اشتباهات رایج سرمایه گذاری املاک و مستغلات در خارج از کشور

در این مقاله هدف ما بررسی دقیق جزئیات اشتباهات رایج سرمایه گذاری املاک و مستغلات در خارج از کشور می باشد. سرمایه گذاری در خارج از کشور همراه با مزایا و معایب خاصی می باشد. از این رو لازم است تا به طور دقیقی تمام شرایط را بررسی نمود. برای سرمایه گذاری در کشور های مختلف، راه های مختلفی وجود دارد. در واقع شما می توانید برای راه های خاصی سرمایه گذاری را انجام دهید. مثلا شما می توانید برای خرید ملک اقدام نمایید. یا این که با ثبت شرکت در زمینه سرمایه گذاری اقدام کنید. افراد بسیاری برای افزایش سرمایه خود و بهبود شرایط زندگی اقدام به سرمایه گذاری می کنند. اما این امر باید با دقت بسیاری انجام شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت سرمایه گذاری یکی از انواع روش های مهاجرتی است که به واسطه آن می توان برای مهاجرت اقدام نمایید. مهاجرت علاوه بر سرمایه گذاری روش های دیگری هم دارد که می توان از جمله آن ها به روش های تحصیلی و کاری هم اشاره نمود. مثلا شما می توانید برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام نمایید. یا این که اقدامات خود را برای مهاجرت کاری به آلمان و اخذ ویزای کاری آلمان صورت دهید. برای اطلاع از این روش ها می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی نمایندگی های مختلفی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز دارد.

اشتباهات رایج سرمایه گذاری املاک و مستغلات در خارج از کشور

سرمایه گذاری یکی از راه های افزایش سرمایه است. در واقع افراد زیادی برای سرمایه گذاری در کشور های مختلف اقدام می کنند تا سرمایه خود را بیش از قبل کنند. برای سرمایه گذاری اما همان طور که می تواند مزایای مناسبی وجود داشته باشد، چالش ها و شرایط سختی هم موجود خواهد بود. از این رو لازم است تا تمامی اشتباهات و جزئیات مربوط به این مسئله را بررسی نمود. اما به جز روش سرمایه گذاری راه های دیگری هم برای مخاجرت موجود است. شما می توانید برای کار در چین یا هر کشور دیگری یا تحصیل در ایتالیا و یا هر کشور دیگری اقدام کنید. با این توصیفات اما ادامه بحث ما در ارتباط با اشتباهات سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می باشد.

بررسی این موارد در زمینه فعالیت های سرمایه گذاری به شما کمک زیادی می کند. اقدامات اشتباه می تواند هزینه نادرستی برای سرمایه گذاران املاک و مستغلات را به همراه داشته باشد. مالکیت املاک ، به طور مستقیم یا غیرمستقیم ، می تواند تنوع در سبد سهام را افزایش دهد و ارزش بازدهی را در چندین سطح برای سرمایه گذاران ایجاد کند. املاک و مستغلات یک دارایی ملموس با ارزش ذاتی است که بر خلاف بسیاری از روش های سرمایه گذاری دیگر می تواند همراه با ریسک های پایین تری باشد.

البته در این میان مشکلات بسیاری هم وجود خواهد داشت. در واقع ممکن است این مسیر همراه با اشتباهاتی باشد. مزایای مالیاتی ، افزایش شفافیت و امکان محافظت در برابر نوسانات بازار سهام به جذابیت آن افزوده است. پس می توان گفت که اجتناب از این اشتباهات رایج، کلید موفقیت در مدیریت املاک و مستغلات در یک نمونه کار ها است. از این رو در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم. 

خرید بدون تحقیق در سرمایه گذاری املاک و مستغلات

اولین مسئله ای که در زمینه خرید املاک و مستغلات قصد داریم آن را بررسی نماییم، خرید بدون تحقیق در سرمایه گذاری املاک و مستغلات می باشد. عجله در زمینه خرید املاک و مستغلات و سرمایه گذاری در این مسیر، بدون این که بدانید چه چیزی می خواهید بخرید، می تواند منجر به نتایج نادرستی شود. فقط به این دلیل که املاک و مستغلات خوب کار می کنند به این معنی نیست که سرمایه گذاری خوبی برای شما خواهد بود. به سرمایه گذاران سهام معمولاً گفته می شود “کم بخرند ، زیاد بفروشند” .

خرید بدون تحقیق در سرمایه گذاری املاک و مستغلات

خرید بدون تحقیق در سرمایه گذاری املاک و مستغلات

توصیه ما این است که همین قانون را در سرمایه گذاری املاک و مستغلات هم استفاده نماید. شما در این باره باید اطمینان حاصل کنید که معامله خوبی دارید. به عبارتی نباید معامله به صورتی پیش رود که شما ملکی گران را خریداری نمایید و در بازده طولانی مدت با شرایط کاهشی مواجه شوید. به همین دلیل قبل از سرمایه گذاری در خرید املاک و مستغلات باید در ارتباط با کشور، شهر و منطقه مورد نظر خود تحقیق کافی داشته باشید. خرید بدون تحقیق در سرمایه گذاری املاک و مستغلات منجر به بروز مشکل در این زمینه می شود. 

ایجاد دید تونلی در سرمایه گذاری املاک و مستغلات

املاک و مستغلات از لحاظ تعادل در برابر ریسک و نوسانات مرتبط با سهام ، ابعاد جدیدی به سبد سهام می بخشد. کافمن می گوید یک اشتباه رایج بسیار محدود بودن در مورد تمرکز بر دارایی است. به عبارتی اگر شما در این زمینه دید تونلی داشته باشید، نمی توانید در زمینه سرمایه گذاری املاک و مستغلات موفق شوید. منظور از دید تونلی این است که شما بدون هیچ گونه بررسی دقیق تمام سرمایه خود را در زمینه املاک و مستغلات قرار دهید. این کار باعث می شود تا خطر بسیار زیادی در روند سرمایه گذاری به وجود بیاید.

این خطر حتی می تواند منجر به بازده نزولی و کاهشی بسیاری شود. گرچه بیشتر سرمایه گذاران، در بازار هایی که آشنا هستند راحت سرمایه گذاری می کنند. اما باید توجه داشته باشید که این مسئله می تواند در دراز مدت به شما آسیب وارد کند. به همین دلیل لازم است تا دید خود را به بخش های کاملی تقسیم کنید و به جای دید تونلی، با گستردگی بیشتری مسائل را بررسی نمایید. 

سرمایه گذاری بدون مشورت در املاک و مستغلات

داشتن یک ملک اجاره ای تجاری یا مسکونی می تواند وقت گیر و هم سرمایه بر باشد. تلاش برای کنار آمدن با این مشکلات به سطحی از تمرکز و تعهد نیاز دارد که شاید برای هر سرمایه گذار واقع بینانه نباشد. به همین دلیل برای موفقیت در زمینه سرمایه گذاری، بهترین کار مشورت در زمینه سرمایه گذاری املاک و مستغلات می باشد. یک روش ساده برای جلوگیری از اشتباهات ، ساختن تیم از روز اول است.

این ممکن است شامل سرمایه گذاری با یک شریک یا کار با گروه گسترده تری از افراد باشد که شامل یک مشاور املاک باتجربه ، یک وکیل متبحر در قانون املاک ، پیمانکاران حرفه ای و یک شرکت مدیریت املاک است. داشتن پشتیبانی می تواند سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را با داشتن فضای کمتر برای خطا ، به تجربه ای بهتر و قوی تر تبدیل کند. از این رو دقت داشته باشید که سرمایه گذاری بدون مشورت در املاک و مستغلات می تواند مشکلاتی را به همراع داشته باشد. البته در این زمینه قبل از هر گونه اقدامی می توانید با مشاوران موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی هم مشورت نمایید. 

همراهی با افراد نا آگاه در سرمایه گذاری املاک و مستغلات

هنگام جستجوی کمک در تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری در املاک ، مراجعه به منابع مناسب ضروری است. روونا داسگپتا ، نماینده Warburg Realty در نیویورک ، می گوید: “سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ، به ویژه برای سرمایه گذاران برای اولین بار ، می تواند دلهره آور و اعصاب خردکن باشد.” شاید همین مسئله موجب شده که مشکلاتی برای سرمایه گذاری پیش بیاید. غالبا افرادی که تصمیم به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات دارند، برای اطمینان خاطر بیشتر از راهنمایی های دوستان و خانواده خود استفاده می کنند.

همین مسئله می تواند افراد را به خطا بیندازد. به همین دلیل این افراد، کاری که باید انجام دهند در عوض مشاوره گرفتن از متخصصان املاک و مستغلات یا یک سرمایه گذار با سابقه خرید و فروش املاک است. این افراد دانش و تجربه لازم را برای ارائه مشاوره قابل اعتماد تر دارند. پس همراهی با افراد نا آگاه در سرمایه گذاری املاک و مستغلات می تواند شما را به مشکل بیندازد. به همین دلیل بهترین کار مراجعه به افراد آگاه در این زمینه می باشد. 

ورود بدون دانش به دنیای سرمایه گذاری املاک و مستغلات

درست مثل سهام ، صندوق های سرمایه گذاری مشترک ، اوراق قرضه یا سایر سرمایه گذاری ها ، املاک و مستغلات برای به نتیجه رسیدن نیاز به دانش خاصی دارند. ترل گیتس ، بنیانگذار و مدیرعامل Virtus Real Estate Capital ، می گوید سرمایه گذاران بزرگ و کوچک املاک و مستغلات می توانند این اشتباه را داشته باشند که فکر کنند سرمایه گذاری در املاک آسان تر از سایر سرمایه گذاری ها می باشد. این در حالی است که املاک و مستغلات قوی تر هستند اما در عین حال می توانند مشکلاتی را هم ایجاد کنند.

از این رو ورود بدون دانش به دنیای سرمایه گذاری املاک و مستغلات با فرض آسان بودن این مسئله می تواند همراه با مشکلات بسیار زیادی باشد. در واقع باید توجه داشته باشید که برای موفقیت مداوم در املاک و مستغلات به طور طولانی مدت به مهارت و دانش بیش از شانس نیاز خواهید داشت. به همین دلیل توصیه ما این است که قبل از هر گونه اقدامی برای کسب اطلاعات و دانش کافی در این زمینه اقدام نمایید. شما حتی باید در ارتباط با بازار املاک و مستغلات در کشور مورد نظر هم اطلاعات دقیق داشته باشید. 

معاملات غیر منطقی در سرمایه گذاری املاک و مستغلات

یکی دیگر از مشکلات مشترک در بین سرمایه گذاران املاک و مستغلات تنها جستجوی معامله هنگام خرید ملک است. اگر قصد سرمایه گذاری طولانی مدت در املاک و مستغلات را دارید ، نیازی به خرید با تخفیف عمده ندارید. شما فقط باید معاملات منطقی انجام دهید ، زیرا با گذشت زمان ارزش معماله شما و سرمایه گذاری تان افزایش بسیار زیادی خواهد داشت.

بسیاری از سرمایه گذاران املاکی را که می توانند خریداری کنند محدود می کنند زیرا آن ها امیدوارند که تخفیف عمده ای و سودی با ارزش کسب کنند، که البته در شرایط فعلی بازار هدف واقع بینانه ای نیست. با حفظ چشم انداز طولانی مدت ، سرمایه گذاران می توانند از ذهنیت شکارچی معامله اجتناب کرده و در عوض بر رشد در دارایی های خود تمرکز کنند. به همین دلیل است که معاملات غیر منطقی در سرمایه گذاری املاک و مستغلات همراه با بروز مشکلاتی خواهد بود. از این رو برای موفقیت سعی کنید که با دید بلند مدت به سرمایه خود نگاه کنید. 

نداشتن استراتژی خروج در سرمایه گذاری املاک و مستغلات

املاک و مستغلات می توانند گزینه خوبی برای خرید و نگهداری باشند اما عدم توسعه استراتژی خروج می تواند آسیب رسان باشد. در واقع ممکن است شما به اشتباه سرمایه خود را که مانند الماسی است به دلیل نداشتن استراتژی خروج در سرمایه گذاری املاک و مستغلات از دست بدهید. در واقع افراد با این دیدگاه فکر می کنند که بازی املاک و مستغلات و شرایط سرمایه گذاری تمام شده است.

به همین دلیل است که خواهان بیرون رفتن از این شرایط می شوند. متأسفانه، آن ها در نهایت با مالیات های زیادی مواجه می شوند. داشتن یک بازی نهایی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات از روز اول می تواند به جلوگیری از موقعیت های پرهزینه هنگام زمان فروش کمک کند. پس سعی کنید که حتی در زمینه خروج از سرمایه گذاری خود هم برنامه ریزی مناسبی همراه با استراتژی داشته باشید. 

نداشتن استراتژی خروج در سرمایه گذاری املاک و مستغلات

نداشتن استراتژی خروج در سرمایه گذاری املاک و مستغلات

سوالات متداول در ارتباط با اشتباهات رایج سرمایه گذاری املاک و مستغلات در خارج از کشور

  1. چه روش هایی برای مهاجرت سرمایه گذاری وجود دارد؟

    از جمله این روش ها عبارتند از ثبت شرکت، خرید ملک، بازنشستگی،‌کارآفرینی و غیره.

  2. آیا سرمایه گذاری در خارج از کشور می تواند گزینه ای مناسب برای مهاجرت باشد؟

    بله یکی از مهم ترین روش های مهاجرت به خارج از کشور از طریق سرمایه گذاری می باشد.

  3. اشتباهات رایج سرمایه گذاری املاک و مستغلات در خارج از کشور چیست؟

    از جمله این اشتباهات عبارتند از: خرید بدون تحقیق، دید تونلی، سرمایه گذاری بدون مشورت، همراهی با افراد ناآگاه، ورود بدون دانش به دنیای سرمایه و غیره.

  4. بررسی اشتباهات رایج سرمایه گذاری املاک و مستغلات در خارج از کشور چه کمکی به متقاضیان می کند؟

    بررسی این اشتباهات باعث می شود تا سرمایه گذاران و متقاضیان در مسیر سرمایه گذاری به خوبی پیش بروند.

  5. خرید بدون تحقیق در سرمایه گذاری املاک و مستغلات خارج از کشور چه مشکلاتی را ایجاد می کند؟

    عجله و خرید بدون تحقیق موجب می شود تا گزینه هایی نامناسب را انتخاب کنید.

  6. منظور از ایجاد دید تونلی در سرمایه گذاری املاک و مستغلات خارج از کشور چیست؟

    منظور از دید تونلی عدم دقت در مشاهده جزئیات سرمایه گذاری املاک می باشد.

  7. سرمایه گذاری بدون مشورت در املاک و مستغلات خارج از کشور چه مشکلاتی را حاصل می کند؟

    سرمایه گذاری بدون مشورت احتمال خطا در زمینه انتخاب و خرید املاک را افزایش می دهد.

  8. منظور از همراهی با افراد نا آگاه در سرمایه گذاری املاک و مستغلات خارج از کشور چیست؟

    منظور این است که فرد با خانواده یا دوستان خود به جای افراد آگاه مشورت کند.

  9. ورود بدون دانش به دنیای سرمایه گذاری املاک و مستغلات چه مشکلاتی را ایجاد می کند؟

    ورود بدون دانش باعث می شود تا سرمایه گذاری با مشکلاتی از قبیل بازار های مالی و خرید و فروش مواجه شود.

  10. معاملات غیر منطقی در سرمایه گذاری املاک و مستغلات  چه معنایی دارد؟

    منظور از این معاملات انتخاب های با عجله و بدون توجه به دید بلند مدت می باشد.

  11. نداشتن استراتژی خروج در سرمایه گذاری املاک و مستغلات چه مشکلاتی را ایجاد می کند؟

    این کار موجب می شود تا سرمایه فرد بسیار زود یا دیر از سیستم املاک و مستغلات خارج شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *