افزایش تعداد مهاجران به کانادا در سال های آینده

مهاجرت به کانادا همراه با شرایط خاصی است. این شرایط به دلیل شیوع و همه گیری ویروس کرونا می باشد. کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر می باشد که شرایط را برای مهاجران راحت تر از سایر کشور ها فراهم می آورد. برای مهاجرت به کانادا راه های مختلفی وجود دارد و هر شخصی می تواند با توجه به دیدگاه خود وارد این مسیر شود. کشور کانادا با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از شیوع و همه گیری ویروس کرونا تصمیمات جدیدی را اتخاذ کرده است. یکی از این تصمیمات مهم در راستای مهاجرتی گرفته شده است. به تازگی اخبار جدیدی مبنی بر ارائه این تصمیمات مهم بر مبنای افزایش تعداد مهاجرا ن به کانادا در سال های آینده منتشر شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

افزایش تعداد مهاجران به کانادا در سال های آینده

کانادا برای مهاجرت مسیر های بسیار زیادی دارد. عده ای می توانند برای تحصیل در کانادا یا کار در کانادا اقدام نمایند و گروهی دیگر می توانند با شرایط اکسپرس اینتری کانادا برای دریافت اقامت این کشور اقدام کنند. دولت کانادا اما در خبری اعلام کرده است که تصمیم به افزایش تعداد مهاجران در سال های آینده دارد. کانادا روز جمعه اهداف مهاجرتی خود را برای تقویت اقتصاد و پر کردن مشاغل در بخشهایی که کمبود دارند، اعلام کرده است.

این مسائل عموما به دلیل همه گیری COVID-19 که خود منجر به بسته شدن مرز ها و کاهش شدید مهاجران به این کشور شد، به وقوع پیوسته است. این کشور در نظر دارد ۴۰۱ هزار ساکن دائمی جدید در سال آینده و ۴۱۱ هزار نفر در سال ۲۰۲۲ به طرفیت مهاجران اضافه کند که همراه با ۵۰ هزار افزایش در مقایسه با اهداف قبلی است. آخرین باری که کانادا در طول یک سال بیش از ۴۰۰ هزار نفر را به خود جلب کرد اوایل دهه ۱۹۰۰ بود.

بررسی دلایل و شرایط افزایش مهاجران به کانادا

وزیر مهاجرت ، مارکو مندیچینو به رویترز گفت: “این طرح امروز به ما کمک می کند تا اختلالات ناشی از COVID-19 را جبران کنیم.” پس همان طور که اشاره کردیم افزایش مهاجران به کانادا برای بهبود شرایط ناشی از بیماری کرونا می باشد. وی در ادامه  گفت: “این یک چشم انداز برای آینده است که در آن مهاجرت را به عنوان یکی از کلید های بهبود اقتصادی و شکوفایی طولانی مدت خود می بینیم” ، و افزود دولت متمرکز بر پر کردن شکاف های نیروی کار در بخش های بهداشت و درمان و فناوری است.

کانادا در ماه مارس مرز های خود را به روی بیشتر خارجی ها ، از جمله مهاجران ، بست تا تلاش کند سرعت انتشار ویروس کرونا را در جامعه خود کاهش دهد. این کشور امیدوار بود که در سال ۲۰۲۰ میلادی تعداد ۳۴۱۰۰۰ نفر را اسکان دهد ، اما تا ماه آگوست تنها برای ۱۲۸۴۲۵  نفر موفق به انجام این کار شد. این کاهش که به دلایل مختلف ناشی از همه گیری کرونا رخ داده است تاثیرات بسیاری را بر بدنه دولت کانادا گذاشته. از این رو می توان گفت که برای مهاجرت به کانادا شرایط و ظرفیت ها شانس بیشتری را به متقاضیان در سال های پیش رو خواهد داد. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *