آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی مجارستان

امتحان ورودی دانشگاه Semmelweis شامل آزمون های چند گزینه ای در زیست شناسی، شیمی و انگلیسی می شود و به دنبال آن یک مصاحبه شخصی برگزار می شود. این مصاحبه بر دانش تخصصی متقاضی در زمینه های زیست شناسی، شیمی و انگلیسی تمرکز خواهد کرد. ارزیابی آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی مجارستان توسط هیئت دانشگاه انجام خواهد شد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی مجارستان

کشورهایی مانند بلغارستان، رومانی و مجارستان به دلیل دانشکده های پزشکی بسیار مشهور هستند و از همه آنها مجارستان شامل معتبر ترین دانشگاه ها و بهترین مقصد تحصیلی است. دانشگاه های پزشکی مشهور در مجارستان صندلی هایی را برای دانشجویان بین المللی ذخیره می کنند. این چهار دانشگاه در 4 شهر مختلف مجارستان قرار دارد، اولین و معروف ترین آن دانشگاه Semmelweis واقع در بوداپست است. دومین، دانشگاه Szeged است که در شهر Szeged واقع شده است، سوم و چهارم دانشگاه پزشکی پك و دانشگاه پزشکی دبرسن هستند. همه این دانشگاه ها به دانشجویان پذیرفته شده رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را ارائه می کنند.

پذیرش پزشکی در مجارستان

پذیرش در دانشگاه های پزشکی مجارستان واقعا آسان نیست و هر دانشگاه دارای پروسه پذیرش جداگانه است. مدارس پزشکی در مجارستان دارای فرایند پذیرش جداگانه و منحصر به فرد هستند که دشوار و کمی پیچیده است. برای پذیرش در یک مدرسه پزشکی در مجارستان، مجبور به گذراندن امتحان ورودی هستید. هر دانشگاه، امتحان ورودی خود را تنظیم می کند و با توجه به دانشگاهی که قصد درخواست دادن دارید باید در آزمون آن دانشگاه شرکت کنید و بعد ار قبولی در آزمون مجاز به درخواست هستید.

پذیرش پزشکی در مجارستان

آموزش پزشکی در مجارستان

بسیاری از دانشجیان و متقاضیان ترجیح می دهند دوره آمادگی خود را بگذرانند، یعنی آنها در یک برنامه کالج به نام “برنامه ی پیش پزشکی” برای کمک به آنها برای آماده شدن برای امتحان ورودی دانشگاه های پزشکی شرکت می کنند و این برنامه اساسا به پایه علم و پزشکی آنها کمک می کند. این دوره برای دانش آموزانی که پیش دانشگاهی را در مدرسه نگذرانده اند و همچنین کسانی که هرگز در زبان انگلیسی تحصیل نکرده اند، مناسب است و بنابراین شانس خوبی برای بهبود زبان انگلیسی آنها است. معروف ترین کالج ها در بوداپست، کالج مک دانیل و کالج اویسینا هستند.

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی مجارستان

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی دبرسن برای دانشجویانی که برای برنامه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان، BMC و داروسازی درخواست می دهند اجباری است. امتحان شامل دو بخش است: 1. یک آزمون کتبی (شامل سوالات چند گزینه ای، تعاریف، محاسبات، و غیره) در: زیست شناسی شیمی / فیزیک: اگر موضوع انتخاب شده دانشجو شیمی است، اساسا آزمون شامل سوالات شیمی است، و او فقط باید چند سوال فیزیک پایه را پاسخ دهد و بالعکس (هر آزمون 30 دقیقه طول می کشد) 2. امتحان شفاهی در زیست شناسی و فیزیک / شیمی.

هزینه تحصیل در مجارستان نسبت به دانشگاه انتخابی متغیر می باشد، برای دریافت اطلاعات به روز بهتر است که به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *