اعزام دانشجو به لیتوانی

بحث اصلی ما در این مقاله اعزام دانشجو به لیتوانی است.‌ مسئله تحصیل و ادامه آن مورد توجه خیلی ها قرار گرفته است. روند ادامه تحصیل بنا به شرایط و خواسته های یک فرد می تواند با دیگری متفاوت باشد. از این رو عده ای برای ادامه تحصیلات خود، مهاجرت را انتخاب می کنند‌. انتخاب مهاجرت تحصیلی منوط به داشتن اطلاعات کافی در زمینه اعزام دانشجو است. کشور های زیادی اقدام به پذیرش دانشجو می کنند که یکی از آن ها کشور لیتوانی است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

لیتوانی کشوری ست کوچک که در شمال شرقی اروپا قرار گرفته. همسایگان این کشور عبارتند از کشور های لتونی، بلاروس، لهستان و روسیه. البته این کشور به دریای بالتیک نیز راه دارد. پایتخت کشور لیتوانی، شهر ویلنیوس است که بزرگ ترین شهر در کشور لیتوانی محسوب می شود. زبن رسمی مردم در این کشور لیتوانیایی است.

مساحت این کشور کوچک و زیبا شصت و پنج هزار و دویست کیلومتر مربع می باشد. طبق آخرین سرشماری های صورت گرفته، جمعیت مردم حاضر در این کشور بیش از سه میلیون و پانصد هزار نفر است. واحد پول این کشور یورو است که البته در گذشته این واحد پولی لیتاس نام داشت و در سال دو هزار و پانزده میلادی به یورو تغییر پیدا کرد. کشور لیتوانی دارای ده استان و شصت شهرستان می باشد. از جمله شهر های مهم دیگر آن می توان به شهر کاوناس و بندر مهم کلاپیدا اشاره نمود.

برای مهاجرت به لیتوانی با توجه به شرایط می توان از روش های مختلفی اقدام نمود. از جمله این روش ها می توان به مهاجرت کاری به لیتوانی، مهاجرت سرمایه گذاری به لیتوانی و … اشاره نمود. برای افرادی که تمایل دارند از طریق روند اعزام دانشجو برای مهاجرت تحصیلی به لیتوانی اقدام کنند، یکی از مهم ترین کار ها تبادل نظر با افراد آگاه است. از این رو با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توان با کارشناسان و متخصصان این حوزه ارتباط برقرار کرد. نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز فعال هستند.

اعزام دانشجویان به لیتوانی

لیتوانی کشوری است با جذابیت های بسیار که شرایط بسیار جالبی دارد. وقتی به لیتوانی فکر می کنید، ممکن است مسائل زیادی در نظر شما نمایان شود. اما آیا لیتوانی کشوری امن برای زندگی و تحصیل است؟ آیا مدارک تحصیلی دانشگاه های لیتوانی اعتبار دارند؟ هزینه های تحصیلی در دانشگاه های لیتوانی چگونه است؟! پاسخ به تمام این مطالب می تواند به شما در زمینه روند تحصیلی و مهاجرت تحصیلی به لیتوانی کمک بسیار زیادی کند‌. کشور لیتوانی چیز های زیادی برای ارائه دارد اما در واقع مهم ترین چیز هایی که این کشور می تواند برای شما ارائه دهد، موسسات و مراکز آموزش عالی و دانشگاه های معتبر آن است که با سیستم آموزشی جدید خود بهترین امکانات آموزشی را برای دانشجویان فراهم کرده اند.

امکانات خلاقانه و زندگی غنی و پربار دانشجویی در کشور لیتوانی پاسخگوی نیاز های علمی دانشجویان در سطح دنیا است. چهار دانشگاه لیتوانیایی در رده بندی انتخاب بهترین دانشگاه ها توسط سیستم QS در بین موسسات برتر آموزش عالی جهان قرار دارند و سالانه تعداد دانشجویان بین المللی در این دانشگاه ها رو به رشد است. در روند اعزام دانشجک به لیتوانی و مراحل تحصیلی در این کشور، لازم است تا به بررسی مسائل مختلفی بپردازیم. پس در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

معرفی دانشگاه های لیتوانی برای اعزام دانشجو

همان طور که گفتیم روش های مهاجرتی بسیاری برای حضور در لیتوانی وجود دارد. هر کدام از این روش های مهاجرتی، شرایط و روند هایی برای خود دارند. به طور مثال برای مهاجرت کاری به لیتوانی و اخذ ویزای لیتوانی برای کار، باید فرایند های متفاوت تری نسبت به شرایط تحصیلی و مهاجرت تحصیلی طی کرد. حتی زمانی که شما قصد دارید برای مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجویی اقدام کنید نیز باید به بررسی شرایط ویژه تحصیلی خود و رشته مورد نظر تان بپردازید. به طور مثال شرایط تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی لیتوانی، با شرایط تحصیل در رشته داروسازی لیتوانی یا رشته های مهندسی می تواند تفاوت های بسیاری داشته باشد.‌ این تفاوت از همان ابتدای کار یعنی انتخاب دانشگاه های لیتوانی برای مطالعه دروس و رشته تحصیلی شروع می شود.

شما نمی توانید برای مطالعه رشته تحصیلی خود به دانشگاهی بروید و درخواست بدهید که رشته تحصیلی را نداشته باشد.‌ از این رو به عنوان اولین اقدام و شاید مهم‌ ترین اقدام، لازم است تا در ابتدای راه اعزام دانشجو، با دانشگاه های لیتوانی آشنا شویم. در این بخش از مقاله با دانشگاه های لیتوانی آشنا می شویم. در لیتوانی به طور کلی بیست و سه دانشگاه وجود دارد که از این تعداد برخی از دانشگاه ها حالت عمومی دارند و برخی دیگر به صورت دانشگاه های خصوصی هستند.

از جمله دانشگاه های کشور لیتوانی می توان به آکادمی مدیریت و کسب و کار، دانشگاه الکساندرای استولگینسکی، دانشگاه مردمی اروپا، دانشگاه بیالیستوک، دانشگاه بین المللی کسب و کار، دانشگاه ISM مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تکنولوژی کاوناس، دانشگاه کازیمیراس سیموناویحیس، دانشکاه کلایپیدا، دانشگاه بین المللی LCC، آکادمی موسیقی و تئاتر لیتوانی، دانشکاه ورزشی لیتوانی، دانشگاه علوم سلامت لیتوانی، دانشگاه سیاوولیای، آکادمی هنر ویلنیوس، دانشگاه ویلنیوس، دانشگاه ویتاتوس، دانشگاه تکنیکال ویلنیوس و … . تدریس در دانشگاه های کشور لیتوانی به زبان های انگلیسی، روسی و لیتوانیایی امکان پذیر است.

اما یکی از مهم ترین بخث ها این است که کدام دانشگاه ها در کشور لیتوانی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. وزارت علوم هر ساله لیستی از دانشگاه های مورد تایید خود را ارائه می دهد. در این لیست تمام جزئیات مربوط به دانشگاه های مختلف نوشته شده است. از جمله دانشگاه های لیتوانی که مورد تایید وزارت علوم ایران هستند می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود: دانشگاه تکنیکال ویلنیوس گدیمیناس، دانشگاه ویلینیوس، دانشگاه ویتاتوس ماگنوس و دانشگاه کلایپیدا . البته توجه داشته باشید که هر ساله این لیست دستخوش تغییراتی می شود پس لازم است تا قبل از هر گونه اقدامی لیست مورد تایید را بررسی کنید.‌

شرایط تحصیلی در لیتوانی برای اعزام دانشجو

پس از بررسی دانشگاه های کشور لیتوانی باید دید که شرایط تحصیلی در این کشور چگونه است؟! آیا می توان برای کار در زمان تحصیل در لیتوانی اقدام کرد؟! آیا امکان دریافت اقامت لیتوانی از طریق تحصیلی وجود دارد؟! تمام این سوالات می تواند در مسیر اعزام دانشجو به لیتوانی کمک کننده باشد. لیتوانی با داشتن تاریخچه ای رنگارنگ و موقعیت جعرافیایی مهم خود، قطب ارتباطی شگرفی بین اروپای غربی و شرقی است. در طول دو دهه گذشته سیستم اموزشی لیتوانی اصلاحات شگرفی را در خود به چشم دیده است‌.

شرایط تحصیل در لیتوانی

شرایط تحصیل در لیتوانی

امروزه صد ها دوره و گزینه آموزشی خاص برای آموزش زبان انگلیسی در دسترس دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. سیستم اموزشی این کشور همانند کشور هایی مانند آلمان، هلند یا فنلاند امکانات بسیار قوی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. از طریق فرایند بولونیا، دانشکاه های لیتوانی یک ساختار کارشناسی/ کارشناسی ارشد را برای برنامه های دانشکاهی خود اتخاذ کرده اند. مدرک های اعطا شده توسط دانشگاه ها بر مبنای این فرایتد در سراسر اروپا و جهان شناخته شده است. لیتوانی از دیرباز از فرایند آموزش عالی برخوراد بوده است‌ و محیطی عالی برای دانشجویان ببن المللی فراهم نموده است. طیف گسترده دانشگاه های لیتواتی و مدارس علوم کاربری این کشور، بیش از سیصد و پنجاه برنامه تحصیلی که به زبان ‌انگلیسی تدریس می شوند را ارائه می دهند. به همین دلیل دانشجویان بین المللی به راحتی می تواند از میان این رشته ها بهترین انتخاب ها را داشته باشند.

مدارک تحصیلات عالی در دانشگاه های کشور لیتوانی در طی سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد یا مطالعات تخصصی و دکتری ارائه می شود‌. هر سه این مقاطع در دانشگاه ها ارائه می شود.‌ ضمن این که مدرک کارشناسی در مدارک علوم کاربردی نیز امکان اخذ شدن خواهد داشت. سال تحصیلی در دانشگاه های کشور لیتوانی از ماه سپتامبز شروع می شود و در اواسط ژوئن به پایان می رسد. دوره های تحصیلی به ترم های بهار و پاییز تقسیم می شود و دانشجویان می توانند تحصیل تمام وقت یا نیمه وقت برای خود انتخاب کنند.

هزینه های تحصیلی و بورسیه های تحصیلی در لیتوانی

در فرایند بررسی دانشگاه ها و رشته ها یکی دیگر از مهم ترین مسائل هزینه های تحصیلی در در لیتوانی است. قطعا هر رشته و هر دانشگاهی با توجه به شرایط خود، هزینه های متفاوتی خواهد داشت. علاوه بر آن دانشگاه های لیتوانی بورسیه های تحصیلی مختلفی نیز ارائه می کنند. در این بخش از مقاله به بررسی روند هزینه های تحصیلی و بورسیه تحصیلی لیتوانی می پردازیم.

شهریه در موسسات اموزش عالی لیتوانی بسته به هر موسسه، برنامه تحصیلی خاص و مرحله علمی که دانشجو در ان می باشد، متفاوت خواهد بود. دانشگاه ها و مدارس علوم کاربردی در لیتوانی، سالیانه لیست شهریه های خود را اعلام می کنند. به طور متوسط اما مطالعات در لیتوانی هزینه هایی دارد که می توان آن را کلی اعلام کرد. برای تحصیلات در مقطع کارشناسی هزینه ها از هزار و سیصد یورو در سال شروع می شود‌.‌ برای مطالعات کارشناسی ارشد هزینه های تحصیلی از دو هزار و سیصد یورو در سال آغاز می گردد. هزینه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه ها لیتوانی از هشت هزار و چهارصد یورو در سال شروع می شود. البته برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ممکن است هزینه ها کمی با تغییر مواجه شود.

برای تامین بودجه تحصیلی، دانشجویان ممکن است متقاضی بورسیه های تحصیلی باشند. دانشحویان، اساتید و محققان کشور های خارجی واجد شرایط درخواست بورسیه های تحصیلی دولت لیتواتی هستند. در اکثر موارد بورسیه های تحصیلی هم شهریه و هم هزینه های زندگی را در بر می گیرند. علاوه بر بورسیه های دولتی، دانشگاه ها نیز بورسیه هایی به دانشجویان ارائه می کنند.

کار در زمان تحصیل در لیتوانی

در بخش قبلی مقاله ما در ارتباط با هزینه های تحصیل در لیتوانی و همچنین فرایند دریافت بورسیه های تحصیلی در این کشور صحبت کردیم. اما ممکن است دانشجویی موفق به دریافت بورسیه های تحصیلی نشود. از این رو باید برای تامین هزینه های زندگی در لیتوانی به جست و جوی کار در لیتوانی بپردازد‌. اما ایا دانشجویان در کشور لیتوانی اجازه کار در زمان تحصیل را دارند؟!

کار در زمان تحصیل در لیتوانی

کار در زمان تحصیل در لیتوانی

در کشور لیتوانی می توانید با کار پاره وقت، هزینه تحصیل خود را پرداخت کنید. لیتوانی فرصت های شعلی بسیاری برای دانشجویان فراهم کرده است. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای کار در زمان تحصیل باید مجوز های لازم را دریافت کنند. دانشجویان پس از دریافت اجازه اقامت موقت می توانند حداکثر بیست ساعت در هفته کار کنند. برای یافتن کار های دانشجویی بیشترین شانس ها را می توان در کار های مرتبط با فناوری اطلاعات، ساخت و مهندسی و … یافت. علاوه بر آن به دلیل افزایش تقاصا برای یادگیری زبان‌ انگلیسی، شما می توانید به راحتی با آموزش زبان ‌انگلیسی در این کشور موفق شوید‌.

دقت کنید که هزینه زندگی در لیتوانی بسیار پایین تر از سایر کشور های اروپایی است. از این رو روند تحصیل و زندگی در کشور لیتوانی به راحتی برای شما پیش خواهد رفت.

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به لیتوانی

  1. آیا لیتوانی مکان مناسبی برای تحصیل است؟

    بله امروز لیتوانی با ارائه رشته های تحصیلی بسیار و کورس های تحصیلی زیاد به زبان انگلیسی همراه با هزینه تحصیل و زندگی متعادل،‌مکان مناسبی برای تحصیل است.

  2. آیا لیتوانی کشوری امن برای تحصیل است؟

    بله لیتوانی یکی از امن ترین کشور های اتحادیه اروپا برای زندگی و تحصیل می باشد.

  3. آیا در لیتوانی میتوان کار در زمان تحصیل داشت؟

    بله شما می توانید با کار پاره وقت در هنگام تحصیل ، هزینه تحصیل خود را پرداخت کنید. دانشجویان بین المللی حق دارند ضمن تحصیل در لیتوانی با داشتن اقامت موقت به کار مشغول شوند.

  4. آیا تحصیل در لیتوانی رایگان است؟

    خیر برای تحصیل در لیتوانی و هر مقطع تحصیلی باید هزینه های مربوطه را پرداخت نمود.

  5. مدارک دانشگاه های لیتوانی معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های لیتوانی از اعتبار بالایی برخوردارند و چهار دانشگاه این کشور در رنکینگ جهانی QS رتبه بسیار بالایی دارند.

  6. اولین قدم برای اعزام دانشجو به لیتوانی چیست؟

    در اولین قدم و پس از مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی لازم است تا به کسب اطلاعات درباره دانشگاه های این کشور بپردازید.

  7. آيا یافتن کار در لیتوانی آسان است؟

    بله بسیاری از کار ها در لیتوانی نیاز به نیروی اروپایی ندارند و صرفا به دنبال متخصص در آن زمینه می گردند.

  8. شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی در لیتوانی چقدر است؟

    در مقطع کارشناسی شهریه ها از هزار و سیصد یورو در سال شروع می شود. این هزینه ها برای دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا بییشتر خواهد بود.

  9. کدام دانشگاه های لیتوانی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران عبارتند از : دانشگاه تکنیکال ویلنیوس گدیمیناس، دانشگاه ویلینیوس، دانشگاه ویتاتوس ماگنوس و دانشگاه کلایپیدا .

  10. زبان تحصیل در دانشگاه های لیتوانی چیست؟

    در دانشگاههای لیتوانی تحصیل به زبان انگلیسی و لیتونیایی بسیار است البته بیش از سیصد و شصت دوره تحصیلی با زبان انگلیسی ارائه می شود.

  11. آیا امکان دریافت بورسیه های تحصیلی در لیتوانی موجود است؟

    بله هم دولت لیتوانی و هم دانشگاه های کشور لیتوانی بورسیه های تحصیلی مختلفی برای دانشجویان ارائه می دهند که با توجه به رزومه تحصیلی به دانشجو تعلق می گیرد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *