کاهش ۸۱ درصدی تردد مسافر در فرودگاه های اروپا به دلیل کرونا

یک سال است که بیماری کرونا ویروس جهان را به خود درگیر کرده و شرایط را برای تمامی کشور ها سخت تر کرده است. این بیماری که سال گذشته از ووهان چین وارد کشور های دیگر شد منجر به معضلات شدیدی در بخش های مختلف جوامع شده است. کشور های مختلف برای جلوگیری از همه گیری بیشتر و شیوع بیشتر بیماری اقدامات خاصی را صورت دادند. عده ای روند مهاجرت را با تعویق همراه کردند. برخی از کشور ها نیز مرز ها را بسته و یا سفارت های خود را تعطیل کرده اند. بر طبق بررسی های صورت گرفته اخباری منتشر شده که کاهش ۸۱ درصدی تردد مسافر در فرودگاه های اروپا به دلیل کرونا را نشان می دهد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کاهش ۸۱ درصدی تردد مسافر در فرودگاه های اروپا به دلیل کرونا

مهاجرت به کشور های اروپایی با هر روندی باشد، تحت تاثیر همه گیری کرونا قرار گرفته. مهاجرت به آلمان یا مهاجرت به فرانسه و سایر کشور ها با قوانین خاصی در اتحادیه اروپا همراه است. در واقع کشور های مختلف برای ورود و خروج شرایط قاطعانه ای ارائه داده اند. با این حال به دلیل کم شدن روند سفر ها به کشور های اروپایی با کاهش ۸۱ درصدی تردد مسافر در فرودگاه های اروپا به دلیل کرونا روبرو هستیم.

در همین راستا ، مدیر کل ACI اروپا ، الیور جاکنووچ گفت که در میان شیوع COVID-19 ، این فرودگاه ها با روند رو به پایین شتاب در ترافیک مسافران هم آهنگ هستند. به عبارتی همه با این مشکل مواجه شده اند. جاكنووچ خاطرنشان كرد: شركت هاي هواپيمايي در پاسخ به گسترش بيشتر قرنطینه هاي محلي در بسياري از كشور ها به كاهش ظرفيت هاي برنامه ريزي شده ادامه مي دهند. این مسئله خود باعث می شود تا محدودیت های بیشتری برای مسافران خارج از مرز ها و داخل کشور ها ایجاد شود. البته این مسئله به دلیل مقابله با شیوع هر چه بیشتر بیماری می باشد.

شرایط تردد در کشور های اروپایی

روند های فعلی در سفر به کشور های اروپایی با توجه به همه گیری ویروس کرونا می باشد. براساس گزارش ACI ، میزان تردد مسافر در سایر کشور های اروپایی غیر عضو اتحادیه اروپا هم ۵۹ درصد کاهش یافته است. این مسئله به دلیل همه گیری ویروس کرونا است که موجب شده تا تردد بین فرودگاهی و از خارج اتحادیه اروپا به کشور های اروپایی با کاهش چشم گیری همراه شده باشد. این مسئله وضعیت ۱۰ فرودگاه برتر اروپا را نسبت به قبل برعکس کرده است. در ماه سپتامبر شلوغ ترین فرودگاه اروپا، فرودگاه آنتالیا بود که فقط ۲و ۲۵ میلیون مسافر را داشت.

این مقدار نسبت به سال گذشته با کاهش ۵۳ و نیم درصدی مواجه شده است. پس از آن فرودگاه مسکو شرمتیوو قرار دارد که با کاهش ۵۳ و نیم درصدی مواجه شده است. فرودگاه استانبول نیز با کاهش ۷۱ درصدی رفت و آمد ها مواجه شده است. به منظور بازیابی بخش هواپیمایی ، بیش از ۲۰ انجمن نمایندگی اکوسیستم هواپیمایی اعلام کردند که یک کار مشترک با سیاستگذاران برای رسیدن به میزان بیشتر تردد ها تا سال ۲۰۵۰ انجام می گیرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *