امارات متحده ی عربی

کشورهای عربی موجود در حوزه خلیج فارس به دلیل وجود رفاه و درآمد بالا همواره در میان کسانی که قصد مهاجرت دارند، از شهرت بسزایی برخوردار هستند. امارات متحده عربی یکی از مکان های پر طرفدار برای زندگی و مسافرت است. در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با امارات متحده ی عربیپرداخته می شود:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • اقتصاد امارات متحده عربی
  • کار در امارات متحده عربی
  • فرهنگ در امارات متحده عربی
  • مهاجرت به امارات متحده عربی

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجرب موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان تماس برقرار کنید.

اقتصاد امارات متحده عربی

اقتصاد امارات متحده عربی با تولید ناخالص داخلی 414 میلیارد دلار (1.52 تریلیون درهم) در سال 2019 دومین اقتصاد خاورمیانه (پس از عربستان سعودی) می باشد.امارات متحده عربی به طور موفقیت آمیزی اقتصاد خود را به زمینه ها و صنایع مختلف وابسته کرده است و این اتفاق در دبی بسیار دیده می شود. با این حال امارات متحده عربی هنوز هم میزان زیادی به درآمد حاصل از نفت و گاز طبیعی متکی می باشد. بیش از 85٪ اقتصاد امارات متحده عربی بر پایه صادرات نفت در سال 2009 بود. در حالی که ابوظبی و سایر مناطق امارات متحده عربی در رویکرد خود برای تنوع بخشی صنایع، نسبتاً محافظه کارانه برخوردکردند، دبی که دارای ذخایر نفتی بسیار کوچکتر است در سیاست های اقتصادی جسورتر می باشد. لازم به ذکر است که در سال 2011، صادرات نفت 77٪ از بودجه دولت امارات متحده عربی را تشکیل می داد.جهانگردی یکی از بزرگترین منابع درآمد غیرنفتی در اقتصاد امارات متحده عربی است و هتل های مجلل امارات نیز بین گردشگران، شهرت زیادی دارد. رونق گسترده ساخت و ساز و بخش خدمات، به امارات متحده عربی کمک می کند تا اقتصاد خود را از وابستگی به نفت نجات دهد و به همین دلیل است که در سراسر کشور امارات متحده عربی، در حال حاضر 350 میلیارد دلار پروژه ساختمانی فعال وجود دارد.

کار در امارات متحده عربی

امارات متحده عربی فرصت های شغلی زیادی دارد، اما اکثر مشاغل در ابوظبی و دبی پیدا می شوند. هزینه زندگی به ویژه در این دو شهر نسبتاً گران است اما به این دلیل که ارزش پول امارات متحده عربی زیاد می باشد، حقوق های دریافتی کاملا با کاری که انجام می دهید تناسب دارند. صنایعی که برای کار در امارات متحده عربی شانس شما را بالا می برند عبارتند از:

  • ساختمان سازی
  • ساخت و تعمیر کشتی
  • صنایع دستی و منسوجات
  • صید ماهی
  • نفت و پتروشیمی
کار در امارات متحده عربی

کار در امارات متحده عربی

امارات متحده عربی دارای طیف وسیعی از صنایع رو به رشد از جمله بخش انرژی است که به متخصصان علوم، فناوری وریاضیات (STEM) نیاز دارد. فارغ التحصیلان حسابداری و بانکداری نیز فرصت های زیادی را در صنعت املاک و مستغلات برای کار در امارات متحده عربی پیدا می کنند.ویروس کرونا بدون شک بر چشم انداز شغلی امارات متحده عربی تأثیر داشته است و طبق یک نظرسنجی توسط رابرت هالف، مشاوره جهانی استخدام، بخش هایی که بیشتر تحت تأثیر همه گیری بیماری قرار گرفته اند، شامل ساخت و ساز، بخش خرده فروشی، هتل ها و رستوران ها بوده که بیش از 48000 شغل در این حوزه ها از بین رفته اند.
بخش هایی مانند خدمات دولتی، تقاضای نیروی انسانی برای مشاغل مرتبط به حوزه فناوری اطلاعات و بخش FMCG تعداد استخدام خود را افزایش داده اند و نیاز به حضور متخصصان ماهر مانند مهندسین نرم افزار، مدیران امور مالی، کارشناسان امنیت سایبری، تحلیلگران برنامه ریزی مالی و غیره احساس می شود.استخدام از ماه ژوئن به تدریج در امارات متحده عربی شروع شده و مشاغل اساسی که به دلیل بیماری کرونا متوقف شده بود، دوباره در حال گرفتن نیرو می باشند. کارفرمایان همچنین در جستجوی مهارت ها و تخصص های برتر بوده تا نیرویی بیابند که برای تحول دیجیتال در شرکت هایی که می خواهند پیشرفت کنند، مناسب باشد. لینکدین که یکی از منابع پیدا کردن شغل می باشد، گزارش داده که استخدام و کار در امارات متحده عربی در حال بهبود است.

فرهنگ در امارات متحده عربی

امارات متحده عربی جامعه متنوعی دارد و این کشور تا سال 1971 بخشی از امپراتوری انگلیس بود. جمعیت تاریخی امارات متحده عربی به عنوان یک جامعه قبیله ای کوچک بوده که با ورود سایر اتباع در اواسط قرن بیستم تغییر کرده است. فرهنگ امارات متحده عربی پیرو فرهنگ عربستان است همچنین از فرهنگ آفریقای شرقی و شبه قاره هند نیز تأثیر می پذیرد. دین اسلام تأثیر بسزایی در معماری، موسیقی، لباس، غذاهای محلی و سبک زندگی محلی امارات متحده عربی داشته است. هر روز پنج بار مسلمانان از مناره های مساجد که در سراسر کشور پراکنده هستند به نماز دعوت می شوند. آخر هفته از جمعه شروع می شود زیرا جمعه مقدس ترین روز برای مسلمانان است.شهر العین در ابوظبی یکی از میراث جهانی یونسکو است. امارت شارجه در سال 1998 توسط یونسکو “پایتخت فرهنگی جهان عرب” و توسط OIC “پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2014” نامگذاری شد.امارات متحده عربی به دلیل داشتن یک جامعه طبقاتی، که در آن کارگران مهاجر در طبقات پایین هستند، مورد انتقاد قرار گرفته اما علی رغم تنوع جمعیت، تنها در موارد جزئی و نادر تنش های قومی بین مهاجران، گزارش شده است.
تعطیلات عمده در فرهنگ امارات متحده عربی عبارتند از: عید سعید فطر که پایان ماه رمضان است و روز ملی (2 دسامبر) که به معنای تشکیل امارات متحده عربی می باشد.

مهاجرت به امارات متحده عربی

بیشتر مهاجران امارات متحده عربی در دبی و ابوظبی اقامت دارند. بیش از 200 ملیت در امارات متحده عربی زندگی می کنند و اماراتی ها تقریباً 20٪ از کل جمعیت را تشکیل می دهند که این موضوع باعث می شود امارات متحده عربی یکی از کشورها با بالاترین درصد مهاجران در جهان باشد. هندی ها و پاکستانی ها بزرگترین گروه های خارج از کشور را تشکیل می دهند، به ترتیب 28٪ و 12٪ از کل جمعیت امارات متحده عربی از این دو کشور هستند. 461000 مهاجران غربی از اروپا و آمریکا در امارات متحده عربی زندگی می کنند که 5.1٪ از کل جمعیت آن را تشکیل می دهند.قانون هایی مختلفی برای کنترل ورود و خروج خارجی ها و مهاجرت به امارات متحده عربی وضع شده است. دولت امارات متحده عربی با توجه به احكام و دستورات مختلف وزرایی، مقررات متعددی در مورد مهاجرت تصویب می كند كه مهمترین آنها در مورد روش های مهاجرت به امارات می باشد. علاقه مندان مهاجرت به این کشور گزینه های کمی برای ورود دارند اما بهترین مسیرها عبارتند از:

  • دریافت ویزای کار
  • دریافت ویزای خانوادگی، در صورتی که عضوی از خانواده قبلاً در امارات متحده عربی مستقر شده باشد، آن عضو خانواده که به عنوان حامی مالی نیز شناخته می شود، باید ودیعه ای پرداخت کند و هنگام درخواست ویزای خانوادگی، اجازه اقامت خود را ارائه دهد.
  • افتتاح شرکت در امارات متحده عربی به منظور دریافت اقامت تجاری.
مهاجرت به امارات متحده عربی

مهاجرت به امارات متحده عربی

به صورت کلی دریافت مجوز کار شاید یکی از ساده ترین راه های مهاجرت به امارات متحده عربی باشد. درخواست اولیه به شخص اجازه می دهد ویزای سه ساله دریافت کند که می تواند برای مدت نامحدود تمدید شود. اگر کارفرمایی از طرف کارمند درخواست ویزا کند، اجازه کار را نیز می توان دریافت کرد. با این حال، کارمند نیز باید معیارهای خاصی داشته باشد و اسناد مشخصی را قبل از درخواست ارائه دهد.

با مطالعه مقاله بالا نسبت به شرایط اقتصادی مهاجرت به امارات متحده عربی،اقامت امارات، مسائل فرهنگی و روش های مهاجرت در این منطقه همچنین وضعیت بازار کار مهاجرت به امارات متحده عربی آشنا شدید. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاوران مجرب موسسه اصطهباناتی تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد امارات متحده عربی

1- وضعیت اقتصادی امارات متحده عربی چگونه است؟

این کشور به دلیل داشتن ذخایر نفتی بالا یکی از ثروتمند ترین ها در جهان می باشد.

2- زبان مردم امارات متحده عربی چیست؟

زبان رسمی در این کشور عربی است اما افراد زیادی در امارات متحده عربی با انگلیسی آشنایی دارند.

3- ارز رایج امارات متحده عربی چیست؟

ارز رایج در امارات متحده عربی ، درهم است اما دلار نیز معاوضه می شود.

4- امنیت در امارات متحده عربی چگونه است؟

کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص امارات متحده عربی، از امنیت بسیار بالایی برخوردارند.

5- آیا امارات متحده عربی مکان مناسبی برای مهاجرت است؟

بله، در صورت داشتن شرایط مهاجرت، امارات متحده عربی یکی از بهترین انتخاب ها می باشد.

6- آیا کار در امارات متحده عربی راحت پیدا می شود؟

بله، نیروی کار متخصص به ویژه در حوزه های مالی و فناوری اطلاعات، به راحتی در امارات متحده عربی کار پیدا می کنند.

7- آیا امارات متحده عربی مکان های دیدنی دارد؟

بله برج ها، مساجد و مناطق کویری جذابی برای تفریح در امارات متحده عربی وجود دارد.

8- بهترین شهرهای امارات متحده عربی کدامند؟

دبی و ابوظبی بهترین شهرها در امارات متحده عربی هستند.

9- آیا سن پترزبورگ روسیه در نزدیکی مسکو قرار دارد؟

خیر فاصله این دو شهر حدود 8 تا 10 ساعت مسیر با ماشین شخصی است.

10- امارات متحده عربی چقدر جمعیت دارد؟

امارات متحده عربی حدود 10 میلیون جمعیت دارد.

11- امارات متحده عربی از چه نظر شهرت دارد؟

امارات متحده عربی به داشتن معادن نفت و گاز در جهان معروف است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *