تبدیل ویرای توریستی کانادا به ویزای‌ تحصیلی‌ و‌ کاری

تمامی شهروندان ایرانی قبل از سفر به کانادا باید ویزا داشته باشند. درخواست ویزای توریستی کانادا بهترین نوع ویزا مخصوصا برای بازدیدهای کوتاه‌مدت به‌شمار می‌رود. اما آیا تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا ممکن است؟ ویزای توریستی فقط برای مقاصد سفر استفاده می‌شود. بااین‌حال درصورت شرکت در برنامه‌های آموزشی خاصی در این کشور امکان کار در آن نیز وجود خواهد داشت.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

معمولا بازدیدکنندگان طی مدت‌زمانی که در کانادا به سر می‌برند حق درخواست مجوز کار را ندارند. البته طبق قوانین، دارندگان ویزای توریستی با داشتن پیشنهاد شغلی معتبر در حین اقامت در کانادا، امکان پیگیری دریافت مجوز کار را خواهند داشت.

افرادی که برای کار در کانادا درخواست دهند معمولا باید قبل از رفتن به کانادا برای مجوز کار اولیه خود اقدام کنند. این دسته از افراد اگر زمانی که برای مجوز کار تایید می‌شوند با وضعیت توریست در کانادا به سر ببرند، باید این کشور را ترک کنند تا مجوز کارشان صادر شود. با وجود این سیاست، خروج از کانادا ضروری نیست.

درخواست تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری باید همراه با راهنمایی کارشناسان و مشاوران متخصص در این زمینه انجام شود. زیرا در این پروسه ممکن است فرآیندهای بوروکراتیک خسته‌کننده و چالش‌برانگیز بر سر راهتان قرار بگیرد. مشاوران متخصص اصطهباناتی درخواست ویزای کاری شما را انجام می‌دهند. برای مدیریت صحیح فرآیند و درخواست ویزا با خیال راحت می‌توانید با ما تماس بگیرید.

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی

هیچ قانونی برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی وجود ندارد. اگر یک بازدیدکننده در کانادا بخواهد برای مجوز تحصیلی درخواست دهد، این موضوع باید باتوجه‌به وضعیت فرد ارزیابی شود. سیستم کانادا دو نوع درخواست مجوز تحصیلی به‌صورت داخل کانادا و خارج از کانادا دارد. افراد دارای وضعیت توریست در کانادا نمی‌توانند برای «داخل کانادا» به‌استثنای برخی موارد درخواست دهند. همه این استثنائات در بخش 215 مقررات حفاظت از مهاجرت و پناهندگان توضیح داده شده است.

دو مورد از رایج‌ترین این استثناها به شرح زیر هستند:

1- اگر همسر، شریک زندگی یا والدین شما دارای مجوز تحصیل یا اجازه کار معتبر باشند.

2- شما یک دوره کوتاه‌مدت یا برنامه آموزشی لازم برای پذیرش در یک موسسه (DLI) را گذرانده باشید.

بازدیدکنندگان در کانادا طبق مورد اول به درخواست تحصیل از داخل کانادا مجاز هستند. این دسته می‌توانند بدون انتظار برای پایان درخواست، تحصیل خود را شروع کنند، مشروط بر اینکه قبل از پایان وضعیت توریستی خود درخواست داده باشند. اگر درخواست آن‌ها رد شود باید تحصیل خود را متوقف کنند.

سایز بازدیدکنندگان دیگر می‌توانند برای «خارج از کانادا» درخواست دهند، حتی اگر از نظر فیزیکی در کانادا باشند، یعنی درخواست‌هایشان در یک دفتر ویزا در خارج از کانادا ارزیابی می‌شود.

روش‌های تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار

برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار سه راه وجود دارد. روش اول گرفتن جاب آفر از کارفرمای کانادایی است. در این روش با اخذ ویزای توریستی می‌توان به کانادا سفر کرد. پس از پیداکردن شغل و گرفتن پیشنهاد شغلی امکان در خواست برای تبدیل ویزای گردشگری به کاری وجود خواهد داشت.

در روش دوم، متقاضی بعد از ورود به کانادا و اخذ پذیرش از یک موسسه کانادایی می‌تواند در این کشور تحصیل کند. پس از پایان دوره تحصیل و یافتن کار امکان درخواست برای ویزای کاری وجود خواهد داشت.

روش سوم ازدواج با شهروند کانادایی یا دارنده ویزای معتبر است. این دسته از متقاضیان چنانچه در زمان حضور به‌عنوان توریست در کانادا با یک شهروند کانادایی ازدواج کنند به درخواست اقامت تحت اسپانسرشیپ کانادا مجاز هستند. تا زمان پاسخ و رسیدگی به پرونده، فرد به فعالیت کاری بر اساس ویزای کار مجاز خواهد بود.

شرایط تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

کانادا سیاست تبدیل ویزای بازدیدکننده به مجوز کار را تا 28 فوریه 2025 تمدید کرده است. تبدیل ویزای توریستی به کاری برای افرادی مناسب خواهد بود که در کانادا مستقر هستند یا با وضعیت ویزای بازدیدکننده (TRV) وارد کانادا می‌شوند. شرایط کار در کانادا با ویزای توریستی عبارت‌اند از:

داشتن پیشنهاد شغلی مورد تایید LMIA یا معاف از آن
پیشنهاد شغلی کانادا باید حداقل برای یک دوره یک‌ساله ارائه شود.
کار باید تمام‌وقت، عادی، غیرفصلی و با حقوق باشد.
اگر وضعیت بازدیدکننده شما منقضی شده باشد باید قبل از درخواست مجوز کار، وضعیت بازدیدکننده خود را تمدید کنید.
متقاضی درخواست خود را بین ۲۴ اوت ۲۰۲۰ و ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ برای مجوز کار خاص کارفرما اراده داده باشد.

شرایط تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

در شرایط زیر امکان تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا وجود دارد:

گذراندن یک دوره یا برنامه تحصیلی کوتاه‌مدت در کانادا که پیش‌نیاز ثبت‌نام در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) است
داشتن همسر یا والدینی که دارای مجوز تحصیلی معتبر یا مجوز کار کانادا هستند.
بازدید از کانادا یا تبادل دانشجویان در حال تحصیل در DLI

نحوه تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

درخواست تبدیل ویزای توریستی در کانادا به ویزای کار می‌تواند به‌صورت آنلاین انجام شود. برای این کار به ارسال درخواست به‌صورت الکترونیکی در وب‌سایت وزارت مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا نیاز است. برای این امر متقاضی باید یک حساب clegc در سایت مذکور باز و فرم‌های مورد نیاز برای دریافت مجوز کار کانادا را پر کند. متقاضیان پس از ورود به کانادا از طریق مراحل زیر می‌توانند برای ویزای کار اقدام کنند:

مرحله 1: پیداکردن شغل مناسب در کانادا

مرحله 2: دریافت جاب آفر مورد تایید LMIA (ارزیابی تاثیر بازار کار)

مرحله 3: درخواست برای مجوز کار

مراحل تمدید تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

اگر متقاضی دارای ویزای توریستی در کانادا بخواهد ویزای دانشجویی دریافت کند باید با دنبال‌کردن مراحل زیر تمدید تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا را انجام دهد:

درخواست مجوز تحصیل

اولین قدم برای تمدید تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا درخواست مجوز تحصیل از داخل کانادا است. متقاضی این کار باید مدرکی مبنی بر پذیرش در یک موسسه آموزشی تعیین‌شده (DLI)، مدرک حمایت مالی و سایر الزامات مورد نیاز را برای درخواست مجوز تحصیلی ارائه دهد.

واجد شرایط بودن

داوطلب به‌منظور رسیدن به معیارهای واجد شرایط بودن برای مجوز تحصیل باید شرایط خاصی مانند ثبت‌نام در DLI، داشتن پول کافی برای حمایت از خود و اعضای خانواده و… را داشته باشد.

درخواست برای تمدید تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی

در حین درخواست مجوز تحصیل برای اطمینان از اقامت قانونی در کانادا، ممکن است لازم باشد ویزای توریستی خود را تمدید کنید. درخواست برای تمدید حداقل باید 30 روز قبل از انقضای وضعیت موجود انجام شود.

روند درخواست تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری

روند درخواست تغییر ویزای توریستی به ویزای کار در کانادا از ابتدا به‌صورت مراحل زیر خلاصه می‌شود.

1- پیداکردن کار در کانادا

می‌توانید از طریق پورتال‌های شغلی مختلف مانند Indeed، LinkedIn، Glassdoor یا وب‌سایت شرکت‌ها برای مشاغل درخواست دهید. البته به‌خاطر داشته باشید که رزومه شما باید مطابق با استانداردهای کانادا باشد.

2️- گرفتن LMIA

LMIA به فرایند حفاظت از حقوق کار برای شهروندان کانادایی گفته می‌شود. برای اخذ این نامه از کارفرما باید ثابت شود که متقاضی کار، بهترین نامزد برای موقعیت موردنظر است و نمی‌توان آن را با یک شهروند کانادایی جایگزین کرد.

3️- اپلای برای دریافت ویزای کار

برای دریافت ویزای کار می‌توان به وب‌سایت اداره مهاجرت به کانادا مراجعه کرد و با ایجاد حساب کاربری، بارگذاری اسناد لازم و پر کردن فرم‌های موردنیاز درخواست خود را به ثبت رسانید.

بعلاوه یکی دیگر از ویزاهایی که برای کار توسط دولت کانادا تخصیص داده شده ویزای ICT کانادا است که به برای کارمندانی که در شعبه دیگری از شرکت هایی که در کانادا مستقر هستند صادر می شود که میتوان از آن نیز برای گرفتن اقامات دائم در کانادا استفاده کرد.

شرایط کار در کانادا با ویزای توریستی

به‌ طور کلی افرادی که با ویزای توریستی به کانادا می‌روند در مدت اقامت خود در این کشور اجازه کار ندارند. از طرف دیگر، کار در کانادا با داشتن ویزای توریستی در محدوده برنامه تحرک بین‌المللی امکان‌پذیر است. در این زمینه می‌توان به‌عنوان‌مثال هنرمندان پرفورمنس، پژوهشگران، سخنرانان مهمان، خبرنگاران و ورزشکاران را معرفی کرد. البته هر مقوله‌ای شرایطی دارد.

آیا با ویزای توریستی کانادا می‌توان کارکرد؟

به‌طورکلی افراد دارای ویزای توریستی به کار در کانادا مجاز نیستند. اما هم‌اکنون، کانادا یک سیاست موقت دارد که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد برای مجوز کار «ویژه کارفرما» درخواست دهند. این خط‌مشی تا 28 فوریه 2025 معتبر است.

پاسخ به این سؤال در حال حاضر تحت این خط‌مشی موقت «بله» است. متقاضیان می‌توانند به‌عنوان یک بازدیدکننده به کانادا بروند، یک پیشنهاد شغلی تاییدشده یا معافیت LMIA دریافت کنند و سپس برای مجوز کار درخواست دهند. مجوز کار صادرشده مختص کارفرما خواهد بود (نام کارفرما در مجوز کار شما ظاهر می‌شود و شما فقط می‌توانید برای همان کارفرما کار کنید).

تجربه چندین‌ساله در حل پیچیده‌ترین مشکلات، هزاران مشتری راضی از وکلای مهاجرت و مشاوران اصطهباناتی فرصت‌های نامحدودی را برای دست‌یابی به نتایج مثبت و در نتیجه ویزای تضمینی کانادا در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد!

تبدیل ویزای باز دید کننده به مجوز کار تا 28 فوریه

تبدیل ویزای باز دید کننده به مجوز کار تا 28 فوریه

نکات مهم برای تبدیل ویزا توریستی به کاری کانادا

  • هر کسی که بخواهد از وضعیت توریست به دارنده مجوز کار معتبر تغییر کند، به یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی نیاز دارد.
  • در بیشتر موارد، کارفرمای کانادایی برای استخدام یک تبعه خارجی باید یک ارزیابی تاثیر بر بازار کار (LMIA) دریافت کند.
  • برای دریافت LMIA، کارفرما ابتدا باید موقعیت خود را به‌مدت چهار هفته به‌صورت محلی تبلیغ و سپس درخواستی را به سرویس کانادا ارسال کند.
  • روند کلی LMIA تقریبا سه ماه طول می‌کشد و بازدیدکننده نمی‌تواند تا زمان تایید آن برای مجوز کار درخواست دهد.
  • در این مدت توجه به انقضای وضعیت موقت خود در کانادا بسیار مهم است. درصورت نیاز برای حفظ وضعیت معتبر خود باید برای تمدید ویزای توریستی اقدام کرد.
  • برنامه ارزیابی تاثیر بازار کار شامل جزییات خاصی مانند حداقل شرایط تحصیلی، توانایی‌های زبانی و میزان تجربه کاری قبلی برای این شغل است. درخواست مجوز کار شما باید شامل مدارک پشتیبان باشد که ثابت کند شما معیارهای مشخص شده در LMIA را دارید.
  • زمان پردازش مجوزهای کار داخلی در دو سال گذشته (2021-2023) تقریبا در حدود پنج ماه ثابت مانده است. به‌عنوان یک بازدیدکننده تا زمانی که مجوز کار شما صادر نشده باشد، اجازه کار در کانادا را نخواهید داشت.

تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا

در بیشتر موارد شما نمی‌توانید مستقیما ویزای توریستی را به اقامت دائم تغییر دهید. به‌طور معمول، تنها راه تغییر از ویزای بازدیدکننده به اقامت دائم، واجد شرایط بودن به‌عنوان پناهنده یا داشتن شریک یا همسر با تابعیت در کانادا است. بااین‌حال، این امکان وجود دارد که ویزای بازدیدکننده خود را به ویزای کاری تبدیل کنید. این امر درصورتی امکان‌پذیر خواهد بود که در کانادا شغلی پیدا کرده باشید و مراحل اخذ مجوز کار را پیش ببرید.

اخذ مجوز کار موقت در کانادا اغلب گامی به‌سوی اقامت دائم در این کشور محسوب می‌شود. راه‌های مختلفی برای انتقال از مجوز کار موقت به اقامت دائم وجود دارد. مهم‌ترین این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • کلاس تجربه کبک (QEC)
  • برنامه نامزدهای استانی (PNP)
  • برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)
  • کلاس تجربه کانادا (CEC)

ویزیتور رکورد برای تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا چیست؟

ویزیتور رکورد سندی است که افسر خدمات مرزی ممکن است برای تمدید یا محدودکردن اقامت افراد صادر کند. اگر می‌خواهید بیش از 6 ماه در کانادا بمانید باید به افسر خدمات مرزی اطلاع دهید.

این سند پس از تایید درخواست برای تمدید اقامت یا تغیر وضعیت ویزای توریستی مورد نیاز خواهد بود. سند مذکور توسط آژانس خدمات مرزی کانادا یا اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا برای متقاضی صادر می‌شود.

افراد در مواقع زیر باید برای این سند درخواست دهند:

  • هنگام رسیدن به بندر ورودی و اقامت بیش از 6 ماه.
  • در مواقعی که در کانادا هستید و تصمیم می‌گیرید که بیشتر بمانید.
  • متقاضیان باید حداقل 30 روز قبل از انقضای اقامت مجاز خود در کانادا درخواست ویزیتور رکورد دهند.

اجازه کار در کانادا با ویزای مولتی

ویژگی‌ها و امتیازات ویزای مولتی را می‌توان به شرح ذیل توضیح داد:

  • ویزای مولتی به اتباع خارجی این امکان را می‌دهد که در تعطیلات یا ملاقات با خانواده به کانادا سفر کنند.
  • ویزای مولتی به دارنده خود این امکان را می‌دهد که هربار که بخواهد به‌مدت شش ماه به کانادا سفر کند. این ویزا تا 10 سال یا یک ماه قبل از انقضای پاسپورت معتبر خواهد بود.
  • همه متقاضیان ویزای اقامت موقت در حال حاضر ویزای مولتی دریافت می‌کنند و حتی ممکن است به متقاضیان تک‌ورود ویزای مولتی اعطا شود.
  • دارندگان این ویزا حق کار در کانادا را ندارند و فقط می‌توانند در مدت حضور خود در این کشور برای مجوز کار درخواست دهند.
  • پروسه تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای کار همانند روش تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری است.
ویژگی‌ها و امتیازات ویزای مولتی

ویژگی‌ها و امتیازات ویزای مولتی

مزایا و معایب تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا

در روش تبدیل ویزای گردشگری به ویزای کاری تقریبا به اثبات اطلاعات بانکی یا همان تمکن مالی متقاضی نیازی نیست. مدارک و الزامات این روش برای مهاجرت و کار در کانادا کمتر خواهد بود. البته تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا با مزایا و معایب دیگری نیز همراه است که در زیر به‌صورت جداگانه به هر کدام پرداخته شده است:

مزایا

  • تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا زمان کمتری می‌برد.
  • در این روش با تبدیل ویزای توریستی به کاری مدارک کمتری برای پردازش موردنیاز است.
  • با تغییر ویزای گردشگری به کاری، همسر و فرزندان متقاضی نیز می‌توانند مجوز کار و تحصیل در کانادا را دریافت کنند.
  • متقاضی برای تغییر ویزا و اخذ مجوز کاری در کانادا به خروج از این کشور نیازی ندارد.
  • پس از دو سال کار قانونی در این کشور می‌توان درخواست برای اقامت دائم کانادا را پیگیری کرد.
  • پس از اخذ اقامت دائم شرایط برای اخذ شهروندی و پاسپورت کانادا فراهم خواهد شد.

معایب

  • با تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار فقط می‌توان برای کارفرما و موقعیت خاص مجوز دریافت کرد.
  • با تمام‌ شدن انقضای ویزای توریستی و درخواست تمدید آن شاید به ترک کانادا مجبور شوید.

جمع‌بندی

پرطرف‌دارترین نوع مجوز ورود و اقامت در کانادا ویزای توریستی است که مبنای اخذ آن داشتن دعوت‌نامه از دوستان، اقوام یا سازمان‌ها می‌باشد. پیش‌ازاین افراد با ویزای توریستی امکان کار و تحصیل در کانادا را نداشتند. اما اکنون شرایطی فراهم شده که با تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا امکان اخذ مجوز کار از داخل کانادا نیز وجود دارد.

بسیاری از مردم در سراسر جهان آرزوی زندگی و کار در کانادا را دارند، اما این روند می‌تواند پیچیده باشد و همه موفق نخواهند شد. برخی منابع می‌توانند گمراه‌کننده، نادرست یا اشتباه باشند. اکثر افراد واجد شرایط می‌توانند با راهنمایی مناسب و کمی صبر بدون مشکل زیاد مدارک موردنیاز را به دست آورند. مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در فرآیند مجوز کار در داخل و خارج از کانادا تخصص دارند. اگر از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد کاری دارید، لطفا همین امروز با دفتر ما تماس بگیرید تا فرآیندهای موردنیاز را شروع کنیم تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان در کانادا شروع به کار کنید!

سوالات متداول در مورد تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری و تحصیلی

1- آیا دارندگان ویزای توریستی حق کار در کانادا را دارند؟

خیر. افراد با ویزای توریستی حق انجام هیچ کاری در خاک کانادا را ندارند.

2- مهم‌ترین شرط تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا چیست؟

داشتن جاب آفر مورد تایید ارزیابی بازار کار کانادا تا سال 2025 مهم‌ترین شرط دریافت مجوز کار در این کشور است.

3- چه افرادی قادر به تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا هستند؟

افرادی که همسر یا والدینشان دارای ویزای معتبر کانادا هستند یا در یک دوره پیش‌نیاز مانند دوره‌های زبان با ویزای توریستی تحصیل می‌کنند.

4- آیا با ویزای توریستی امکان اخذ اقامت دائم کانادا وجود دارد؟

بله با تبدیل ویزای توریستی به کاری یا تحصیلی و در نهایت اخذ مجوز کار می‌توان برای اقامت دائم درخواست داد.

5- ویزیتور رکورد برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار چیست؟

ویزیتور رکورد سندی است که در اقامت‌های بیش از 6 ماه در کانادا صادر می‌شود.

1/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “نحوه تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای‌ کاری و تحصیلی

  1. امیر گفت:

    آیا با تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری شخص میتواند برای همسر فرزندش برای ورود به کانادا کاری کند

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، با تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری شخص میتواند برای همسر فرزندش برای ورود به کانادا کاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *