بازار کار مهندسی شیمی در کانادا
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در جواب این سوال که آیا تقاضا برای مهندسین شیمی در کانادا وجود دارد یا خیر، باید گفت که بازار کار مهندسی شیمی در کانادا در طول سالهای 2030-2020 با رشد تقریبا 8 درصدی همراه خواهد بود که سریعتر از متوسط رشد اشتغال در کانادا است. در ادامه به بررسی دقیق کار برای مهندسی شیمی در کانادا و میزان درآمد مهندس شیمی در کانادا می پردازیم.

معرفی مهندسی شیمی در کانادا

مهندسان شیمی در کانادا وظیفه تحقیق، طراحی و اجرای تجهیزات و فرایندهای شیمیایی را بر عهده دارند. آنها همچنین مسئول نظارت بر عملیات های صنایع شیمیایی، پلاستیک، صنایع دارویی، منابع، مخمر و کاغذ و مواد غذایی و صنایع تبدیلی هستند. علاوه بر این، مهندسان شیمی در کانادا وظایف مربوط به کنترل کیفیت مواد شیمیایی، حفاظت از محیط زیست و وظایف مهندسی بیوتکنیکی و بیوشیمیایی را انجام می دهند. مهندسین شیمی میتوانند در طیف وسیعی از صنایع تولیدی و تبدیلی ، مراکز مشاوره، بخش های دولتی و موسسات تحقیقاتی در کانادا مشغول به کار شوند.

وظایف مهندسی شیمی در کانادا

مهندسان شیمی در کانادا وظیفه انجام امور زیر را بر عهده دارند:

  • انجام مطالعات اقتصادی و تکنیکی حوزه های مرتبط با صنایع شیمیایی، پتروشیمی، مخمر و کاغذ ، مواد غذایی و دیگر صنایع تبدیلی
  • انجام تحقیقات در خصوص ارتقاء و بهبود فرایند های مهندسی شیمی ، واکنش ها و مواد
  • ارزیابی تکنولوژی و تجهیزات فرایندهای شیمیایی و تعیین ویژگی های تولید
  • طراحی و آزمایش فرایندهای شیمیایی و تجهیزات و تاسیسات مرتبط
  • ارائه و اجرای برنامه های کنترل کیفیت، پروسه های عملیاتی و استراتژی های کنترل به منظور اطمینان از همنواختی و چسبندگی مواد خام، محصولات و ضایعات
  • نظارت بر کار دیگر مهندسان ، تکنسین ها و تکنولوژیست ها
  • آماده سازی اسناد قراردادها و ارزیابی مناقضه های برای ساخت و ساز صنعتی

درآمد مهندسی شیمی در کانادا

عناوین شغلی مهندسی شیمی در کانادا

مهندسان شیمی تحت عناوین شغلی زیر می توانند در کانادا مشغول به کار شوند:

  • مهندس بیوتکنیک
  • مهندس چسب
  • مهندس بیوشیمی
  • مهندس شیمی
  • مهندس پروسه شیمیایی
  • مهندس بهداشت صنعتی
  • مهندس کاغذ و مخمر
  • مهندس ضایعات صنعتی
  • مهندس سوخت های مایع
  • مهندس پتروشیمی
  • مهندس پلیمر
  • مهندس کنترل پروسه های شیمیایی
  • مهندس پروژهای شیمیایی
  • مهندس پالایشگاه
  • مهندس تصفیه ضایعات

 

بازار کار مهندسی شیمی در کانادا

با توجه به اینکه مهندسین شیمی می توانند در صنایع و حوزه های متعددی در کانادا مشغول به کار شوند، باید گفت که بازار کار مهندسی شیمی در کانادا از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار است و انتخاب مناسبی برای مهاجرت کاری به کانادا است. مهندسین شیمی در کانادا آینده روشنی هم در صنعت و هم در کارهای پژوهشی دارند. فرصت های زیادی برای مهندسان در صنایع پتروشیمی، پالایشگاه، داروسازی، کالاهای تند مصرف (FMCG) و غیره وجود دارد . علاوه بر این، تقاضای زیادی برای مهندسین شیمی در صنایع تولیدی نیز وجود دارد.

بازار کار مهندسی شیمی در کانادا به دلیل نیاز صنایع نانو و مهندسی زیستی به مهندسان شیمی رشد یافته است. از پلاستیک، آهن و فولاد گرفته تا لوازم آرایشی و دارویی به مهندسین شیمی نیاز دارند. انتظار می رود در بین سالهای 2028-2019 بیش از 3.600 موقعیت شغلی جدید برای مهندسان شیمی در کانادا ایجاد شود. در جدول زیر بازار کار مهندسی شیمی در کانادا در طول سه سال آینده را مشاهده می کنید:

اسامی استان هابازار کار مهندسی شیمی
آلبرتامتوسط
بریتیش کلمبیاخوب
مانیتوبانامعین
نیوبرانزویکمتوسط
نیوفاندلند و لابرادورمشخص نشده
سرزمین های شمال غربیمشخص نشده
نوا اسکوشیامشخص نشده
نوناووتمشخص نشده
اونتاریومتوسط
جزیره پرنس ادواردمشخص نشده
کبکخوب
ساسکاچوانخوب
یوکانمشخص نشده

درآمد مهندس شیمی در کانادا

متوسط حقوق سالانه در کانادا بر اساس هزینه مسکن، بیمه، حمل و نقل و سایر هزینه ها محاسبه می شود. متوسط درآمد مهندس شیمی در کانادا 80.000 دلار در سال یا به عبارتی 41 دلار در ساعت است. مهندسین تازه کار تقریبا 67.000 دلار در سال دریافت می کنند در حالیکه میانگین درآمد مهندس شیمی با تجربه سالانه 110.000 دلار است. باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان درآمد مهندس شیمی در کانادا بسته به میزان تحصیلات، موقعیت شغلی، تجربه کاری و استانی که در آن کار می کنید، متفاوت است. . به طور مثال: متوسط حقوق مهندس شیمی در استان بریتیش کلمبیا 81.000 دلار، انتاریو 72.000 دلار، کبک 65.000 دلار و استان آلبرتا 55.000 دلار در سال است.

درآمد مهندسی شیمی در کانادا

درآمد مهندس شیمی در کانادا بر اساس سطح تجربه

افرادی که به عنوان مهندس شیمی در کانادا کار می کنند بین 51.000 دلار در سال ( حداقل دستمزد) تا 179.000 دلار در سال (حداکثر دستمزد) درآمد دارند. سطح تجربه یکی از مهم ترین فاکتورها در تعیین میزان درآمد مهندس شیمی در کانادا است. طبیعتا، افرادی که تجربه بیشتری دارند، درآمد بالاتری کسب می کنند. مهندسین با کمتر از دو سال تجربه کار تقریبا 58.000 دلار در سال درآمد دارند. در حالیکه افراد با دو تا پنج سال تجربه ، سالانه 78.000 دلار کسب می کنند که حدودا 34 درصد بیشتر از افرادی است که کمتر از دو سال تجربه کار دارند. در جدول زیر لیست میزان درآمد مهندس شیمی در کانادا بر اساس سطح تجربه را مشاهده می کنید:

سطح تجربهافزایش درصدمیزان حقوق سالانه
2-0 سال58.000 دلار
5-2 سال34 درصد78.000 دلار
10-5 سال48 درصد116.000 دلار
15-10 سال22 درصد142.000 دلار
20-15 سال9 درصد155.000 دلار
بیش از 20 سال8 درصد167.000 دلار

درآمد مهندس شیمی در کانادا بر اساس میزان تحصیلات و جنسیت

همه ما می دانیم که هر چه تحصیلات بالاتر باشد، میزان حقوق افزایش پیدا می کند؛ اما سطح تحصیلات تا چه اندازه در میزان درآمد مهندس شیمی در کانادا موثر است؟ مهندسین شیمی با مدرک لیسانس 67.000 دلار در سال درآمد دارند، در حالیکه حقوق متخصصینی که مدرک فوق لیسانس دارند سالانه به 105.000 دلار می رسد که تقریبا 57 درصد بیشتر از افرادی است که مدرک لیسانس دارند. علاوه بر این، مهندسین شیمی با مدرک دکترا 177.000 دلار در سال درآمد دارند که تقریبا 68 درصد بیشتر از مهندسان با مدرک فوق لیسانس است.  بر اساس جنسیت، مهندسان مرد 116.000 دلار و مهندسان زن 110.000 دلار در سال حقوق دریافت می کنند که تقریبا 5 درصد کمتر از مردها است.

بهترین استان ها برای مهندسی شیمی در کانادا

بیشترین تقاضا برای مهندسان شیمی در استان های غربی کانادا وجود دارد، جایی که قلب صنایع نفت و گاز است. این تقاضا به دلیل وجود حقوق های رقابتی که در شهرهای کلگری، ونکوور و ادمونتون ارائه می شود، به وجود آمده است. حدود 1.500 مهندس شیمی در استان بریتیش کلمبیا کار می کنند. به دلیل رشد اشتغال و افزایش تعداد بازنشسته ها در این حوزه، استان بریتیش کلمبیا از بازار کار خوبی برای مهندسین شیمی برخوردار است.

یکی دیگر از بهترین مناطق برای مهندسین شیمی در کانادا، استان کبک است. در حال حاضر حدود 1.750 مهندس شیمی در کبک مشغول به کار هستند. حدود 34 درصد مهندسان شیمی در استان کبک در بخش های خدمات طراحی، مهندسی معماری کار می کنند و بقیه در کارخانه های پتروشیمی، تولید کاغذ و خدمات فنی مشغول به کار هستند . استان ساسکاچوان یکی دیگر از استان های کانادا است که بازار کار خوبی برای مهندسین شیمی فراهم کرده است. تقریبا 1.200 مهندس شیمی در استان ساسکاچوان مشغول به کار هستند که 70 درصد آنها به صورت تمام وقت و 30 درصد آنها به صورت پاره وقت کار می کنند.

کار برای مهندس شیمی در کانادا

فرصت های شغلی برای مهندسان شیمی در کانادا بسته به حوزه کاری، صنعتی که میخواهید در آن مشغول به کار شوید و استانی که قصد دارید برای اقامت انتخاب کنید، متفاوت است. باید گفت به عنوان مهندس شیمی پیدا کردن شغل در کانادا آسان نیست از همین رو شما میتوانید با مراجعه به مقاله مشاغل مورد نیاز کانادا بیشتر در این باره اطلاعات کسب کنید.. شما باید با تمام اصول مهندسی آشنا باشید و مهارت های لازم را کسب کرده باشید. شما باید مهارت های لازم در زمینه مدیریت، آنالیز اطلاعات، توانایی برقراری ارتباط و کار گروهی و توانایی کار با تجهیزات و دستگاه های پیشرفته را داشته باشید باید به این نکته توجه کنید که بازار کار مهندسی شیمی در کانادا بسیار رقابتی است. شما برای کار به عنوان مهندس شیمی در کانادا به مجوز نیاز دارید.

کار برای مهندسی شیمی در کانادا

الزامات مهاجرت مهندس شیمی به کانادا

مهندسان شیمی در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار دارند و با ناک شغلی 2134 واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند. زمانی که تصمیم می گیرید به عنوان مهندس شیمی به کانادا مهاجرت کنید باید شرایط و الزامات زیر را داشته باشید:

  • مدرک کارشناسی مهندسی شیمی یا رشته های مرتبط
  • مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در رشته های مهندسی مرتبط ( در صورت نیاز)
  • دریافت مجوز از انجمن های استانی و منطقه ای به منظور تایید گزارشات و نقشه ها به عنوان مهندس حرفه ای (.P.Eng )

( برای ثبت نام به عنوان مهندس حرفه ای علاوه بر ارائه مدرک دانشگاهی معتبر، به سه تا چهار سال تجربه کار تحت نظارت مهندس تایید شده در کانادا و قبولی در آزمون تخصصی نیاز دارید).

برای فعالیت به عنوان مهندس شیمی در کانادا به مجوز از طرف مراجع نظارتی نیاز دارید. در لیست زیر، اسامی مراجع نظارتی در استان های مختلف کانادا قراردارد:

نام استانعنوان شغلیمرجع نظارتی
آلبرتامهندس شیمی Association of Professional Engineers and Geoscientists of Alberta
بریتیش کلمبیامهندس شیمی                         Engineers and Geoscientists of British Columbia
مانیتوبامهندس شیمیEngineers and Geoscientists of Manitoba
نیوبرانزویکمهندس شیمیAssociation of Professional Engineers and Geoscientists of New Brunswick
نیوفاندلند و لابرادورمهندس شیمی        Professional Engineers and Geoscientists of Newfoundland and Labrador
سرزمین های شمال غربیمهندس شیمیNorthwest Territories and Nunavut Association of Professional Engineers and Geoscientists
 نوا اسکوشیامهندس شیمیAssociation of Professional Engineers and Geoscientists of  Nova Scotia
نوناووتمهندس شیمیNorthwest Territories and Nunavut Association of Professional Engineers and Geoscientists
اوناتریومهندس شیمیProfessional Engineer Ontario
جزیره پرنس ادواردمهندس شیمیAssociation of Professional Engineers of Prince Edward Island
کبکمهندس شیمیOrdre des Ingenieurs du Quebec
ساسکاچوانمهندس شیمیAssociation of Professional Engineers and Geoscientists of  Saskatchewan
یوکانمهندس شیمیEngineers of Yukan

بازار کار مهندسی شیمی در کانادا

مراحل مهاجرت مهندس شیمی به کانادا

در ادامه مراحل مهاجرت مهندس شیمی به کانادا ارائه شده است:

  • مرحله اول: مدرک تحصیلی مهندسان شیمی، مهارت ها و تجارب آنها باید توسط سازمان مهارت ها و صلاحیت های مهندسی شیمی در کانادا (Canadian Chemical Engineer Skills and Qualifications Authority  ) ارزیابی و تایید شود. دریافت رتبه مثبت به امتیاز شما در سیستم اکسپرس اینتری و نیروی کار ماهر فدرال کمک می کند. علاوه بر این رتبه مثبت شما برای ثبت به عنوان مهندس حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد.
  • مرحله دوم: مهندسان شیمی می توانند از طریق سیستم اکسپرس اینتری ( Express Entry ) برای دریافت اقامت دائم کانادا و ورود به بازار کار مهندسی شیمی در کانادا درخواست دهند. برای شروع، باید میزان امتیاز خود را در سیستم اکسپرس اینتری محاسبه کنید. در این سیستم رتبه بندی( CRS) بر اساس سن، تخصص، مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسوی، تجربه کاری و پیشنهاد شغلی امتیاز دهی می شود.
  • مرحله سوم: در صورتی که امتیاز مورد نیاز را کسب کنید، از شما خواسته می شود مدارکتان را در نمایه ای که با نام خود در سیستم اکسپرس اینتری ایجاد کرده اید، بارگذاری کنید. پس از تایید مدارک، دعوتنامه (ITA) دریافت می کنید که به مدت 60 روز بعد از دریافت دعوتنامه فرصت دارید برای سفر به کانادا اقدام کنید.

 

سخن پایانی

با توجه به گستردگی بازار کار مهندسی شیمی در کانادا، همواره طیف وسیعی از فرصت های شغلی برای مهندسان شیمی در کانادا وجود دارد. می توان گفت تقریبا در تمام صنایع شیمیایی، مراکز تولیدی و صنایع دارویی به مهندسین شیمی نیاز است. درآمد مهندس شیمی در کانادا بسته به موقعیت شغلی ، میزان تجربه کاری و منطقه ای که در آن کار می کنید متفاوت است. برای اطلاع دقیق از شرایط کار برای مهندس شیمی در کانادا و نحوه مهاجرت با مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید.

سوالات متداول

1- آیا بازار کار مهندسی شیمی در کانادا از شرایط مطلوبی برخوردار است؟ بله، تقریبا در تمام صنایع در کانادا تقاضا برای مهندسان شیمی وجود دارد.

2- به عنوان مهندس شیمی از چه طریق می توان به کانادا مهاجرت کرد؟ شما می توانید از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای اقامت کانادا درخواست دهید.

3- امکان دریافت ویزا برای مهندس شیمی بدون جاب آفر  وجود دارد؟ بله در سیستم اکسپرس اینتری امکان درخواست بدون جاب آفر وجود دارد.

4- آیا مهندس شیمی در کانادا از درآمد خوبی برخوردار است؟ بله، متوسط درآمد مهندس شیمی در کانادا 80.000 دلار در سال است.

5- مهندسین شیمی تحت چه ناک شغلی می توانند درخواست دهند؟ ناک شغلی 2134 متعلق به مهندسان شیمی است.

6- میزان درآمد مهندس شیمی در کانادا به چه عواملی بستگی دارد؟ درآمد مهندسین شیمی بسته به موقعیت شغلی، میزان تحصیلات، تجربه کاری و استانی که در آن فعالیت می کنید متفاوت است.

7- برای مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس تاسیسات به چه مدارکی نیاز است؟ مهندسین شیمی ملزم به ارائه مدرک دانشگاهی معتبر در رشته های مرتبط ، سه تا چهار سال سابقه کار تحت نظارت مهندس تایید شده و ثبت نام به عنوان مهندس حرفه ای هستند.

8- مهندسان شیمی در کانادا تحت چه عناوین شغلی می توانند مشغول به کار شوند؟ مهندسان شیمی به عنوان مهندس بیوتکنیک، مهندس چسب، مهندس بیوشیمی، مهندس پروسه شیمیایی، مهندس بهداشت صنعتی و غیره می توانند در کانادا مشغول به کار شوند.

9- آیا درخواست برای مهندسی شیمی در کانادا وجود دارد؟ بله، متوسط رشد بازار کار مهندسی شیمی در کانادا بیشتر از رشد سایر مشاغل در کانادا است.

10- آیا پیدا کردن کار برای مهندس شیمی در کانادا آسان است؟ خیر، با توجه به رقابتی بودن بازار کار رشته مهندسی شیمی در کانادا باید گفت پیدا کردن کار برای مهندس شیمی در کانادا، دشوار است.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *