اقامت دائم فیلیپین

افراد در حال اقامت دائم فیلیپین بایستی سالیانه گزارش اقامت خود را در اوایل سال جدید به دفتر محلی اقامت تحویل دهند و این یک امر اجتناب ناپذیر است تا اثبات شود که شما بر خلاف منافع عام دولت و کشور اقداماتی را انجام نمیدهید. بدین منظور برای کسب آگاهی بیشتر در مورد اقامت دائم فیلیپین مقاله زیر را از موسسه حقوقی توسعه گران مهر مطالعه کنید و در صورت نیاز به کسب  اطلاعات بیشتر با مشاورین دفاتر شیراز و تهران ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اخذ اقامت دائم فیلیپین

برای اخذ مجوز اقامت دائم در کشور فیلیپین راه های متعددی وجود دارد. اسان ترین گزینه موجود برای این کار ازدواج است. افرادی که بیشتر از 35 سال سن دارند و هنوز در حال تلاش برای یافتن عشق زندگی خود هستند، ممکن است بتوانند او را در یک سفر به فیلیپین پیدا کنند! اگر در نهایت موفق به ازدواج با یکی از شهروندان کشور فیلیپین شدید، سایر مراحلی که باید طی کنید صرفا تشریفاتی و فرمالیته هستند. مدارکی که به آنها نیاز خواهید داشت عبارتند از:

  1. فرم درخواست تکمیل شده
  2. 6 قطعه عکس شناسایی
  3. حداکثر 20000 پزوی فیلیپین (381.67 دلار آمریکا) بابت پرداخت هزینه ها
  4. فرم درخواست کتبی از طرف همسر فیلیپینی شما
  5. سند ازدواج به زبان انگلیسی
  6. شناسنامه همسر فیلیپینی شما
  7. گواهی عدم سوء پیشینه، تایید شده توسط سفارت فیلیپین در کشور محل تولدتان
  8. گواهی پزشکی
  9. گواهی اجازه مهاجرت ( توسط سازمان مهاجرت باید صادر شده باشد.)

مدرکی مبنی بر اینکه شما استطاعت مالی لازم برای پرداخت هزینه های زندگی خود و خانواده خود را خواهید داشت.

راه های دیگری نیز برای اخذ اقامت دائم فیلیپین وجود دارند:

اخذ شهروندی کشور فیلیپین تنها وابسته به ازدواج نیست اما برای اینکه بتوانید تابعیت این کشور را اخذ کنید می بایست برای مدت 10 سال با استفاده از مجوز اقامت دائم در این کشور زندگی کرده باشید. ده سال مدت زمان کمی نیست. در بسیاری از کشور های آمریکای لاتین، و یا در اروپا، شهروندی پس از گذشت یک سال از ازدواج به فرد متقاضی داده میشود.

اما در نهایت، ازدواج با یک شهروند فیلیپینی ضرورتی ندارد! این راهکار بیشتر مناسب افراد جوان زیر 35 سال است که نمی خواهند مدت زمان طولانی برای اخذ اقامت صبر کنند چرا که ازدواج تنها راه سریع و راحت اخذ مجوز است.

مجوز اقامت از 35 سالگی به بعد با استفاده از بازنشستگی

اخذ اقامت از طریق بازنشستگی شرایط ساده و راحتی دارد و متقاضیانی که در این بازه سنی باشند می توانند از آن بهره ببرند. بین شخص بازنشسته ای که حقوق بازنشستگی دریافت می کند و شخص بازنشسته ای که حقوق بازنشستگی دریافت نیمکند تفاوت هایی در خصوص اخذ مجوز اقامت وجود دارد.

افراد بازنشسته ای که حقوق بازنشستگی دریافت نمی کنند می بایست مقدار مشخصی پول را برای مدت زمان ثابت و معینی در یک حساب بانکی کشور فیلیپین واریز کنند. افرادی که بین 35 تا 49 سال داشته باشند می بایست سپرده ای به ارزش 50,000 دلار آمریکا داشته باشند. این مبلغ برای افردا بالای 50 سال معادل 20,000 دلار آمریکاست که باید برای مدت زمان مشخصی در حساب بانکی مذکور بماند.

افراد بازنشسته ای که حقوق بازنشستگی دریافت میکنند می بایست ماهیانه حداقل 800 دلار آمریکا حقوق داشته باشند. با این وجود، باز هم لازم است که سپرده ای به ارزش 10000 دلار در یکی از بانکهای کشور فیلیپین برای مدت زمان مشخصی داشته باشند. همچنین ممکن است بتوانید مبالغ ذکر شده در بالا را در زمینه های مختلف سرمایه گذاری کنید.

  1. خرید ملک
  2. اجاره طولانی مدت ملک، زمین و یا خانه های روستایی
  3. خرید سهام در یک باشگاه گلف و یا یک باشگاه ورزشی در این کشور

اقامت فیلیپین از طریق سرمایه گذاری

ویزای اقامت سرمایه گذار ویژه ( SIRV ) پس از تایید هیات سرمایه گذاری ( BOI ) توسط اداره مهاجرت ( BI ) صادر می شود و به دارنده حق اقامت دائم در فیلیپین را می دهد. این ویزا، تا زمانی که سرمایه گذاری در کشور ادامه داشته باشد، مجوز ورود چندگانه را می دهد. برنامه SIRV به سرمایه گذارانی نیاز دارد که حداقل 75,000 دلار آمریکا را در فیلیپین برای فعالیت های مختلف اقتصادی سرمایه گذاری نمایند. دارنده SIRV نیز می تواند بدون سپرده اضافی، همسر و هر کودک مجرد زیر 21 سال را همراه خود ببرد. اگر وابستگان در حال پیوستن به متقاضی باشند، مدارک اصل یا مدارک معتبر تایید شده از گواهی ازدواج و تولد آن ها باید ارائه شود. موارد زیر اشکال مجاز سرمایه گذاری برای تامین امنیت SIRV می باشد. سرمایه گذار باید سرمایه را برای:

  • شرکت های دولتی ذکر شده؛
  • شرکت هایی که در مناطق فهرست شده در برنامه اولویت های سرمایه گذاری ( IPP ) مشغول به فعالیت هستند یا ؛
  • شرکت هایی که در بخش های تولیدی و خدماتی فعالیت می کنند.
اقامت فیلیپین از طریق سرمایه گذاری

اقامت فیلیپین از طریق سرمایه گذاری

الزامات:

  • تکمیل فرم درخواست شده ؛
  • دفتر ملی تحقیقات ( NBI ) نشان می دهد که متقاضی به جرم دخیل در جرایم اخلاقی محکوم نشده است ؛
  • تصویب اژانس هماهنگی ملی ( NICA ) ؛ و صدور گواهی نامه انتقال سرمایه گذاری مورد نیاز به بانک سپرده گذاری مجاز در فیلیپین و قرار دادن حداقل 30 روز سپرده.

دستور العمل:

اگر در سفارت فیلیپین ثبت نام کنید:

  1. ارسال فرم درخواست و سایر الزامات مستند به سفارت محلی فیلیپین ؛
  2. BOI پس از تایید سفارت این درخواست را ارزیابی می کند ؛
  3. تایید مجدد سفارت فیلیپین از طریق دفتر کنسولگری DFA برای صدور ویزا، ویزای ورود چندگانه به مدت 6 ماه ؛ و
  4. پس از ورود به فیلیپین، ویزای آزمایشی را می توان به SIRV تبدیل کرد، که مدرکی مبنی بر سرمایه گذاری در داخل کشور وجود داشته باشد.

اگر از طریق BOI ثبت شود:

  1. ارائه فرم درخواست و سایر الزامات مستند شامل گذرنامه اصلی را به BOI ارسال کنید ؛
  2. BOI برای تکمیل اسناد و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای موقت ورود چندگانه معتبر برای 6 ماه تایید می کند ؛ و
  3. اصلاح ویزا ( از موقتی تا دائم ) باید با ارائه مدرک ثابت شود که وجه ارسالی داخلی در واقع سرمایه گذاری شده است.

اقامت فیلیپین از طریق ازدواج

شهروندان خارجی که اجازه اقامت دائم و استفاده از امتیازات مهاجرتی فیلیپین طبق (Foreign Service Circular No. 21-10 ) بخش نامه خدماتی خارجیان 21_10 را دارند، می توانند برای ویزای غیر سهمیه ای ازدواج با شهروندان فیلیپینی بخش 13 قانون 638 قانون Commonwealth یا قانون مهاجرت فیلیپین 1940 درخواست دهند.

مدارک و شرایط لازم برای درخواست ویزای اقامت فیلیپین از طریق ازدواج:

ارائه فرم درخواست تلفیقی عمومی (CGAF) به زبان انگلیسی؛ جاهای خالی را باید با اطلاعات دقیق و صحیح پر کنید. اگر اطلاعات خواسته شده موجود نباشد، کافی است در جای خالی “N/A” ( عدم وجود ) را بنویسید. هیچ یک از قسمت ها را خالی نگذارید. اداره، فرم های ناقص یا با اطلاعات اشتباه را بررسی نخواهد کرد. فرم تنها باید به زبان انگلیسی و با حروف بزرگ پر شود. سیستم قادر به بررسی زبان دیگری نیست.

  • فرم درخواست باید همراه با دو کپی ضمیمه شود. کپی اول باید با تمام مدارک مربوطه ارسال شود و کپی دوم برای درخواست کارت شناسایی بیگانگان (ACR I-Card) در پوشه ای جداگانه ارسال می شود.
  • تمام مدارک مورد نیاز باید طبق چک لیست مدارک (CDR) در یک پوشه سایز بزرگ (8½ x 14 in ) گردآوری و در مدت مشخص ارسال شود؛ در غیر این صورت درخواست رد خواهد شد.
  • اصل کلیه سوگند نامه و شهادت نامه ها که به رسمیت شناخته شده اند، باید ارسال شود.
  • اصل تمام مدارک مدنی ثبت شده در فیلیپین ( مانند شناسنامه، سند ازدواج، گواهی فوت ) که توسط اداره آمار ملی فیلیپین (NSO) صادر شده، مورد نیاز می باشد.
  • اصل تمام مدارک خارجی باید ارسال شود و مورد تایید اداره خدمات خارجی فیلیپین (FSP) کشور متقاضی یا وزارت امور خارجه قرار گیرد. این مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند.
  • اگر فرم توسط نماینده قانونی متقاضی تکمیل شده است، باید یک کپی از گواهی شناسایی معتبر از اداره مهاجرت (BI) یا اصل وکالت نامه (SPA) برای هر یک از متقاضیان با کپی کارت شناسایی معتبر نماینده ضمیمه شود.
  • اصل پاسپورت معتبر متقاضی برای اسکن باید به واحد دریافت کننده مرکزی (CRU) یا افسر ارشد ارسال شود. پس از انجام پروسه، پاسپورت تحویل داده می شود.

توصیه می شود برای انجام این پروسه از وکیل یا مشاور معتبر مهاجرتی راهنمایی بگیرید.

اقامت فیلیپین از طریق کار

ویزای کار در بخش 9 اداره مهاجرت برای خارجیان صادر می شود تا بتوانند در شغلی قانونی ( استخدام توسط کارفرما یا خود اشتغالی) فعالیت داشته باشند. این ویزا به اساتید و معلمین موسسات آموزشی، پزشک و پرستار بیمارستان ها، دانشمند، متخصصین و سایر کارمندان بانک، مراکز تجاری، صنعتی، کشاورزی و سایر بیزینس ها تعلق می گیرد.

ویزای کار تنها پس از دریافت تاییدیه از وزارت امور خارجه در مانیل، توسط کنسولگری کشور متقاضی صادر می شود. مجوز کار با تکمیل فرم توسط کارفرما در مانیل صادر می شود. با تکمیل شرایط لازم DOLE، درخواست برای مجوز ورود کارکنان، به اداره مهاجرت فیلیپین ارسال می شود. در صورت واجد شرایط بودن، اعضای کمیسیون مهاجرتی، تاییدیه را به وزارت امور خارجه ارسال می کنند. پس از آن وزارت امور خارجه، اعضای کنسولگری را برای صدور ویزا مجاز می داند.

متقاضی باید شخصا در کنسولگری یا سفارت فیلیپین حضور داشته باشد و مدارک زیر را ارائه دهد:

  1. پاسپورت معتبر
  2. دو فرم درخواست تکمیل شده
  3. 4 قطعه عکس در سایز و فرمت عکس پاسپورت که پشت هر یک توسط متقاضی امضا شده است.
  4. گواهی پزشکی از یک پزشک معتبر( 6 ماه اخیر)، این گواهی باید شامل عکس از قفسه سینه و گواهی عدم ابتلا به بیماری ایدز نیز باشد. گواهی پزشکی تنها در صورتی پذیرفته می شود که برای مامور قرنطینه بندر ورودی فیلیپین همراه با درخواست ویزا ارسال شود.
  5. گواهی عدم سوابق کیفری صادر شده توسط پلیس کشور متقاضی
  6. فیش پرداخت هزینه درخواست ویزا
اقامت فیلیپین از طریق کار

اقامت فیلیپین از طریق کار

اقامت فیلیپین از طریق تحصیل

سفارت خانه فیلیپین یا کنسولگری کل، ویزای تحصیلی را پس از دریافت مجوز از وزارت امور خارجه این کشور به بخش 9 اداره مهاجرت فیلیپین ارسال می کند. این مجوز پس از تکمیل پروسه درخواست، برای پذیرش به دانشگاه مورد نظر ارسال می شود. پس از پذیرش درخواست توسط دانشگاه، فرم برای تایید به اداره آموزش و پرورش (DepEd) ارسال می گردد. پس از آن در صورت واجد شرایط بودن، اداره آموزش پرورش فرم تایید شده را به وزارت خارجه ارسال می کند و در نهایت با تایید وزارت امور خارجه، اجازه صدور مجوز اقامت به سفارت یا کنسولگری کشور متقاضی داده می شود. متقاضی برای درخواست ویزای تحصیلی باید شخصا در کنسولگری حضور داشته باشد و مدارک زیر را ارائه دهد:

  • پاسپورت معتبر
  • دو فرم درخواست تکمیل شده
  • 4 قطعه عکس در سایز و فرمت عکس پاسپورت
  • گواهی پزشکی از یک پزشک معتبر( 6 ماه اخیر)، این گواهی باید شامل عکس از قفسه سینه و گواهی عدم ابتلا به بیماری ایدز نیز باشد. گواهی پزشکی تنها در صورتی پذیرفته می شود که برای مامور قرنطینه بندر ورودی فیلیپین همراه با درخواست ویزا ارسال شود.
  • گواهی عدم سوابق کیفری صادر شده توسط پلیس کشور متقاضی
  • فیش پرداخت هزینه درخواست ویزا

ویزای تحصیلی در سفارت یا کنسولگری فیلیپین در کشور متقاضی صادر می شود و مهم نیست متقاضی در زمان صدور ویزا در چه کشوری حضور داشته باشد. مطالب بیان شده در بالا تجربه ای بود از زبان فردی که در کشور فیلیپین اقامت داشته و زمانی از طریق مهاجرت و یا تحصیل در فیلیپین پاسپورت خود را معتبر کرده است. برای اطلاع از شرایط مهاجرت به فیلیپین با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) گفت و گو کنید.

سوالات متداول در مورد اقامت دائم فیلیپین

1- اسان ترین گزینه موجود برای اخذ اقامت فیلیپین به چه صورت است؟

اگر در نهایت موفق به ازدواج با یکی از شهروندان کشور فیلیپین شدید، سایر مراحلی که باید طی کنید صرفا تشریفاتی و فرمالیته هستند.

2- برای اقامت دائم فیلیپین از طریق ازدواج چه مدارکی مورد نیازاست؟

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • 6 قطعه عکس شناسایی
  • حداکثر 20000 پزوی فیلیپین (381.67 دلار آمریکا) بابت پرداخت هزینه ها
  • فرم درخواست کتبی از طرف همسر فیلیپینی شما
  • سند ازدواج به زبان انگلیسی
  • شناسنامه همسر فیلیپینی شما
  • گواهی عدم سوء پیشینه، تایید شده توسط سفارت فیلیپین در کشور محل تولدتان
  • گواهی پزشکی
  • گواهی اجازه مهاجرت ( توسط سازمان مهاجرت باید صادر شده باشد).

3- حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز برای اخذ اقامت فیلیپین چقدر است؟

برنامه SIRV به سرمایه گذارانی نیاز دارد که حداقل 75,000 دلار آمریکا را در فیلیپین برای فعالیت های مختلف اقتصادی سرمایه گذاری نمایند.

4- آیا ویزای اقامت سرمایه گذار ویژه اجازه ورود همراه را می دهد؟

دارنده SIRV نیز می تواند بدون سپرده اضافی، همسر و هر کودک مجرد زیر 21 سال را همراه خود ببرد.

5- ویزای کارفیلیپین به چه مشاغلی تعلق می گیرد؟

این ویزا به اساتید و معلمین موسسات آموزشی، پزشک و پرستار بیمارستان ها، دانشمند، متخصصین و سایر کارمندان بانک، مراکز تجاری، صنعتی، کشاورزی و سایر بیزینس ها تعلق می گیرد.

6- جهت اقامت فیلیپین از طریق کار چه مدارکی باید ارائه شود؟

  • پاسپورت معتبر
  • دو فرم درخواست تکمیل شده
  • 4 قطعه عکس در سایز و فرمت عکس پاسپورت که پشت هر یک توسط متقاضی امضا شده است.
  • گواهی پزشکی از یک پزشک معتبر( 6 ماه اخیر)، این گواهی باید شامل عکس از قفسه سینه و گواهی عدم ابتلا به بیماری ایدز نیز باشد. گواهی پزشکی تنها در صورتی پذیرفته می شود که برای مامور قرنطینه بندر ورودی فیلیپین همراه با درخواست ویزا ارسال شود.
  • گواهی عدم سوابق کیفری صادر شده توسط پلیس کشور متقاضی
  • فیش پرداخت هزینه درخواست ویزا

7- جهت اخذ اقامت فیلیپین از طریق تحصیل چه مدارکی باید ارائه شود؟

  • پاسپورت معتبر
  • دو فرم درخواست تکمیل شده
  • 4 قطعه عکس در سایز و فرمت عکس پاسپورت
  • گواهی پزشکی از یک پزشک معتبر( 6 ماه اخیر)،
  • گواهی عدم سوابق کیفری صادر شده توسط پلیس کشور متقاضی
  • فیش پرداخت هزینه درخواست ویزا

8- گواهی پزشکی برای اخذ اقامت فیلیپین از طریق تحصیل به چه صورت باید باشد؟

این گواهی باید شامل عکس از قفسه سینه و گواهی عدم ابتلا به بیماری ایدز نیز باشد. گواهی پزشکی تنها در صورتی پذیرفته می شود که برای مامور قرنطینه بندر ورودی فیلیپین همراه با درخواست ویزا ارسال شود.

9- آیا اخذ اقامت فیلیپین منجربه اخذ تابعیت این کشور می شود؟

برای اینکه بتوانید تابعیت این کشور را اخذ کنید می بایست برای مدت 10 سال با استفاده از مجوز اقامت دائم در این کشور زندگی کرده باشید.

10- بازنشستگان برای اخذ اقامت فیلیپین چه مبلغی باید در حساب بانکی این کشور داشته باشند؟

افرادی که بین 35 تا 49 سال داشته باشند می بایست سپرده ای به ارزش 50,000 دلار آمریکا داشته باشند. این مبلغ برای افردا بالای 50 سال معادل 20,000 دلار آمریکاست که باید برای مدت زمان مشخصی در حساب بانکی مذکور بماند.

11- حداقل حقوق افراد بازنشسته برای اخذ اقامت فیلیپین چقدر باید باشد؟

افراد بازنشسته ای که حقوق بازنشستگی دریافت میکنند می بایست ماهیانه حداقل 800 دلار آمریکا حقوق داشته باشند. با این وجود، باز هم لازم است که سپرده ای به ارزش 10000 دلار در یکی از بانکهای کشور فیلیپین برای مدت زمان مشخصی داشته باشند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *