اعزام دانشجو به فرانسه

هدف ما در این مقاله بررسی اعزام دانشجو به فرانسه است. اعزام دانشجو به کشور های جدید با هدف تحصیل در آن کشور ک به صورت مهاجرت تحصیلی انجام می پذیرد. البته راه های بسیاری نیز برای مهاجرت وجود دارد که از جمله آن ها می توان به مهاجرت کاری نیز اشاره نمود. به دلیل این که موضوع مورد بحث ما در این مقاله اعزام دانشجو به فرانسه است، قصد داریم در ابتدای مقاله خود به معرفی اولیه کشور فرانسه و شرایط عمومی این کشور برای مهاجرت بپردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مطالب مرتبط:

مهاجرت به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

تحصیل پزشکی در فرانسه

اخذ تابعیت فرانسه

تحصیل در فرانسه

فرانسه که در حقیقت جمهوری فرانسه است، کشوری است که در اروپای غربی واقع شده. این کشور که به دلیل مدل نقشه آن، شش ضلعی هم نامیده می شود، سواحلی در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس دارد. مساحت کشور فرانسه ششصد و چهل هزار و ششصد و هفتاد و نه کیلومتر مربع می باشد که از این حیث بزرگ ترین کشور در اتحادیه اروپا است. جمعیت کشور فرانسه بیش از شصت و هفت میلیون نفر است که این کشور را از لحاظ جمعیتی پس از آلمان در رتبه دوم اتحادیه اروپا قرار می دهد. پایتخت این کشور شهر پاریس است که البته بزرگ ترین شهر فرانسه نیز محسوب می شود.

زبان رسمی مردم در کشور فرانسه، زبان فرانسوی است و شعار ملی آن ها آزادی، برابری، برادری است. علاوه بر شهر پاریس، دیگر شهر های اصلی این کشور عبارتند از: بردو، مارسی، لیل، لیون و … . واحد پول و ارز رایج این کشور یورو است که البته گاهی از فرانک اقیانوسیه نیز استفاده می شود. فرانسه به دلیل شرایط بسیار مناسبی که از لحاظ علمی، فرهنگی، اقتصادی و … دارد، مقصد مهاجرتی مناسبی برای افراد بسیاری است. این افراد با توجه به شرایط خود از روش های گوناگونی برای مهاجرت به این کشور استفاده می کنند.

از جمله این روش ها می توان به مهاجرت تحصیلی به فرانسه، مهاجرت کاری به فرانسه، مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه و … اشاره نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با شرایط مهاجرتی به فرانسه، نحوه اخذ ویزای فرانسه، فعالیت های لازم برای مهاجرت و … بهتر است تا به گروه کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. شما در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می توانید به نمایندگی های این مجموعه مراجعه حضوری داشته باشید.

مطالب مرتبط:

مهاجرت به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

اخذ تابعیت فرانسه

اعزام دانشجویان به فرانسه

فرانسه یکی از کشور هایی است که با فرهنگ و تمدن عجین شده و به دلیل قدمت بسیار بالایی که دارد مکان مناسبی جهت زندگی و تحصیل می باشد. کشور فرانسه در کل دنیا دارای جایگاه علمی بالایی است و وجود دانشگاه های معتبر در این کشور به همراه شرایط فرهنگی و تمدنی باعث افزایش روز به روز مهاجران به فرانسه شده است. اعزام دانشجو به فرانسه نیز توسط افراد و موسسات بسیاری صورت می گیرد اما مهم ترین کار این است که شما به مرکزی معتبر مراجعه نمایید.

موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی این کار را برای شما انجام می دهند. اما اجازه دهید در ان مقاله ما مختصری توضیحات در ارتباط با شرایط اعزام دانشجو بیان کنیم. هر فردی که تمایل داشته باشد برای تحصیل وارد کشور فرانسه شود می بایست از یکی از دانشگاه های این کشور، پذیرش تحصیلی دریافت کند. اما اخذ پذیرش تحصیلی که به عنوان یکی از اصلی ترین مراحل تصحیل در این کشور محسوب می شود، نیازمند شرایط و ضوابطی است. در این حالت است که شما باید به حزییات دقت کنید. در حقیقت قبل از هر گونه اقدام برای پذیرش تحصیلی لازم است تا در ارتباط با شرایط تحصیلی و دانشگاه های فرانسه اطلاعات لازم را کسب کنید.

پس از آن می توانید با راهنمایی کارشناسان و وکلای زبده برای اخذ پذیرش اقدام نمایید. زمانی که پذیرش خود را دریافت کردید، می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه درخواست خود را ارایه دهید. در صورت موافقت با ویزای تحصیلی شما می توانید برای تحصیل در فرانسه، وارد این کشور شوید و اقامت فرانسه را به طور موقت داشته باشید. این روند ممکن است در ابتدا کمی چالش برانگیز باشد اما در نهایت با کمک و یاری از متخصصان می تواند به مسیری هموار تبدیل گردد.

شرایط تحصیلی در فرانسه برای اعزام دانشجو

همان طور که گفتیم برای اعزام دانشجو به فرانسه لازم است تا پذیرش تحصیلی از این کشور دریافت شود. اخذ پذیرش تحصیلی از کشور فرانسه منوط به داشتن اطلاهات کافی است.‌ از این رو در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با شرایط تحصیلی در فرانسه صحبت کنیم. فرانسه از نظر تحرکات بین المللی و سیستم مهاجرتی یکی از جذاب ترین کشور ها است. این کشور پس از ایالات متحده، انگلستان و استرالیا چهارمین مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است. در حقیقت می توان گفت فرانسه محبوب ترین کشور غیر انگلیسی زبان می باشد. می توان گفت سالانه بیش از سیصد و بیست هزار دانشجوی بین المللی وارد این کشور می شوند که البته هر سال به تعداد ورودی ها افزوده می شود.

از جمله مهم ترین مزایای تحصیل در فرانسه می توان به کیفیت بالای تحصیلات، شهریه پایین تحصیلی در فرانسه و روش زندگی لذت بخش در فرانسه اشاره نمود‌. سیستم آموزش عالی در فرانسه یکی از بهترین ها در اروپا و جهان است. دانشگاه های بسیاری در فرانسه هر ساله در رده بندی دانشگاه های بین الملل قرار گرفته و رتبه مناسبی کسب می کنند‌. همچنین گزینه های بسیار عالی برای تحصیل MBA در فرانسه وجود دارد. این کشور دارای بهترین مدارس تجاری و بیزنسی در اروپا است. از جمله این مدارس می توان به HEC پاریس اشاره نمود.

تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه

اما باید دید شرایط تحصیلی در مقاطع مختلف چگونه است. در این کشور می توان برای مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل شد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی هم می توان در دانشگاه های دولتی فرانسه مشغول شد و پذیرش گرفت و هم می توان وارو دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور شد. اگر شما بخواهید در دانشگاه های دولتی فرانسه مشغول به تحصیل شوید لازم است تا دانش زبان فرانسه خود را تقویت کرده و تا سطح B1 مدرک ارایه دهید. دقت کنید که در این حالت ممکن است کمی با چالش مواجه شوید.

اما در عیز این صورت با داشتن مدرک آیلتس یا تافل می توانید برای دانشگاه های انگلیسی زبان اقدام نموده و در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوید. افرادی که در مقطع کارشناسی مشغول هستند می توانند حداکثر بیست ساعت در هفته به عنوان کار دانشجویی در فرانسه مشغول به فعالیت شده تا هزینه های زندگی در فرانسه را تامین کنند.

کارشناسی ارشد و دکتری در فرانسه برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در فرانسه صحبت کنیم. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های فرانسه دو ساله است و ارائه مدرک زبان فرانسه با سطح عمومی B2 الزامی می باشد. اما اگر شما تمایل داشته باشید که برای تحصیل به زبان ‌انگلیسی در این کشور مشغول شوید، باید بدانید که دوره های متفاوتی به زبان انکلیسی در این کشور ارایه می شود و البته می بایست مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید.

مدرک مورد نیاز برای این شرایط آیلتس شش می باشد. برای پذیرش تحصیلی در این مقطع لازم است تا مدرک لیسانس به همراه ریز نمرات تحصیلی خود را ارائه کنید. با توجه به فرایند بولونیا در فرانسه، دکتری در این کشور نیز جزو مقاطع تحصیلی بسیار مهم است که پس اط مقطع کارشناسی ارشد، وارد آن می شوید. دانشگاه های فرانسه آموزش دکتری را برای دوره ای سه یا چهار ساله ارائه می کنند و بیشتر این دوره به صورت روش های تحقیقاتی صورت می گیرد. دانشجویان متقاضی تحصیل دکتری در فرانسه، می بایست به مدت صد و پنجاه ساعت دوره های تحقیقاتی خاصی بگذرانند.

جزئیات تحصیل در فرانسه برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با جزئیات خاص و ویژه ای در زمینه تحصیل در فرانسه اقدام کنیم. در ابتدا از شهریه های دانشگاه های فرانسه و هزینه تحصیل در فرانسه شروع می کنیم. شهریه دانشگاه های فرانسه در حالت دولتی نسبتا متوسط است و شهروندان اتحادیه اروپا و سوئیس می توانند بدون پرداخت شهریه در این کشور تحصیل کنند. این در حالی است که دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می بایست سالانه حدود سه هزار یا چهار هزار یورو در سال برای تحصیل در دانشگاه ها بپردازند. البته این هزینه برای دانشگاه های خصوصی در فرانسه به بیش از بیست هزار یورو در سال خواهد رسید. اما بورسیه های تحصیلی بسیاری برای دانشجویان در فرانسه در دسترس است.

در سال دو هزار و نوزده میلادی بیش از ده هزار بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه برای دانشجویان اعطا گردید. برخی از این بورسیه ها معافیت کل شهریه ها به دانشحویان اعطا می کنند. علاوه بر بورسیه های دولتی مدارس و دانشگاه ها نیز می توانند بر اساس استراتژی های خود معافیت شهریه و یا بورسیه های خاصی اعطا نمایند. علاوه بر تمام این ها دانشگاه های فرانسه در برنامه بورسیه تحصیلی اراسموس موندس نیز شرکت دارند و سالانه حدوده سی هزار دانشجو از طریق این برنامه وارد فرانسه می شوند.

دانشگاه های فرانسه جهت اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله با توجه به روند و شرایط تحصیلی در فرانسه قصد داریم به بررسی دانشگاه های کشور فرانسه بپردازیم. بررسی دانشگاه های فرانسه ما را در مسیر اخذ پذیرش راهنمایی می کند. در ادامه به معرفی دانشگاه های فرانسه می پردازیم.

از جمله دانشگاه های فرانسه می توان به دانشگاه آوینیتون، دانشگاه ژول ورن، دانشگاه بوردو، دانشگاه سوربن، دانشگاه کریتیل، دانشگاه کوریسای، دانشگاه گویان، دانشگاه پولیتزیای، دانشگاه گرنوبل، دانشگاه گوادلوپ، دانشگاه لیل، دانشگاه لیموژ، دانشگاه لیون، دانشگاه مونپلیه، دانشگاه نانت، دانشگاه کالدونیا، دانشگاه پائنتون، دانشگاه پاریس، دانشکاه رن، دانشگاه ریمز، دانشگاه رنس، دانشکاه رونیون، دانشگاه استراسبورگ، دانشگاه ورسای، دانشگاه تولوز و … اشاره نمود. اما نکته مهم بعدی این است که کدام یک از دانشگاه های فرانسه مورد تایید وزارت بهداشت ایران و کدام یک مورد تایید وزارت علوم ایران هستند‌. در ادامه این بخش این دانشگاه ها را معرفی خواهیم کرد.‌

دانشگاه های فرانسه

دانشگاه های فرانسه

از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در فرانسه عبارتند از: دانشگاه ملی هنر ویلا آرسون، دانشگاه ملی معماری ورسای، دانشکاه ملی هنر نانسی، دانشکده ملی علوم کامپیوتر و ریاضیات کاربردی گرنوبل، دانشگاه بوردو، دانشگاه کلرمنت فرند، دانشگاه پلی تکنیک مارسی، دانشگاه کاون، دانشکده عال برق، دانشگاه لیل، دانشگاه لورن، دانشگاه مون پله، دانشگاه استرابورگ و … اشاره نمود. دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت نیز عبارتند از: دانشگاه دکارت ، دانشگاه کلود برنارد لیون، دانشگاه رن، دانشگاه پاریس جنوبی، دانشگاه استراسبورک و … .

اخذ ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو به فرانسه

به عنوان آخرین مرحله می بایست در زمینه اخذ ویزای تحصیلی فرانسه صحبت کنیم. در این بخش قصد داریم بخ بررسی مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی فرانسه بپردازیم.‌ مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه عبارتند از: نامه پذیرش از دانشکاه مقصد، پاسپورت معتبر، مدارک هویتی مانند شناسنامه ، گواهی عدم سو پیشینه معتبر، بیمه درمانی، گواهی تمکن مالی، اثبات محل اقامت در فرانسه و … .

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به فرانسه

  1. آیا فرانسه برای تحصیل و زندگی مناسب است؟

    بله فرانسه به دلیل موقعیت مناسب فرهنگی و اجتماعی و علمی کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. تحصیل در دانشگاه های فرانسه به چه زبانی است؟

    در دانشگاه های فرانسه تحصیل معمولا به زبان فرانسوی است و در مقاطع بالا به زبان انگلیسی نیز می توان تحصیل کرد.

  3. آیا امکان کار در زمان تحصیل در فرانسه وجود دارد؟

    بله دانشجویان می توانند در زمان تحصیل در فرانسه به کار در این کشور مشغول شوند.

  4. دانشگاه های فرانسه برای دانشجویان بورسیه تحصیلی ارائه می دهند؟

    بله در کشور فرانسه می توان برای دریافت بورسیه های تحصیلی با ارائه رزومه های مناسب درخواست داد.

  5. آیا فرانسه از برنامه اراسموس پیروی می کند؟

    بله دانشگاه های فرانسه سالیانه پذیرای حدود سی هزار دانشجو با برنامه اراسموس موندس هستند.

  6. آیا تحصیل در دانشگاه های فرانسه رایگان است؟

    خیر دانشجویان می بایست برای تحصیل شهریه پرداخت کنند. البته برای شهروندان اتحادیه اروپا و سويیس تحصیل در این کشور رایگان است.

  7. کدام یک از دانشگاه های فرانسه مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در فرانسه عبارتند از: دانشگاه ملی هنر ویلا آرسون، دانشگاه ملی معماری ورسای، دانشکاه ملی هنر نانسی و … .

  8. کدام یک از دانشگاه های فرانسه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟

    برخی از این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه دکارت ، دانشگاه کلود برنارد لیون، دانشگاه رن، دانشگاه پاریس جنوبی، دانشگاه استراسبورک و … .

  9. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه چیست؟

    از جمله مدارک عبارتند از : نامه پذیرش از دانشکاه مقصد، پاسپورت معتبر، مدارک هویتی مانند شناسنامه ، گواهی عدم سو پیشینه معتبر و … .

  10. تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های فرانسه چقدر زمان می برد؟

    برای تحصیل در مقطع دکتری می بایست بین سه تا چهار سال زمان گذاشت.

  11. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه چقدر است؟

    برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه لازم است تا بیش از بیست هزار یورو در سال پرداخت نمود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *