اقامت و کار در صربستان

مقدمه این مقاله برای خارجی ها / افراد بدون شهروندی صربستان، کارفرمایان صرب و خارجی است. این اطلاعات پایه را در مورد چارچوب قانونی برای اخذ مجوز اقامت و کار در صربستان فراهم می کند. سخنران یا محقق که در کنفرانس های حرفه ای سازمان یافته یا پروژه های تحقیقاتی شرکت می کنند یا کار خود را به منظور ارائه دستاوردهای علمی و فنی انجام می دهند، می توانند اقامت صربستان را دریافت کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اقامت و کار در صربستان

الزامات و روش استخدام خارجی در صربستان توسط قانون اشتغال خارجی (روزنامه رسمی” شماره 128/2014 از تاریخ 26/11/2014) تنظیم می شود. شواهدی از واجد شرایط بودن برای استخدام یک خارجی می بایست در محوطه ای که خارجی کار می کند نگهداری شود. خارجی ها مجوز کار را در صورت نیاز می گیرند، اگر شخص در صربستان به مدت شش ماه از اولین ورود خود به این کشور بیش از 90 روز مانده باشد.

کار در صربستان

مالک، بنیانگذار، نماینده یا عضو هیئت مدیره یک نهاد قانونی ثبت شده در صربستان است، این افراد در صربستان به منظور ایجاد ارتباطات تجاری یا جلسات تجاری شرکت می کنند اما قصد ندارند در صربستان درآمد کسب کنند. فعالیت های تجاری دیگر مربوط به یک کارفرمای خارجی برای ایجاد یک کسب و کار در صربستان است. برای این کار برخی از استثناهای دیگر که توسط قانون تنظیم می شود، وجود دارد.

کار در صربستان

شرایط زندگی در صربستان و استخدام خارجی که طبق قانون حق امتیاز و مصونیت را طبق موافقتنامه های بین المللی تصویب کرده است. در صربستان، برای انجام وظایف براساس قراردادها و موافقت نامه های مربوطه با سازمان های بین المللی، بین مقامات مربوط صربستان و دیگر کشورها و یا در چارچوب طرح های بین المللی در مورد همکاری های فنی، آموزش و پژوهش، ماندنی است.

اقامت در صربستان

اقامت در صربستان برای انجام خدمات مذهبی یا سازماندهی یا انجام اقدامات خیرخواهانه در کلیساهای ثبت شده و جوامع مذهبی در صربستان، مطابق با قانون امکان پذیر است. با داوطلب، مطابق با قانون تنظیم داوطلبانه برخورد می شود. افرادی که بر اساس توافقنامه های بین مقامات مسئول امور دفاع و امور داخلی که برای صربستان و برای دفاع و یا امنیت کشور تعلیم داده شده یا تحصیل کرده و در این زمینه آموزش دیده اند.

کسانی که عضو خدمه یک کشتی یا هواپیما هستند، یا حمل و نقل جاده ای یا راه آهن انجام می دهند و توسط کارفرما خارجی کار می کنند، آنها یک عضو تیم نجات هستند که کمک می کند تا در از بین بردن عواقب حوادث و بلایای طبیعی و نیز موارد کمک های بشر دوستانه کمک کنند، همگی می توانند به راحتی در صربستان مشغول به کار شوند و اقامت بگیرند.

شخصی که به طور موقت فعالیت های آموزشی، ورزشی، هنری، فرهنگی و دیگر فعالیت های مشابه را انجام می دهند یا در رویداد علمی، هنری، فرهنگی و یا ورزشی در صربستان، توسط سازمان های مجاز، سازمان های دولتی یا مقامات استان مستقل و دولت های محلی سازمان یافته است می تواند اقامت در صربستان را دریافت کند. فردی به صربستان فرستاده می شود تا براساس قرارداد خرید کالاها، تهیه یا اجاره ماشین آلات و تجهیزات و تحویل، نصب، ترمیم یا آموزش برای کار بر روی ماشین ها یا تجهیزات، کارهای خود را انجام دهد.

افراد خارجی که عضو شهروندی اتحادیه اروپا هستند اجازه اقامت موقت یا اقامت دائمی در صربستان را دارند، آنها همچنین دسترسی آزاد به بازار کار در صربستان، اشتغال و کار و حقوق بیکاری می گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *