بازار کار رشته زبان در فرانسه

بازار کار رشته زبان در فرانسه ؛ کاریابی و در واقع اشتغال به کار در کشور فرانسه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و حتی کشورهای انگلیسی زبان که یکی از زبان های رسمی شان فرانسوی است ( مثل کانادا ایالت کبک و آفریقای جنوبی) از سختی بیشتری برخوردار است و این بدان علت است که فرانسوی تبارها به روی زبان خود بسیار حساس هستند و کمتر اجازه می دهند که فردی بیگانه زبان رسمی شان را تدریس کند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط بازار کار رشته زبان در فرانسه

اگر قصد مهاجرت کاری به فرانسه درمورد بازار کار رشته زبان در فرانسه هستید، حتما مقاله زیر را به طور کامل مطالعه کنید تا با بررسی سرنوشت خانم Jennie Wagner، خانمی که برای بازار کار رشته زبان در فرانسه به فرانسه مهاجرت کرده، از شرایط دقیق کار در این کشور آگاهی پیدا کنید.

این خانم جهت کار به کشور فرانسه مراجعه کرد و از همان ابتدا با حقوق کم در شاخه های متفاوت کار خود را آغاز کرد و بعد از مدتی با شکست مالی مواجه شد و تمامی اموال خود را از دست داد. وی اکنون در کشور استرالیا در حال زندگی است و از زندگی خود بسیار خوشنود و راضی است. از لحاظ وی کشور فرانسه آن بهشت رویایی برای زندگی نبود.

اولین موضوعی که هنگام کار در فرانسه با آن مواجه می شوید تسلط به زبان فرانسوی است. آن هم نه تنها صحبت کردن بلکه استفاده از لهجه سلیس فرانسوی زیرا این ملت شدید به روی زبان خود حساس هستند.

در ادامه لیستی از مشاغلی که شدید به تسلط به زبان فرانسه نیاز دارند ذکر شده است و درصورتی که نتوانید به سهولت به این زبان صحبت کنید هرگز نمی توانید یکی از این مشاغل را داشته باشید. جهت کسب اطلاعات از مشاغل به سایت زیر مراجعه فرمائید.

برخی از این مشاغل به شرح زیر است:

  • بانک داری: مدیریت بانک داری
  • مغازه داری: فروشندگی و یا مدیریت مغازه
  • شرکت های بیمه

بازار کار رشته زبان در فرانسه

متحرک بودن و پویایی بازار کار فرانسه

  • هنگامی که بدنبال کار در کشور فرانسه هستید، پویایی و پرتحرک بودن، در کنار مسلط بودن به زبان رسمی فرانسه از جمله الزامات برای اشتغال به کار می باشد. براساس آخرین آمارها، آمار بیکاری در کشور فرانسه بسیار پایین است و بیشتر افراد در این کشور اعم از بومیان و مهاجران همگی مشغول به کار هستند و همین پویایی باعث شده این کشور به بالاترین رتبه از لحاظ بیکاری دست یابد.
  • برخی از کارفرمایان قبل از استخدام افراد متقاضی ابتدا سابقه تحصیلی ایشان، تجارب کاری، تسلط زبانی و مهارت هایشان را مورد بررسی قرار می دهد و بعد از آن از لحاظ فیزیکی میزان توانایی و پویاییشان را می سنجند. و بعد از آن تصمیم می گیرند که کدام متقاضی را انتخاب کنند. علت این آزمایش این است که ایشان معتقدند افرادی که تحرک و پویایی ندارند نمی توانند به درستی به روی کار خود متمرکز باشند و این موضوع سوددهی کار را پایین می آورد.
  • و اما یک نکته جالب، اگر کارفرما به فردی با مهارت زبان انگلیسی بالا نیازمند باشد ترجیح می دهد این شغل را به یک فرد بریتانیایی تبار بسپارد و بعد برای تقویت زبان فرانسوی وی هزینه کرده و یک استاد خبره در تدریس زبان فرانسوی را فورا برای وی مهیا کند.

دسته بندی مشاغل:

  • در کشور فرانسه مشاغل براساس کد ROME دسته بندی می شوند. این دسته بندی به فرد متقاضی کار در کشور فرانسه کمک می کند تا کار مورد نظر خود و یا شاخه های مربوط به آن را راحت تر پیدا کند.

خلاصه مطلب:

  • ویزای کاری در فرانسه – کار در فرانسه ، به صورت کاریابی می باشد و فرد متقاضی کار در این کشور باید ابتدا بررسی کند که آیا رشته تحصیلی وی در کشور فرانسه مورد تقاضا هست یا خیر و بعد جهت اخذ ویزا اقدام کند. درضمن فرد متقاضی باید شخصا در این کشور به دنبال کار مرتبط با رشته تحصیلی خود بگرد تا ویزای وی ثبت گردد. درضمن باید خاطر نشان کرد که تسلط به زبان از الزامات کاریابی در خاک این کشور می باشد. درباره شرایط مهاجرت به فرانسه و کشور های دیگر اروپایی مشاورین ما میتواننند در این زمینه شما را یاری کنن .
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *