اخذ اقامت اسلوونی از طریق تولد فرزند

در این مقاله ما در رابطه با اخذ اقامت اسلوونی از طریق تولد فرزند صحبت خواهیم کرد. یکی از روش های موجود برای مهاجرت از طریق تولد فرزند در کشور مقصد است. برخی از کشور ها قوانین خاصی برای تولد فرزند دارند. هر کشوری برای این کار شرایط خاصی دارد. از این رو لازم است تا برای اخذ اقامت از این روش به قوانین کشور مورد نظر دقت بسیاری داشت. برای این که بتوانید در یک کشور برای تولد فرزند اقدام کنید لازم است تا شرایط مالی و هزینه های مربوط به تولد فرزند را نیز در نظر داشته باشید. تمام این ها تاثیر بسیار زیادی در زمینه انتخاب کشور مقصد برای تولد فرزند خواهد داشت.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به کشور اسلوونی از روش های بسیار متنوعی امکان پذیر است. برای این که بتوانید به اسلوونی مهاجرت کنید می توانید از روش هایی مانند مهاجرت تحصیلی به اسلوونی، مهاجرت کاری به اسلوونی، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در اسلوونی، مهاجرت از طریق ازدواج در اسلوونی، مهاجرت از طریق ثبت شرکت در اسلوونی و … اقدام نمایید. اما باید به این نکته دقت داشته باشید که برای هر کدام از این روش ها نیاز به اقداماتی است و می توان به مشاوران موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این زمینه مراجعه نمود. نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز فعال هستند.

اخذ اقامت اسلوونی با تولد فرزند

شرایط تولد فرزند در کشور های مختلف همراه با قوانین و مقرراتی است که می بایست به آن توجه بسیار زیادی داشت. برای این که بتوانید در جهت اخذ اقامت اسلوونی از طریق تولد فرزند اقدام نمایید لازم است تا به برخی قوانین موجود در کشور های دنیا برای تولد فرزند توجه داشته باشید. از جمله این قوانین دو اصل اساسی اصل خاک و اصل خون هستند. هر کشوری در کل دنیا از یکی از این دو اصل پیروی می کند. اما ببینیم منظور از اصل خاک و اصل خون چیست؟!

یکی از شیوه های اخذ تابعیت از کشور های مختلف با نام اصل خاک شناخته می شود. شرایط اصل خاک به این گونه است که به واسطه آن هر فردی که در یک کشور متولد می شود تابعیت و شهروندی آن کشور را دریافت می کند. طبق این اصل حتی هر فردی که در کشتی، هواپیما یا قلمرو یا حتی در آسمان و محدوده هوایی یک کشور متولد شود، حق شهروندی و تابعیت آن کشور داده می شود و هیچ گونه ارتباطی هم به حق اقامت والدین او نخواهد داشت.

اما شرایط برای اصل خون کمی متفاوت است. اصل خون روشی ار اعطای تابعیت است که بر طبق قوانین مربوط به آن ملیت هر کودک بر مبنای ملیت یک یا هر دوی والدین او تعیین می شود. برخی از کشور ها در دنیا نیز تلفیقی از اصل خون و اصل خاک را اجرا می کنند. اما باید دید که کشور اسلوونی تابع کدام یک از این اصول است و از اصل خاک تبعیت می کند، یا از اصل خون یا از هر دوی این اصول. در بخش های بعدی مقاله به ارائه دقیق این نکات می پردازیم.

تولد فرزند و زایمان در اسلوونی

اسلوونی از جمله کشور های اروپایی مناسب برای تولد فرزند و شرایط زایمان مادر است. دوره های آموزشی بسیاری در اسلوونی وجود دارد که توسط بیمارستان های ویژه برگزار می شود. هر فردی که قصد تولد فرزند در اسلوونی را داشته باشد در آن جا اطلاعات مفیدی در مورد بارداری و زایمان دریافت خواهد کرد. ممکن است فردی برای تحصیل در اسلوونی یا کار در اسلوونی وارد این کشور شده باشد و در نهایت تصمیم به فرزند آوری گرفته باشذ.

از این رو لازم است تا تمامی این نکات را به خاطر بسپارد. دقت داشته باشید که بارداری و تولد در اسلوونی کاملاً تحت پوشش بیمه پزشکی اجباری مادر است. مطابق مقررات فعلی اسلوونیایی ، پزشک مسئول سازماندهی زایمان است. پس از تشخیص اولیه بارداری ، یک پزشک اختصاصی برای دوره بارداری و زایمان مادر را تحت نظارت کامل خود خواهد داشت. در صورت تمایل پس از انجام سونوگرافی و مراقبت های دوره بارداری زایمان می تواند توسط یک ماما انجام شود. در غیر این صورت زایمان توسط پزشک اصلی یا متخصص کودکان در بیمارستان صورت میگیرد.

زایمان در اسلوونی

زایمان در اسلوونی

چهارده بیمارستان تخصصی برای زایمان در اسلوونی وجود دارد که خانم های باردار می توانند هر کدام را انتخاب نمایند. بیمارستان زایمان لیوبلیانا یکی از بزرگترین بیمارستان ها در اسلوونی است. نظارت دقیق بر سلامت مادر و کودک به پزشکان این امکان را می دهد تا روند زایمان را به طور کامل کنترل کرده و خطرات را به حداقل برسانند. علاوه بر این دوره های مختلف برای والدین آینده و تمرینات بدنی برای زنان باردار آن ها را برای فرزندآوری آماده می کند.

تولد فرزند در اسلوونی و اخذ اقامت

در این بخش از مقاله در ارتباط با تولد فرزند در اسلوونی و اخذ اقامت از این روش صحبت می کنیم. در واقع یکی از دلایلی که برای مهاجرت به اسلوونی عنوان می شود اخذ اقامت دائم اسلوونی و در نهایت تابعیت اسلوونی و دریافت پاسپورت اسلوونی است. از این رو لازم است تا بدانیم شرایط برای اخذ اقامت از طریق تولد فرزند چگونه خواهد بود. در طول اقامت در جمهوری اسلوونی خانواده ممکن است دارای یک عضو یا چند عضو جدید شود.

اقامت در اسلوونی می تواند به هر دلیلی مانند تحصیل پزشکی و دنداپزشکی در اسلوونی باشد. تولد کودک در اسلوونی که توسط سازمان بهداشت و افراد متخصص صورت گرفته است در ثبت احوال این کشور ثبت می شود. اما یک نکته بسیار مهم این است که کودکی که در قلمرو جمهوری اسلوونی متولد شده و والدینش تابعیت جمهوری اسلوونی را ندارند ، هنگام تولد تابعیت اسلوونی را به دست نمی آورد! در این صورت در طی سه ماه از تولد ، والدین باید تولد فرزند خود را در کشور خود ثبت کنند و تابعیت کودک را ترتیب دهند.

در اسلوونی اگر پدر و مادر اجازه اقامت دائم داشته باشند ، به کودک نیز اجازه اقامت دائم داده می شود ، اما اگر والدین دارای اجازه اقامت موقت باشند ، به کودک نیز مجوز اقامت موقت در همان دوره را خواهند داد. اگر والدین کودک بر اساس مجوز های مختلف و برای کار های خاص در اسلوونی اقامت داشته باشندِ، به کودک گواهی ای شبیه به شهروندی داده خواهد شد که با داشتن آن می تواند بیشترین حقوق را داشته باشد. توجه داشته باشید که کودک بدون اجازه اقامت ممکن است بیمه درمانی نداشته باشد. بنابراین توصیه می شود در اسرع وقت ثبت نام برای نوزاد جدید در کشور خود ترتیب دهید.

شرایط تکمیلی اخذ اقامت از طریق تولد فرزند

در این بخش از مقاله به بررسی شرایط تکمیلی در زمینه اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در اسلوونی می پردازیم و به این مطلب اشاره خواهیم داشت که کودکان متولد شده در اسلوونی چگونه می توانند برای اخذ اقامت از طریق تولد در اسلوونی شرایط را داشته باشند. کودکان در صورتی می توانند اقامت اسلوونی را داشته باشند که در زمان تولد پدر و مادر آن ها شهروند اسلوونی باشند. یا این که یکی از دو والدین کودک شهروند اسلوونی باشد و کودک در خاک اسلوونی متولد شده باشد.

یا این که در زمانی که کودک متولد می شود یکی از والدین او شهروند اسلوونی باشد  والد دیگر با تابعیت نامشخص باشد و به عبارتی معلوم نباشد که تابعیت چه کشوری را خواهد داشت. یک نکته بسیار مهم دیگر نیز در اسلوونی برای اقامت وجود دارد. اگر کودکی در زمان تولد در کشور دیگری حضور داشته باشد در حالی که یکی از والدین او شهروند اسلوونی باشند و والد دیگر تابعیت و شهروندی کشور دیگر را داشته باشد با رعایت دو شرط می تواند تابعیت اسلوونی را دریافت نماید.

اولین شرط این که پیش از هجده سالگی به طور رسمی شهروند سلوونی شود و یا این که با والد تبعه اسلوونی خود به شکل دائم در این کشور زندگی کند. در این دو صورت کودک می تواند شهروندی اسلوونی را به راحتی داشته باشد. در این حالت اگر کودک بالای هجده سال داشته باشد تا قبل از سن سی و شش سالگی برای دریافت اقامت اسلوونی زمان خواهد داشت.

شرایط فرزند خواندگی در کشور اسلوونی و اقامت از این طریق

یکی از بررسی های مهم در زمینه اقامت اسلوونی از طریق فرزند خواندگی و شرایط مربوط به آن است. قبل از آن اجازه دهید این نکته را بیان کنیم که اگر کودکی که دارای اقامت اسلوونی است قبل از هجده سالگی تابعیت والدین او برای کشور دیگری مشخص شود، با درخواست والدین می تواند تابعیت کشور دیگر را داشته باشد.

اما اگر کودکی را در کشور اسلوونی به فرزند خواندگی قبول کرده باشید و شهروند اسلوونی باشبد می توانید با دریافت مجوز از موسسه امنیت اجتماعی یا همان Centre for Social Security شهروندی اسلوونی را برای کودک ثبت نمایید. دقت داشته باشید که برای کودکان با سنین بالای چهارده سال که فرزند خوانده یک خانواده جدید در اسلوونی می شوند با رضایت خودشان می توانند برای اقامت و شهروندی درخواست دهند.

تابعیت و اقامت والدین کودک متولد شده در اسلوونی

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با تاثیر تولد کودک در اسلوونی بر اقامت والدین او صحبت کنیم و در این زمینه به سوالات بسیاری پاسخ دهیم. در حقیقت برخی از افراد بر این باور هستند که می توانند با تولد فرزند خود در اسلوونی به تابیعت و اقامت این کشور نیز دست پیدا کنند. اما همان طور که در بخش های قبلی مقاله برای شما توضیح دادیم کشور اسلوونی عملا تابع اصل خون است و به هیچ عنوان از اصل خاک در زمینه تابعیت پیروی نمی کند.

اخذ تابعیت والدین کودک متولد شده در اسلوونی

اخذ تابعیت والدین کودک متولد شده در اسلوونی

از این رو اگر کودکی در اسلوونی متولد شود، به واسطه تولد او والدین کودک نمی توانند تابعیت کشور اسلوونی را دریافت نمایند. در حقیقت همان طور که بیان نمودیم در صورتی حتی یک کودک هم می تواند تابعیت این کشور را دریافت نماید که حداقل یکی از والدین او شهروند اسلوونی باشند. از این رو اگر افرادی قصد دارند شهروندی و تابعیت اسلوونی را دریافت کنند می توانند از روش هایی مانند کار در اسلوونی یا ثبت شرکت در اسلوونی، خرید ملک در اسلوونی و … برای این امر اقدام نمایند.

تابعیت دوگانه در اسلوونی

در این قسمت نکته بسیار مهمی را در زمینه تولد فرزند در اسلوونی بیان خواهیم نمود. در حقیت می خواهیم در ارتباط با تابعیت دوگانه در اسلوونی صحبت کنیم و ببینیم که این کشور تابعیت دوگانه را قبول دارند یا نه؟! دو تابعیتی زمانی رخ خواهد داد که فرد همراه با داشتن تابعیت قبلی خود تابعیت جدیدی نیز داشته باشد. در کشور اسلوونی قانون بر این صورت است که فرد می تواند با داشتن تابعیت قبلی خود تابعیت اسلوونی را نیز داشته باشد و یا این که با داشتن تابعیت اسلوونی می تواند تابعیت جدیدی هم اخذ نماید.

این مورد تنها در زمان هایی که شخص مجبور به لغو تابعیت قبلی خود خواهد شد پذیرفته می شود. یکی از مزیت های حضور در کشور اسلوونی این است که تابعیت دو گانه در این کشور بدون هیچ پیش شرط قبلی پذیرفته است. از این رو می توان گفت که داشتن پاسپورت اسلوونی با اعتبار موجود در رتبه شانزده یک مزیت اساسی است. چرا که اعتبار پاسپورت اسلوونی بسیار مهم و مناسب است.

سوالات متداول در ارتباط با اخذ اقامت اسلوونی از طریق تولد فرزند

  1. آیا اسلوونی کشوری مناسب برای تولد فرزند و زندگی است؟

    بله اسلوونی کشوری جذاب ا امکانات فوق العاده می باشد.

  2. آیا امکان اخذ اقامت اسلوونی از طریق تولد فرزند با والدین غیر اسلوونیایی موجود است؟

    خیر کودکان کتولد شده در اسلوونی از والدین غیر اسلوونیایی نمی توانند تبعه این کشور شوند.

  3. با اقامت دائم یکی از والدین شرایط اخذ اقامت اسلوونی از طریق تولد فرزند چگونه می شود؟

    در این حالت کودک نیز اقامت دائم اسلوونی را دریافت می کند.

  4. آیا اسلوونی تابعیت دوگانه را قبول می کند؟

    بله کشور اسلوونی تابعیت دوگانه را قبول می کند.

  5. اگر یکی از والدین کودک تازه متولد شده در اسلوونی دارای تابعیت اسلوونی باشد شرایط اخذ اقامت چگونه می شود؟

    در این حالت کودک می تواند شهروندی و تابعیت اسلوونی را دریافت نماید.

  6. آیا شرایط زایمان در اسلوونی مناسب است؟

    بله بیمارستان های بسیاری در اسلوونی با بهترین پزشکان بر شرایط بارداری و زایمان نظارت می کنند.

  7. آیا پاسپورت کشور اسلوونی معتبر می باشد؟

    بله پاسپورت کشور اسلوونی در دنیا با رتبه شانزده بسیار معتبر است.

  8. در چه صورت کودک می تواند تابعیت اسلوونی را داشته باشد؟

    در صورتی که حداقل یکی از والدین او تابعیت اسلوونی داشته باشد.

  9. آیا امکان اخذ اقامت اسلوونی از طریق تولد فرزند برای والدین موجود است؟

    خیر با تولد فرزند در اسلوونی امکان اخذ اقامت والدین وجود ندارد.

  10. شرایط اقامت کودکی که والدین او معلوم نیستند در اسلوونی چگونه است؟

    در این حالت کودک تابعیت اسلوونی را دریافت می نماید.

  11. شرایط اخذ اقامت کودکی که در اسلوونی به فرزند خواندگی گرفته می شود چگونه است؟

    در این حالت کودک می تواند تابعیت اسلوونی را داشته باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *