بازار کار رشته تغذیه در کانادا

آیا می دانستید که متخصصان تغذیه یکی از پرتقاضاترین مشاغل در کانادا هستند و بازار کار رشته تغذیه در تمام 11 استان و منطقه کانادا از شرایط مطلوبی برخوردار است. شما به عنوان یک متخصص ماهر تغذیه در کانادا می توانید انتظار داشته باشید که سالانه حقوق بالایی دریافت کنید. در ادامه با جزییات درآمد متخصص تغذیه در کانادا و کارشناس تغذیه در کانادا آشنا خواهید شد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

معرفی رشته تغذیه در کانادا

متخصصین و کارشناسان تغذیه در کانادا وظیفه برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر رژیم ها و برنامه های خدمات غذایی را بر عهده دارند. آنها می توانند در محیط های مختلفی از جمله بیمارستان ها، مراکز مراقبت های بهداشتی، مراکز سلامت اجتماعی، صنایع غذایی و نوشیدنی در بخش های دولتی و غیر دولتی مشغول به کار شوند. متخصصان تغذیه در کانادا همچنین می توانند به صورت مستقل به عنوان مشاور خصوصی کار کنند.

وظایف متخصص و کارشناس تغذیه در کانادا

متخصصان و کارشناسان تغذیه در کانادا وظیفه انجام امور زیر را بر عهده دارند:

  • برنامه ریزی، مدیریت و نظارت بر تغذیه و تهیه و خدمات مواد غذایی در بیمارستان ها، خانه سالمندان، مدارس، رستوران ها و کافه ها و مکان های مشابه
  • ارائه مشاوره های تغذیه به متخصصان سلامت، اشخاص و کارآموزان تغذیه
  • ارزیابی وضعیت تغذیه اشخاص و کمک به پیشگیری یا درمان تغذیه نا مناسب
  • تعیین نیازهای تغذیه ای بیماران و برنامه ریزی ، اجرا و ارزیابی منوهای درمانی برای حفظ سلامت عمومی
  • آنالیز مطالعات علوم تغذیه ، انجام تحقیقات و ارزیابی تاثیر برنامه ها برای ارتقاء ارزش غذایی، طعم، ظاهر و آماده سازی غذا
  • کار در صنایع آزمایش، ارزیابی و بازاریابی محصولات غذایی و تغذیه ای و یا نماینده شرکتها در خصوص معرفی محصولات به متخصصان سلامت
  • نظارت بر آموزش کارآموزان رشته تغذیه

عناوین شغلی کارشناس تغذیه در کانادا

کارشناسان و متخصصان تغذیه تحت عناوین شغلی زیر می توانند در کانادا مشغول به کار شوند:

  • متخصص بهداشت تغذیه عمومی
  • متخصص تغذیه
  • پژوهشگر تغذیه
  • متخصص علوم تغذیه
  • مدیر تغذیه
  • متخصص تغذیه بالینی
  • مشاور تغذیه
  • متخصص تغذیه ثبت شده (RD )
  • متخصص رژیم غذایی
  • متخصص تغذیه درمانی

بازار کار رشته تغذیه در کانادا

 

بازار کار رشته تغذیه در کانادا

در حال حاضر بیش از 12.000 متخصص تغذیه در کانادا مشغول به کار هستند. دولت چشم انداز خوبی را برای بازار کار رشته تغذیه در کانادا پیش بینی کرده است. انتظار می رود نیمی از مشاغل ایجاد شده در نتیجه افزایش تقاضا در بازار کار رشته تغذیه در کانادا باشد. پس اگر به عنوان کارشناس و متخصص تغذیه قصد مهاجرت به کانادا را دارید، شما خوش شانس هستید زیرا کانادا به تخصص شما نیاز دارد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که بازار کار رشته تغذیه در کانادا در هر استان متفاوت است و چشم انداز شغلی شما بسته به جایی که برای فعالیت انتخاب می کنید متغیر است. در جدول زیر بازار کار رشته تغذیه در استان های مختلف کانادا در طول سه سال آینده ارائه شده است:

اسامی استان هابازار کار رشته تغذیه
آلبرتاخوب
بریتیش کلمبیامتوسط
مانیتوباخوب
نیوبرانزویکمتوسط
نیوفاندلند و لابرادورمشخص نشده
سرزمین های شمال غربیمشخص نشده
نوا اسکوشیامتوسط
نوناووتمشخص نشده
اونتاریوخوب
جزیره پرنس ادواردمشخص نشده
کبکخوب
ساسکاچوانخوب
یوکانمشخص نشده

درآمد متخصص تغذیه در کانادا

متوسط حقوق سالانه در کانادا بر اساس هزینه مسکن، بیمه، حمل و نقل و سایر هزینه ها محاسبه می شود. متوسط درآمد متخصص تغذیه  در کانادا 66.000 دلار در سال یا به عبارتی 33 دلار در ساعت است. متخصصان تازه کار تقریبا 42.000 دلار در سال دریافت می کنند در حالیکه میانگین درآمد متخصص تغذیه با تجربه سالانه 84.000 دلار است. باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان درآمد متخصص تغذیه در کانادا بسته به میزان تحصیلات، موقعیت شغلی، تجربه کاری و استانی که در آن کار می کنید، متفاوت است. . به طور مثال: متوسط درآمد متخصص تغذیه در استان کبک 66.000 دلار، نیوبرانزویک 64.000 دلار، بریتیش کلمبیا 33.000 دلار و استان انتاریو 32.000 دلار در سال است.

درآمد علوم تغذیه در کانادا

افرادی که به عنوان متخصص تغذیه در کانادا کار می کنند بین 111.000 دلار در سال ( حداقل دستمزد) تا 385.000 دلار در سال (حداکثر دستمزد) درآمد دارند. سطح تجربه یکی از مهم ترین فاکتورها در تعیین میزان درآمد متخصص تغذیه در کانادا است. طبیعتا، افرادی که تجربه بیشتری دارند، درآمد بالاتری کسب می کنند. متخصصان با کمتر از دو سال تجربه کار تقریبا 126.000 دلار در سال درآمد دارند. در حالیکه افراد با دو تا پنج سال تجربه ، سالانه 169.000 دلار کسب می کنند که حدودا 34 درصد بیشتر از افرادی است که کمتر از دو سال تجربه کار دارند. در جدول زیر لیست میزان درآمد علوم تغذیه در کانادا بر اساس سطح تجربه را مشاهده می کنید:

سطح تجربهافزایش درصدمیزان حقوق سالانه
2-0 سال126.000 دلار
5-2 سال34 درصد169.000 دلار
10-5 سال48 درصد249.000 دلار
15-10 سال22 درصد304.000 دلار
20-15 سال9 درصد331.000 دلار
بیش از 20 سال8 درصد359.000 دلار

کارشناس تغذیه در کانادا

 

درآمد متخصص تغذیه در کانادا بر اساس میزان تحصیلات و جنسیت

همه ما می دانیم که هر چه تحصیلات بالاتر باشد، میزان حقوق افزایش پیدا می کند؛ اما سطح تحصیلات تا چه اندازه در میزان درآمد متخصصان تغذیه در کانادا موثر است؟ متخصصان تغذیه با مدرک لیسانس 144.000 دلار در سال درآمد دارند، در حالیکه حقوق متخصصان که مدرک فوق لیسانس دارند سالانه به 226.000 دلار می رسد که تقریبا 57 درصد بیشتر از افرادی است که مدرک لیسانس دارند. علاوه بر این، متخصصان تغذیه با مدرک دکترا 379.000 دلار در سال درآمد دارند که تقریبا 68 درصد بیشتر از متخصصان با مدرک فوق لیسانس است.  بر اساس جنسیت، متخصصان مرد 236.000 دلار و متخصصان زن 248.000 دلار در سال حقوق دریافت می کنند که تقریبا 5 درصد بیشتر از متخصصان مرد است.

بهترین استان ها برای متخصصان تغذیه در کانادا

همانطور که قبلا اشاره کردیم، بازار کار رشته تغذیه در کانادا نسبت به منطقه ای که برای کار انتخاب می کنید، متفاوت است.  به طور مثال ، در استان بریتیش کلمبیا آینده کاری نسبتا خوبی برای کارشناس تغذیه پیش بینی شده است، در حالیکه چشم انداز شغلی متخصصان تغذیه در استان انتاریو بسیار خوب است. حدود 4.350 متخصص تغذیه در استان انتاریو مشغول به کار هستند. به دلیل رشد اشتغال و افزایش تعداد بازنشسته ها در این حوزه، استان انتاریو از بازار کار خوبی برای کارشناسان تغذیه برخوردار است.

یکی دیگر از بهترین مناطق برای متخصصان تغذیه در کانادا، استان کبک است. در حال حاضر حدود 2.750 در کبک مشغول به کار هستند. حدود 79 درصد کارشناسان تغذیه در استان کبک در بیمارستان کار می کنند و حدود 27 درصد در مراکز خدمات درمانی سرپایی مشغول به کار هستند . استان ساسکاچوان یکی دیگر از استان های کانادا است که بازار کار خوبی برای متخصصان تغذیه فراهم کرده است. تقریبا 1.400 کارشناس تغذیه در استان ساسکاچوان مشغول به کار هستند که 49 درصد آنها به صورت تمام وقت و 51 درصد آنها به صورت پاره وقت کار می کنند.

درامد متخصص تغذیه در کانادا

 

الزامات مهاجرت متخصص تغذیه به کانادا

متخصصان تغذیه در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار دارند و با ناک شغلی 3132 واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند. زمانی که تصمیم می گیرید به عنوان متخصص تغذیه به کانادا مهاجرت کنید باید شرایط و الزامات عمومی و تخصصی مهاجرت کاری به کانادا را داشته باشید. تمام افرادی که می خواهند از طریق کار به کانادا مهاجرت کنند باید شرایط عمومی زیر را داشته باشند:

  • الزامات سنی ( رده سنی 35-18 سال بیشترین امتیاز را دریافت می کنند)
  • مدارک تحصیلی
  • توانایی زبان
  • مهارت های همسر یا شریک قانونی
  • تجربه کاری

علاوه بر شرایط عمومی ذکر شده، متخصصان تغذیه باید شرایط تخصصی زیر را داشته باشند:

  • ارائه مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته علوم تغذیه، رژیم های غذایی و یا رشته های مرتبط مانند رشته بیوشیمی و گذراندن یک دوره آموزش عملی
  • ثبت نام به عنوان متخصص تغذیه در نهادهای نظارتی استانی در کانادا
  • عضویت در انجمن های ملی مانند انجمن تغذیه کانادا ( در صورت لزوم )
  • ثبت نام در نهادهای نظارتی استانی به عنوان متخصص تغذیه ( ثبت نام در استان های نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، کبک و آلبرتا الزامی است.)
  • عضویت در انجمن های ملی مانند انجمن تغذیه کانادا و یا نهاد نظارتی استانی برای افرادی که تحصیلات و آموزش های عملی مشابهی با متخصصان تغذیه دارند.

مراحل مهاجرت کارشناس تغذیه به کانادا

حال سوال این است که به عنوان کارشناس تغذیه چگونه می توانید به کانادا مهاجرت کنید. برای مهاجرت به عنوان کارشناس تغذیه به کانادا باید مراحل زیر را دنبال کنید:

درامد علوم تغذیه در کانادا

 

مرحله اول- مشخص کنید واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستید یا خیر

برای اخذ اقامت کانادا بیش از 80 روش وجود دارد. ما می توانیم شما را راهنمایی کنیم و بهترین مسیر مهاجرت به کانادا را به شما معرفی کنیم.

 

مرحله دوم- مدارک خود را اعتبار سنجی کنید

برای اینکه بتوانید در کانادا به عنوان کارشناس تغذیه کار کنید، باید مدارک خود را اعتبار سنجی کنید. اداره ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) وظیفه اعتبار سنجی مدارک را بر عهده دارد و تعیین می کند که آیا مدارک تحصیلی و گواهی های شما معتبر و مطابق با استانداردهای کانادا است یا خیر. ارزیابی مدارک تحصیلی برای دریافت اقامت کانادا الزامی است. مدارک شما توسط نهادهای زیر ارزیابی می شود:

  • خدمات آموزش تطبیقی دانشگاه تورنتو (Comparative Education Service – University of Toronto School of Continuing Studies)
  • خدمات ارزیابی مدارک بین المللی کانادا (International Credential Assessment Service of Canada)
  • خدمات آموزش جهانی (World Education Services)
  • خدمات ارزیابی مهارت های بین المللی (International Qualifications Assessment Service (IQAS) )
  • خدمات ارزیابی گواهی های بین المللی (International Credential Evaluation Service.)

 

مرحله سوم – شروع پروسه مهاجرت- درخواست برای ویزای کانادا

روش های زیادی برای مهاجرت کارشناس تغذیه به کانادا وجود دارد. در ادامه چهار روش برتر مهاجرت که بیشترین شانس برای اخذ ویزا را دارد به شما معرفی می کنیم:

1- سیستم اکسپرس اینتری ( Express Entry System )

2- برنامه های نامزد استانی ( Provincial Nominee Program)

3- برنامه مهاجرتی مناطق کم جمعیت و شمالی (The Rural and Northern Immigration Program)

4- پایلوت مهاجرتی آتلانتیک (Atlantic Immigration Pilot)

  • برنامه اکسپرس اینتری

برنامه اکسپرس اینتری بهترین راه برای مهاجرت کارشناسان تغذیه به کانادا است. این برنامه نه تنها دارای یک پروسه سریع است، بلکه یکی از ساده ترین روش های مهاجرت به کانادا نیز محسوب می شود. در صورت داشتن شرایط لازم ظرف مدت شش ماه می توانید به کانادا مهاجرت کنید. اولین گام در سیستم اکسپرس اینتری محاسبه امتیاز بر اساس سیستم امتیاز بندی جامع (CRS ) است. فاکتورهای مشخصی برای امتیاز دهی در این سیستم وجود دارد. این فاکتورها عبارتند از: سن،  مدرک تحصیلی، مهارت زبان انگلیسی و فرانسوی، مهارت های همسر و تجربه کار.

  • برنامه نامزد استانی

متقاضیانی که نتوانسته اند امتیاز کافی در سیستم اکسپرس اینتری کسب کنند می توانند از طریق برنامه نامزد استانی (PNP) برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. این برنامه به نیروهای کار ماهر و نیمه ماهر این امکان را می دهد که به کانادا مهاجرت کنند. 11 استان کانادا دارای برنامه PNP هستند که بر اساس نیازهای بازار کار هر استان، نیروی متخصص جذب می کنند. برای دریافت اقامت از طریق برنامه نامزد استانی باید حداقل یک پیشنهاد کاری یک ساله داشته باشید. شما با دریافت 600 امتیاز در برنامه نامزد استانی می توانید از اقامت دائم خود مطمئن شوید. شما می توانید از طریق یکی از برنامه های استانی زیر درخواست دهید:

  • برنامه انتخاب استانی آلبرتا(AINP)
  • برنامه انتخاب استانی بریتیش کلمبیا(BC PNP)
  • برنامه انتخاب استانی مانیتوبا (MPNP)
  • برنامه انتخاب استانی نیوبرانزویک(NW PNP)
  • برنامه انتخاب استانی نیو فاندلند و لابرادور (NL PNP)
  • برنامه انتخاب استانی نواحی شمال غرب (NTNP)
  • برنامه انتخاب استانی انتاریو ( OINP)
  • برنامه انتخاب استانی جزیره پرنس ادوارد (PIE PNP)
  • برنامه انتخاب استانی ساسکاچوان (SINP)
  • برنامه انتخاب استانی یوکان (YNP)
  • برنامه مهاجرتی مناطق کم جمعیت و شمالی

با توجه به اینکه تقاضای زیادی برای کارشناسان تغذیه در کانادا وجود دارد، احتمالا واجد شرایط برنامه RNIP هستند. در حال حاضر ، تقریبا 11 منطقه عضو این برنامه هستند. برای دریافت اقامت از طریق برنامه مهاجرتی مناطق کم جمعیت و شمالی باید حتما یک پیشنهاد شغلی معتبر داشته باشید.

  • پایلوت مهاجرتی آتلانتیک

این برنامه مهاجرتی به کارگران ماهر و نیمه ماهر این امکان را می دهد که به استان های آتلانتیک کانادا مهاجرت کنند. چهار استان حاشیه اقیانوس اطلس متقاضی کارشناس تغذیه هستند. برای درخواست در این برنامه به یک پیشنهاد شغلی معتبر یک ساله نیاز دارید.

 

مرحله چهار- درخواست برای شغل تغذیه در کانادا

به عنوان کارشناس تغذیه داشتن پیشنهاد شغلی الزامی نیست، اما داشتن یک جاب آفر امتیاز شما را به طور چشمگیری افزایش می دهد( بین 50 تا 200 امتیاز). هر چه امتیاز شما بیشتر باشد ، شانس بیشتری برای دریافت اقامت دائم کانادا دارید.

 

سخن پایانی

هر ساله بازار کار رشته تغذیه در کانادا با فرصت های شغلی بی شماری همراه است. با توجه به تقاضای زیادی که برای متخصصان تغذیه در این کشور وجود دارد، درآمد متخصص تغذیه در کانادا جز مشاغل پردرآمد محسوب می شود. اگر به عنوان متخصص تغذیه قصد مهاجرت به کانادا را دارید، حال بهترین فرصت است برای اطلاع کامل از بازار کار رشته تغذیه در کانادا و مراحل مهاجرت متخصص تغذیه به کانادا با مشاوران ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

 

1- آیا بازار کار رشته تغذیه در کانادا از شرایط مطلوبی برخوردار است؟ بله، تقریبا در سراسر کانادا تقاضا برای کارشناسان این رشته وجود دارد.

2- به عنوان متخصص تغذیه از چه طریق می توان به کانادا مهاجرت کرد؟ شما می توانید از طریق سیستم اکسپرس اینتری، برنامه نامزد استانی ، برنامه مهاجرتی مناطق کم جمعیت و شمالی و پایلوت مهاجرتی آتلانتیک برای اقامت کانادا درخواست دهید.

3- امکان دریافت ویزا برای متخصص تغذیه بدون جاب آفر  وجود دارد؟ بله در سیستم اکسپرس اینتری امکان درخواست بدون جاب آفر وجود دارد.

4- آیا رشته تغذیه در کانادا از درآمد خوبی برخوردار است؟ بله متوسط درآمد کارشناسان تغذیه در کانادا 120.000 دلار در سال است.

5- متخصصین تغذیه تحت چه ناک شغلی می توانند درخواست دهند؟ ناک شغلی 3132  متعلق به متخصصان تغذیه است.

6- حداقل الزامات مهاجرت متخصص تغذیه به کانادا چیست؟ داشتن مدرک لیسانس در رشته تغذیه، تجربه کار و ثبت نام در نهادهای نظارتی استانی و انجمن های ملی تغذیه الزامی است.

7-  بهترین استان های کانادا برای متخصصین تغذیه کدام هستند؟ استان های آلبرتا، مانیتوبا، انتاریو، کبک و ساسکاچوان بهترین استان ها برای متخصصان تغذیه هستند.

8- میزان درآمد متخصص تغذیه در کانادا به چه عواملی بستگی دارد؟ درآمد متخصصین تغذیه بسته به موقعیت شغلی، میزان تحصیلات، تجربه کاری و استانی که در آن فعالیت می کنید متفاوت است.

9- آیا درخواست برای کارشناس تغذیه در کانادا وجود دارد؟ بله، بازار کار رشته تغذیه در کانادا از شرایط مطلوبی برخوردار است.

10- داشتن پیشنهاد شغلی برای مهاجرت متخصصین تغذیه چند امتیاز به همراه دارد؟ دریافت جاب آفر  از کارفرمای کانادایی بین 50 تا 200 امتیاز دارد.

 

 

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *