بازار کار رشته عمران در کانادا

بسیاری از افرادی که قصد دارند در رشته تخصصی عمران در کانادا فعالیت داشته باشند، بازار کار این رشته در کشور کانادا برایشان مهم است. بازار کار رشته عمران در کانادا با توجه به دیگر رشته ها می تواند از لحاظ درآمدی و ساعت کار، سودمندتر باشد. در این مقاله مختصری از بازار کار رشته عمران در کانادا مطلب ارائه شده است. دستمزد در کانادا به مراتب کمتر از 60.000 دلار می باشد. با این حال آمارها نشان می دهد که یک مهندس عمران پیدا کردن کار در کانادا با مشکلات اساسی مواجه نخواهد شد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط بازار کار رشته عمران در کانادا

مهندسین عمران زمان کاری خود را به دو بخش تقسیم می کنند.1- بررسی طرح و 2- بازدید از سایت و کارگاه های ساخت. یک فرد به عنوان مهندس عمران با وظایف روزمره زیر سروکار دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه کاریابی در کانادا به موسسه حقوقی توسعه گران مهر مراجعه فرمایید.

  •  تجزیه و تحلیل، تفسیر گزارشات، نقشه ها و سایر داده ها و اطلاعات
  •  بودجه بندی و پیش بینی هزینه های ساخت و ساز
  •  تحقیق در مورد قوانین دولتی
  •  تجزیه و تحلیل ریسک های بالقوه و سایر فاکتورها
  •  آزمایش و بررسی مواد مورد استفاده برای ساخت و ساز
  •  استفاده از نرم افزار های طراحی برای مهندسی طرح ها
  •  ارائه پیشنهادات و مناقصات
  •  ارائه و نظارت بر زمانبندی  کارهای ساختمانی
  •  مدیریت پروژه ها و سرپرست کارگاه
  •  نقشه برداری زمین و نظارت بر ساخت و ساز

رونق بازار کار رشته عمران در کانادا

افراد می توانند در بخش های عمومی و دولتی و یا در بخش های خصوصی فعالیت کنند. شرکت های مهندسی، ادارات دولتی، ساخت و ساز های مسکونی، تجاری و صنعتی، طراحی پارک های تفریحی، ساختمان های تولیدی، و حمل و نقل فعالیت کنند. همان گونه که مشخص است ساختمان ها و جاده هایی که قبلا ساخته شده اند، برای اطمینان از مقاومت و دوام سازه ها، به تخصص مهندسین عمران نیازمندند.

آشنایی با بازار کار رشته عمران در کانادا

کانادا به 100.000 مهندس عمران جدید در طول 10 سال آینده برای جایگزین کردن افرادی که بازنشسته می شوند و برای انجام مشاغل جدید و رشد اقتصادی نیاز دارد. برخی از افراد تازه استخدام شده باید از مهندسین عمران گروه های کمتر معرفی شده، زنان و کانادایی ها باشند. هر چند که یک شکاف مهارتی ایجاد می شود و مهندسین عمران با تجربه در پست های ارشد بازنشسته می شوند و جایگزینی آنها با مهندسین جوان کم تجربه به راحتی امکان پذیر نیست.

تقاضا برای مهندسین عمران بیشتر خواهد شد. اکثر کارهای مهندسی در انتاریو است اما به دلیل تغییر فعالیت های اقتصادی از منطقه به منطقه دیگر تقاضای زیادی به وجود آمده است. در مجموع، CEO مهندسین کانادا اظهار داشت که در لیست پیش بینی های مشاغل ده ساله که توسط منطقه ها و استان ها منتشر شده است نشان می دهد که آینده مهندسی در کانادا روشن است.

آشنایی با بازار کار رشته عمران در کانادا

آشنایی با بازار کار رشته عمران در کانادا

مهندسی عمران در بالای لیست تقاضای استان انتاریو قرار دارد. اکثر مهندسین عمران در بخش های معماری، مهندسی و خدمات مربوط به این صنعت کار می کنند. انتاریو تا سال 2025، 12.000- 13.000 مهندس عمران استخدام خواهد کرد.تا سال 2019، انتاریو به 700 مهندس عمران جدید برای برطرف کردن نیازهای جایگزینی و گسترش مشاغل نیاز دارد. از سال 2019 تا 2025 تقاضا به 600 فرصت شغلی در سال کاهش پیدا می کند. تقریبا 570 مهندس عمران در صنعت ساخت و ساز بخش مسکونی در انتاریو مشغول به کار هستند.

مهندسین عمران در بخش های زیر کار می کنند:

  • شرکت های مهندسین مشاور
  • بخش خصوصی تولید و شرکت های ساختمانی
  • تمام سطوح دولتی
  • خیلی از صنایع دیگر
  • مشاغل شخصی

شما معمولا در یک محیط چند رشته ای کار می کنید، داشتن تجربه به شما کمک می کند که مهارت ها و آگاهی هایی بدست آورید که ممکن است به شما در زمینه های مرتبط (علوم، مهندسی، برنامه ریزی خرید، فروش، بازاریابی و مدیریت) کمک کند. میانگین حقوق سالانه مهندسین عمران در BC، 75.186 دلار است. مهندسین ارشد و افرادی که در پست های مدیریتی هستند حقوق بیشتری دریافت می کنند.

میزان حقوق و درآمد رشته عمران در کانادا

متوسط حقوق مهندسین عمران در کانادا در جدول زیر مشخص شده است( جزئیات حقوق ساعتی). کد طبقه بندی ملی مشاغل کانادا( NOC) برای این کار 2131 است. عناوین شغلی و وظایف دقیق در این شغل متفاوت است برای مثال برخی از عناوین شغلی عبارتند از: مهندسی عمران، مهندسی نقشه برداری، مهندسی سازه، مهندسی ساختمان و مهندسی محیط زیست

طبق آخرین ارقام، بالاترین میانگین حقوق ساعتی متعلق به کالگری- آلبرتا با 47.86 دلار در ساعت است و پایین ترین میانگین حقوق ساعتی در ساسکاتون- ساسکاچوان با 32.00 دلار در ساعت است. به طور نمونه حقوق سالانه برای یک شغل تمام وقت در این رشته 65.000 دلار تا 95.000 دلار است. اطلاعات موجود در بازار کار دولتی نشان می دهد که تعداد افرادی که به دنبال کار هستند برای موقعیت های شغلی که در آینده نزدیک وجود دارد کافی است. فرصت های شغلی در نتیجه بازنشستگی و رشد اشتغال به وجود می آید. مهاجرین منبع اصلی تامین این حرفه خواهند بود.

میانگین حقوق مهندسین عمران در کانادا در هر ساعت

  • کلگری-آلبرتا 21.81 دلار 47.86 دلار 77.45 دلار 2017
  • ادمونتون- آلبرتا 30.00 دلار 43.32 دلار 75.97 دلار 2017
  • ونکوور – لوئدمین لند
  • ساوت وست- بریتیش کلمبیا 20.19 دلار 35.00 دلار 67.31 دلار 2016
  • وینپیگ- مانیتوبا 25.48 دلار 39.00 دلار 62.50 دلار 2016
  • فردیرکتون-اورماکتو- نیوبرانزویک 17.00 دلار 35.34 دلار 52.80 دلار 2016
  • هالیفاکس- نوا اسکاتیا 16.00 دلار 35.58 دلار 53.85 دلار 2016

بهترین گرایش های رشته عمران در کانادا

  • تولید آجر

آجر یکی از مصالح مهم در صنعت ساخت و ساز است همچنین انواع مختلف آجر برای مقاصد مختلف وجود دارد. شما می توانید با سرمایه متوسط ساخت آجر را شروع کنید. برخی از محبوب ترین آجرها : آجر مشبک، آجر بتنی و آجر خاک رسی هستند.

  • تامین مصالح ساختمانی

به طور اساسی، مهندسین عمران انواع مختلف مصالح ساختمانی و کاربرد آنها را می شناسند. بنابراین شما می توانید کار تامین مصالح ساختمانی را شروع کنید. مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساختمان عبارتند از: شن، ماسه، آجر، سیمان، میله های TMT، سیم، میخ، رنگ و غیره

  • کارخانه سیمان

اگر می خواهید یک کار تولیدی شروع کنید شما می توانید کارخانه سیمان تاسیس کنید. اجباری برای شروع کارخانه سیمان در مقیاس بزرگ نیست شما می توانید یک کارخانه سیمان کوچک راه اندازی کنید. شما باید کسب و کار خود را مطابق با فرصت های سرمایه گذاری ارائه کنید.

  • تعمیر دودکش

هزینه راه اندازی یک کسب و کار در زمینه دودکش پایین است. در حقیقت هر دودکش نیاز به نگهداری سالانه توسط تکنسین دارد بنابراین تقاضای زیادی در بازار وجود دارد. در کل شما نیاز به تامین ابزارها و تجهیزاتی دارید این تجهیزات شامل جاروبرقی، دوربین، میله های تمیز کننده و نردبان می شود.

  • شرکت های ساختمانی

شروع کار در شرکت های ساختمانی یک فرصت بزرگ برای مهندسین عمران است که به طور طبیعی پیش می آید. به طور کلی شرکت های ساختمانی طیف وسیعی ار خدمات را ارائه می کنند. این ممکن است شامل ارائه نقشه، برآورد هزینه ها، مدیریت پروژه و اجرای ان باشد. با این حال شما باید مدل کسب و کار خود را مطابق توانایی ها و ظرفیت سرمایه گذاری خود تعیین کنید.

  • آماده سازی ساختمان ها

اگر می خواهید یک کسب و کار با پایه خدمات و سرمایه کم شروع کنید شما می توانید آماده سازی ساختمان را در نظر بگیرید. به طور اساسی هر ساختمانی بعد از تکمیل کار باید تمیز شود و به عملیات حرفه ای نیاز دارد

بهترین گرایش های رشته عمران در کانادا

بهترین گرایش های رشته عمران در کانادا

مهارت های مورد نیاز شغل عمران در کانادا

اکثر اوقات، مهندسین عمران کار طراحی، برنامه ریزی و یا مدیریت پروژه های ساختمانی را انجام می دهند. شغل آنها از پروژه های در مقیاس کوچک مانند تعمیرات ساختمان یا پل تا پروژه های در مقیاس بسیار گسترده تر مانند ساخت استادیوم های بزرگ است. مهندسان عمران ممکن است در بسیاری از بخش ها مانند ساختاری، محیطی و حمل و نقل کار کنند.

آنها باید دانش کار با یک نرم افزار حرفه ای طراحی خودکار (CAD) و نرم افزار مهندسی طراحی داشته باشند. مهندسین عمران باید بتوانند درباره نیازهای مشتریان و دیگر متخصصین خود، از قبیل معماران و پیمانکاران و کارکنان CAD، بحث کنند. آنها باید نظرسنجی های انجام شده توسط ناظران حرفه ای را تجزیه و تحلیل کنند. آنها باید با استفاده از نرم افزار مدل سازی شرکت خود نقشه ها و مدل ها را از نظر اطلاعاتی آزمایش کنند. کارفرمایان به داوطلبان دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در مهندسی عمران نیاز دارند. ممکن است لازم باشد مجوزهای مهندسی حرفه ای (P.E.) داشته باشند.

آنها باید اثرات زیست محیطی مربوط به پروژه های خود را مورد سنجش قرار دهند. آنها باید با تجزیه و تحلیل هزینه های مربوط به کار و مصارف و مهلت مقررات، کارایی پروژه ها را مورد سنجش قرار دهند. آنها ممکن است مجبور شوند پیشنهادات مربوط به مناقصه ها را تهیه کنند و گزارش هایی را برای مشتریان، کارفرمایان و سازمان های دولتی ارائه دهند. آنها باید اطمینان حاصل کنند که پروژه هایشان متناسب با قوانین مختلف قانونی و الزامات ایمنی هستند. آنها باید اطمینان حاصل کنند که پروژه هایشان با قوانین ساختمان قابل اجرا هستند. آنها باید دارای مهارت های بین فردی و ارتباطی عالی داشته باشند. آنها باید بتوانند در یک محیط تیمی کار کنند. آنها ممکن است مجبور به تربیت مربی و آموزگاران یا مهندسین عمران جوان جدید شوند. آنها باید به طور مداوم با استفاده از کارگاه های آموزشی و کلاس های مختلف در کالج ها یا دانشگاه های محلی و خواندن نشریات مربوطه مهارت های تکنولوژی خود را به روز نگه دارند.

وظایف شغلی عمران در کانادا

مهندسان عمران جهان ما را از جاده ها به ساختمان ها، پل ها و تونل ها، فرودگاه ها و سیستم های مترو، سیستم های آب و فاضلاب میسازند. آنها در پروژه های ساختمانی بزرگ شرکت می کنند و ممکن است در تجزیه و تحلیل عملکرد، ساخت و بازرسی ساختاری، باقی مانده، زمین شناسی و برنامه ریزی شهری متخصص باشند.

مهندسین عمران با مشتریان و دیگر اعضای یک تیم پروژه موافقت می کنند تا نیازهای پروژه را تعیین کنند. آنها هزینه های ساخت و ساز، مقررات دولتی، محیط زیست بالقوه، خطرات و سایر عوامل خطر را در برنامه ریزی طراحی و ساخت یک پروژه در نظر می گیرند. آنها پس از طراحی و توسعه مشخصات و روش های ساخت و ساز، اطمینان حاصل می کنند که این برنامه ها با رهنمودها و مشخصات کدهای ساختمان و مقررات دیگر مطابقت دارد. آنها آزمایش و ارزیابی مواد مورد نیاز ساختمان و مصالح ساختمانی را توصیه می کنند و برنامه های ساخت و ساز ساختمان را به کار خواهند گرفت. آنها آزمایش و ارزیابی مواد مورد نیاز ساختمان و مصالح ساختمانی را توصیه می کنند و برنامه های ساخت و ساز ساختمان را به کار خواهند گرفت. مهندسین عمران همچنین مطالعات امکان سنجی، تحلیل اقتصادی، مطالعات ترافیکی شهری و ترافیکی، مطالعات تاثیرات زیست محیطی و سایر تحقیقات را انجام خواهند داد.

وظایف شغلی عمران در کانادا

وظایف شغلی عمران در کانادا

مهندسین عمران وظایف زیر را انجام می دهند:

  1. طرح های اصلی پروژه های مدنی مانند ساختمان ها، جاده ها، پل ها، سدها، سیستم های مدیریت آب و فاضلاب و ساختارهای ساختمانی را طراحی می کنند.
  2. انجام مطالعات امکان سنجی، تجزیه و تحلیل اقتصادی، مطالعات شهری و منطقه ای، مطالعات تاثیرات زیست محیطی و یا تحقیقات دیگر
  3. نظارت بر کیفیت هوا، آب و خاک و ایجاد روش هایی برای تمیز کردن سایت های آلوده
  4. تجزیه و تحلیل فنی داده های تحقیقاتی و میدانی برای توسعه اطلاعات توپوگرافی، خاک، هیدرولوژیکی و یا سایر اطلاعات و تهیه گزارش ها را انجام میدهند.
  5. با مشتریان و دیگر اعضای تیم مهندسی تماس بگیرند و تحقیقاتی را برای تعیین الزامات پروژه انجام دهند
  6. مشخصات و روش های ساخت و ساز را بدانند
  7. ارزیابی و توصیه مناسب ساختمان و مصالح ساختمانی
  8. تفسیر بررسی و تایید بررسی و کار طراحی مدنی
  9. اطمینان حاصل کنند که طرح های ساخت و ساز مطابق با دستورالعمل و مشخصات کدهای ساختمان و مقررات دیگر باشد.
  10. خدمات زمینه را برای کارهای ساختمانی انجام دهند
  11. ایجاد و نظارت بر برنامه های کارگران ساختمانی
  12. به عنوان سرپرست پروژه یا سایت برای بررسی زمین برای کارهای ساختمانی عمل کنند
  13. تهیه اسناد قرارداد و بررسی و ارزیابی مناقصه برای پروژه های ساختمانی
  14. نظارت بر تکنسین ها و دیگر مهندسین و بررسی و تصویب طرح ها، محاسبات و برآورد هزینه ها.

جهت کسب اطلاعات در زمینه بازار کار در کانادا با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید و در رابطه با بازار کار رشته عمران در کانادا اطلاعات کامل را دریافت کنید.

سوالات متداول در مورد بازار کار رشته عمران در کانادا

1- مهندسان عمران در کانادا چه وظایفی دارند؟

  • تجزیه و تحلیل، تفسیر گزارشات، نقشه ها و سایر داده ها و اطلاعات
  • بودجه بندی و پیش بینی هزینه های ساخت و ساز
  • تحقیق در مورد قوانین دولتی
  • تجزیه و تحلیل ریسک های بالقوه و سایر فاکتورها
  • آزمایش و بررسی مواد مورد استفاده برای ساخت و ساز
  • استفاده از نرم افزار های طراحی برای مهندسی طرح ها
  • ارائه پیشنهادات و مناقصات
  • ارائه و نظارت بر زمانبندی کارهای ساختمانی
  • مدیریت پروژه ها و سرپرست کارگاه
  • نقشه برداری زمین و نظارت بر ساخت و ساز

2- فارغ التحصیلان رشته عمران در کانادا در چه مشاغلی می توانند فعالیت کنند؟

شرکت های مهندسی، ادارات دولتی، ساخت و ساز های مسکونی، تجاری و صنعتی، طراحی پارک های تفریحی، ساختمان های تولیدی، و حمل و نقل فعالیت کنند.

3- فارغ التحصیلان رشته عمران در کانادا در چه بخش هایی می توانند فعالیت کنند؟

افراد می توانند در بخش های عمومی و دولتی و یا در بخش های خصوصی فعالیت کنند.

4- آینده بازار کار رشته عمران در کانادا چگونه است؟

کانادا به 100.000 مهندس عمران جدید در طول 10 سال آینده برای جایگزین کردن افرادی که بازنشسته می شوند و برای انجام مشاغل جدید و رشد اقتصادی نیاز دارد.

5- کدام منطقه کانادا نیاز بیشتری به مهندسین عمران دارد؟

مهندسی عمران در بالای لیست تقاضای استان انتاریو قرار دارد. انتاریو تا سال 2025، 12.000- 13.000 مهندس عمران استخدام خواهد کرد.

6- میانگین حقوق سالانه مهندسین عمران چقدر است؟

میانگین حقوق سالانه مهندسین عمران در BC، 75.186 دلار است. مهندسین ارشد و افرادی که در پست های مدیریتی هستند حقوق بیشتری دریافت می کنند.

7- بالاترین میانگین حقوق ساعتی مهندسی عمران در کانادا چقدر است؟

بالاترین میانگین حقوق ساعتی متعلق به کالگری- آلبرتا با 47.86 دلار در ساعت است .

8- پایین ترین میانگین حقوق ساعتی مهندسی عمران در کانادا چقدر است؟

پایین ترین میانگین حقوق ساعتی در ساسکاتون- ساسکاچوان با 32.00 دلار در ساعت است.

9- آیا مهاجران می توانند در حرفه مهندسی عمران در کانادا مشغول به کار شوند؟

فرصت های شغلی در نتیجه بازنشستگی و رشد اشتغال به وجود می آید. مهاجرین منبع اصلی تامین این حرفه خواهند بود.

10- میانگین حقوق مهندسین عمران در ساوت وست- بریتیش کلمبیا چقدر است؟

20.19 دلار 35.00 دلار 67.31 دلار 2016

11- بهترین گرایش های رشته عمران در کانادا کدامند؟

  • تولید آجر
  • تامین مصالح ساختمانی
  • کارخانه سیمان
  • تعمیر دودکش
  • شرکت های ساختمانی
  • آماده سازی ساختمان ها
2.7/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

6 دیدگاه برای “بازار کار رشته عمران در کانادا

  1. علی گفت:

    اگر از طرف کارفرما کانادایی پیشنهاد شغلی داشته باشم چطور؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      با داشتن قرارداد کاری و مدرک زبان برای اخذ ویزای کاری کانادا می توانید اقدام نمایید.

  2. علی گفت:

    با سلام
    مهندس عمران هستم با 20 سال سابقه کاری
    که شامل برج سازی هتل سازی
    ساخت تصفیه خانه و مکان های تجاری هستش
    گواهینامه تمامی کلاس های اموزشی و مهارتی نظام مهندسی رو دارم
    مدرک بنده فوق لیسانس و بیمه و پروانه دارم
    زبان انگلیسی بنده هم خوب هستش
    میخواستم در مورد مهارجت به کشور های مثل المان یا کانادا یا ااسترالیا کمک کنید
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ ویزای کاری کانادا و استرالیا باید در سیستم امتیاز بندی قرار بگیرید که ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی هستید. همچنین برای آلمان نیز باید شرایط سنی شما ارزیابی شود. لطفا با ما در ارتباط باشید.

      1. علی گفت:

        از سطح خوبی در زبان برخوردارم اما مدرک ندارم
        از طریق جاب افر هم نیاز به مدرک هست؟
        اگه سطح زبان مورد قبول باشه
        نیاز به مدرک هست
        باتشکر؟

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          با سلام و عرض ادب
          برای اخذ ویزای کاری کانادا باید مدرک زبان ارائه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *