جدیدترین شرایط و هزینه خرید خانه در فرانسه

در صورتی که قصد دارید تا به کشور فرانسه مهاجرت ‌کنید، بهتر است تا به‌جای اجاره ملک برای خرید خانه اقدام کنید. خرید خانه در کشور فرانسه هم یک روش سرمایه‌گذاری است و هم فرایند مهاجرت شما را به این کشور آسان می‌کند و به شما اجازه کسب اقامت موقت این کشور را می‌‌دهد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مهم‌ترین نکاتی که برای خرید خانه در فرانسه باید بدانید آشنا کرده و بیان کنیم که چگونه می‌توانید با خرید ملک، روند اخذ اقامت موقت فرانسه را با سرعت بالاتری طی کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

صفر تا صد خرید ملک در فرانسه و اخذ اقامت

در بین روش‌های مختلفی که برای مهاجرت به کشور فرانسه وجود دارد، خرید ملک و مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به فرانسه یکی از ساده‌ترین و محبوب‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود.

قوانین کشور فرانسه که به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا با خرید ملک در این کشور، اقامت موقت آن را کسب کنند، این امر باعث شده تا بیش از 11 درصد از املاک در فرانسه توسط خارجی‌ها خریداری شود.

خرید ملک در فرانسه و اخذ اقامت

خرید ملک در فرانسه و اخذ اقامت

آیا می‌توان با خرید خانه در شهرهای فرانسه اقامت دائم این کشور را گرفت؟

یکی از سؤالات مهمی که افراد مطرح می‌کنند این است که آیا امکان دریافت اقامت دائم کشور فرانسه از طریق خرید خانه وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که خیر، شما به‌عنوان یک خارجی این اجازه را دارید تا مراحل خرید ملک در فرانسه را طی کنید؛ اما این خرید ملک منجر به کسب اقامت دائم فرانسه نخواهد شد و نیاز است تا پس از خرید ملک، از روش‌های دیگری چون روش خود حمایتی در فرانسه استفاده کرده و سپس از این طریق اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

مدارک و شرایط مورد نیاز برای خرید ملک در کشور فرانسه

برای آن که بتوانید بدون مشکل مراحل خرید ملک فرانسه را طی کنید، نیاز است تا پیش‌نیازهای خاصی داشته باشید. یکی از مهمترین موارد این است که باید به سن قانونی 18 سال رسیده باشید. اثبات تمکن مالی موضوع دیگری است که در راستای بررسی شرایط اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک باید به آن توجه کنید. سپس با ارائه مدارک زیر می‌توانید اقدام به خرید خانه کنید:

  • گذرنامه با اعتبار حداقل 2.5 سال
  • قطعه عکس رنگی
  • اصل ترجمه مدارک کاری
  • بیمه مسافرتی 90 روزه
  • اصل ترجمه شناسنامه فرد و کلیه اعضای خانواده
  • اصل ترجمه اسناد مالکیت
  • گواهی مانده‌حساب شخصی
  • گردش 3 یا 6 ماهه حساب بانکی

مشاور و وکیل خرید خانه فرانسه اصطهباناتی

ما در مجموعه اصطهباناتی با ارائه خدمات مشاوره به افرادی که قصد خرید خانه در فرانسه را دارند کمک می‌کنیم تا بتوانند با کمترین چالش، اقدام به خرید خانه مورد نظر خود در کشور فرانسه کنند. شما می‌توانید بسیاری از روندهای خرید خانه را به تیم مشاورین و وکلا ما سپرده و از این طریق در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنید. خرید خانه در فرانسه و اقامت را به مجموعه ما بسپارید.

هزینه خرید خانه در کشور فرانسه

قیمت خرید خانه در فرانسه بر اساس موقعیت قرارگیری ملک و حتی شهر آن متفاوت است. اگر بخواهیم شما را با قیمت هر متر مربع ملک در مرکز شهرهای مختلف برای خرید آپارتمان در فرانسه آشنا کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پاریس (Paris): 13850 یورو
  • نیس (Nice): 6300 یورو
  • آنتیب (Antibes): 5120 یورو
  • لیون (Lyon): 5100 یورو
  • تولوز (Toulouse): 4700 یورو
  • نانت (Nantes): 4280 یورو
  • مون پلیه (Montpellier): 3660 یورو
  • لیل (Lille): 3220 یورو
  • مارسی (Marseille): 3200 یورو
هزینه خرید خانه در کشور فرانسه

هزینه خرید خانه در کشور فرانسه

مراحل خرید خانه در کشور فرانسه

روند و مراحل خرید ملک در فرانسه به نحوی است که انجام کارهای آن نزدیک به سه ماه طول می‌کشد. در گام اول باید با توجه به بودجه خود، اقدام به جستجوی ملک مناسب در سایت خرید خانه در فرانسه کنید. پس از انتخاب ملک نیاز است تا پیشنهاد رسمی خود را به‌صورت مکتوب به آژانس املاکی که آگهی ملک در آن ثبت شده، بدهید.

پس از تأیید از سوی آژانس املاک، باید امضا قراردادهای اولیه صورت گیرد. سپس یک دوره تجدیدنظر نیز در قرارداد گنجانده می‌شود. پس از پرداخت مبلغ مشخص شده به‌عنوان سپرده اولیه، فرایند انتقال سه ماه طول می‌کشد. با طی کردن این روند نیاز است تا پرداخت نهایی انجام شده و تکمیل قرارداد صورت گیرد.

استخدام یک وکیل می‌تواند به شما کمک کند تا بخش قابل‌توجهی از این روندها بدون حضور شما و با کمک وکیل طی شود.

مالیات و هزینه‌های جانبی برای خرید خانه در خاک فرانسه

در صورتی که قصد دارید تا در کشورهای اروپایی زندگی کنید، نیاز است تا توجه بسیار زیادی به مسئله مالیات داشته باشید تا بعدها با مشکلات قانونی مواجه نشوید. افرادی که قصد خرید ملک در فرانسه را دارند، باید متناسب با ارزش خانه خود، درصدی را به‌عنوان مالیات پرداخت کنند. برای خانه‌های تا مبلغ 6500 یورو، مالیات 3.945 درصد است.

خانه‌هایی با ارزش ۶۵۰۰ یورو تا ۱۷۰۰۰ یورو ۱٫۶۲۷ درصد مالیات دارند و اگر خانه از ۱۷۰۰۰ یورو تا 60000 یورو خریداری می‌کنید، مبلغ مالیات شما ۱٫۰۸۵ درصد می‌شود. در نهایت نیز خانه‌های بالا 60000 یورو مشمول 0.814 درصد مالیات می‌شوند. در کل بر اساس قوانین مالیاتی کشور فرانسه مبلغ هزینه‌های مربوط به خرید خانه نمی‌تواند بیشتر از 10 درصد از ارزش کل خانه باشد. این موضوع یکی از نکات مهم به عنوان راهنمای خرید ملک در فرانسه به حساب می آید.

مالیات و هزینه‌های جانبی برای خرید خانه در فرانسه

مالیات و هزینه‌های جانبی برای خرید خانه در فرانسه

پس از بررسی هزینه مالیات، به‌منظور بررسی هزینه‌های جانبی خرید ملک باید به این نکته اشاره کرد که مبلغی که باید به دفاتر مشاور املاک پرداخت کنید بین 4 تا 10 درصد بوده و هزینه حق تمبر که به آن در فرانسه Droit de mutation می‌گویند نیز 5.8 درصد است.

تمکن مالی برای خرید ملک فرانسه

بر اساس قوانین فرانسه شما باید اثبات کنید که تمکن مالی برای خرید ملک در این کشور را دارید. در هنگام مراجعه به سفارت به‌منظور دریافت ویزا نیاز است تا ثابت کنید که در خارج از کشور فرانسه درآمد بیش از 2000 یورو به‌صورت ثابت و مستمر دارید.

مزایای خرید ملک و سرمایه‌گذاری در فرانسه

خرید ملک و سرمایه‌گذاری در فرانسه مزایا مختلفی دارد. در صورتی که اقدام به خرید خانه و سرمایه‌گذاری در کشور فرانسه کنید، قادر خواهید بود تا از مزایا زیر استفاده کنید:

1- امکان ورو خانواده‌تان بدون مشکل به خاک فرانسه

2- امکان دریافت اقامت موقت این کشور

3- امکان استفاده از خدمات درمانی رایگان

4- امکان کار در زمان حضور در کشور فرانسه

5- عدم نیاز به ارائه مدرک زبان برای انجام کارهای مختلف

آیا می‌توان با خرید ملک پاسپورت فرانسه دریافت کرد؟

بر اساس قوانین کشور فرانسه، از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک در این کشور، شما تنها می‌توانید اقامت موقت آن کشور را دریافت کنید. به همین دلیل است که امکان دریافت پاسپورت فرانسه از طریق خرید ملک وجود ندارد. این نکته مهمی است که برای مهاجرت به فرانسه از طریق خرید ملک باید به آن توجه کنید.

بهترین شهرهای فرانسه برای خرید ملک

مؤسسه املاک LPI-SeLoger لیستی از بهترین شهرهای فرانسه برای خرید خانه را معرفی کرده است. اگر بخواهیم شما را با هر یک از این شهرها آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

معرفی شهر تولوز

شهر تولوز یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای خرید خانه به حساب می‌آید. از نظر جمعیت، تولوز به‌عنوان چهارمین شهر بزرگ فرانسه به حساب می‌آید. با این حال قیمت خرید خانه در این شهر نسبتاً مناسب است. اتصالات حمل‌ونقل عالی، وجود شرکت‌ها و کارخانه‌های مختلف، دانشگاه‌های عالی و… باعث شده تا تولوز تبدیل به یکی از بهترین شهرهای فرانسه شود.

معرفی شهر نانت

شهر نانت از دیگر شهرهای پرطرفدار برای خرید خانهدر فرانسه به حساب می‌آید. صنعت پررونق، شبکه حمل‌ونقل عالی و رشد قیمت ملک در آینده‌ای نه چندان دور، باعث جایگاه ویژه شهر نانت شده است

معرفی شهر لیون

اگر نگرانی در مورد هزینه‌های زندگی در فرانسه ندارید، شهر لیون نیز گزینه خوبی برای خرید خانه فرانسه است. مهم‌ترین مزیتی که این شهر دارد، ارتباط آن با دریا مدیترانه و دسترسی به ایتالیا و سوئیس است. همچنین دانشگاه‌های شهر لیون نیز کیفیت بالایی دارند.

از دیگر شهرهای پرطرفدار برای سرمایه‌گذاری در کشور فرانسه می‌توان به رن، آنژه، مون پلیه، پواتیه، استراسبورگ و تور اشاره کرد. کمک گرفتن از تیم مشاوره ما در مجموعه اصطهباناتی به شما کمک می‌کند تا با توجه به شرایط فعلی فرانسه، شهر مناسبی را برای خرید خانه انتخاب کرده و سرمایه‌گذاری مطمئنی را تجربه کنید.

شهرهای پرطرفدار برای سرمایه‌گذاری در کشور فرانسه

شهرهای پرطرفدار برای سرمایه‌گذاری در کشور فرانسه

حرف آخر

در این مطلب شما را با روند خرید خانه در فرانسه و گرفتن اقامت آشنا کرده و بیان کردیم که چگونه می‌توانید با کمک تیم کارشناسان و وکلا ما در مؤسسه اصطهباناتی به‌سرعت مراحل خرید خانه در خاک فرانسه را طی کرده و اقدام به اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک کنید.

وکلا و مشاوران مهاجرتی ما، با بررسی شرایط و مدارک شما می‌توانند بهترین مشاوره را برای اخذ اقامت موقت فرانسه از طریق خرید ملک ارائه دهند.

سؤالات متداول در مورد جدیدترین شرایط و هزینه خرید خانه در فرانسه 2023

1- کدام شهرهای فرانسه جز ارزان‌ترین و گران‌ترین مناطق برای خرید خانه هستند؟

در بین شهرهای مختلف فرانسه از پاریس به‌عنوان گران‌ترین و مارسی به‌عنوان ارزان‌ترین شهر برای خرید ملک در کشور فرانسه یاد می‌شود.

2- امکان خرید خانه در فرانسه برای ایرانیان وجود دارد؟

بله در حال حاضر هیچ محدودیتی به‌منظور خرید ملک برای ایرانیان و سایر اتباع خارجی در کشور فرانسه وجود ندارد.

3- پروسه خرید خانه در فرانسه چقدر طول می‌کشد؟

از زمانی که ملک خود را انتخاب می‌کنید تا صدور سند حداقل 45 روز و حداکثر 2 ماه زمان نیاز دارد تا مراحل خرید طی شود.

4- امکان اخذ اقامت دائم با خرید خانه در فرانسه وجود دارد؟

به‌صورت مستقیم شما با خرید ملک می‌توانید اقامت موقت فرانسه را کسب کنید و برای دریافت اقامت دائم باید به سراغ روش‌های دیگر بروید.

5- محدودیت سنی برای خرید ملک در کشور فرانسه چقدر است؟

متقاضی خرید ملک باید حداقل 18 سال سن داشته باشد. همچنین نیاز است تا تمکن مالی خود را اثبات کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *