اعزام دانشجو به لاتویا

دانشجویان بسیاری این روز ها برای مهاجرت خود اقدام می کنند. در این مقاله، که با تلاش گروه تحقیقاتی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است، ما قصد داریم به بررسی موضوع اعزام دانشجو به لتونی بپردازیم. ما سعی می کنیم در این زمینه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار داده تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.‌ لتونی کشوری است کا با نام های لاتویا و لتلند نیز شناخته می شود. این کشور از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شمال اروپا قرار دارد و جزو کشور های حوزه دریای بالتیک به شمار می رود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کشور لتونی یا لاتویا جزو اتحایه اروپا می باشد. مرکز این کشور، شهر ریگا است. البته ریگا بزرگ‌ ترین شهر لتونی یا لاتویا نیز محسوب می شود. در این کشور زبان رسمی مردم، زبان لتونیایی است. مساحت کشور لتونی یا لاتویا شصت و سه هزار و پانصد و هشتاد و نه کیلومتر مربع می باشد و طبق آخرین سرشماری های صورت گرفته، جمعیت این کشور بیش از دو میلیون و دویست هزار نفر می باشد. واحد پولی در کشور لتونی یا لاتویا همانند خیلی از کشور های دیگر، یورو می باشد.

کشور لتونی یا لاتویا با کشور های مختلف روسیه، بلاروس، استونی و لیتوانی مرز مشترک دارد. علاوه بر آن، لتونی یا لاتویا در بخش از خود با دریای بالتیک احاطه شده و سواحل زیبایی دارد. این کشور با توجه به مساحت و جمعیتی که دارد، یکی از کم جمعیت ترین و کم تراکم ترین کشور های عضو اتحادیه اروپا به شمار می آید.‌ تا به این جای مقاله با ارائه توضیحاتی خلاصه وار، اطلاعاتی در ارتباط با کشور لتونی یا لاتویا کسب کردیم.‌ اما همان طور که گفتیم‌ بحث ما در این مقاله در ارتباط با اعزام دانشجو به لتونی یا لاتویا است.

البته به این نکته مهم توجه داشته باشید که راه های مهاجرت به لتونی یا لاتویا متفاوت هستند و تنها از راه تحصیلی نیست که می توان برای مهاجرت اقدام نمود. از جمله روش های دیگری که منجر به مهاجرت لتونی می شود، می توان به مهاجرت کاری به لتونی، مهاجرت سرمایه گذاری به لتونی و … اشاره نمود. بهترین روش برای انجام درست ترین کار در زمینه مهاجرت، مراجعه به متخصصان کارآزموده می باشد. از این رو بهترین کار مراجعه به نمایندگی های مختلف موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد می باشد.

اعزام دانشجویان به لتونی

بحث مهاجرت تحصیلی همانند سایر روش های مهاجرت به لتونی در تب و تاب بسیاری قرار دارد و دانشجویان و متقاضیان زیادی برای شروع یا ادامه روند تحصیلات تکمیلی خود وارد کشوری جدید برای تحصیل می شوند.‌ تحصیل در لتونی یا لاتویا نیز به عنوان یک کشور اروپایی مورد توجه دانشمویان بسیاری قرار گرفته است. از این رو موسسات اعزام دانشجو معتبری مثل موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با هدف کمک به دانشجویان اقدامات مشاوره ای را به دقت انجام می دهند.

در ادامه نیز ما به بررسی جزئیات مربوط به روند اعزام دانشجو به لتونی می پردازیم. در این بررسی ها ما دانشگاه های این کشور را نیز برای شما به طور لیست وار و خلاصه ای بیان خواهیم کرد. لتونی یا لاتویا کشوری با آب و هوایی معتدل و تقریبا چهار فصل، می تواند گزینه ای مناسب برای گذران زندگی، کار یا تحصیل باشد.

دانشگاه های لتونی برای اعزام دانشجو

در روند اعزام دانشجو برای تحصیل در لتونی لازم است تا بررسی های مختلفی صورت گیرد. یکی از مهم‌ ترین نکات برای تحصیل در لتونی یا لاتویا کسب اطلاعات در ارتباط با دانشگاه های لتونی می باشد. در حقیقت به عنوان اولین مرحله از روند اعزام دانشجو، می بایست برنامه تحصیلی خود را پید کنید. در حقیقت شما باید دانشگاه مورد نظر خود را در لتونی پیدا کنید. یافتن دانشگاه یا برنامه تحصیلی به رشته شما ارتباط مستقیمی دارد. در ادامه لازم است تا شما واحد شرایط بودن خود را بررسی کنید.

به عبارتی لازم است تا با بررسی شرایط و ضوابط دانشگاه های لتونی، خود را برای روند پذیرش آماده کنید. شما می بایست شرایط پذیرش مربوط به دانشگاه مورد نظر و شرایط پذیرش کلی را به دقت بررسی نمایید. پس از آن برای تحصیل در لتونی لازم است تا زمان ورود خود به دانشگاه را بررسی کرده به زمان اخذ پذیرش دقت کنید. به طور مثال روند پذیرش دانشجو در پاییز معمولا از ماه مارس شروع می شود. حال باید دید چه دانشگاه هایی در کشور لتونی یا لاتویا وجود دارد. در ادامه به طور لیست وار نام این دانشگاه ها را ذکر می کنیم تا بتوانید پس از انتخاب دانشگاه، درخواست خود را ارسال نمایید.

دانشگاه لاتویا

دانشگاه لاتویا

دانشگاه های لتونی عبارتند از: دانشگاه داوگاوپیلز، دانشگاه علوم زندگی و تکنولوژی لاتویا، دانشگاه ریگا، دانشگاه تکنیکال ریگا، دانشگاه لاتویا و دانشگاه لی پاجا. برای کسب اطلاعات دقیق تر در ادامه کالج های کشور لاتویا را نیز ارائه می دهیم. از جمله کالج های موجود در کشور لتونی یا لاتویا عبارتند از: آکادمی هنر لاتویا، مدرسه مالی و بیزنس BA ، آکادمی موسیقی جازپس ویتولز، آکادمی علوم ورزشی لاتویا و … .

چرا اعزام دانشجو به لتونی؟!

ممکن است این سوال برای دانشجویان و اقراد متقاضی مهاجرت تحصیلی به وجود بیایید که چرا باید لتونی را به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب کرد؟! آیا لتونی کشوری مناسب برای تحصیل است؟! آیا امکان کار در لتونی در زمان تحصیل وجود دارد؟! و سوالات از این دست.‌

لتونی کشوری است دارای سیستم اموزشی بسیار عالی و از این حیث تیدیل به کشوری تحسین بر انگیز شده است. دانشجویان در لتونی می توانند محیط هایی با فرهنگ‌های مختلف در لتونی تجربه کنند. بیشتر مردم لتونی به زبان انگلیسی و لتونی صحبت می کنند. بنابراین به دانشجویان بین المللی توصیه می شود که در دوره تحصیلی خود زبان لتونی را یاد بگیرند. در چند سال گذشته لتونی با تبدیل خود به یک کشور پیشرفته، موفق به جذب مردم زیادی از سراسر دنیا با اهداف متفاوت مهاجرتی مانند سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در لتونی و یا تحصیل داروسازی در لتونی شده است.‌

تعداد دانشجویان بین المللی در لتونی هر ساله ده درصد افزایش می یابد که به دلیل مدارک معتبر دانشگاه های لتونی در سطح جهان می باشد. در حقیقت می توان گفت آموزش در لتونی در های موفقیت را برای دانشجویان باز می کند. علاوه بر آن شهریه و هزینه تحصیل در لتونی نسبت به کشور هایی مانند انگلستان، ایالات متحده، چین و … بسیار کم تر است.

نکته مهم دیگر این است که شغل های پژوهش محور زیادی در کشور لتونی در شاخه های شیمی پزشکی، مهندسی ژنتیک، فیزیک و … وجود دارد که می توان در آن ها شرکت کرد. از این رو می توان گفت دانشجویان به راحتی می توانند بر اساس تخصص و دانش خود، پس از فارغ التحصیلی، مشاغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کنند. سالانه بیش از پنج هزار و پانصد دانشجوی بین المللی در لتونی ثبت نام می کنند و هر ساله به این میزان ده درصد اضافه می شود.

کار در زمان تحصیل در لتونی

قبل از ورود به یک کشور جدید مانند کشور لتونی، برای تحصیلات عالی، هر دانشجوی بین المللی این سوال را در ذهن خود دارد که آیا می توانند ضمن تحصیل در کشور لتونی، کار در لتونی نیز داشته باشند؟! در حقیقت باید این را گفت که آیا می توان برای کسب هزینه های زندگی در لتونی برای کار در این کشور اقدام نمود؟! گرچه طبق آمار ها و بررسی های صورت گرفته هزینه زندگی در لتونی یا لاتویا بسیار معقولانه است، باز هم می بایست برای کار اقدام نمود.

هیچ محدودیتی برای دانشجویان بین المللی برای انجام کار نیمه وقت در لتونی در زمان تحصیل وجود ندارد. انجام کار های تمام وقت برای دانشجویان بین المللی ممنوع است اما آن ها می توانند برای بیست ساعت در هفته مشغول به کار شوند. این مقدار در زمان تعطیلات به چهل ساعت در هفته خواهد رسید. یک خبر خوب برای دانشجویان و البته افرادی که قصد اخذ ویزای کاری لتونی را دارند این است که میزان اشتغال در لتونی بسیار بالا است، بنابراین یافتن شغل در این کشور کار سختی نیست اما به مهارت دانشجویان نیز بستگی مستقیم دارد.

کار در زمان تحصیل در لاتویا

کار در زمان تحصیل در لاتویا

در لتونی یا لاتویا شرکت های مرتبط یا نیروگاه برق آبی و مزارع بادی، کارفرمایان بزرگی محسوب می شوند و از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند. از این رو دانشجویان می توانند به راحتی شغل های پاره وقتی برای هزینه های روزانه خود پیدا کنند. دانشجویان همچنین می توانند پس از چند سال تجربه، ویزای کاری دریافت کنند. صنایع اصلی برای شغل های پاره وقت در لتونی موادغذایی، الکترونیک، منسوجات و … می باشد. بسیاری از دانشگاه های لتونی نیز کارآموزی را برای دانشجویان ارائه می دهند که معمولا در فصل تابستان شروع می شود. کارآموزی می تواند گزینه خوبی برای کسب درآمد پاره وقت در لتونی باشد.‌

یک حقیقت درباره لتونی این است که این کشور در واقع کشوری ثروتمند است.‌ بنابراین دانشجویان از فرصت های زیادی برای آینده خود برخوردار هستند و بازار کار گسترده ای برای دانشجویان ببن المللی وجود دارد. البته توجه داشته باشید که با داشتن رزومه ای قوی می توان برای دریافت بورسیه تحصیل لتونی یا لاتویا نیز اقدام کرد.

ویزای تحصیلی لتونی جهت اعزام دانشجو

در مراحل نهایی پس از بررسی های لازم جهت اعزام دانشجو به لتونی، لازم است تا شرایط دریافت ویزای تحصیلی و مدارک مورد نیاز برای اخذ آن بررسی گردد. برای این منظور بهتر این است که از متخصصان و مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی کمک دریافت کنید تا در این مسیر بتوانید به راحتی ویزای لتونی برای تحصیل در این کشور و در نهایت اقامت لتونی اخذ نمایید. توجه کنید که اگر مدت زمان تحصیل شما در لتونی بیش از نود روز باشد، دانشجویان به ویزای تحصیلی بلند مدت نیاز خواهند داشت.

کشور لتونی به گونه ای عمل می کند که بتواند دانشجویان بین المللی را متقاعد نماید که پس از دانشگاه، اقامت لتونی خود را ادامه دهند و این بدان معنی است که آن ها فرصت های شغلی زیادی دارند. سیستم اموزشی لتونی یا لاتویا با این شرایط ویژه و مناسب برای دانشجویان شهروند و دانشجویان بین المللی در سراسر جهان مورد احترام است. اما ببینیم مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی لتونی چیست؟ این مدارک عبارتند از: گذرنامه معتبر، عکس با اندازه پاسپورت و پشت سفید، گواهی فارغ التحصیلی یا مدارک گذشته دانشجو همراه با ریز نمرات و ترجمه شده، مدرک قبولی در آزمون های تافل یا آیلتس، گواهی عدم سو پیشینه و … .

هزینه تحصیل در لتونی یا لاتویا

یکی از مهم ترین مسائل هزینه تحصیل در لاتویا و هزینه زندگی در لتونی است.‌ گفتیم که هزینه زندگی در این کشور بسیار مناسب و حتی از میانگین ها کم تر می باشد. هزینه تحصیل در این کشور بسته به دانشگاه و رشته مورد نظر متفاوت است‌. این تغییر هزینه ها می تواند از ۱۳۰۰ یورو در سال شروع شود و تا حدود پانزده هزار یورو در سال متغیر باشد. همه چیز به رشته و دانشگاه بستگی دارد. بیشترین هزینه های تحصیلی مربوط به رشته های زیر شاخه پزشکی و دندانپزشکی می باشد. رشته های مهندسی و علوم پایه هزینه های کمتری برای تحصیل در هر سال خواهند داشت.

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو در لتونی

  1. آیا لتونی کشوری امن برای تحصیل است؟

    بله لتونی یکی از کشور های بسیار امن و به دور از حاشیه های موجود می باشد.

  2. آیا مدارک دانشگاهی لتونی معتبر هستند؟

    بله مدارک دانشگاهی کشور لتونی در کل جهان اعتبار دارند.

  3. هزینه تحصیل در دانشگاه های لتونی چقدر است؟

    هزینه تحصیل با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه متغیر است. مثلا هزینه پزشکی بین ۷۵۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو می باشد.‌

  4. آیا لاتویا برای دانشجویان بین المللی مکان مناسبی است؟

    بله لاتویا به دلیل موقعیت های مناسب کاری و کم بودن هزینه زندگی بسیار مناسب است.

  5. آیا امکان کار در زمان تحصیل در لتونی وجود دارد؟

    بله دانشجویان می توانند در زمان تحصیل خود به طور پاره وقت برای ۲۰ ساعت در هفته مشغول شوند.

  6. آیا امکان دریافت بورسیه های تحصیلی لتونی وجود دارد؟

    بله دانشگاه های لتونی بورسیه های تحصیلی مختلفی برای دانشجویان ارائه می کنند.

  7. ایا هزینه زندگی در لاتویا زیاد است؟

    خیر می توان گفت یکی از معقول ترین کشور ها در این زمینه لاتویا می باشد.

  8. چه مدارکی برای دریافت ویزای تحصیلی لتونی لازم است؟

    برای دریافت ویزای تحصیل مدارکی از قبیل مدارک هویتی، پاسپورت، گواهی عدم سو پیشیته، عکس و … مورد نیاز است.

  9. آیا شهر ریگا به عنوان شهری دانشگاهی امن است؟

    بله ریگا یکی از شهر های بسیار امن کشور لتونی می باشد.

  10. آیا امکان تحصیل به زبان‌ انگلیسی در دانشگاه های لتونی وجود دارد؟

    بله رشته های تصحیلی بسیاری به زبان‌ انکلیسی ارائه می شوند از این رو مدرک زبان نیز لازم است.

  11. آیا می توان برای اقامت لاتویا از طریق تحصیلی اقدام کرد؟

    اقامت مستقیم از روش تحصیلی امکان پذیر نیست. لازم است تا دانشجو ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *