اجاره بهای خوابگاه در کانادا

معمولا، دانشگاه های کانادا برای دانشجویان خود محل اقامت نزدیک به کمپ دانشگاه را فراهم می کنند. اتاق ها اغلب همه جا یکسانند اما ممکن است که مبله نباشند و بخش آشپزخانه، دستشویی و حمام مشترک باشد. معمولا اجاره ی اتاق خصوصی سخت است چرا که بیشتر اتاق ها بین چند دانشجو مشترک هستند اما همه ی اتاق ها قطعا تفکیک جنسیتی می شوند. به عنوان مثال در خوابگاه های دانشگاه، اتاق های دخترانه و پسرانه وجود دارد. بنابراین مهم است که آنچه درباره تحصیل رایگان در کانادا مشاورین ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر بیان می کنند را با دقت بررسی کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اجاره بهای خوابگاه در کانادا

در صورتی که به منظور تحصیل در کشور کانادا قصد مهاجرت به کانادا را دارید، برای انتخاب خوابگاه و محل اقامت خود گزینه های متعددی پیش روی شما خواهد بود. یکی از مهم ترین عواملی که در انتخاب محل زندگی شما در کشور کانادا تاثیر گذار است بودجه ایست که برای اجاره بهای خوابگاه خود کنار گذاشته اید.

قیمت ها و هزینه های خوابگاه ممکن است بر اساس نوع خوابگاهی که انتخاب می کنید و مکان آن متفاوت باشد. علاوه بر آن می بایست به این نکته نیز فکر کنید که چه سبک زندگی ای مد نظر شماست و سایر مواردی که ممکن است بر تصمیم گیری شما موثر باشد را نیز به یاد داشته باشید.

زندگی با خانواده های بومی

یکی از گزینه های پیش روی شما زندگی کردن در خانه خانواده هاییست که به دانشجویان بین المللی ای که برای تحصیل به کشور دیگری سفر میکنند اتاق اجاره میدهند. این گزینه همچنان یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای دانشجویانی است که برای تحصیل به کشور کانادا سفر می کنند. بیشتر اوقات خانواده های کانادایی با مدارس و یا دانشگاه های موجود در کشور قرارداد می بندند تا میزبان دانشجویان بین المللی باشند.

معمولا، دانشگاه، شما را با خانواده هایی آشنا می کند که علائق مشترکی با شما دارند و با اولویت بندی مکانی و تجهیزاتی شما در یک راستا هستند. قیمت ها بر اساس محل خانه مد نظر متفاوت اند اما به طور میانگین هزینه های این دسته از خوابگاه ها بین 400 تا 800 دلار در ماه است.

خوابگاه دانشجویی

دانشگاه ها و کالج های کشور کانادا به دانشجویان این امکان را می دهند که در خوابگاه هایی که در نزدیکی دانشگاه واقع شده اند اقامت داشته باشند. اتاقهای خوابگاه معمولا مبله هستند اما بیشتر مواقع آشپزخانه و حمام با سایر دانشجویان مشترک است. همچنین اتاقها را می توانید با سایر دانشجویان شریک شوید اما در این موارد تفکیک جنسیتی صورت میگیرد. به طور میانگین هزینه های اجاره خوابگاه بین 3000 تا 7500 دلار در سال تحصیلی خواهد بود.

اجاره

اجاره ملک خصوصی نیز یکی دیگر از گزینه های پیش روی دانشجویان است که بستگی به منطقه ای که قصد دارید در آن خانه اجاره کنید هزینه های این کار ممکن است مقداری بالا باشد. این مساله بیشتر در شهرهای بزرگ صادق است. برای کمتر کردن هزینه های زندگی میتوانید با سایر دانشجویان یک آپارتمان را اجاره کنید. ممکن است دانشگاه شما خانه هایی برای اجاره کردن به شما معرفی کنند. به طور میانگین هزینه های اجاره یک اتاق در کانادا بین 250 تا 700 دلار در ماه است و برای اجاره یک سوئیت می بایست بین 400 تا 1500 دلار ماهیانه پرداخت کنید.

پیدا کردن خوابگاه در کانادا

پیدا کردن خوابگاه در کانادا

پیدا کردن خوابگاه در کانادا

پس از دریافت نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های کانادا، باید مسکن مناسبی پیدا کنید. می توانید برای پیدا کردن مسکن ( خوابگاه) از موسسه انتخابی خود کمک بگیرید یا شخصا به جستجوی مسکن مناسب بپردازید. در ابتدا باید تصمیم بگیرید چه نوع مسکنی مناسب شماست: خوابگاه دانشجویی، آپارتمان غیر دانشجویی و یا زندگی با خویشاوندان در کانادا. ممکن است بخواهید ترم اول را در خوابگاه دانشجویی و ترم دوم را با خانواده یا خویشان بگذرانید. گزینه های شما محدود نیستند.

خوابگاه های دانشجویی:

زندگی در خوابگاه های دانشجویی پر از هیجان است. فرصت ارتباط با دیگران برای شما فراهم می شود و یک تجربه فوق العاده کسب خواهید کرد. اکثر خوابگاه ها در خود دانشگاه قرار دارند، در نتیجه می توانید به راحتی به وقایع اجتماعی، سالن های غذاخوری، کتابخانه و محل مطالعه و البته کلاس های خود دسترسی داشته باشید.

معمولا در هر خوابگاه یک راهنما وجود دارد، کسی که شما را در هر زمینه ای حمایت می کند و امنیت را به ارمغان می آورد. انواع مختلفی از خوابگاه های دانشجویی در کانادا وجود دارد و در هر موسسه این خوابگاه ها متفاوت هستند، اما رایج ترین آنها، خوابگاه های دانشجویی سنتی، آپارتمان ها و سوئیت ها هستند. هدف موسسات تامین نیازهای گوناگون دانشجویان است. در زیر می توانید فهرستی از وب سایت های برتر اقامتی در کانادا را مشاهده کنید:

  1. مونترال hihostels.ca
  2. خیابان لو جاز – دنیس jazzhostels.com
  3. خانه پاتریوت – lamaisondupatriote.ca
  4. اوتاوا hihostels.ca
  5. اتاوا ottawahostel.com
  6. ادمونتون hihostels.ca
  7. کلگری hihostels.ca
  8. Wicked Hostels وب سایت: – wickedhostel.com
  9. ونکوور – samesun.com/backpackers-hostels/vancouver/

انواع خوابگاه در کانادا

مسکن استاندارد برای دانشجویان بین المللی جز یکی از 4 دسته زیر می باشد:

  • اقامت دانشجویی – خوابگاه ها و خانه های مسکونی (دانشجویی):

برخی از موسسات برای دانشجویان محل اقامتی در خود دانشگاه و یا نزدیک به آن فراهم کرده اند. معمولا خوابگاه ها بزرگتر و دانشجویان بیشتری در آن ساکن هستند، در حالی که خانه های دانشجویی مجزا هستند و معمولا در هر خانه 3 _ 6 دانشجو زندگی می کند.

خوابگاه ها دارای فضای مشترک برای سرگرمی، آشپزی، ورزش و همچنین حمام و سرویس بهداشتی های مشترک هستند. در این خوابگاه ها، اتاق های یک نفره یا دونفره وجود دارد و مستقیما توسط دانشگاه مدیریت می شوند. برای دانشجویان سال اول، اقامت در خوابگاه ها گزینه بسیار مناسبی است. معمولا خانه های دانشجویی شامل 3 الی 6 اتاق برای هر دانشجو ( بدون هم اتاقی) است و یک طبقه شامل آشپزخانه و اتاق نشیمن است. این سبک اقامت معمولا برای دانشجویان سال دوم تا چهارم و دانشجویان کارشناسی ارشد رزرو می شود.

در هر دو مورد فوق، اقامتگاه ها در نزدیکی کافه تریا یا رستوران قرار دارند و یا در نزدیکی سالن غذاخوری دانشگاه واقع شده اند تا دانشجویان برای غذا مشکل مسیر نداشته باشند. در هر دو اقامتگاه امکاناتی از قبیل سیستم گرمایشی، آب گرم و اینترنت وجود دارد و یا با هزینه کمتری به دانشجویان ارائه می شوند.

  • آپارتمان های مشترک خارج از محوطه دانشگاه

آپارتمان های مشترک خارج از محوطه دانشگاه، آپارتمان های تک خوابه ای هستند که فضایی مشترک برای زندگی یک یا چند هم اتاقی با یکدیگر دارد. مانند خانه دانشجویی ممکن است برای هر دانشجو اتاقی وجود داشته باشد یا مشترک باشد و دارای آشپزخانه، حمام،اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن مشترک هستند.

نکته مهم: همه موسسات کانادا نمی توانند به شما در یافتن مسکن خارج از محوطه دانشگاه کمک کنند. در این موارد، دانشگاه ها ممکن است شما را به یک یا چند آژانس مسکن ارجاع دهند یا انتظار دارند که شخصا تحقیقات خود را انجام دهید و با خدمات موجود در جامعه ارتباط برقرار کنید. هزینه اجاره آپارتمان خارج از دانشگاه به ویژه در شهرهای بزرگ مانند ونکوور، تورنتو و مونترال بسیار متفاوت است.

  • زندگی با خانواده میزبان / اقامت در منزل

زندگی با یک خانواده میزبان می تواند از همان ابتدا احساس امنیت را فراهم کند. معمولا در منزل میزبان یک اتاق شخصی و تک نفره به شما اختصاص داده می شود،سه وعده غذایی سرو و اینترنت در اختیارتان قرار داده می شود.

همچنین آن خانواده می توانند به سوالات شما درباره شهر پاسخ دهد، با فرهنگ و آداب و رسوم کانادایی شما را آشنا کنند و وعده های غذایی را با شما میل کنند. مسکن مشترک و اتاق بدون وعده غذایی هر دو گزینه های موجود هستند. دانشجویانی که با خانواده های میزبان زندگی می کنند باید 30 _ 50 دقیقه با اتوبوس یا قطار در مسیر باشند تا به دانشگاه برسند. این زمان تردد معمولی در کاناداست.

  • آپارتمان مبله یا یا غیره مبله اجاره ای

روشهای ایمن بسیاری برای یافتن اجاره آپارتمان موقت مبله پیش از ورود به کانادا با استفاده از وب سایت هایی مانند Airbnb، Craigslist، HouseTrip یا Wimdu وجود دارد. این آپارتمان ها معمولا مبله و به طور خصوصی اجاره داده می شوند. توصیه می شود نقدهای هر آپارتمان اجاره ای را با دقت مطالعه و نظرات اجاره کنندگان پیشین را بررسی کنید. اجاره آپارتمان غیر مبله نیز امکان پذیر است،اما برای دانشجویان بین المللی که برای اولین بار به کانادا سفر کرده اند، دشوار است.

انواع خوابگاه در کانادا

انواع خوابگاه در کانادا

نکات مهم خوابگاه ها در کانادا

  • بررسی اولیه

زمانی که نامه پذیرش را دریافت می کنید، بسیاری از دانشگاه ها بسته راهنمای قبل از حرکت که با گزینه های محل اقامت تکمیل می شود را ارسال می کنند. این گزینه ها در وب سایت دانشگاه، به صورت بروشور یا از طریق دیگر موارد ارائه می شوند. به همین دلیل قبل از ارسال درخواست رسمی برای تحصیل در دانشگاه در مورد این مسائل تحقیق و مقایسه کنید. 

زمانی که برای ثبت نام و پرداخت هزینه های اقامت آماده شدید به این خدمات متعهد می شوید. امکان انتخاب آپارتمان ها و محل های اقامت با کیفیت بالاتر در چهار تا هشت هفته قبل از تاریخ ورود، مخصوصا در زمان اوج مثل ماه های اوت و سپتامبر کاهش پیدا می کند.

  • برنامه غذایی

بسیاری از دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می کنند، برنامه غذایی را نیز انتخاب می کنند. هزینه برنامه غذایی از قبل پرداخت می شود. این یک روش انعطاف پذیر و مقرون به صرفه برای غذا خوردن در کافه ها و رستوران های شرکت کننده است.

  • خدمات عمومی

مثل آب گرم، برق و خدمات روزافزون اینترنت ممکن است شامل خدمات باشد و یا ممکن است شامل خدمات نباشد و یا شامل تخفیف باشد ( در خوابگاه ها). قبل از اینکه به قوانین محل سکونت خود متعهد شوید در مورد تمام هزینه های اضافی یا هزینه های غیر قابل پیش بینی که ممکن است گرفتار آن شوید، اطلاعات کسب کنید.

  • لزوم دسترسی ویژه 

دانشجویانی که نیاز به دسترسی های خاص دارند در اسرع وقت با دانشگاه تماس بگیرند. در بعضی از موارد، نیاز است که برای خدمات خاص و محل اقامت ثبت نام کنند.

  • زمان حرکت

برای آشنایی با امکانات پردیس دانشگاه و اطراف آن زمان مناسب را انتخاب کنید. اگر در تابستان وارد دانشگاه می شوید مطلع باشید که ممکن است بسیاری از پردیس ها تا هفته اول سپتامبر بسته باشند و ممکن است بسیاری از دانشجویان در تعطیلات باشند. به همین دلیل بهتر است که زودتر وارد دانشگاه شوید اما نه خیلی زود که احساس تنهایی کنید.

  • امضای اجاره نامه

ممکن است از شما خواسته شود زمانی که آپارتمانی را اجاره می کنید، اجاره نامه ای را امضا کنید. مدت اجاره نامه ها معمولا 6 ماهه یا یک ساله هستند.

  • ودیعه

همچنین ممکن است از شما خواسته شود که اجاره به همراه هزینه خدمات( آب و برق)، اینترنت و تلویزیون کابلی یک ماه را پرداخت کنید.

امکانات خوابگاه ها در کانادا

زندگی در خوابگاه دارای چندین مزیت است، نیازی نیست شما به دنبال خانه باشید، اجاره همه جانبه است، نیازی نیست نگران قبض ها و نظافت باشید، به راحتی می توانید با دیگر دانشجویان دوست شوید. این می تواند یک روش مناسب برای پس انداز پول هایتان باشد به این معنا که شما می توانید پول های خود را برای چیزهای مهم تر پس انداز کنید مثل کارهای اجتماعی.

در بعضی از سالن های اقامت صدها دانشجو زندگی می کنند و هر کدام اتاق خواب خود را دارند اما سرویس بهداشتی همگانی است. این سالن ها ممکن است کافه نیز داشته باشند. برخی از مجتمع ها دارای تهیه غذای کوچکی هستند. بدون توجه به محل اقامتی که انتخاب می کنید مهم این است که زود تحقیقات خود را انجام دهید و درخواست دهید. از وب سایت دانشگاه دیدن کنید.اطلاعات منتشر شده توسط اتحادیه های دانشجویی و سرویس های حمایتی را مطالعه کنید و اگر هنوز سوالی دارید مستقیما با دانشگاه تماس بگیرید.

  • ویژگی های خوابگاه 
  • رختشوی خانه 
  • پارکینگ سر باز
  • نواحی مشترک بازسازی شده
  • سوئیت های بزرگ

مواردی که شامل اجاره می شود:

  • تلویزیون کابلی
  • برق
  • گرما
  • دسترسی به اینترنت
  • پارکینگ
  • آب/فاضلاب

در انتها لازم به ذکر است که میانگین اهزینه زندگی دانشجویی در کانادا برای اجاره بها 3000 تا 7500 دلار کانادا برای هر سال تحصیلی است. پیشنهاد می کنیم جهت اطلاع از هزینه تحصیل در کانادا با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) گفتگو کنید و آنچه را در مورد اجاره بهای خوابگاه در کانادا میخواهید، بپرسید.

سوالات متداول در مورد اجاره بهای خوابگاه در کانادا

1- هزینه¬ی همه خوابگاه¬ها در کانادا یکسان است؟

خیر، قیمت ها و هزینه های خوابگاه ممکن است بر اساس نوع خوابگاهی که انتخاب می¬کنید و مکان آن متفاوت باشد.

2- هزینه خوابگاه و زندگی با خانواده¬های بومی کانادا چقدر است؟

به طور میانگین هزینه¬های این دسته از خوابگاه ها بین 400 تا 800 دلار در ماه است.

3- شهریه خوابگاه¬های دانشجویی دانشگاه¬های کانادا چقدر است؟

به طور میانگین هزینه¬های اجاره خوابگاه بین 3000 تا 7500 دلار در سال تحصیلی خواهد بود.

4- هزینه اجاره اتاق در کانادا چقدر است؟

به طور میانگین هزینه های اجاره یک اتاق در کانادا بین 250 تا 700 دلار در ماه است و برای اجاره یک سوئیت می¬بایست بین 400 تا 1500 دلار ماهیانه پرداخت کنید.

5- خوابگاه¬های دانشجویی در کانادا چگونه است؟

انواع مختلفی از خوابگاه های دانشجویی در کانادا وجود دارد و در هر موسسه این خوابگاه ها متفاوت هستند، اما رایج ترین آنها، خوابگاه های دانشجویی سنتی، آپارتمان ها و سوئیت ها هستند.

6- چه نوع خوابگاه¬های دانشجویی در کانادا وجود دارد؟

مسکن استاندارد برای دانشجویان بین المللی جز یکی از(خوابگاه¬ها و خانه¬های مسکونی دانشجویی، آپارتمان¬های مشترک خارج از محوطه دانشگاه، زندگی با خانواده میزبان، آپارتمان مبله یا یا غیره مبله اجاره ای می¬باشد.

7- برای درخواست خوابگاه¬های با کیفیت بهتر در کانادا چه زمانی باید اقدام کنیم؟

امکان انتخاب آپارتمان ها و محل های اقامت با کیفیت بالاتر در چهار تا هشت هفته قبل از تاریخ ورود، مخصوصا در زمان اوج مثل ماه های اوت و سپتامبر کاهش پیدا می¬کند.

8- چه نکاتی در رابطه با خوابگاه¬های کانادا وجود دارد؟

زمانی که نامه پذیرش را دریافت میکنید، بسیاری از دانشگاه¬ها بسته راهنمای قبل از حرکت که با گزینه¬های محل اقامت تکمیل میشود را ارسال میکنند. زمانیکه برای ثبت نام و پرداخت هزینه¬های اقامت آماده شدید به این خدمات متعهد می¬شوید.

9- خوابگاه¬ها در کانادا چه امکاناتی دارند؟

رختشوی خانه، پارکینگ سر باز، نواحی مشترک بازسازی شده، سوئیت های بزرگ، سرویس¬های بهداشتی همگانی، کافه و برنامه غذایی…

10- برای زندگی درخوابگاه¬های کانادا علاوه بر شهریه خوابگاه برای چه مواردی باید هزینه پرداخت کنیم؟

مواردی که شامل اجاره می شود: تلویزیون کابلی، برق، گرما، دسترسی به اینترنت، پارکینگ و آب / فاضلاب است.

11- میانگین هزینه زندگی دانشجویی در کانادا برای اجاره بها چقدر است؟

میانگین هزینه زندگی دانشجویی در کانادا برای اجاره 3000 تا 7500 دلار کانادا برای هر سال تحصیلی است.

4/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *