اکسپرس اینتری کانادا چیست

اکسپرس اینتری یک فرآیند درخواست ویزای کار سریع برای کارگران ماهری است که مایلند به طور دائم در کانادا زندگی کنند (یعنی اقامت دائم دریافت کنند). این افراد با داشتن شرایطی مدنظر دولت کانادا و با پر کردن یک پرسشنامه آنلاین واجد شرایط بودن خود را مبنی بر سیستم اکسپرس اینتری کانادا متوجه می شوند. این برنامه به افراد اجازه می دهد تا مشخصات خود، مهارت ها، سابقه تحصیل در کانادا و کشور مبدا و همچنین سابقه شغلی خود را برای کسب امتیاز ارسال کنند. بسته به نوع ویژگی ها و شرایطی که متقاضی دارد، بر اساس فاکتورهای مختلف وارد امتیاز بندی می شود و در صورتی که حداقل 67امتیاز از امتیازات کل را کسب نمایند می تواند وارد مراحل بعدی امتیازدهی نهایی، دریافت دعوتنامه و  اخذ اقامت شود. در نهایت بعد از طی کردن تمام مراحل و اخذ ویزا، متقاضی می تواند به کانادا مهاجرت کرده و از تمام امتیازات ساکنین برخوردار باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مزایای اکسپرس اینتری

هر چند راه های مختلفی با شرایط متفاوت برای ورود به کانادا وجود دارد اما روش مهاجرت کاری با کمک اکسپرس اینتری یکی از روش های سریع اخذ اقامت دائم می باشد. از دیگر مزایای این سیستم:

زمان پردازش سریعتر

یکی از مزایای اصلی سیستم ویزای اکسپرس اینتری زمان پردازش سریع آن است. داوطلبانی که شرایط واجد شرایط هستند،  می توانند ظرف شش ماه پس از ارسال درخواست خود، دعوت نامه ای برای درخواست اقامت دائم دریافت کنند.

انعطاف در انتخاب استان محل زندگی

داوطلبانی که برای اقامت دائم انتخاب می شوند می توانند در هر استان یا منطقه ای در کانادا زندگی کنند و حق انتخاب دارند. در واقع مهاجرت استانی کانادا با این روش برای متقاضیانی که یک منطقه یا استان خاص را برای زندگی انتخاب کرده اند، وجود دارد.

مسیر اخذ شهروندی کانادا

سیستم اکسپرس اینتری مسیری برای اخذ تابعیت و شهروندی کانادا است. هنگامی که متقاضی موفق به کسب نمره و امتیاز قبولی می شود، ابتدا اقامت دائم را به دست آورد، پس از مدت زمان معینی واجد شرایط درخواست شهروندی کانادا است.

امکان استفاده از تمام خدمات بهداشتی و آموزشی کانادا

ساکنان دائم کانادا به سیستم مراقبت های بهداشتی و آموزش و پرورش این کشور با بودجه عمومی و رایگان دسترسی دارند.

در نتیجه کسانی که با روش اکسپرس اینتری وارد کانادا می شوند نیز به تمام خدمات بهداشتی و آموزشی به صورت رایگان یا با کمترین هزینه ها دسترسی خواهند داشت.

توانایی حمایت از اعضای خانواده

هنگامی که یک فردی اقامت دائم کانادا را از طریق اکسپرس اینتری دریافت می کند، می تواند از اعضای خانواده خود حمایت مالی کند تا آن ها بتوانند به کانادا مهاجرت کنند.

برنامه های Express entry کانادا

دولت کانادا برای سهولت انجام فرایند امتیاز دهی و همچنین دسته بندی بهتر افراد، چندین برنامه برای سیستم اکسپرس اینتری در نظر گرفته است. تمام متقاضیان برای قبولی در این سیستم و ورود به کانادا با این روش باید یکی از شرایط های 4 برنامه اکسپرس اینتری را که در ادامه توضیح می دهیم داشته باشند.

تجربه کانادایی + جدول

این برنامه که به برنامه تجربه کانادایی  (CEC) معروف است مناسب کسانی می باشد که قصد دارند با سوابق کاری اخیر خود به کانادا مهاجرت کنند.

ویژگی ها و شرایطتوضیحات
افراد واجد شرایط و قوانیناین برنامه اکسپرس اینتری برای افرادی گزینه مطلوب است که حتما سابقه کاری مرتبط و مهارت زبان داشته باشند. طبق طبقه بندی ملی مشاغل کانادا، تجربه کاری ماهر به این معناست:

–       مشاغل مدیریتی (سطح مهارت 0)

–       مشاغل حرفه ای ) مهارت های نوع A)

–       مشاغل فنی و مشاغل ماهر (مهارت های نوع (B

الزامات–       حداقل 12 ماه سابقه کاری تمام وقت

–       وظایف شغلی شما در کانادا تحت یک یا چند مورد از این دسته های آموزشی، تحصیلی، تجربه و مسئولیت های NOC (TEER)که شامل  TEER 0، TEER 1، TEER 2 یا  TEER 3 است، قرار داشته باشد.

–       برای محاسبه 12 ماه تجربه کاری کانادایی متقاضی باید ظرف 36 ماه قبل از تاریخ ارسال درخواست الکترونیکی برای اقامت دائم (eAPR) در کانادا به دست آید.

مدارک لازممدارک زبان، رزومه تحصیلی، رزومه کاری و ارائه مدارکی دال بر اشغال حداقل یک ساله به صورت تمام وقت یا 3 ساله به صورت نیمه وقت
سطح زبان–       معیار زبان کانادایی 7 یا تسلط کامل برای مشاغل NOC 0 یا A OR(رده صفر یا 1)

–       معیار زبان کانادایی 5 یا متوسط برای مشاغل NOC B (رده 2 یا 3)

اکسپرس اینتری کانادا روشی سریع برای اخذ اقامت این کشور از طریق تخصص و مهارت های کاری می باشدفدرال اسکیل ورکر + جدول

برنامه اسکیل ورکر کانادا یا FSW به متقاضیانی که تجربه کاری بالا و سابقه کار در  به جز کانادا را دارند اجازه می دهد برای اقامت دائم درخواست دهند.

ویژگی ها و شرایطتوضیحات
افراد واجد شرایط و قوانینداوطلبان باید حداقل امتیاز مورد نیاز را بر اساس عواملی مانند تجربه کاری، توانایی زبان (انگلیسی یا فرانسوی) و تحصیلات داشته باشند. نداشتن سابقه کار مرتبط نمره منفی در نظر گرفته نمی شود؛ اما حداقل 12 ماه تجربه کاری مستمر، تمام وقت و ماهر که در 10 سال گذشته امتیاز محسوب می شود.
الزامات–       کسب حداقل نمره 67 در سیستم امتیاز دهی

–       بودجه کافی برای حمایت از خود و هر همسر یا فرزندان ساکن در کانادا.

مدارک لازم–       حداقل مدرک دیپلم دبیرستان کانادا یا معادل آن در آموزش خارجی

–       ارائه نامه سوء پیشینه

–       تمکن مالی کافی

–       رزومه تحصیلی و کاری به همراه ترجمه رسمی

–       مدارک تخصصی و گواهینامه های فنی (در صورت موجود بودن)

سطح زبان–       سطح زبان کانادایی (CLB) انگلیسی یا فرانسوی حداقل با نمره 7

–       سطح زبان کانادایی (CLB)  انگلیسی یا فرانسوی در حد متوسط با نمره 8

–       سطح زبان کانادایی (CLB) انگلیسی یا فرانسوی در حد حرفه ای با نمره 9

فدرال اسکیل ترید + جدول

برنامه تجارت ماهر فدرال یا همان FST یکی از برنامه های پرطرفدار در سیستم اکسپرس اینتری می باشد که برای تعیین صلاحیت متقاضیان از برنامه رتبه بندی جامع یا CRS استفاده می کند. هر سال، بیش از نیمی از مهاجران به کانادا، کارگران ماهر هستند که از طریق برنامه های اقتصادی، از جمله برنامه تجارت ماهر فدرال، مورد استقبال قرار می گیرند.

ویژگی ها و شرایطتوضیحات
افراد واجد شرایط–       تمام افراد با سابقه کاری تخصصی

–       متقاضی الزامات شغلی برای مشاغل ماهر را که در طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) تعیین شده است را برآورده کند.

–       NOC دارای 5 سطح مهارت است، از سطح مهارت 0 تا سطوح مهارت A، B، C و D. سطح مهارت برای برنامه تجارت ماهر فدرال باید به سطوح مهارت A یا B در NOC تعلق داشته باشد.

–       تمام افراد با تخصص های مورد نیاز دولت کانادا

الزامات–       حداقل 2 سال سابقه کاری مرتبط با تخصص در 5 سال گذشته

–       یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر برای کار تمام وقت توسط یک کارفرمای کانادایی برای حداقل 1 سال یا گواهی صلاحیت مبنی بر مهارت در یک حرفه داشته باشید.

سطح زبانبرای قبولی در این برنامه داشتن حداقل نمره زبان انگلیسی یا فرانسوی الزامی می باشد. حداقل سطح زبان کانادایی CLB 4 برای مهارت خواندن و نوشتن و CLB 5 برای صحبت کردن است.

مهاجرت استانی + جدول

PNP مخفف عبارت Provincial Nominee Program است که به افراد اجازه می دهد به استان یا قلمرو خاصی از کانادا مهاجرت کنند. تحت برنامه استانی نامزدها، استان ها و مناطق می توانند افراد را برای اقامت دائم کانادا نامزد کنند. در حالی که برنامه PNP جدا از برنامه اکسپرس اینتری است، به متقاضیانی که یک PNP انتخابی دارند، 600 امتیاز CRS اضافی در هنگام ورود به سیستم امتیاز دهی اکسپرس اینتری داده می دهد.

ویژگی ها و شرایطتوضیحات
افراد واجد شرایط و قوانین–       برنامه PNP به استان ها اجازه می دهد تا نیازهای مهاجرتی خود را با کمک به آنها در پر کردن مشاغل مورد تقاضا جبران کنند. و  از این طریق باعث رفع کمبود نیروی کار در استان خود شوند.

–       معمولا افرادی که قبلا در آن استان کار کرده یا تحصیل کرده اند در اولویت قرار دارند

–       به دنبال مشاغلی باشید که استان های خاص کمبود نیرو داشته و برای آن استان و شغل درخواست کنید.

مدارک لازم–       مدارک تحصیلی و رزومه کاری به همراه مدارک هویتی

–       نتایج آزمون زبان

–       گزارش و ارائه نامه ارزیابی مدرک تحصیلی

–       پیشنهاد شغلی  یا جاب آفر از یک کارفرما معتبر کانادایی (در صورت داشتن)

از آنجایی که FSTP از طریق انتخاب از میان متقاضیان دولت کانادا کار می کند، اگر برای درخواست اقامت دائم دعوت شده اید، باید این مدارک را نیز داشته باشید:

·        گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

·        معاینات پزشکی برای نشان دادن سلامتی

برای قبولی در سیستم اکسپرس اینتری کانادا کسب حداقل امتیاز 67 ضروری استشرایط اکسپرس اینتری کانادا + جدول

بسته به نوع شرایط متقاضی و برنامه های اکسپرس اینتری کانادا، شرایط و قوانین متفاوتی پیش روی متقاضیان می باشد. در ادامه چند مورد از این موارد را باهم بررسی می کنیم:

شرایط سنیسن تاثیر زیادی در امتیاز نهایی دارد. به طور کلی در هنگام امتیاز دهی هر چه سن متقاضی پایین تر باشد (بین 20 تا 30) امتیاز بیشتری کسب می کند.
شرایط شغلی و سابقه کاریمی‌توانید برای تعداد سال‌هایی که برای انجام کار تمام‌وقت با حقوق گذرانده‌اید حداقل 30 ساعت در هفته یا مقدار مساوی نیمه وقت (15 ساعت در هفته برای 24 ماه) طبق جدول امتیاز دریافت کنید. در صورت داشتن سابقه کاری بالای دو سال نیز امتیاز بیشتری کسب می کنید.
مدرک زبانبسیار مهم است که بتوانید به 1 یا هر دو زبان رسمی کانادا ارتباط برقرار کنید. مدرک زبان تاثیر زیادی در پذیرش یا عدم پذیرش دارد.
تمکن مالی وداشتن تمکن مالی حداقلی برای اخذ ویزای کار ضروری است. به خصوص در شرایطی که داشتن جاب آفر برای ورود به کانادا ضروری نیست، داشتن تمکن مالی کافی ضروری می باشد.
جاب آفر یا پیشنهاد شغلیدر صورت داشتن پیشنهاد شغلی حداقل 1 ساله از یک کارفرمای کانادایی می توانید امتیاز بیشتری بگیرید. همچنین قبل از درخواست برای آمدن به کانادا به عنوان کارگر ماهر فدرال، باید پیشنهاد شغلی را دریافت کنید.

جدول امتیاز بندی اکسپرس اینتری کانادا

برنامه اکسپرس اینتری کانادا برای ارزیابی متقاضیان بر یک سیستم مبتنی بر امتیاز تکیه دارد. هدف اصلی این سیستم شناسایی متقاضیانی است که پس از مهاجرت به کانادا بیشترین شانس موفقیت را  در حوزه های کاری دارند. برای اطلاع دقیق از نحوه امتیاز بندی جدول زیر راهنمای کاملی می باشد.

سن متقاضیامتیازات
35- 18 سال12
36 سال11
37 سال10
38 سال9
39 سال8
40 سال7
41 سال6
42 سال5
43 سال4
44 سال3
45 سال2
46 سال1
47 سال و به بالاصفر
میزان تحصیلاتامتیازات
مقطع دکترا25
مقطع کارشناسی ارشد23
مقطع کارشناسی 3 ساله یا بیشتر21 تا 22
فوق دیپلم دو ساله19
فوق دیپلم یک ساله15
دیپلم5
صلاحیت های همسر متقاضی و انطباق پذیریامتیازات
سطح زبان همسر با حداقل CLB 45
سابقه تحصیل در کانادا5
سابقه تحصیل همسر در کانادا5
سابقه کار در کانادا10
سابقه کار همسر در کانادا10
داشتن فامیل در کانادا5
سوابق کاریامتیازات
یک  سال سابقه کار در 10 سال گذشته9
دو  سال سابقه کار در 10 سال گذشته11
4 سال سابقه کار در 10 سال گذشته13
6 سال و بیشتر سابقه کار در 10 سال گذشته15
سطح زبانSpeakingWritingListeningReadingامتیاز کل
CLB 7444416
CLB 8555520
CLB 9666624

در مرحله اول متقاضی اگر موفق  به کسب امتیاز حداقل 67 شود، وارد ارزیابی مرحله دوم می شود. در این مرحله امتیاز دهی کمی متفاوت می باشد و به صورت ترکیبی مانند جداول زیر فاکتورها را مورد بررسی قرار می دهند. در نهایت متقاضی با کسب امتیاز لازم و تایید از طرف دولت کانادا دعوتنامه دریافت می کند.

تحصیلاتیکسال سابقه کاردو سال سابقه کار
مدرک دیپلم و فوق دیپلم13 امتیاز25 امتیاز
مدرک بالای فوق دیپلم25 امتیاز50 امتیاز
 سطح 7  زبان و بالاترسطح 9 زبان و بالاتر
کمتر از دیپلمصفرصفر
دیپلم و فوق دیپلم13 امتیاز25 امتیاز
مدرک بالای فوق دیپلم25 امتیاز50 امتیاز

امتیاز بندی سن متقاضی متاهل و مجرد

شرایط سنیمتقاضی متاهلمتقاضی مجرد
18 سال9099
19 سال95105
29-20100110
30 سال95105
31 سال9099
32 سال8594
33 سال8088
34 سال7583
35 سال7077
36 سال6572
37 سال6066
38 سال5561
39 سال5055
40 سال4550
40 تا 4554 تا 5 امتیاز50 تا 6 امتیاز

امتیاز بندی سطح زبان خارجی

سطح CLBمتقاضی متأهلمتقاضی مجرد
سطح 4 یا کمترصفرصفر
سطح 5 یا 61 امتیاز1 امتیاز
سطح 7 یا 83 امتیاز3 امتیاز
سطح 9 و بیشتر6 امتیاز6 امتیاز

حداکثر امتیاز در مرحله دوم سیستم اکسپری اینتری 1200 امتیاز می باشدنحوه محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری کانادا

شما بعد از بررسی شرایط باید در سایت رسمی کانادا یک پروفایل با نام و اطلاعات درست برای خود ایجاد کنید. سپس درخواست خود را برای هر یک از فدرال ها ثبت کرده و بر اساس شرایط، شما در لیست امتیاز دهی قرار می گیرید. برای محاسبه امتیازات شما از ماشین حساب یا سیستم جامع CRS استفاده می شود. مجموع امتیازات کل در مرحله اول 100 است و برای واجد شرایط بودن، به حداقل 67 امتیاز نیاز دارید. بعد از تایید وارد مرحله دوم سیستم امتیاز دهی یا استخر می شود که مجموع امتیازات 1200 می باشد. 600 امتیاز مربوط به شرایط شخصی متقاضی شده  و600 امتیازات دیگر مربوط به مهاجرت استانی و امتیازات اضافی می شود.

مراحل اقدام برای اکسپرس اینتری کانادا

آیا در زمینه کاری خاصی مهارت و تخصص کافی دارید و به دنبال راهی مطمئن برای مهاجرت به کانادا هستید تا زندگی بهتری را تجربه کنید؟ ویزای اکسپرس اینتری برای شماست. برای اقدام این سیستم امتیاز دهی مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول

متقاضی باید تمام شرایط مورد نیاز برای پذیرش اکسپرس اینتری را مطالعه کرده و سپس با ورود به سایت پرسشنامه اولیه را پر نماید.

مرحله دوم

متقاضی با توجه به جداول در دسترس در سیستم امتیاز دهی، بهتر است رتبه و امتیاز خود را با توجه به شرایط خود تخمین بزند. همانطور که می دانید برای قبولی در این برنامه مهاجرتی همه افراد نیاز به قبولی و کسب حداقل امتیاز می باشند.

مرحله سوم

مدارک زبان خود را آماده کنید. در صورت نداشتن مدرک سعی کنید در کمترین زمان ممکن مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی (آزمون آیلتس) را بگیرید. در ادامه تمام مدارک مورد نیاز از جمله رزومه کاری و تحصیلی خود و همسرتان ( در صورت متاهل بودن) تهیه کرده و سایر مدارک را نیز در دسترس داشته باشید.

مرحله چهارم

در سایت رسمی اکسپرس اینتری کانادا یک پروفایل و حساب کاربری با نام و مشخصات خود ایجاد کنید. سپس بعد از انتخاب نوع برنامه اکسپرس اینتری متناسب با مدارک آن، تمام مدارک خود را ارسال نمایید تا وارد سیستم امتیاز دهی شوید.

مرحله پنجم

در این مرحله باید منتظر نتایج باشید تا ببینید شرایط شما پذیرفته شده است یا خیر. در صورت قبولی برای شما دعوتنامه ای ارسال می شود. شما 60 روز بعد از ارسال دعوتنامه فرصت دارید تا مدارک خود را تکمیل کرده و برای اخذ ویزا و اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزا اکسپرس اینتری کانادا

اگرچه مدارک برای ویزای اکسپرس اینتری به نوع برنامه مهاجرتی شما بستگی دارد؛ اما به طور کلی مدارک زیر الزامی است:

  • ارائه تمکن مالی و رسید آن از بانک ها یا سایر موسسات مالی معتبر
  • ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) (برای تحصیلات غیر کانادایی)
  • گزارش ارزیابی پزشکی از یک پزشک پانل به رسمیت شناخته شده توسط IRCC
  • گواهی نامزد استانی (برای برنامه PNP)
  • خدمات کانادایی ارزیابی اعتبار بین المللی
  • گواهی ازدواج یا طلاق (در صورت لزوم)
  • مدارک شناسایی معتبر مانند پاسپورت، شناسنامه و …
  • نامه مرجع کار قبلی کارفرمایان
  • نامه پیشنهاد کار معتبر (در صورت لزوم)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • نتایج آزمون زبان های فرانسوی و انگلیسی

مدارک بالا به همه برنامه های اکسپرس اینتری به جز PNP پاسخ می دهد چرا که روند در خواست مهاجرت استانی و مدارک آن کمی متفاوت می باشد.

متقاضی قبل از ورود کانادا برای اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری باید هزینه هایی را پرداخت نمایدهزینه بررسی پرونده اکسپرس اینتری

پس از تکمیل فرم درخواست اقامت دائم و بارگذاری مدارک مربوطه، سیستم لیستی از هزینه های قابل اعمال را ارائه می دهد. اجزای لیست عبارت اند از:

هزینه پردازش: این هزینه مربوط به IRCC  می شود که بلافاصله بعد از پرداخت، پرونده شما در لیست بررسی قرار می گیرد و هزینه آن برای هر فرد حدود 850 دلار کانادا است.

هزینه بیومتریک: این هزینه شامل جمع آوری اثر انگشت و هزینه عکس های دیجیتال  و انتقال مدارک می باشد که به صورت حضور انجام می شود. هزینه آن برای هر نفر 85 دلار کانادا و برای خانواده ها حدود 170 دلار می باشد.

حق هزینه اقامت دائم: این هزینه نیز مربوط به IRCC  می شود تا روند اخذ اقامت شما را پیگیری و نتیجه را اعلام کند. قبل از ورود به کانادا مبلغ 515 دلار را باید بپردازید.

در صورت متقاضی برنامه های استانی بودن، برای هر استانی که انتخاب می کنید، علاوه بر پرداخت هزینه های بالا مستلزم پرداخت هزینه هایی هستید. به طور مثال برای بررسی پرونده شما در بریتیش کلمبیا  مبلغ   1150 دلار  و   برای انتاریو 1500 دلار کانادا باید پرداخت نمایید.

مدت زمان بررسی پرونده اکسپرس اینتری

به طور کلی مدت زمان بررسی پرونده و اعلام نتیجه برای اکسپرس اینتری کانادا 6 ماه تا 10 ماه طول می کشد. این بازه زمانی نسبت به 7 تا 27 ماه زمان پردازش پس از کووید کاهش یافته است. این مدت زمان قبل از دریافت ITA و تصمیم درخواست اقامت دائم است. اگر ITA دریافت کردید، 60 روز فرصت دارید تا درخواست اقامت دائم خود را ارسال کرده و اقدامات لازم را انجام دهید. همچنین برای تسریع در این روند و جلوگیری از اشتباهات رایج در این مسیر می توانید از یک موسسه مهاجرتی معتبر کمک بگیرید.

آمار پذیرش Express Entry

کانادا در سال های اخیر تعداد متقاضیان و نیروهای کار در کشور را بالا برده و اکثر افرادی که موفق به دریافت دعوتنامه یا پیدا کردن کار می شوند از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام می کنند. سال های اخیر تعداد متقاضیان به بیش از 46 هزار نفر رسیده است که در این بین بر اساس امتیازات حدود 17 هزار نفر در زمان های مختلف قبول شده و دعوت نامه برایشان ارسال شده است.

علاوه بر این هر سال از 3000 نفر برای درخواست اقامت دائم در برنامه فدرال مشاغل ماهر از 26 شغل دعوت می شود. از این 26 شغل، 17 شغل محدود به 100 نفر است در حالی که مابقی هیچ محدودیتی ندارند.

حداقل امتیاز لازم برای دعوتنامه اکسپرس اینتری کانادا

نحوه امتیازبندی اکسپرس اینتری کانادا چند مرحله ای است. در مرحله اول متقاضی باید موفق به دریافت 67 امتیاز شود و در صورت تایید با ارسال تمام مدارک وارد مرحله دوم ارزیابی یا اصطلاحا استخر می شود و متقاضی حداکثر می تواند 1200 امتیاز کسب کند که 600 امتیاز آن به اطلاعات شخصی متقاضی و همراه وی بر می گردد. این مرحله رقابتی بوده و افرادی موفق به دریافت دعوتنامه می شوند که در لیست بیشترین امتیازات قرار بگیرند. همچنین می توانید برای دریافت اخبار مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری به کانال تلگرامی و پیج اینستاگرام مجموعه اصطهباناتی بپیوندید.

چگونه امتیاز خود را افزایش دهیم

متقاضیان در طول سال می توانند چندین بار برای اکسپرس اینتری کانادا اقدام کنند. در صورت قبول نشدن پیشنهاد می کنیم با تقویت و بهبود رزومه خود برای بار دوم اقدام کنید. اگر هم می خواهید برای بار اول اقدام کرده و شانس قبولی خود را بیشتر کنید بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید:

حتما رزومه تحصیلی قوی به همراه معدل بالا در کنار رزومه کاری و سابقه کاری تخصصی داشته باشید.

خوب است بدانید اگر جاب افر از یک کارفرمای کانادایی داشته باشید بین 50 تا 200 امتیاز به مجموع امتیازات شما اضافه می شود

اگر زمان کافی دارید حتما هر دو مدرک زبان فرانسوی و انگلیسی را دریافت کنید.

در کنار سایر مراحل و اقدامات حتما برای یک یا دو استان مدارک خود را ارسال کرده و دعوتنامه دریافت کنید، زیرا 600 امتیاز اضافی را شامل می شود.

سعی کنید مهارت و تخصص های خود را در راستای لیست مشاغل مورد نیاز کانادا تقویت کنید.

برای بالابردن شانس قبولی در اکسپرس اینتری کانادا، تقویت دانش زبان یکی از راه های موثر می باشدسخن پایانی

در این مقاله سعی شد با گردآوری مطالب به طور خلاصه نگاهی کلی به تمامی مسائل مهم پیرامون اکسپرس اینتری داشته باشیم. این روش برای افراد متخصص و دارای سابقه کار، افرادی با سطح دانش زبان بالا و مشاغل مرتبط با حوزه های مورد نیاز کانادا بسیار مناسب می باشد. متقاضیان عزیز برای دریافت راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر می توانند از وکیل مهاجرت به کانادا در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی راهنمایی های لازم را بخواهند.

سوالات متداول

1- آیا متقاضی در صورت قبولی شدن، می تواند خانواده خود را نیز به کانادا ببرد؟

بله، همسر و فرزندان زیر 18سال در صورت پرداخت هزینه های اخذ اقامت و ویزا می توانند به عنوان همراه به کانادا بروند.

2- حداکثر نمرات در سیستم اکسپرس اینتری کانادا چند است؟

مرحله اول 100 امتیاز و مرحله دوم 1200 امتیاز است.

3- آیا برای شرکت در مهاجرت استانی متقاضی نیاز به جاب آفر دارد؟

داشتن جاب آفر ضروری نیست اما به افزایش امتیاز متقاضی کمک می کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *