اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی

فرانسه چهارمین کشور ثروتمند دنیا و یکی از برترین مقصدهای گردشگری در جهان محسوب می شود. این کشور که از قدیمی ترین کشورهای اروپایی به شمار می آید، به دلایل فراوانی در بالای فهرست برترین کشورهای جهان برای زندگی قرار دارد. از جمله این دلایل می توان به تنوع آب و هوایی، بالا بودن کیفیت زندگی، بالا بودن سطح رفاه و امنیت اجتماعی و پیشرفت و توسعه سریع این کشور اشاره کرد. گذشته و تاریخ غنی و پر فراز و نشیب، فستیوال های هنر و مد و زیبایی و فعالیت های هنری و فرهنگی سالانه بسیاری از جهانگردان و علاقمندان به تاریخ و آداب و رسوم را به این کشور می کشاند. در این مقاله به بررسی اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی، تمکن مالی فرانسه و چگونگی اخذ اقامت از طریق خود حمایتی فرانسه  می‌پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط عمومی اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی

در موضوع اخذ اقامت و زندگی در یک کشور اروپایی جدا از جاذبه های طبیعی و فرهنگی و توریستی بودن کشور و شهر مورد نظر، موضوعات مهم تر و اساسی تری وجود دارد. در واقع ارزش و اهمیت فرانسه به زیبایی مسحور کننده شهر پاریس، ابهت و عظمت برج ایفل و مناظر طبیعی و بکر و افسانه ای آن خلاصه نمی شود. عنوان زیباترین و توریستی ترین شهر جهان نه تنها به دلیل وجود این مناظر و چشم اندازها بلکه به دلیل بالا بودن سطح رفاه و امنیت و بالا بودن کیفیت زندگی به این شهر داده شده است. همین امر موجب شده تا سرمایه گذاران و افرادی که وضعیت مالی مناسبی را دارا هستند، برای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی فرانسه اقدامات لازم را انجام دهند.

معیارهای مهم هر کشور برای ارزیابی کیفیت زندگی به امکانات رفاهی، خدمات عمومی، امنیت، شرایط جامعه، خدمات پزشکی و بهداشتی، وضعیت مسکن و محل اقامت، شرایط سیاسی، نوع سرگرمی ها و تفریح و کیفیت آموزشی و دانشگاه های آن کشور بستگی دارد. کشور فرانسه و شهر پاریس بنا به رضایت شهروندان و ساکنان این کشور از بالاترین سطح رضایت عمومی در رعایت حقوق شهروندی و ارائه خدمات عمومی مربوط به آن برخوردار است. در همین راستا و بر اساس اهداف موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در جهت آشنایی و آگاهی متقاضیان اخذ اقامت کشور فرانسه، مشاوران و وکلای برجسته و مجرب این موسسه برتر اقدام به تهیه این مقاله کامل و جامع نمودند تا ضمن آشنایی با چگونگی و شرایط اخذ این اقامت، به سوالات شما پاسخ دهند و ابهامات موجود را برطرف نمایند.

قوانین اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

متقاضی اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی در مرحله اول باید ثابت کند که توانایی تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود در کشور فرانسه را دارا می باشد. بدین منظور متقاضی باید مدارک و اسناد منابع مالی خود را در بانک های کشور خود ارائه دهد. خبر خوب این است که متقاضی نیاز به انتقال منابع مالی به کشور فرانسه و یا سرمایه گذاری در فرانسه را ندارد و صرفا ارائه این اسناد و مدارک منابع مالی به اداره مهاجرت فرانسه کافی است. مبلغ مورد نظر دولت فرانسه برای تمکن مالی متقاضی به نرخ ارز دولتی محاسبه می شود. در این روش متقاضی نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان فرانسه ندارد و نکته مهم این که برای این روش اقامتی محدودیت سنی وجود ندارد.

متقاضی باید قبل از اقدام برای این روش اخذ اقامت حداقل یک بار به کشور فرانسه سفر کرده باشد. به منظور اخذ اقامت از طریق تمکن مالی فرانسه ضروری است که متقاضی به همراه مدارک لازم، اجاره نامه محل اقامت خود و خانواده خود در کشور فرانسه را ارائه دهد. پس از دریافت این نوع اقامت، زندگی مداوم و مستمر متقاضی در کشور فرانسه الزامی نمی باشد و متقاضی می تواند در کشورهای دیگر نیز زندگی و سکونت کند.متقاضی و خانواده وی با اخذ این نوع اقامت اجازه کار در کشور فرانسه را ندارند. اما متقاضی می تواند در فرانسه اقدام به خرید ملک و خانه و یا ثبت شرکت اقدام به سرمایه گذاری کند. در واقع با این روش متقاضی به طور غیرمستقیم اقدام به درآمد زایی در کشور فرانسه می کند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا تمکن مالی فرانسه

به منظور اخذ اقامت کشور فرانسه از طریق تمکن مالی، متقاضی باید مدارک لازم را تهیه نموده و به سفارت ارائه دهد. در صورتی که مدارک ارائه شده ناقص و یا جعلی باشد، درخواست متقاضی رد می شود. مهم ترین مدارک لازم برای اخذ این نوع اقامت فرانسه عبارت است از:

  • اثبات تمکن مالی مبنی بر تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در فرانسه
  • ارائه بیمه نامه معتبر مورد تائید کشور فرانسه
  • ارائه اظهارنامه متقاضی مبنی بر عدم اشتغال و کار در کشور فرانسه در مدت اقامت در این کشور
  • ارائه اجاره نامه محل اقامت متقاضی در فرانسه
  • ارائه عکس در اندازه عکس پاسپورت
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه فرم درخواست تکمیل شده اخذ اقامت
  • ارائه سند ازدواج برای متقاضیان متاهل
  • ارائه شناسنامه و کارت ملی متقاضی و اعضای خانواده وی

شرایط اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

از مهم ترین شرایط مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت از طریق خود حمایتی و تمکن مالی فرانسه این است که متقاضی از طریق ارائه پرینت حساب بانکی نشان دهد که توانایی تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود در مدت زمان اقامت در فرانسه را دارد. متقاضیانی که در پی دریافت مجوز اقامت فرانسه می باشند، از طریق تمکن مالی می توانند این مجوز را اخذ کنند. فردی که به عنوان سرپرست خانواده قصد اخذ اقامت فرانسه برای خود و خانواده خود را دارد، می تواند از طریق تمکن مالی این مجوز را اخذ کند. یکی از شرایط مهم اخذ مجوز این اقامت این است که سرپرست خانواده باید ثابت کند که ماهانه 4.000 یورو برای خود، 2.000 یورو برای همسر و 1.000 یورو برای هر کدام از فرزندان زیر 18 سال خود درآمد ثابت دارد.

شرایط اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

شرایط اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

منابع مالی جهت تمکن مالی فرانسه

به منظور اخذ اقامت کشور فرانسه از طریق تمکن مالی، متقاضی باید ثابت کند که توانایی تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود در مدت اقامت و زندگی در کشور فرانسه را دارد. بدین منظور ارائه هر یک از منابع مالی زیر کافی خواهد بود، به شرط این که ماهانه درآمد ثابت 4.000 یورو را برای هزینه های زندگی متقاضی و همسر و فرزندانش پوشش دهد. در صورتی که درآمد ماهانه هر یک از منابع مالی ذکر شده به اندازه درآمد ماهانه 4.000 یورو نباشد، ترکیب و جمع چند منبع مالی به منظور پوشش این درآمد منظم و ثابت ماهانه کفایت می کند. این منابع مالی عبارت است از:

  • حقوق بازنشستگی متقاضی
  • اجاره املاک و مستغلات بر طبق اسناد ملکی رسمی و اجاره نامه رسمی آن ها
  • سود سپرده بانکی متقاضی
  • سود سهام شرکت ها و موسسه های متقاضی

در صورتی که متقاضی دارای ملک و املاکی در ایران باشد، می تواند بخشی از تمکن مالی خود را از طریق این ملک و املاک اثبات کند.

مراحل اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

  1. در ابتدا متقاضی با موسسه حقوقی قراردادی را منعقد می کند.
  2. متقاضی باید مدارک تکمیل شده و اسناد و گواهی بانکی را به موسسه تحویل دهد.
  3. متقاضی باید پس از ترجمه و تائید مدارک، آن ها را به همراه آدرس محل اقامت خود در فرانسه و بیمه درمانی فرانسه به سفارت تحویل دهد.
  4. متقاضی ویزای نوع D را اخذ می کند. متقاضی باید تا 3 ماه پس از دریافت ویزا به فرانسه سفر کند.
  5. متقاضی باید برای ارائه مدارک منابع مالی به اداره مهاجرت فرانسه مراجعه کند و برای خود و اعضای خانواده خود درخواست مجوز اقامت دهد.
  6. پس از تائید مدارک منابع مالی در مرحله آخر متقاضی اقامت فرانسه را دریافت می کند.

شرایط اخذ اقامت از طریق تمکن مالی فرانسه یا خود حمایتی برای افراد بازنشسته و از کار افتاده

متقاضیانی که در حال بازنشستگی می باشند و یا بازنشسته شده اند، به منظور اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی باید با ارائه فیش های حقوقی و یا اسناد املاک و مستغلات تمکن مالی خود را نشان دهند. در این روش حقوق در نظر گرفته برای هر فرد بر طبق میانگین درآمد و حقوق سالانه فرد، سابقه بیمه و سن فرد تعیین می شود.متقاضیانی که کارافتاده و ناتوان هستند در صورتی که مدارک لازم به همراه تمکن مالی را ارائه دهند، امتیاز لازم برای طرح خود حمایتی را دریافت می کنند. در صورتی که این افراد واجد شرایط خاصی باشند، حقوق نیز دریافت می کنند. از جمله مدارک مهم می توان به ارائه سوابق پزشکی و کمک هزینه دریافتی از طرف دولت اشاره کرد. مشکلاتی مانند معلولیت و حوادث در حین کار و بیکاری در طرح خود حمایتی فرانسه برای این افراد در نظر گرفته می شود.

اعتبار اقامت تمکن مالی فرانسه

مدت زمان اعتبار اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی فرانسه برای متقاضی و همسر وی به مدت یک سال است. متقاضی می تواند هر سال این اقامت را تمدید کند. مدت اعتبار اقامت فرانسه برای فرزندان زیر 18 متقاضی به مدت 5 سال می باشد. پس از گذشت 5 سال، متقاضی و همسر وی نیز می توانند اقامت 5 ساله دائم کشور فرانسه را دریافت کنند. پس از مدتی متقاضی و خانواده وی می توانند برای اخذ تابعیت و پاسپورت فرانسه اقدام کنند. به منظور دریافت تابعیت فرانسه متقاضی باید واجد شرایطی باشد که از مهم ترین این شرایط می توان به درا بودن مجوز اقامت دائم کشور فرانسه، آشنایی کامل متقاضی با آداب و رسوم و فرهنگ کشور فرانسه، مهارت در صحبت روان به زبان فرانسه و زندگی هماهنگ با مردم فرانسه و شرکت در فعالیت های اجتماعی این کشور اشاره کرد.

چگونگی تمدید اقامت تمکن مالی فرانسه

متقاضی که اقامت کشور فرانسه را از طریق تمکن مالی اخذ کرده است، می تواند برای تمدید این اقامت اقدام کند. بدین منظور متقاضی می تواند به دو روش زیر این اقامت را تمدید کند:

  • موجودی حساب بانکی خود در فرانسه را ارائه دهد. این موجودی باید کل درآمد مورد نیاز برای پوشش هزینه های یک سال متقاضی، همسر و فرزندان زیر 18 سال وی را تامین کند.
  • متقاضی اسناد املاک و اجاره نامه و گواهی بانک را ارائه دهد، مبنی بر این که میزان سود ماهانه بانکی در حساب سپرده ایران تامین کننده هزینه های زندگی متقاضی و همسر و فرزندان زیر 18 سال وی در مدت اقامت در فرانسه می باشد. متقاضی باید برای تمدید اقامت فرانسه در حساب بانکی خود یا همسر خود ماهانه در حدود 4.000 یورو برای متقاضی و 2.000 یورو برای همسر خود داشته باشد.

شرایط سرمایه گذاری در فرانسه با اخذ اقامت از طریق تمکن مالی برای ایرانی ها

امنیت سرمایه گذاری و پویایی اقتصاد از مهم ترین معیارهای لازم برای سرمایه گذاری خارجی محسوب می شود. شاخص رشد اقتصادی مثبت کشور فرانسه و بالا بودن درصد تولید ناخالص ملی این کشور موجب می شود تا سرمایه گذاران خارجی با امنیت خاطر در این کشور سرمایه گذاری کنند. روش خود حمایتی یکی از روش های سرمایه گذاری در فرانسه است، اما نیازی به سرمایه گذاری افراد در کشور فرانسه ندارد. افرادی که بر طبق تمکن مالی اقامت فرانسه را اخذ کرده اند، می توانند با خرید املاک و مستغلات در این کشور سرمایه گذاری کنند و از این طریق درآمد زایی نمایند. اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی یا اثبات توانایی مالی کافی برای زندگی و اقامت در کشور فرانسه، به عنوان یکی از بهترین روش های اخذ اقامت کشور فرانسه برای ایرانی ها محسوب می شود. در واقع این روش از کم خطرترین روش های سرمایه گذاری در فرانسه است. در این روش که به عنوان برنامه خود حمایتی نیز شناخته می شود، نیازی نیست که متقاضی همه دارایی های خود را به کشور فرانسه منتقل کند. در واقع صرفا ارائه مدارک و اسناد دارایی های منقول و غیر منقول متقاضی در کشور ایران برای اثبات تمکن مالی کفایت می کند.

روش اخذ اقامت از طریق تمکن مالی فرانسه برای افرادی مناسب است که از نظر مالی مستقل هستند اما تمایل به سرمایه گذاری در کشور فرانسه را ندارند. ذکر این نکته ضروری است که اخذ مجوز اقامت فرانسه برای متقاضی و خانواده وی به معنای اجازه کار متقاضی در فرانسه نمی باشد. اثبات تمکن مالی و توانایی تامین هزینه های زندگی در کشور فرانسه به معنای آن است که متقاضی و خانواده وی دارای درآمد کافی برای گذران زندگی در این کشور می باشند و دلیلی برای کار و اشتغال آن ها وجود ندارد.ایرانی ها و از جمله همه متقاضیان اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی مجوز کار در فرانسه را ندارند. این افراد نمی توانند برای کارفرمایان فرانسوی کار کنند. اما این افراد می توانند از طریق دیگری در این کشور اشتغال زایی و درآمد زایی کنند. متقاضیان ایرانی بنا به شرایط تحریم، در روابط تجاری با شرکت های اروپایی و افتتاح حساب بانکی در کشورهای اروپایی با محدودیت های فراوانی مواجه هستند. از این نظر اخذ اقامت کشور فرانسه این فرصت را در اختیار متقاضیان ایرانی دارای سرمایه می گذارد تا علاوه بر این که در کشور ایران زندگی می کنند، در کشور فرانسه به خرید املاک و مستغلات بپردازند، شرکتی را ثبت کنند و فعالیت های تجاری شرکت را انجام دهند و کسب و کاری را راه اندازی کنند. بنا به روند در حال افزایش قیمت خانه و ملک در کشور فرانسه، سرمایه گذاری در این حوزه با سود فراوانی همراه است و با اجاره دادن ملک می توانند درآمدی کسب کنند.

نکات مهم در رابطه با اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

  • قبل از تصمیم به اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه، متقاضی باید حداقل یک بار با ویزای توریستی به کشور فرانسه سفر کرده باشد.
  • به منظور تکمیل مدارک طرح خود حمایتی برای اخذ اقامت فرانسه، الزامی است که متقاضی اجاره نامه محل اقامت در فرانسه را ارائه دهد.
  • در روش اخذ اقامت فرانسه از راه تمکن مالی، متقاضی در مدت اقامت در فرانسه اجازه کار و اشتغال ندارد اما همسر وی می تواند کار کند. علاوه بر این فرزندان زیر 18 سال متقاضی از تحصیل رایگان برخوردارند.
  • متقاضی می تواند مجوز اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی را هر سال و تا 5 بار تمدید کند.
  • مدت زمان اخذ این اقامت بسیار کوتاه و در حدود 3 ماه می باشد.
  • در مراحل اخذ اقامت فرانسه به روش تمکن مالی فرانسه، کارگزاران مبلغی را به عنوان وثیقه یا ضمانت دریافت نمی کنند. زیرا متقاضی دریافت اقامت، خواستار اقامت بیشتر از 3 ماه در این کشور است. در ویزاهای توریستی به منظور اطمینان از بازگشت متقاضی به کشور مبدا، کارگزاران مبلغی را به عنوان وثیقه یا ضمانت برای ویزای توریستی 3 ماهه دریافت می کنند.
  • در مدت 5 سال اول اخذ اقامت فرانسه، متقاضی می تواند به همه کشورهای حوزه شینگن سفر کند.

مزایای اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

متقاضیانی که با ارائه مدارک و اسناد لازم موفق به اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه می شوند از امتیازها و مزیت های فراوانی بهره مند می شوند. از جمله این امتیازها می توان موارد زیر را برشمرد:

  • برخورداری از همه امکانات و حقوق شهروندی در کشور فرانسه
  • امکان تحصیل رایگان در فرانسه
  • امکان افتتاح حساب بانکی در بانک های کشور فرانسه و دیگر بانک های معتبر اروپایی
  • امکان سفر به کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه شینگن
  • برخورداری از بیمه سلامت فرانسه
  • امکان دریافت ویزای کشورهای کانادا و آمریکا و انگلستان
  • برخورداری از بیمه های پزشکی و درمانی اروپا
  • امکان دریافت پاسپورت فرانسه پس از 2 سال از اخذ اقامت دائم کشور فرانسه
  • امکان دریافت وام های بانکی فرانسه
  • عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان فرانسه
  • امکان حضور و رفت و آمد بدون محدودیت به فرانسه
  • بدون محدودیت سنی
  • امکان سرمایه گذاری و خرید ملک و خانه در فرانسه
  • بالا بودن استانداردهای زندگی
  • بالا بودن سطح رفاه و امنیت اجتماعی
  • عدم نیاز به انتقال سرمایه و دارایی به کشور فرانسه
  • عدم نیاز به پرداخت مالیات به دولت فرانسه
  • عدم نیاز به سرمایه گذاری
مزایای اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

مزایای اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

شرایط دریافت پاسپورت کشور فرانسه

افرادی که دارای مجوز اقامت فرانسه هستند و قصد دریافت پاسپورت فرانسه را دارند، باید واجد شرایط باشند. این افراد پس از 10 سال اقامت مداوم و مستمر در فرانسه می توانند با شرایطی تابعیت و پاسپورت این کشور را اخذ کنند. منظور از اقامت مداوم و مستمر این است که متقاضی در طی 120 ماه حداقل 60 ماه را در فرانسه زندگی کرده باشد و در این مدت برای مدت 12 ماه نیز در خارج از کشور فرانسه زندگی نکرده باشد. ذکر این نکته ضروری است که اخذ پاسپورت و تابعیت فرانسه در صورتی امکان پذیر است که متقاضی دارای کارت اقامت دائم فرانسه باشد. از دیگر شرایط مهم دریافت پاسپورت فرانسه این است که متقاضی در مدت اقامت در فرانسه مرتکب جرم و جنایتی نشده باشد و وجود او در کشور فرانسه تهدیدی برای این کشور محسوب نشود. متقاضی واجد شرایط اخذ پاسپورت و تابعیت فرانسه باید بتواند به راحتی به زبان فرانسه صحبت کند؛ با فرهنگ و آداب و رسوم مردم فرانسه آشنا باشد؛ با قوانین و مقررات کشور فرانسه آشنا باشد و از این قوانین و مقررات تبعیت کند؛ با زندگی در فرانسه هماهنگ و سازگار شده باشد و در آخر این که توانایی تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود در فرانسه را داشته باشد.

هزینه های زندگی در فرانسه

هزینه های زندگی در هر کشور بر اساس سبک زندگی افراد و شهر محل زندگی آن ها متفاوت است اما کشور فرانسه از کشورهای گران در قاره اروپا و جهان محسوب می شود و هزینه های زندگی در شهرهای کوچکتر آن به مراتب کمتر از پاریس و شهرهای بزرگ است. هزینه اجاره خانه و آپارتمان یکی از عمده ترین هزینه ها به شمار می آید. به طور کلی هزینه زندگی برای هر نفر در این کشور در حدود 800 یورو تا 1200 یورو است. به طور متوسط هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در کشور فرانسه ماهانه در حدود 400 تا 650 یورو است. هزینه خورد و خوراک یک نفر نیز ماهانه در حدود 200 تا 250 یورو می باشد. هزینه حمل و نقل در حدود 100 یورو می باشد.

شما متقاضیان عزیز می‌توانید، در صورت تمایل به آگاهی بیشتر در زمینه مهاجرت به فرانسه، اقامت در فرانسه، تحصیل در فرانسه و حتی تحصیل پزشکی در فرانسه، به دیگر مقالات وبسایت ما مراجعه نمائید یا با شماره‌های موجود در وبسایت تماس حاصل فرمائید.

سوالات متداول در مورد اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

در بخش زیر شما می‌توانید پاسخ سوالات خود را در زمینه اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی، دریافت کنید.

آیا در روش اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی متقاضی باید منابع مالی خود را به فرانسه منتقل کند؟

متقاضی نیاز به انتقال منابع مالی به کشور فرانسه و یا سرمایه گذاری در این کشور ندارد و صرفا ارائه این اسناد و مدارک منابع مالی به اداره مهاجرت فرانسه کافی است.

آیا متقاضی می تواند با اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی در کشور فرانسه کار کند؟

متقاضی و خانواده وی با اخذ این نوع اقامت اجازه کار در کشور فرانسه را ندارند. اما متقاضی می تواند در فرانسه اقدام به خرید ملک و خانه و یا ثبت شرکت و سرمایه گذاری کند. در واقع با این روش متقاضی به طور غیرمستقیم اقدام به درآمد زایی در کشور فرانسه می کند.

مهم ترین مدارک لازم برای اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی چیست؟

اثبات تمکن مالی مبنی بر تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در فرانسه، ارائه بیمه نامه معتبر مورد تائید کشور فرانسه، ارائه اظهارنامه متقاضی مبنی بر عدم اشتغال و کار در کشور فرانسه در مدت اقامت در این کشور، ارائه اجاره نامه محل اقامت متقاضی در فرانسه، ارائه سند ازدواج برای متقاضیان متاهل، ارائه شناسنامه و کارت ملی متقاضی و اعضای خانواده وی.

میزان تمکن مالی برای اخذ مجوز اقامت فرانسه چقدر است؟

سرپرست خانواده باید ثابت کند که ماهانه 40.000 یورو برای خود، 20.000 یورو برای همسر و 10.000 یورو برای هر کدام از فرزندان زیر 18 سال خود درآمد ثابت دارد.

منابع مالی برای اثبات تمکن مالی متقاضی اخذ اقامت فرانسه چیست؟

اگر درآمد ماهانه هر یک از منابع مالی ذکر شده به اندازه درآمد ماهانه 40.000یورو نباشد، ترکیب و جمع چند منبع مالی به منظور پوشش این درآمد منظم و ثابت ماهانه کفایت می کند. این منابع مالی عبارت است از: حقوق بازنشستگی متقاضی، اجاره املاک و مستغلات بر طبق اسناد ملکی رسمی و اجاره نامه رسمی آن ها، سود سپرده بانکی متقاضی، سود سهام شرکت ها و موسسه های متقاضی. در صورتی که متقاضی دارای ملک و املاکی در ایران باشد، می تواند بخشی از تمکن مالی خود را از طریق این ملک و املاک اثبات کند.

شرایط دریافت تابعیت فرانسه چیست؟

درا بودن مجوز اقامت دائم کشور فرانسه، آشنایی کامل متقاضی با آداب و رسوم و فرهنگ کشور فرانسه، مهارت در صحبت روان به زبان فرانسه و زندگی هماهنگ با مردم فرانسه و شرکت در فعالیت های اجتماعی کشور فرانسه.

شرایط تمدید اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی چیست؟

متقاضی باید موجودی حساب بانکی خود در فرانسه را ارائه دهد. این موجودی باید کل درآمد مورد نیاز برای پوشش هزینه های یک سال متقاضی، همسر و فرزندان زیر 18 سال وی را تامین کند. و متقاضی باید اسناد املاک و اجاره نامه و گواهی بانک را ارائه دهد، مبنی بر این که میزان سود ماهانه بانکی در حساب سپرده ایران تامین کننده هزینه های زندگی متقاضی و همسر و فرزندان زیر 18 سال وی در مدت اقامت در فرانسه می باشد. متقاضی باید برای تمدید اقامت فرانسه در حساب بانکی خود یا همسر خود ماهانه در حدود 40.000 یورو برای متقاضی و 20.000 یورو برای همسر خود داشته باشد.

آیا در روش اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی متقاضی و همسر وی می توانند در فرانسه کار کنند؟

در روش اخذ اقامت فرانسه از راه تمکن مالی، متقاضی در مدت اقامت در فرانسه اجازه کار و اشتغال ندارد اما همسر وی می تواند کار کند. علاوه بر این فرزندان زیر 18 سال متقاضی از تحصیل رایگان برخوردارند.

آیا در اخذ اقامت فرانسه به روش تمکن مالی وثیقه و یا ضمانت از متقاضی دریافت می شود؟

در مراحل اخذ اقامت فرانسه، کارگزاران مبلغی را به عنوان وثیقه یا ضمانت دریافت نمی کنند. زیرا متقاضی دریافت اقامت خواستار اقامت بیشتر از 3 ماه در این کشور است. در ویزاهای توریستی به منظور اطمینان از بازگشت متقاضی به کشور مبدا، کارگزاران مبلغی را به عنوان وثیقه یا ضمانت برای ویزای توریستی 3 ماهه دریافت می کنند.

چرا اخذ اقامت از طریق تمکن مالی یکی از بهترین روش های اخذ اقامت کشور فرانسه برای ایرانی ها محسوب می شود ؟

روش اخذ اقامت کشور فرانسه از طریق تمکن مالی و خود حمایتی از کم خطرترین روش های سرمایه گذاری در فرانسه برای ایرانی ها است. زیرا در این روش که به عنوان برنامه خود حمایتی نیز شناخته می شود، نیازی نیست که متقاضی همه دارایی های خود را به کشور فرانسه منتقل کند. در واقع صرفا ارائه مدارک و اسناد دارایی های منقول و غیر منقول متقاضی در کشور ایران برای اثبات تمکن مالی کفایت می کند. روش اخذ اقامت از طریق تمکن مالی برای افرادی مناسب است که از نظر مالی مستقل هستند اما تمایل به سرمایه گذاری در کشور فرانسه را ندارند. ذکر این نکته ضروری است که اخذ مجوز اقامت فرانسه برای متقاضی و خانواده وی به معنای اجازه کار متقاضی در فرانسه نمی باشد.

هزینه زندگی برای هر نفر در فرانسه چقدر است؟

هزینه زندگی به طور متوسط در این کشور در حدود 800 یورو تا 1200 یورو است. به طور متوسط هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در کشور فرانسه در حدود 400 تا 650 یورو است. هزینه خورد و خوراک یک نفر نیز ماهانه در حدود 200 تا 250 یورو می باشد. هزینه حمل و نقل در حدود 100 یورو می باشد.

3.3/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *