمبیا، آلبرتا و ساسکاچوان از شرایط خوبی برخوردار هستند.

4- مهندسین مکانیک در کانادا تحت چه عناوین شغلی می توانند مشغول به کار شوند؟ مهندسین مکانیک به عنوان مهندس اتومبیل، مهندس ساختار، مهندس محیط، مهندس سازه و غیره می توانند فعالیت کنند.

5- آیا بازار کار رشته مهندسی مکانیک در کانادا از شرایط خوبی برخوردار است؟ بله ، رشته مهندسی صنایع در اکثر صنایع کاربرد گسترده ای دارد.

6- برای مهاجرت مهندس مکانیک به کانادا چه مدارک تحصیلی نیازاست؟ داشتن مدرک حداقل لیسانس در رشته مکانیک و رشته های مرتبط الزامی است

7- مهندسین مکانیک از چه روشی می توانند برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند؟ مهندسین مکانیک از طریق سیستم اکسپرس اینتری و برنامه نامزد استانی می توانند برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

8- متوسط حقوق مهندس تاسیسات در کانادا چقدر است؟ متوسط حقوق مهندس تاسیسات در کانادا 90.000 دلار در سال است.

9- مهندسین مکانیک تحت کدام ناک شغلی می توانند به کانادا مهاجرت کنند؟ ناک شغلی مهندس مکانیک برای مهاجرت به کانادا 2131 است.

10- بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک کدام است؟ دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مک مستر و دانشگاه واترلو جز بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک محسوب می شوند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “درآمد مهندس مکانیک در کانادا (استان های مختلف)+ درآمد مکانیک خودرو در کانادا

  1. سعید گفت:

    با سلام
    بنده مهندس برق هستم…و مدت ۱۵ سال سابقه کار دارم…زبان آیلس…و دارای ۱ فرزند پسر ۱۲ ساله میباشم
    آیا من میتوانم برای کار مرتبط به کانادا مهاجرت کنم.در ضمن بنده ۴۸ سال دارم..با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای کار در کانادا باید در سیستم امتیاز بندی قرار بگیرید و امتیاز های شما به حد نصاب برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *