دانشگاه استکهلم سوئد

دانشگاه استکهلم در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و یک موسسه اروپایی پیشرو برای آموزش عالی است. آموزش و پژوهش درجه یک این دانشگاه تضمین می‌کند که شما از تحصیلات خود بیشترین بهره را می‌برید. این موسسه بیش از 75 برنامه تحصیلی را به زبان انگلیسی در طیف وسیعی از حوزه‌های موضوعی تدریس می‌کند مثل علوم، علوم اجتماعی، علوم انسانی و حقوق.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه برتر استکهلم

اگر برای مهاجرت به سوئد تحصیل در این دانشگاه را انتخاب کرده اید به شما تبریک می گویم!  بسیاری از افراد به دلیل تحصیلات درجه یک و شرایط تحقیقاتی عالی، کار یا تحصیل در این دانشگاه را انتخاب می‌کنند. آموزش و پژوهش در دانشگاه استکهلم ارتباط تنگاتنگی دارند. شما به عنوان یک دانشجو، ارتباط مستقیمی با محققان برجسته در زمینه خود خواهید داشت و به جدیدترین یافته‌های علمی دسترسی خواهید داشت. تحصیل پزشکی سوئد یکی از فرصت های بی نظیر است.

محققان مشهوری که در اینجا تدریس می‌کنند اغلب ملاقات با دانش‌آموزان را یکی از رضایت بخش‌ترین جنبه‌های شغل خود توصیف می‌کنند. هنگامی که صحبت از آموزش فارغ التحصیلان آماده کار می‌شود، رتبه بندی جهانی اشتغال پذیری دانشگاه در سال 2020، دانشگاه استکهلم را در رتبه 66 در جهان قرار می‌دهد. تحصیل در این دانشگاه شما را برای یک شغل در سوئد و خارج از کشور آماده می‌کند.

دانشگاه استکهلم سوئد

مزایای تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های سوئد

به عنوان یک دانشجو در استکهلم می‌توانید ترکیبی منحصر به فرد از روستا و شهر را تجربه کنید. در حالی که محوطه اصلی دانشگاه توسط طبیعت در پارک ملی رویال سیتی احاطه شده است، مرکز شهر شلوغ تنها با اتوبوس یا مترو کوتاه فاصله دارد. علاوه بر کافه‌ها و رستوران‌ها، این شهر محل بسیاری از نهادهای تصمیم‌گیر، مشاغل و موسسات فرهنگی سوئد است. بنابراین، شما می‌توانید یک زندگی دانشجویی سرگرم‌کننده و به یاد ماندنی را در یک شهر پایتخت، همزمان با مطالعه و ایجاد یک CV رقابتی داشته باشید.

تاریح دانشگاه استکهلم

در سال 1878، مطالعه در کالج دانشگاهی به نام “دبیرستان استکهلم آغاز شد، که در آن سخنرانی‌هایی در مورد علوم طبیعی سازماندهی شد که برای شهروندان علاقه‌مند به این علوم آزاد بود (سنتی که هنوز هم وجود دارد، زیرا دانشگاه هر سال سخنرانی‌هایی را برای عموم برگزار می‌کند). یکی از نشانه‌های برجسته در تاریخ این دانشگاه، انتصاب ریاضیدان روسی صوفیا کوالفسکایا به عنوان استاد ریاضیات آن در سال 1889 است، این شخص سومین زنی است که مقام استادی در یکی از دانشگاه‌های اروپا را به دست آورد.

این دانشکده از سال 1904 حق داشت به طور رسمی مدارک آکادمیک اعطا کند. در سال 1960، کالج رسماً به عنوان چهارمین دانشگاه در سوئد، وضعیت دانشگاهی دریافت کرد. ساختمان‌های دانشگاه ابتدا در قلب استکهلم قرار داشت، اما افزایش تعداد دانشجویان، انتقال دفتر مرکزی دانشگاه را در سال 1970 ضروری کرد. پردیس اصلی فعلی در حومه شمالی فریسکات. تحصیل داروسازی در سوئد برای افرادی که به دنبال تحصیل کم هزینه هستند بسیار مناسب است.

دوره‌ها و برنامه ها

برای اخذ ویزای دانشجویی و تحصیلی سوئد می توانید از طریق موسسات حقوقی اقدام نمایید. دانشگاه استکهلم دوره‌هایی را در سطح کارشناسی و پیشرفته ارائه می‌دهد. در مجموع 190 برنامه تحصیلی وجود دارد، از جمله 75 برنامه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی و 1700 دوره برای انتخاب رشته علوم انسانی. دانش‌آموزان می‌توانند بین مطالعه یک یا چند دوره آزاد، که هر کدام ممکن است بین پنج هفته تا یک ترم طول بکشد، انتخاب کنند یا برای یک برنامه تحصیلی کامل درخواست دهند.

پژوهش ها

محققان دانشگاه در تحقیقات دولتی شرکت می‌کنند، در رسانه‌ها فعال هستند، به قوانین پیشنهادی پاسخ می‌دهند و در چندین کمیته نوبل و نهادهای متخصص بین‌المللی حضور دارند.

دانشگاه استکهلم سوئد

اتحادیه‌های دانشجویی دانشگاه استکهلم سوئد

قبل از سال 2008، دانشگاه استکهلم تنها یک اتحادیه دانشجویی به نام اتحادیه دانشجویی دانشگاه استکهلم داشت. با این حال، از سال 2008، دانشجویان علوم کامپیوتر و سیستم و دانشجویان معلم، اتحادیه‌های دانشجویی مستقل خود را به نام DISK و “اتحادیه دانشجویی دانشکده معلمان” دارند. دانشجویان حقوق نیز مانند دانشجویان روزنامه نگاری اتحادیه دانشجویی خود را دارند.

رتبه بندی دانشگاه استکهلم به صورت جهانی

• رتبه در رتبه‌ بندی برترین دانشگاه‌های جهان: 69
• رتبه در رتبه‌بندی دانشگاهی کیواس: 148
• رتبه در رتبه‌ بندی تایمز: 134

محوطه دانشگاه

بخش اصلی دانشگاه استکهلم سوئد در منطقه Frescati است که از باغ گیاه شناسی Bergius در شمال تا Sveaplan در جنوب امتداد دارد. این منطقه در اولین پارک ملی شهری جهان واقع شده است و این منطقه با طبیعت، معماری و هنر مدرن مشخص می‌شود و ساختمان‌های برجسته‌ای مانند Aula Magna (مجلس) را در خود جای داده است. نام بسیاری از این مناطق واقع در این منطقه دارای سابقه تاریخی به اواخر دهه 1700 است. پس از سفر گوستاو سوم به ایتالیا در سال‌های 1783–1784، چندین مکان در برونسویکن نام‌های ایتالیایی گرفتند. این دانشگاه پردیس دیگری در کیستا دارد که دپارتمان علوم کامپیوتر و سیستم را در خود جای داده است.

مقاله پیشنهادی : تحصیل در دانشگاه دالارنا سوئد

جمع بندی

دانشگاه استکهلم سوئد یک محیط دانشگاهی بین‌المللی است که بخشی جدایی ناپذیر از تعالی در تحقیق و آموزش است. این دانشگاه به عنوان دانشگاهی در پایتخت سوئد، تاکید ویژه‌ای بر ارائه دوره‌ها و برنامه‌هایی دارد که نیازهای منطقه و جامعه را برآورده می‌کند. موسسه مهاجرتی اصطهباناتی بهترین مشاور در خصوص مهاجرت به سوئد می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *