آزمون ورودی دانشگاه پزشکی چارلز چک

دانشگاه چارلز در پراگ واقع شده است (به زبان چک: Universality Karl ova؛ به لاتین: دانشگاه Carolina؛ آلمانی: Karl’s-University). این دانشگاه یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه ها در جمهوری چک می باشد که به سال 13488 تاسیس شد. دانشگاه چارلز اولین دانشگاه در مرکز اروپا می باشد. در ادامه مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) روند آزمون ورودی دانشگاه پزشکی چالز چک به زبان انگلیسی را برای شما عزیزان بازگو کرده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی چارلز چک با زبان انگلیسی

تحصیل در دانشگاه چارلز چک؛ دانشکده پزشکی در Hradec Kralove announces  condition فرایندهای خاصی را برای ورود به سال های آکادمی در نظر دارد. این در حالیست که تمامی فرایندهای مقطع دکترا به زبان انگلیسی می باشد. آزمون نوشتاری (آزمون چند گزینه ای) برای سنجش دانش علوم پایه نظیر: زیست شناسی؛ شیمی و ریاضیات و یا ریاضیات و فیزیک به تنهایی

  • مهارت های زبانی: انگلیسی
  • طول دوره استاندارد: 4 سال

محتوای آزمون ورودی برای هر برنامه مشخص شده است. متقاضیان خاص قابلیت شرکت در آزمون ورودی و به روش های مختلف را خواهند داشت. این در حالی است که ریاست فرایند تصمیم گیری را بر عهده دارد.فرایند پذیرش بدون شرکت در آزمون ورودی مقدور نمی باشد. فرم های درخواستی بایستی تکمیل و امضا گردد و بر اساس موارد ذکر شده در ذیل و به صورت نوشتاری ارسال شود.

ارائه مدرک دیپلمی معتبر و یا تکمیل برنامه های دوره کارشناسی- این امر با توجه به کشور؛ نوع توافق و کد CR مشخص شده خواهد بود. ارائه اطلاعاتی که قصد شما از تحصیل را نشان دهد. مثلا افرادی که برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک وارد آنجا می شوند معمولا می توانند اطلاعات خوبی را در اختیار قرار دهند. اما در این زمینه نظر استاد مربوطه و نام افرادی که در قرارداد نقش دارند نیز اهمیت دارد.

  • ارائه مدارکی که پرداخت مبلغ  540,00 CZK را نشان دهد.
  • دیگر مدارک بایستی امکان تحصیل در مقاطع بالاتر (مقطع دکترا) را نشان دهد.

افراد بایستی مبلغی معادل با 540.- CZK را برای ورود به فرایند دانشگاه در نظر داشته باشند؛ این مبلغ در فرم درخواست کاملا ذکر شده است. 50 000,- CZK تحت شرایط خاصی این نرخ پایین تر خواهد آمد.

منابع آزمون ورودی دانشگاه پزشکی چارلز چک

آزمون ورودی در تاریخ های خاص در دومین دانشکده ی پزشکی، دانشگاه چارلز، در شهر پراگ در جمهوری چک برگزار می شود. همچنین در خارج از کشور در مکان های مشخص شده با همکاری آژانس های استخدامی انجام می گیرد. این آزمون ورودی متشکل از دو بخش است : بخش کتبی، سوالات چهار گزینه ای و مصاحبه شفاهی. متقاضیان در زمینه های زیست شناسی، فیزیک، شیمی و منطق ( هر کدام 15 سوال ) آزمونی چهار گزینه ای مطابق با برنامه ی درسی استاندارد دوره دوم دبیرستان، می دهند.

منابع آزمون ورودی دانشگاه پزشکی چارلز چک

مهلت پاسخگویی به سوالات این آزمون 75 دقیقه می باشد. هر سوال با 4 جواب ممکن همراه است، هر انتخاب صحیح  4 امتیاز دارد. جواب های غلط نمره منفی ندارند، جمع کل نمرات آزمون تستی 240 می باشد. افرادی ناشناس امتیاز آزمون های کتبی متقاضیان را مشخص می کنند. متقاضیان برتر در آزمون کتبی برای آزمون شفاهی دعوت می شوند. کمیته آزمون متشکل است از سه عضو دانشگاه. متقاضیانی در این مصاحبه موفق می شوند که بتوانند علاقه  خود را در این زمینه تحصیلی به خوبی نشان دهند و توانمندی صحبت درباره موضوعات مرتبط با پزشکی داشته باشند و بتوانند طرز فکر خود به اشتراک بگذارند.

متقاضیان به طور اتفاقی دو موضوع بحث انتخاب می نمایند  که امتیاز کامل این  دو سوال 60 می باشد. این امتیاز (مجموع امتیازات آزمون کتبی و شفاهی) که از طریق ازمون ورودی به دست می آید تنها فاکتور تصمیم گیری برای پذیرش دانشجویان پزشکی می باشد. نتیجه ی نهایی در پایان روز آزمون ورودی اطلاع داده می شود. زمان بندی ثابت آزمون ورودی در شهر پراگ:

  • ثبت نام: 8:00
  • دعوتنامه، تقسیم بندی گروه ها
  • دستور العمل آزمون کتبی
  • آزمون کتبی ( در مجموع 75 دقیقه)
  • وقت استراحت ( پردازش کامپیوتری آزمون) 10:35 تا 13:15 (جهتگیری آزمون  )
  • زمان اختصاص یافته به کمیته های مصاحبه: 13:30
  • اطلاع نتیجه ی نهایی و پایان آزمون ورودی  16:30
  • توضیح دستور العمل و ثبت نام  برای دانشجویان پذیرفته شده 16:30

متقاضیانی که بیشترین امتیاز را در آزمون ورودی کسب کرده اند برای تحصیل در این دانشگاه پذیرفته می شوند.بر اساس گنجایش دانشکده ، مجموع تعداد پذیرش متقاضیان (حداکثر 90 نفر) و محدوده حداقل نمره پذیرش ، مشخص می شود. متقاضیانی که امتیاز آن ها برابر یا بالای حداقل امتیاز مشخص شده می باشد، پذیرفته می شوند.این امکان وجود دارد که که رئیس دانشکده پذیرفته شدگان و رد شگان نهایی را بررسی کند و متقاضیان بیشتری را بپذیرد. لطفا به یاد داشته باشید که امکان فراهم نمودن اقامتگاه از طرف دانشگاه برای متقاضیانی که جهت آزمون ورودی آمده اند وجود ندارد.

میزان قبولی آزمون ورودی دانشگاه پزشکی چارلز چک

دوره استاندارد تحصیل در جمهوری چک شش ساله است، تحصیل به صورت تمام وقت انجام می پذیرد. فارغ التحصیلان این رشته آموزش کامل پزشکی را دریافت می کنند و عنوان MUDr را دریافت می نمایند. پس از اتمام موفقیت آمیز تحصیلات، آن ها قادر هستند در تمام زمینه های تخصصی به کار گرفته شوند. از سال تحصیلی 97/1996 شهریه به تحصیل اضافه گردیده و به یک برنامه آموزشی مدرن تبدیل گشته است که به دانش جویان اجازه می دهد تا دانش یکپارچه را در زمینه های نظری و بالینی کسب کنند.

مشکلات بالینی متداول با استفاده از یادگیری مبتنی بر طرح مساله توضیح داده می شوند و آموزش بالینی نه تنها بر کاربرد دانش نظری، بلکه در توسعه مهارت های عملی تمرکز دارد. هدف هزینه ها طبق برنامه اروپا برای دانشکده پزشکی می باشد. مطالعه در Third Faculty of Medicine با مطالعه در دانشکده های پزشکی دیگر سازگار می باشد. میزان پذیرفته شدن و کل متقاضیان در سال تحصیلی گذشته 259 / 2188 می باشد.

تاریخ برگزاری آزمون ورودی دانشگاه پزشکی چارلز چک

چگونه می توان در آزمون ورودی شرکت کرد؟ فرم تقاضای کامل شده به همراه تمامی مدارک مورد نیاز می بایست قبل از بسته شدن زمان پذیرش دانشگاه ها ارسال شود. تنها کسانی که قبل از بسته شدن پذیرش دانشگاه در سایت ثبت نام نمایند می توانند در امتحان ورودی دانشگاه ها شرکت کنند. متقاضیان تنها قادر به شرکت در یک آزمون در سال هستند.

متقاضی می بایست کپی مدارک به زبان انگلیسی دوره راهنمایی در روز امتحان ورودی به همراه داشته باشد. هرکس که در روز امتحان ورودی این مدارک را به همراه نداشته باشد، ملزم به ارائه مدارک در زمان ثبت نام می باشند. مدارک ارائه شده متقاضیان، توسط دانشکده به طور کامل ارزیابی می شود. ارزیابی مدارک دوره راهنمایی و دبیرستان خارجیان یکی از پروسه های مهم دانشگاه چارلز می باشد.

  • تاریخ امتحان ورودی و زمان پذیرش دانشگاه ها برای ثبت نام 22 ماه مِی 2019-30 آپریل سال 2019
  • تاریخ امتحان جایگزین ورودی و پذیرش دانشگاه ها برای ثبت نام 29 ماه جون سال 2019-30  آوریل سال 2019

لطفا به خاطر داشته باشید که تنها زمانی می توانید در امتحانات جایگزین شرکت کنید که ضمن ارائه مدارک کافی بیماری و یا مشکلات خاص پیرامون سلامتی خود را اثبات نمایید. متقاضیان می توانند از طریق ارسال ایمیل و ارائه مدارک کافی دلایل عدم شرکت خود در تاریخ معمول را توضیح دهند. به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از مشکلات احتمالی مدارک کامل خود را به سایت کارولینا فرانکووا قبل از پایان زمان پذیرش دانشگاه ها ارسال نمایید. هزینه اداری ثبت نام الکتریکی در حدود 640 CZK می باشد.

امتحان ورودی در تاریخ خاصی واقع در دانشکده پزشکی چارلز در شهر پراگ-جمهوری چک برگزار می گردد. به علاوه، این آزمون در مکان های دیگری که توسط دولت تعیین شده اند نیز برگزار می گردد. امتحان ورودی شامل 2 قسمت می باشد: تست های چند گزینه ای و مصاحبات حضوری و اما شما بایستی برای اخذ تابعیت و اقامت جمهوری چک و در ادامه تحصیل و کار در چک روند قانونی و اطلاعات لازم را بدانید. پس ترجیحا با مشاورین تلفنی ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به صورت رایگان مشاوره کنید تا اطلاعات دقیق تری در اختیار شما قرار دهند.

سوالات متداول در مورد آزمون ورودی دانشگاه پزشکی چارلز چک

1- آزمون ورودی دانشگاه پزشکی چارلز چک به چه زبانی است؟

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی چارلز چک به زبان انگلیسی است.

2- چه دروسی در آزمون ورودی دانشگاه پزشکی چارلز چک به کار برده می شود؟

آزمون چند گزینه¬ای برای سنجش دانش علوم پایه نظیر: زیست شناسی، شیمی و ریاضیات و یا ریاضیات و فیزیک به تنهایی گرفته می¬شود.

3- طول دوره پزشکی در دانشگاه پزشکی چارلز چک چند سال است؟

طول دوره استاندارد تحصیل در جمهوری چک شش ساله است.

4- آیا بدون آزمون ورودی امکان پذیرش در دانشگاه پزشکی چارلز چک وجود دارد؟

خیر، فرآیند پذیرش بدون شرکت در آزمون ورودی مقدور نمی¬باشد.

5- آزمون ورودی دانشگاه پزشکی چارلز چک در کجا برگزار می شود؟

آزمون ورودی در دومین دانشکده¬ی پزشکی، دانشگاه چارلز، در شهر پراگ در جمهوری چک برگزار می شود. در خارج از کشور نیز در مکان¬های مشخص شده با همکاری آژانس¬های استخدامی انجام می¬گیرد.

6- آزمون ورودی دانشگاه پزشکی چارلز چک چند بخش دارد؟

این آزمون ورودی متشکل از دو بخش است : بخش کتبی (سوالات چهار گزینه ای) و مصاحبه شفاهی.

7- مهلت پاسخگویی به سوالات آزمون ورودی دانشگاه پزشکی چارلز چک چند دقیقه است؟

مهلت پاسخگویی به سوالات این آزمون 75 دقیقه می باشد.

8- جمع امتیازات کتبی و شفاهی آزمون ورودی دانشگاه پزشکی چارلز چک چند است؟

جمع کل نمرات آزمون تستی 240 و آزمون شفاهی 60 می¬باشد.

9- آزمون شفاهی برای ورود به دانشگاه پزشکی چارلز چک به چه صورت است؟

کمیته این آزمون متشکل است از سه عضو دانشگاه است و متقاضیان به طور اتفاقی دو موضوع بحث پزشکی انتخاب می¬نمایند و باید توان صحبت کردن درباره این موضوعات را داشته باشند.

10- چگونه می¬توان در آزمون ورودی دانشگاه پزشکی چارلز چک شرکت کرد؟

تنها کسانی که قبل از بسته شدن پذیرش دانشگاه در سایت ثبت نام نمایند می¬توانند در امتحان ورودی دانشگاه ها شرکت کنند.

11- تاریخ امتحان ورودی و زمان پذیرش دانشگاه پزشکی چارلز چک چه ماهی است؟

تاریخ امتحان ورودی و زمان پذیرش دانشگاه ها برای ثبت نام 22 ماه مِی تا 30 آپریل سال 2019 می¬باشد.

12- تاریخ امتحان چایگزین ورودی و زمان پذیرش دانشگاه پزشکی چارلز چک چه ماهی است؟

تاریخ امتحان جایگزین ورودی و پذیرش دانشگاه ها برای ثبت نام 29 ماه جون تال 30 آوریل سال 2019 می¬باشد.

2/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *