اعزام دانش آموز به سوئیس

جهت اعزام دانش آموز به سوئیس علاوه بر مدارس بریتانیایی و آمریکایی در این کشور، مدارس بین المللی دیگری نیز وجود دارند. برنامه های آموزشی توسط سیستم آموزش و پرورش سوئیس با کلاس های زبان اصلی (زبان مادری) به همراه انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی که تدریس و استفاده می شوند، ارائه خواهد شد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شراط اعزام دانش آموز به سوئیس

تحصیل در سوئیس در مدارس بین المللی این کشور با داشتن اعتبار برای استانداردهای آموزش عالی و نظم دقیق، از بهترین کشورهای جهان هستند. حدود 44 مدرسه بین المللی در سوئیس (SGIS) وجود دارد. آنها می توانند ابتدایی و دبیرستان، روزانه و شبانه روزی باشند، و روش های مختلف آموزش مانند مونتسوری و کومان یا انواع برنامه های آموزشی شامل آموزش های بین المللی، سوئیس، انگلستان، آمریکا، آلمانی، فرانسوی و ژاپنی را ارائه می دهند.

مدارس دولتی سوئیس

مراحل ثبت نام و زمان بندی رفتن به مدارس دولتی سوئیس بستگی به کانتون دارد، به طور معمول مدارس ابتدایی در سوئیس کودکان 6 ساله را می پذیرند. کانتون ها هر سال بخشی از تاریخ را مشخص می کنند و زمانی که کودک تا آن تاریخ به سن معین شده رسیده است می تواند در خواست دهد. به طور کلی 31 ژوئیه در پاییز اگر کودک برای مدارس ابتدایی آماده باشد می تواند شروع به تحصیل کند.

مدارس دولتی سوئیس

در پایان زمستان قبل از اینکه کودک شروع به تحصیل کند، معلمان با والدین ملاقات می کنند تا ببینند آیا فرزندانشان از نظر بلوغ و رشد، برای شروع تحصیل آمادگی دارد. تصمیم نهایی توسط نماینده معلمین و اداره آموزش و پرورش تعیین شده است. زمان بندی و مراحل پذیرش در مدارس متوسطه از کانتون به کانتون دیگر متفاوت است، برای پذیرش مدارک تحصیلی فرزندتان، مدرک بیمه بهداشتی و حوادث و مجوز تابعیت و اقامت سوئیس را باید ارائه دهید.

مدارس خصوصی در سوئیس

بسیاری از مدارس خصوصی (Privatschulen /écoles privées) در سوئیس وجود دارد، اما تنها 5 درصد از کودکان و نوجوانان سوئیس در آنها حضور دارند، اکثر آنها دارای تعداد زیادی دانش آموز خارجی هستند. مدارس خصوصی با توجه به برنامه درسی و تسهیلات متفاوت هستند، اما بسیاری از آنها معتبر هستند که در هزینه های مورد نیاز آنها منعکس می شود. تحصیل در مدارس شبانه روزی سوئیس جزو گران ترین مدارس در جهان می باشد که هزینه های تحصیل در برخی از مدرسه ها در حدود 111،000 یورو در سال میرسد.

تحصیل در مدارس خصوصی سوئیس

مدارس خصوصی معمولا دارای اندازه های کوچکتر (به عنوان مثال، نسبت 1 به 13 دانش آموز یا معلم یا کمتر)، امکانات بهتر و معمولا محیطی چند فرهنگی بیشتری را نسبت به مدارس دولتی ارائه می دهند. مدارس خصوصی ممکن است روز و یا سوار شدن باشند. مدارس خصوصی همچون مدارس دولتی هنوز تحت قانون کانتون هستند، اما مدارس خصوصی می توانند برنامه درسی سوئیس (Matura / Maturité)، برنامه درسی ملی خارجی یا مدرک بین المللی ارائه دهند. به طور کلی، مدارس بین المللی سوئیس تحت این رده قرار می گیرند.

پذیرش در مدارس بین المللی سوئیس

مدارس بین المللی در سوئیس با توجه به مدرسه متفاوت است اما در آینده نیز ممکن است به همان اندازه که بسیاری از مدارس لیست های انتظار را دارند، اعمال شود. بسیاری از مدارس بین المللی برنامه های کاربردی برای هر سال را دارند. برای پذیرش، دانش آموزان معمولا نیاز به رسیدن به یک استاندارد خاص از آموزش (در صورت لزوم) دارند، و شما احتمالا نیاز به ارائه گزارش های مدرسه گذشته و نتایج امتحانات خواهید داشت.

هزینه تحصیل در مدارس سوئیس

هزینه ها از مدرسه به مدرسه در سوئیس متفاوت است، اما به طور کلی بالا هستند. به عنوان مثال هزینه های اساسی سالانه یک مدرسه بین المللی در زوریخ 60،600 CHF (تقریبا بیش از 58،000 EUR) برای یک دانش آموز در 9-12 سال است. این تنها هزینه تحصیل است شما می توانید انتظار داشته باشید که برای هر چیز دیگری، از جمله هزینه امتحان، بیشتر بپردازید. شما ممکن است بخواهید کمک هزینه تحصیلی را با کارفرمای خود یا دوره های تحصیلی/ مدرک تحصیلی بگیرید.

برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و همچنین تحصیل و اعزام دانشجو به سوئیس به صورت تضمینی می توانید با کمک وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) ویزای تحصیل را دریافت کرده و به ادامه تحصیل بپردازند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *