اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی

یکی از اصلی ترین سوالاتی که عموما برای متقاضیان مهاجرت به وجود می آید این است که آیا می توانند با روش مهاجرتی خود برای اقامت اقدام کنند. در واقع تفکر متقاضیان این است که چگونه می توانند با راه مهاجرتی خود اقامت کشور مورد نظر را اخذ نمایند. اخد اقامت دائم کشور های مختلف نیاز به بررسی شرایطی دارد و لازم است. اقامت دائم در هر کشور دارای قوانین و مقررات ویژه خود است و برای همه راه ها و روش های مهاجرتی اجازه اقامت دائم همراه نخواهد بود. در این مقاله نیز هدف ما بررسی روند اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به کشور های مختلف همراه با شرایط و ويژگی های خاصی است. کشور های اروپایی نیز برای مهاجرت شرایط خاص خود را دارند و لازم است تا بر مبنای ویژگی های هر کشوری جهت مهاجرت اقدام نمود. به طور مثال در این روند بررسی روش مهاجرت به ایتالیا با روش مهاجرت به پرتغال با هم متفاوت هستند و هر کدام دارای شرایط خاصی برای مهاجرت می باشند. در واقع روند های مهاجرتی به این کشور های اروپایی دارای ویژگی های منحصر خود هستند. شما می توانید برای مهاجرت تحصیلی به سوئد یا مهاجرت کاری به هلند یا مهاجرت سرمایه گذاری به پرتغال اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این روند های مهاجرتی می توانید به کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی

در این مقاله هدف ما پاسخگویی به این سوال است که چگونه می توان اقامت کشور های اروپایی را بدست آورد؟! قطعا دریافت اقامت بلژیک یا دریافت اقامت اسپانیا متفاوت از هم هستند و هر کدام راه های خاصی را برای دریافت اقامت دائم و سپس پاسپورت و تابعیت ارائه می دهند. اخذ تابعیت و پاسپورت کشور های مختلف اروپایی بر مبنای شرایط هر کشوری با هم متفاوت است و قوانین خاصی هم دارد.

کشور های عضو اتحادیه اروپا عبارتند از: آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، رومانی، هلند، بلژیک، یونان، چک، پرتغال، سوئد، مجارستان، اتریش، بلغارستان، دانمارک، فنلاند، اسلواکی، ایرلند، کرواسی، لیتوانی، اسلوونی، لتونی، استونی، قبرس، لوکزامبورگ و مالت. اجازه اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا یک عنوان اقامت دائم برای زندگی در یک کشور عضو اتحادیه اروپا است. توجه داشته باشید که دانمارک ، ایرلند و انگلستان بخشی از برنامه اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا نیستند. برای درخواست اجازه اقامت اتحادیه اروپا برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید چندین شرط را رعایت کنید.

در واقع باید دید که چه معیار هایی باعث می شود تا یک فرد واجد شرایط دریافت اجازه اقامت دائم کشور های اروپایی می باشد. هر کشوری برای ارائه اقامت به اتباع کشور های دیگر قوانینی را در نظر گرفته است. داشتن اجازه اقامت دائم کشور های عضو اتحادیه اروپا همراه با مزایای بسیاری است و بهترین مزیت آن این می باشد که اعتبار بالایی داشته و برای مدت زمان طولانی یا به عبارتی همیشگی این اجازه صادر شده است. اما ببینیم چگونه می توان برای اخذ اقامت از طریق خود حمایتی واجد شرایط بود؟!

تمکن مالی یا خود حمایتی چیست؟!

قبل از این که هر اقدامی کنیم و یا در ارتباط با دریافت اقامت کشور های اروپایی مانند آلمان، فرانسه یا ایتالیا صحبت کنیم لازم است که در ارتباط با اقامت از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی صحبت کرده و ببینیم منظور از این ها چیست؟! همان طور که گفتیم برای مهاجرت به کشور های اروپایی روش های مختلفی وجود دارد. به طور مثال شما می توانید برای تحصیل در آلمان یا کار در فرانسه یا سرمایه گذاری در لهستان اقدام کنید.

تمکن مالی یا خود حمایتی چیست؟!

تمکن مالی یا خود حمایتی چیست؟!

اما یکی از روش های مهاجرتی بسیار مهم دیگر در این کشور نیز روش تمکن مالی یا خود حمایتی می باشد. به طور مثال شما می توایند از طریق روش مهاجرت تمکن مالی به پرتغال، اقامت این کشور را اخذ نمایید. اما منظور از روش تمکن مالی یا خود حمایتی ایت است که فرد متقاضی برای دریافت اقامت دائم کشور های اروپایی مانند اقامت دائم دانمارک، مدارک و اسنادی را با عنوان توانایی مالی خود ارائه می دهد. در واقع این فرد ثابت می کند که می تواند زندگی در کشور های اروپایی را به راحتی داشته باشد و در این مسیر نیز از خود حمایت کند.

برای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی هم شرایط خاصی موجود است و هم این که فرد باید ویژگی های مربوط به این روش را داشته باشد. در واقع برای دریافت اقامت از طریق تمکن مالی لازم است تا شخص مورد نظر واجد شرایط ویژگی های مربوط به اقامت از طریق تمکن مالی باشد.

چه کسی واجد شرایط دریافت اقامت تمکن مالی اروپا است؟!

حال که با روند مربوط به تمکن مالی اروپا آشنا شدیم و متوجه شدیم که منظور از تمکن مالی چیست،‌باید ببینیم که چه کسی برای دریافت اقامت تمکن مالی اروپا از این روش واجد شرایط است؟! برای درخواست اجازه اقامت اتحادیه اروپا برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید چندین شرط را رعایت کنید. معیار های واجد شرایط بودن اجازه اقامت طولانی مدت کشور های عضو اتحادیه اروپا به شرح زیر است. اول از همه این که برای واجد شرایط بودن ، اتباع کشور های ثالث باید حداقل در مدت پنج سال در کشور اتحادیه اروپا که در آن متقاضی بوده اند زندگی کنند.

به طور مثال شما باید قبل از درخواست اقامت آلمان به مدت پنج سال در این کشور سکونت داشته باشید. دقت کنید که در صورت درخواست اقامت دائم و اخذ آن از کشور های اروپایی دیگر نیاز به تمدید نخواهید داشت. نکته مهم بعدی که در تعریف روش خودحمایتی هم مشخص است این می باشد که برای حمایت از خود باید از منابع مالی برخوردار باشید. اگر شما قصد دارید به همراه خانواده خود در این کشور حضور داشته باشید، باید ثابت کنید که ابزار کافی نیز برای حمایت از آن ها دارید.

مورد بعدی برای دریافت اقامت این است که شما باید به زبان رسمی کشوری که متقاضی دریافت اجازه اقامت اتحادیه اروپا هستید به میزان کافی تسلط داشته باشید. به طور مثال شما برای دریافت اقامت فرانسه، باید به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید. نکته بعدی این است که شما باید از دانش حقوقی و قوانین و روش های زندگی در کشور مورد نظر خود که قصد اقامت در آن را دارید آگاه باشید و در نهایت این که لازم است تا برای خود و خانواده تان فضای کافی و مناسب زندگی داشته باشید. 

مراحل درخواست مجوز اقامت اروپا از طریق تمکن مالی

زمانی که با روند تمکن مالی یا خودحمایتی آشنا شدیم و متوجه شدیم که این روش چگونه است، در نهایت در ارتباط با شرایط مربوط به آن نیز آشنا شدیم. در این بخش از مقاله نیز قصد داریم در ارتباط با مراحل درخواست مجوز اقامت بلند مدت کشور های اروپایی از طریق تمکن مالی صحبت کنیم. برای این که بتوانید اقامت طولانی مدت و دائم کشور های اتحادیه اروپا را اخذ نمایید لازم است تا درخواست خود را به مقامات مهاجرت در کشور مورد نظر خود ارسال نمایید. برای درخواست اقامت باید مراحلی را طی کنید که در ادامه آن ها را ذکر می کنیم.

اول از همه لازم است تا مدارک لازم را به مراجع مهاجرت ارسال کنید. این اولین کاری است که شما انجام می دهید. بسته به کشور اتحادیه اروپا که در آن زندگی می کنید ، ممکن است مجبور شوید مدارک را بصورت حضوری یا از طریق پست ارسال کنید. اطمینان حاصل کنید که کلیه مدارک مورد نیاز را برای کارت اقامت اروپا ارائه داده اید. در مرحله بعد لازم است تا اطلاعات بیومتریک خود را ارائه دهید. در مرحله سوم می بایست هزینه های مربوط به دریافت اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا را پرداخت نمایید. توجه داشته باشید که هزینه ها از یک کشور به کشور دیگر تغییر می کند.

از این رو لازم است تا هزینه ها را بر مینای کشور مورد نظر خود ارائه نمایید. پس از ارائه این مدارم باید در ارتباط با پرونده، منتظر پردازش و اعلام نتیجه نهایی باشید. اگر نتیجه نهایی پرونده شما مثبت باشد، از شما دعوت می شود تا برای دریافت اجازه اقامت خود اقدام نمایید. اگر نتیجه پردازش منفی باشد نیز آن ها بررسی می کنند که آیا واجد شرایط تمدید موقت اقامت موقت فعلی خود هستید یا خیر.

مدارک مورد نیاز برای دریافت اجازه اقامت کشور های اتحادیه اروپا

مدارک لازم برای اجازه اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا اصلی ترین کاری است که شما باید انجام دهید. از آنجا که مصاحبه ای برای این نوع اجازه اقامت وجود ندارد ، تصمیم در مورد درخواست شما بیشتر به مدارک مورد نیاز بستگی دارد. پس در این زمینه لازم است تا مدارک را به دقت تهیه نموده و مورد بررسی قرار دهید. با این وجود ، اسناد بسیار کمی وجود دارد که شما باید ارسال کنید.

مدارک لازم برای اجازه اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی عبارتند از: گذرنامه و پاسپورت معتبر، یک عدد عکس رنگی طبق قوانین عکس مربوط به شنگن، نسخه های رنگی صفحات گذرنامه حاوی اطلاعات شخصی و کلیه صفحات حاوی برچسب یا تمبر، مدارک مورد نیاز برای اثبات این که حداقل پنج سال در این کشور اقامت داشته اید. گواهی ثبت نام معتبر برای زمان ورود به کشور مورد نظرتان،‌ ارائه شواهدی مبنی بر اینکه شما در کشور زندگی کرده اید ، مانند قبض خدمات و قرارداد های اجاره.

شواهد دیگری مبتنی بر صورت های مالی، اظهارنامه های مالیاتی،‌خود اشتغالی، تحصیلی و … . مدارک مربوط به اثبات درآمد مانند قرارداد های کاری یا صورت های بانکی. مدارک مربوط به اثبات اسکان مانند سند مالکیت یا احاره و بیمه سلامت. در این زمینه دقت داشته باشید که این ها تنها مدارک و الزامات متداول برای کشور های اتحادیه اروپا است. البته برخی از کشور های اتحادیه اروپا مدارک اضافی تری را از شما درخواست می کنند که می تواند از یک کشور به کشور دیگر متفاوت باشد. 

چگونه درخواست اقامت از طریق تمکن مالی رد می شود؟!

برخی از درخواست های مربوط به اقامت از طریق تمکن مالی در کشور های اروپایی رد می شوند که هر کدام دلایل خاص خود را دارند. در این بخش از مقاله برخی از دلایل مربوط به رد این درخواست ها را ارائه می دهیم. اولین دلیل که یکی از مهم ترین دلایل است این می باشد که شما تهدیدی برای سیاست و امنیت عمومی محسوب شوید.

نکته بعدی که منجر به رد درخواست شما می شود این است که شما در پنج سال گذشته و قبل از درخواست اقامت دائم خود بیش از دوازده ماه متوالی در این کشور غایب باشید. مورد سوم این است که شما مظنون به کلاه برداری های مالی باشید. به عنوان آخرین نکته نیز ممکن است تعداد پذیرش یک دوره حارج از محدوده باشد. 

مزایای دریافت اقامت اتحادیه اروپا از طریق تمکن مالی

اگر اجازه اقامت طولانی مدت در اتحادیه اروپا را بدست آورید ، تقریباً از تمام حقوق شهروندی مربوط به افرادی که در این کشور زندگی می کنند هم برخوردار خواهید بود. مزایای اصلی دریافت کارت اقامت دائم اروپا عبارتند از: شما می توانید به کار یا خود اشتغالی بدون محدودیت بپردازید، شما به راحتی می توانید به بخش های مختلف آموزشی دسترسی داشته باشید.

مزایای دریافت اقامت اتحادیه اروپا

مزایای دریافت اقامت اتحادیه اروپا

از حمایت و کمک های مختلف اجتماعی برخوردار خواهید بود. به خدمات و کالا ها دسترسی خواهید داشت. امکان رفت و آمد، کار و زندگی در سایر کشور های اتحادیه اروپا و شنگن را هم اخذ خواهید کرد و برای این کار نیز نیاز به دریافت ویزا نخواهید داشت. 

سوالات متداول در ارتباط با اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی

  1. آیا کشور های اروپایی برای زندگی مناسب هستند؟

    بله کشور های اروپایی شرایط بسیار مناسبی را برای زندگی متقاضیان فراهم کرده اند.

  2. چه روش هایی برای دریافت اقامت اروپا وجود دارد؟

    از جمله این روش ها عبارتند از مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت سرمایه گذاری، مهاجرت تمکن مالی و … .

  3. آیا امکان اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی وجود دارد؟

    بله در هر کشور اروپایی می توان با شرایطی برای اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی اقدام نمود.

  4. منظور از اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی چیست؟

    منظور این است که فرد متقاضی با حمایت مالی شخصی خود اقامت کشور مورد نظر را اخذ می کند.

  5. مزایای اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی چیست؟

    با اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی می توان در کشور مورد نظر مشغول به کار، فعالیت و تحصیل شد و همچنین بدون ویزا به کشور های بسیاری سفر کرد.

  6. دلایل رد شدن اقامت اروپا از طریق تمکن مالی چه می تواند باشد؟

    از جمله این دلایل می توان به مشکلات سیاسی، جرم و جنایت، کلاه برداری، تکمیل طرفیت و .. اشاره نمود.

  7. آیا شرایط اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی برای تمام کشور های اروپایی یکسان است؟

    خیر شرایط اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی برای هر کشور متفاوت از دیگری است.

  8. چه مراحلی برای اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی وجود دارد؟

    شما باید مدارک خود را به صورت حضوری یا پستی ارسال کنید، اطلاعات بیومتریک خود را بفرستید و هزینه ها را پرداخت نموده و برای اجازه اقامت صبر کنید.

  9. مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی چیست؟

    این مدارک عبارتند از پاسپورت معتبر،‌بیمه نامه، عکس، گواهی مربوط به تمکن مالی، گواهی اسکان و … .

  10. اگر نتیجه اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی منفی باشد چه شرایطی پیش می آید؟

    در این حالت شرایط تمدید اقامت فعلی مورد بررسی قرار می گیرد.

  11. آیا برای اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی نیاز به تسلط بر زبان آن کشور می باشد؟

    بله یکی از شرایط دریافت اقامت اروپا از طریق تمکن مالی، تسلط به زبان کشور مورد نظر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *