پردرآمدترین شغل ها در ایتالیا

بهترین شغل در ایتالیا چیست؟ درآمد این شغل ها در ایتالیا به چه صورت است؟ پردرآمدترین شغل های ایتالیا کدام است؟ اینها سوالات بسیاری از مهاجرانی است که قصد سفر به ایتالیا و یافتن شغل پردرآمدی در این کشور دارند. همان طور که می‌دانید کشور ایتالیا از جمله کشورهایی توسعه یافته می‌باشد که در جنوب قاره اروپا قرار گرفته است و به دلیل اینکه هشتمین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌گردد، توجه بسیاری از مهاجران را جهت یافتن شغل پردرآمدی به خود معطوف ساخته است و از این رو هر ساله خیل عظیمی از آنها به کشور ایتالیا مهاجرت می‌کنند. بنابراین در این مقاله به بررسی پردرآمدترین شغل ها در ایتالیا می‌پردازیم تا افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند، اطلاعات لازم را به دست آورند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بررسی شرایط اقتصادی کشور ایتالیا

ایتالیا که آن را با نام رسمی جمهوری ایتالیا می‌شناسند، کشوری است که در اروپای جنوبی واقع شده است و دارای مساحتی در حدود 301.340 کیلومتر مربع می‌باشد و با کشورهای زیادی مرز مشترک دارد که از جمله شامل اتریش، فرانسه، واتیکان سان مارینو، اسلوونی، سوئیس هستند. این کشور، جمعیتی در حدود ۶۰ میلیون نفر دارد و وجه رایج موجود آن یورو است. پایتخت ایتالیا شهر زیبایی رم بوده و زبان رسمی که مردم با آن سخن می‌گویند، زبان ایتالیایی است.
ایتالیا با توجه به اینکه در رتبه هشتم جهان از نظر تولید ناخالص قرار گرفته است، به عنوان یکی از قدرت‌های اصلی اقتصاد جهان به شمار می‌رود، به همین دلیل امروز جزء گروه ۸ می‌باشد. این کشور دارای نظام سرمایه داری است، شمال ایتالیا قطب صنعتی بزرگ و ثروتمندی بوده، اما جنوب این کشور فقیرتر است و نرخ بیکاری نیز در آن زیاد می‌باشد و مردم بیشتر کشاورز هستند.‌ منابع اصلی درآمد کشور ایتالیا از صنایع و گردشگری به دست می‌آید و به همین دلیل درآمد مردم ایتالیا در چندین سال اخیر رو به افزایش بوده است، به طوری که متوسط درآمد هر فرد در این کشور به طور سالیانه ۳۰ هزار یورو می‌باشد، از این رو با توجه به شرایط اقتصادی مناسبی که ایتالیا دارد، بسیاری از متخصصین از کشورهای مختلف خواهان مهاجرت به این کشور هستند تا زندگی بهتر و رفاه بیشتری را تجربه کنند.

پردرآمدترین شغل ها در ایتالیا

ویزای کار ایتالیا و مدارک مورد نیاز آن

افرادی که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارند و می‌خواهند در این کشور مشغول به کار شوند، نیاز به یک پیشنهاد کاری از سوی کارفرما دارند. کارفرما باید مجوز کار این افراد را از اداره کار کشور ایتالیا دریافت کرده باشد و امضای قرارداد کاری بین آنها انجام شود که در آن شرایط کار، حقوق، مدت قرارداد، بیمه و … مشخص گردیده باشد، بنابراین به طور کلی می توان برخی از مدارک مورد نیاز جهت گرفتن ویزای کار ایتالیا را به صورت زیر بیان کرد:

  • گذرنامه معتبر
  • قرارداد اقامت در کشور ایتالیا، که باید به امضا برسد.
  • تمکن مالی به اندازه خرید بلیت بازگشت به کشور خود
  • مدارک آخرین دوره تحصیلی
  • رزومه کاری فرد
  • گواهی شناسایی ملی
  • عکس پرسنلی جدید
  • اجازه کار دریافت شده
  • آدرس محل سکونت اولیه
  • بیمه درمانی موقت
  • کلیه مدارکی که توسط کارفرما به متقاضی تحویل داده می شود.

برخی مشاغل پردرآمد در ایتالیا

همانطور که گفتیم ایتالیا دارای اقتصاد بسیار پیشرفته در جهان می‌باشد و از این لحاظ توانسته رتبه هشتم دنیا را به خود اختصاص دهد، به همین دلیل میزان درآمد افراد در چندین سال اخیر رو به افزایش بوده است، از این رو بسیاری از افراد مهاجر قصد سرمایه گذاری در ایتالیا و یافتن شغل مناسبی و پردرآمدی را در این کشور خواهند داشت و بدین ترتیب روز به روز بر تعداد افرادی که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارند، افزوده می‌شود.

بنابراین در ادامه مقاله برخی از مشاغل مناسب در ایتالیا را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا افراد که قصد مهاجرت کاری به ایتالیا را دارند با شغل های پردرآمد این کشور آشنا شوند که برخی از آنها به قرار زیر هستند:

جراحان و پزشکان

می‌توان گفت در صدر لیست پردرآمدترین مشاغل در کشور ایتالیا جراحان و پزشکان قرار گرفتند، چرا که این افراد دارای شغلی بسیار حساس می‌باشند و برای رسیدن به تخصص در زمینه شغلی خود، مسیر طولانی طی کرده‌اند و از این رو دارای تجربه زیادی هستند. بنابراین با توجه به اینکه شغل این افراد دارای خطر و ریسک زیادی است، به همین دلیل به عنوان یکی از شغل های پردرآمد در کشور ایتالیا محسوب می‌گردد. بنابراین می‌توان اینطور گفت که شغل های پردرآمد این کشور، نیاز به دانش و تخصص زیاد، ارزش معنوی بالا و ریسک پذیری بالایی هستند. جراح در این کشور تنها وظیفه عمل جراحی را ندارد و مراقبت‌های بعد از جراحی نیز تا درمان بیمار به عهده اوست،  پزشکان نیز وظیفه تشخیص بیماری و درمان آن را برعهده خواهند داشت.
افراد برای پزشک شدن در کشور ایتالیا باید یک دوره شش ساله تحصیل کنند و سپس در یک آزمون سراسری در این کشور شرکت نمایند و با قبولی در آزمون IMTA ایتالیا، این افراد می‌توانند به عنوان پزشک فعالیت کنند. اما برای جراح شدن، علاوه بر دوره پزشکی، باید یک دوره ۳ تا ۶ ساله دیگر نیز سپری کنند و به همین دلیل این مسیر برای یادگیری طولانی مدت بوده و جراحان دارای دانش گسترده‌تری هستند و از این رو دارای درآمد بیشتری نیز خواهند بود. بنابراین می‌توان گفت متوسط درآمد جراحان و پزشکان در ایتالیا در ماه از ۶۵۰۰ یورو تا ۲۱.۲۰۰ یورو است.

قاضی

یکی دیگر از پردرآمدترین مشاغل ایتالیا، شغل قضاوت است، چرا که قاضی دارای مسئولیت‌های زیاد شغلی است و از آنجایی که باید در خصوص سرنوشت افراد تصمیم‌گیری نمایند، از مسئولیت بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل دستمزد این افراد نیز بالا است. در واقع قضاوت یکی از مقامات دولتی کشور ایتالیا محسوب می‌شود و با توجه به اینکه قاضی می‌تواند حاکمیت این کشور را اعمال می‌کند، افرادی تنها اجازه کار در این زمینه را دارند که تابعیت و شهروندی در ایتالیا را داشته باشند. کسانی که می‌خواهند قاضی شوند باید حداقل لیسانس رشته حقوق را کسب کرده باشند. همچنین حقوق آنها توسط وزارت دادگستری ایتالیا پرداخت می‌شود، لازم به ذکر است کسانی که در منصب قضاوت می‌نشینند، دیگر نمی‌توانند از شغل قاضی در این کشور برکنار شوند و تا مادام العمر قاضی هستند. متوسط درآمد قاضی در ایتالیا به صورت ماهیانه از 5.590 یورو تا 17.800 یورو خواهد بود.

وکالت

وکالت نیز یکی از پردرآمدترین شغل‌های ایتالیا محسوب می‌شود و وکیلان می‌توانند در کانون وکلا این کشور ثبت نام کنند و برای شرکت‌های خصوصی یا افراد مختلف کار وکالت را انجام دهند. برای آنکه این افراد در چنین سمتی انتصاب شوند، باید دارای لیسانس رشته حقوق باشند که گرفتن آن سه سال طول می‌کشد و پس از دریافت این مدرک، به مدت دو سال در مرکز وکالت مشغول به کار آموزی شوند و سپس آزمون وکالت بدهند و در صورت قبولی می‌توانند در هر نقطه از این کشور مشغول به کار وکالت گردند. متوسط درآمد وکلا در ماه بین 4520 یورو تا 14.400 یورو خواهد بود.

مدیر بانک

یکی دیگر از پردرآمدترین شغل ها در ایتالیا مدیر بانک است، مدیر بانک، بالاترین مقام در بانک را دارد که در واقع وظیفه رهبری و بررسی مسائل و ارزیابی مالی بانک و همچنین هدایت کارمندان شعبه را برعهده خواهد داشت، بررسی میزان جریان وجه نقد و وام‌ها نیز یکی دیگر از وظایف این مدیران خواهد بود.حداقل تحصیل در ایتالیا برای این شغل، لیسانس در رشته‌های حسابداری یا مدیریت بازرگانی است و افرادی که به عنوان مدیر بانک مشغول به فعالیت می‌گردند، باید دارای بیش از 5 سال سابقه کار در زمینه حسابداری یا متصدی بانک باشند. متوسط حقوق مدیران بانک به طور ماهیانه بین 4260 تا 13.600 یورو است.

پردرآمدترین شغل ها در ایتالیا

جمع بندی

از آنجایی که متوسط درآمد هر فرد در ایتالیا به 30 هزار یورو در سال رسیده است، به همین دلیل بسیاری از مهاجران به انتخاب کشور ایتالیا می‌پردازند، چرا که بهترین شغل ها در این کشور دارای درآمد بالا و درخواست زیاد جهت نیروی کار است. بنابراین در این مقاله برخی از پردرآمدترین شغل ها در ایتالیا را نام بردیم و به بررسی آنها پرداختیم و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار ایتالیا را بیان کردیم تا افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند، با آگاهی بیشتری به این کار اقدام کنند.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *