اخذ پاسپورت وانواتو

امروزه، افراد زیادی تصمیم به اخذ پاسپورت وانواتو را دارند. وانواتو مجموعه ای از 80 جزیره در جنوب اقیانوس آرام تا شرق کشور استرالیا بوده و عضو کشورهای مشترک المنافع نیز می باشد. اقامت وانواتو از طریق روش های مختلفی امکان پذیر است که اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری یکی از روش های مهاجرت به وانواتو است. شما متقاضیان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

معرفی جمهوری وانواتو

وانواتو که به طور رسمی با نام جمهوری وانواتو شناخته می شود، کشوری است که در اقیانوس آرام قرار دارد و کشور جزیره ای کوچک در جنوب اقیانوس آرام می باشد. این کشور در سال 1980 میلادی توانست استقلال خود را به دست آورد و از کشورهای انگلستان و فرانسه جدا شود. کشور وانواتو در حقیقت یک مجمع الجزایر آتشفشانی است که در نزدیکی استرالیای شمالی، کالدونیای جدید، شرق گینه نو و غرب فیجی قرار دارد. در حقیقت مهم ترین جزایر آن عبارتند از: افاته، اسپیریتو سانتو، مالکولا و تانا. این جزایر را مجموعاً با نام نیو هیبرید نیز می خوانند.

پایتخت

پایتخت وانواتو، شهر پورت ویلا است که بزرگ ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود. این شهر دارای سی و چهار هزار نفر جمعیت می باشد. البته باید گفت که مهم ترین شهر کشور وانواتو شهر لوگان ویل است که دوازده هزار نفر جمعیت دارد. مساحت کشور وانواتو دوازده هزار و صد و هشتاد و نه کیلومتر مربع است و جمعیت آن 272،459 نفر می باشد.

واحد پول

وانواتو دارای شش ایالت است. واحد پول وانواتو، واتو نام دارد. در این کشور سه زبان به رسمیت شناخته می شود و این زبان ها عبارتند از: زبان انگلیسی، زبان فرانسوی و زبان بیسلاما که البته از این میان زبان بیسلاما بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. زبان بیسلاما یک زبان ترکی و مشتق شده از انگلیسی است.

زمان و پرچم

زمان در وانواتو (UTC+11:00) می باشد. وانواتو در حال حاضر زمان تابستانی را رعایت نمی کند. پرچم وانواتو در 18 فوریه 1980 به تصویب رسید. رنگ های پرچم این کشور قرمز، سبز، سیاه و زرد است.

اقامت وانواتو

اخذ ویزای وانواتو و اقامت در این کشور از روش های مختلفی امکان پذیر می باشد. هر کدام از این روش ها قوانین مخصوص به خود را دارند. وانواتو کشوری است که برنامه های شهروندی دوگانه را ارائه می دهد. در گذشته داشتن پاسپورت وانواتو مزیت چندانی نداشت اما امروزه به لطف بررسی های بسیار دولت ها، قوانین و شرایط برای این کشور به طور کلی تغییر کرده است و افرادی که دارای تابعیت وانواتو یا پاسپورت وانواتو هستند، می توانند به راحتی وارد کشور های مختلف شوند.

خرید پاسپورت وانواتو

از سال 2015 طبق توافق نامه ای بین دولت ونواتو و اتحادیه اروپا، شهروندان این کشور می توانند آزادانه و بدون اخذ ویزا به منطقه شنگن سفر کنند. در حقیقت با داشتن تابعیت وانواتو می توان به بیش از صد و بیست کشور دنیا سفر کرد. علاوه بر بیست و شش کشور منطقه شنگن، شهروندان وانواتو می توانند به کشورهای قبرس، رومانی، بلغارستان، انگلستان و ایرلند نیز سفر کنند. در حقیقت همین مسائل باعث شده است تا وانواتو به کشوری تبدیل شود که برای شهروندی بسیار جذاب است.

خرید پاسپورت وانواتو

خرید پاسپورت وانواتو

چه کسی می تواند اقدام به اخذ پاسپورت کشور وانواتو کند؟

تمام افراد می توانند جهت خرید پاسپورت وانواتو اقدام کنند. اگر شخصی زیر 18 سال داشته باشد، به یک نامه رضایت نامه مکتوب از والدین یا سرپرستان قانونی خود نیاز دارد تا بتواند جهت اخذ پاسپورت این کشور اقدام کند. تابعیت این کشور وراثتی و طبق سیستم خون است و می توان مراسم سوگند را در مکان های مناسب در سراسر جهان ترتیب داد.

اقامت وانواتو از طریق تمکن مالی

در این روش امکان اخذ اقامت و پاسپورت وانواتو از طریق اثبات درآمد ثابت از جمله حقوق بازنشستگی امکان پذیر می باشد. در این روش می توان برای همسر و فرزندان و همچنین والدین وابسته نیز ویزای همراه اخذ نمود. این گزینه مستلزم آن است که یک بانک در وانواتو توانایی و تمکن مالی افراد را به اندازه 250000 واتو معادل 2250 دلار در ماه را تأیید کند. اگر متقاضیان متأهل باشند یا با شخصی زندگی می کنند، می بایست این مبلغ را دو برابر نمایند.

مهاجرت به وانواتو از طریق سرمایه گذاری

اخذ پاسپورت وانواتو از طریق سرمایه گذاری برای یک فرد مجرد 130،000 دلار و برای یک خانواده چهار نفره 180،000 دلار است که باید در یک صندوق توسعه محلی سرمایه گذاری شود. در نواتو مالیات بر درآمد، مالیات بر ثروت، سود سرمایه یا مالیات بر ارث وجود ندارد. روند اخذ تابعیت معمولاً طی 30 الی 60 روز انجام می شود. در این روش هیچ الزامی به زبان وجود ندارد و متقاضیان باید دارای عدم سابقه کیفری باشند.

سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

سرمایه گذاری در وانواتو از طریق پروژه های کشاورزی در این کشور نیاز به سرمایه ای معادل 10 میلیون واتو یعنی حدوداً 89،000 دلار دارد. در حقیقت می توان گفت که وانواتو مقصدی نو ظهور برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است. این سرمایه گذاری ها می تواند راهی آسان برای اخذ اقامت با ویزای سرمایه گذاری وانواتو برای متقاضیان باشد.

شرایط لازم برای اخذ ویزای وانواتو از طریق سرمایه گذاری

برای دریافت ویزای کشور وانواتو متقاضیان باید به صندوق توسعه محلی وانواتو کمک کنند. هدف از این کمک مالی حمایت از زیر ساخت ها، توسعه و رشد اقتصادی کشور در منطقه است. مبلغ سرمایه گذاری شده به تعداد متقاضیان بستگی دارد.

تابعیت وانواتو از طریق بیت کوین

وانواتو اولین کشوری است که امکان دریافت تابعیت از طریق برنامه سرمایه گذاری در بیت کوین را فراهم می کند. متقاضیان نمی توانند مستقیماً به بیت کوین پرداخت داشته باشند. آن ها می توانند پرداخت هزینه خود را در بیت کوین از طریق یک نماینده مجاز انجام دهند.

تابعیت وانواتو از طریق ازدواج

کشور وانواتو شرایطی را فراهم کرده است تا در صورتی که یک فرد خارجی با شهروندی از این ازدواج کند، بتواند پس از پنج سال تابعیت این کشور را به دست آورد. برای ازدواج در وانواتو مدارک زیر باید حداقل یک ماه قبل از مراسم ازدواج ارائه شود:

  1. اصل گذرنامه و شناسنامه
  2. سند طلاق یا گواهی مرگ همسر سابق (در صورت لزوم)
  3. تکمیل فرم ازدواج
  4. وجود دو نفر به عنوان شاهد (اگر زوجین شاهدی نداشته نباشند، هماهنگ کننده عروسی می تواند از دو نفر به عنوان شاهد استفاده کند)

مهاجرت به وانواتو از طریق کار

در این روش می بایست درخواست مجوز کار و یا تغییر وضعیت کارفرما و وضعیت اشتغال برای این کشور و دولت آن ارسال گردد. فرم های اصلی پس از یافت کار مناسب می بایست توسط کار فرما تکمیل گردند. این فرم ها برای استخدام کارگر غیر شهروند چه موقت و چه دائم به کار می رود. اگر متقاضی پس از مدتی بخواهد شغل خود و یا کارفرمای خود را تغییر بدهد باید مراتب را از طریق فرم ها به اطلاع مسئولین برساند. بدون داشتن مجوز کار استخدام افراد غیر قانونی خواهد بود و به عنوان تخلفی از جانب آن ها و کارفرما محسوب می گردد.

مهاجرت به وانواتو از طریق کار

مهاجرت به وانواتو از طریق کار

شرایط اخذ پاسپورت وانواتو

هر شهروندی خارجی فقط درصورتی که برای مدت زمان حداقل 10 ساله به صورت مستمر در وانواتو زندگی کند، می تواند واجد شرایط درخواست پاسپورت و تابعیت شود. یک فرد خارجی که با یک شهروند وانواتو ازدواج کرده باشد باید حداقل دو سال در این کشور زندگی کند. هر سرمایه گذار خارجی تحت برنامه مهاجرت سرمایه گذاری(CIIP)  در صورتی که شرایط مد نظر را برآورده کند، واجد شرایط تقاضای تابعیت وانواتو است.

مدارک لازم

مدارک لازم برای اخذ تابعیت و شهروندی وانواتو به شرح زیر می باشد:

  • گذرنامه معتبر (کپی تأیید شده)
  • شناسنامه (کپی تأیید شده)
  • گواهی پلیس از کشور مبدأ
  • مشخصات شخصی (شامل سابقه تحصیل و اشتغال)
  • گواهی پزشکی
  • 6 قطعه عکس رنگی
  • اثبات تمکن مالی

مزایای اخذ پاسپورت وانواتو

اخذ تابعیت و شهروندی این کشور با مزایای بی شماری همراه است که در این بخش به بررسی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

  • امکان سفر بدون ویزا و یا اخذ ویزای فرودگاهی هنگام ورود به 124 کشور جهان. داشتن پاسپورت وانواتو اجازه ورود بدون ویزا به 26 کشور منطقه شینگن و همچنین انگلستان، روسیه، هنگ کنگ، سنگاپور را می دهد.
  • تابعیت وانواتو مادام العمر است و می تواند همسر، فرزندان و والدین را نیز شامل شود.
  • تابعیت وانواتو را می توان با حداقل سرمایه گذاری 130،000 دلار دریافت کرد.
  • نرخ مالیات پایین است.
  • امکان اخذ تابعیت مضاعف وجود دارد.
  • هزینه زندگی پایین است.
  • رتبه چهارم “شادترین مکان دنیا” را دارند.
  • کشوری دارای امنیت است.
  • کشوری با فرصت های سرمایه گذاری فوق العاده است.

سخن آخر

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا و اقامت آماده ارائه مشاوره تخصصی در رابطه با خرید پاسپورت وانواتو می باشد. هم وطنان عزیز می توانند جهت راهنمایی و مشاوره حضوری به شعب این موسسه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و رشت مراجعه کنند.

سوالات متداول در رابطه با اخذ پاسپورت وانواتو

  1. کشور وانواتو در کجا واقع شده است؟

    کشور وانواتو در حقیقت یک مجمع الجزایر آتشفشانی است که در نزدیکی استرالیای شمالی، کالدونیای جدید، شرق گینه نو و غرب فیجی قرار دارد.

  2. واحد پول وانواتو چیست؟

واحد پول این کشو واتو می باشد.

  1. زبان رسمی کشور وانواتو چیست؟

    در این کشور سه زبان به رسمیت شناخته می شود و این زبان ها عبارتند از: زبان انگلیسی، زبان فرانسوی و زبان بیسلاما.

  2. آیا امکان اخذ پاسپورت وانواتو وجود دارد؟

    بله، دولت این کشور فرصتی را جهت اخذ پاسپورت وانواتو برای افراد خارجی مهیا کرده است.

  3. آیا کشور وانواتو امکان اخذ تابعیت مضاعف را می دهد؟

    بله، وانواتو کشوری است که برنامه های شهروندی دوگانه را ارائه می دهد.

  4. حداقل سن برای اخذ تابعیت و پاسپورت وانواتو چقدر است؟

    حداقل سن برای اخذ تابعیت و پاسپورت وانواتو 18 سال می باشد.

  5. روش های اخذ تابعیت وانواتو چیست؟

    امکان اخذ تابعیت وانواتو از طریق ازدواج، کار، سرمایه گذاری و غیره میسر است.

  6. حداقل سرمایه جهت سرمایه گذاری و اخذ تابعیت کشور وانواتو چقدر است؟

    اخذ پاسپورت وانواتو از طریق سرمایه گذاری برای یک فرد مجرد 130،000 دلار و برای یک خانواده چهار نفره 180،000 دلار است.

  7. مدارک لازم برای اخذ پاسپورت وانواتو چیست؟

    مدارک لازم برای اخذ پاسپورت وانواتو گذرنامه، شناسنامه، گواهی پزشکی، تمکن مالی و سایر موارد دیگر می باشد.

  8. مزایای اخذ تابعیت وانواتو چیست؟

    از جمله اخذ مزایای تابعیت وانواتو می توان به قدرت بالای پاسپورت این کشور، امنیت بالا، هزینه های زندگی پایین، اخذ تابعیت مضاعف و سایر موارد دیگر اشاره کرد.

  9. شرایط اخذ پاسپورت وانواتو چیست؟

    هر شهروندی خارجی فقط درصورتی که برای مدت زمان حداقل 10 ساله به صورت مستمر در وانواتو زندگی کند، می تواند واجد شرایط درخواست پاسپورت و تابعیت شود.

 

4/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *