ویزای کار موناکو

افراد خارجی جهت کار در موناکو مانند کار در سایر نقاط اروپا، نیاز به اخذ ویزای کار موناکو دارند. اگر شما نیز به دنبال کار در این ایالت کوچک در اروپا هستید، قبل از هر اقدام بهتر است تا با کلیت شرایط کار در این کشور آشنا شوید. کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی با نگارش مقاله فوق سعی بر آن داشته اند تا شما را با شرایط کار در موناکو آشنا کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و وضعیت کار در موناکو

موناکو به دلیل نگرفتن مالیات بر درآمد از ساکنان خود مشهور است، با این حال، این بدان معنی نیست که هنگام زندگی در موناکو با مالیات روبرو نخواهید شد.  قبل از کار در موناکو یا راه اندازی یک کسب و کار باید مجوز کار یا تجارت مطابق با شغلی که قصد انجام آن را دارید، دریافت نمایید. در حالی که مشغول کار و زندگی در موناکو هستید می توانید از برنامه های مختلف اجباری تامین اجتماعی مربوط به کارمندان و افراد شاغل بهره مند شوید.

بازار کار داخلی

اقتصاد موناکو بیشتر وابسته به تجارت، امور مالی و گردشگری است که سه صنعت اصلی این کشور به حساب می آیند و به طور مداوم در حال توسعه هستند. این کشور دارای نیروی کار تقریبی 50580 نفری است که اکثر آنها در سه بخش پیشرو که در بالا ذکر شد مشغول به کار هستند. اگرچه موناکو از نظر مساحت نسبتاً کوچک است، اما اقتصاد این کشور به طرز شگفت انگیزی متفاوت است – از خدمات مالی، گردشگری، املاک و مستغلات و خدمات گرفته تا ساخت و ساز و خرده فروشی. این صنایع به ویژه بخش های گردشگری و مالی همچنین بزرگترین تامین کننده اشتغال در موناکو هستند.

متوسط حقوق و ساعات کار

موناکو یکی از کشورهایی است که دارای بالاترین حداقل دستمزد است در حالی که حداقل حقوق ماهیانه فعلی 2168 دلار است که 5 درصد بیش از فرانسه می باشد. در حقیقت، فقط 16 درصد از کارکنان موناکو حداقل دستمزد را دریافت می کنند، و بقیه افراد شاغل از حقوقی بالاتر از حد متوسط برخوردار هستند.

موناکو دارای استاندارد کاری 39 ساعت کار در هفته یا حداکثر ده ساعت در روز است. کلیه کارمندان هر سال حق دریافت 13 روز تعطیلات عمومی و پنج هفته مرخصی سالانه را دارند. همچنین به کارگران 5 درصد “پاداش شاهزاده” داده می شود. در صورت درخواست کارفرما، کارمندان در موناکو می تواند اضافه کاری انجام دهد که نباید بیش از 47 ساعت در هفته باشد. برای هر ساعت بعد از اضافه کاری به کارگران باید در 8 ساعت اول 25 درصد و 50 درصد به ازای هر ساعت از اضافه کاری های بعدی داده شود.

شرایط اخذ ویزای کاری موناکو

شرایط اخذ ویزای کاری موناکو

شرایط اخذ ویزای کاری موناکو

اگر می خواهید در موناکو مشغول به کار شوید باید بدانید که چه افرادی مجاز به کارکردن در موناکو هستند و چگونه می توان برای اجازه کار درخواست دهید.  فقط یک نوع اجازه کار (Permis de travail) در موناکو وجود دارد.

چه کسی به مجوز کار احتیاج دارد؟

کلیه اتباع بیگانه – یعنی افراد غیر مونگاسک – موظفند قبل از شروع کار در موناکو مجوز کار (Permit de travail) دریافت کنند. آنها همچنین در صورت تغییر موقعیت یا کارفرما باید مجوز جدید بگیرند.

نحوه دریافت مجوز کار برای موناکو

 اگر قصد کار در موناکو را دارید، ابتدا به یک مجوز de travail احتیاج دارید. به همین ترتیب کارفرمای (آینده) شما باید برای استخدام کارمندان خارجی درخواست دهد. این کار به گونه ای انجام می شود که اتباع مونگاسک و همچنین افرادی که پیوند نزدیکی با موناکو دارند (به عنوان مثال همسر یک شهروند) در رابطه با مشاغل بومی در اولویت قرار می گیرند. برای درخواست مجوز خود باید یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  • کارت اقامت معتبر مونگاسک را داشته باشید یا
  •  هنگام رفت و آمد از فرانسه، شناسه یا اقامت معتبر فرانسه داشته باشید.

 اگر شما نه در فرانسه زندگی می کنید و نه در موناکو، شما و کارفرمایتان باید در ابتدا مسئله ویزا و اقامتتان را حل کنید، یعنی اجازه استخدام فرد خارجی را بگیرید، قرارداد کاری ببندید، ازاین قرارداد استفاده کنید تا ویزا خود را دریافت نمایید و غیره. همچنین ممکن است این مراحل، معاینه پزشکی را نیز شامل شود. تنها پس از حل شدن وضعیت اقامتتان، می توانید درخواست اجازه کار به اداره کار دهید. مجوزهای کار نیز به شغل شما وابسته است. این بدان معنی است که اگر کارفرمای یا سمت خود را تغییر دهید باید مجوز جدیدی درخواست دهید.

مدارک مورد نیاز ویزای کار موناکو

  1. فرم درخواست تکمیل شده؛
  2. گذرنامه معتبر؛
  3. عکس های پاسپورتی جدید
  4. گواهی عدم سو پیشینه
  5.  برنامه سفر
  6.  اثبات مالکیت یا اجاره ملکی در موناکو
  7. هزینه ویزا
  8. اسناد پشتیبانی کننده از دلیل درخواست شما، به عنوان مثال گواهی ازدواج، قرارداد کار مجاز، اثبات تمکن مالی برای زندگی در موناکو بدون کار و غیره.
  9. نامه انتصاب (در قالب شغلی که توسط سرویس کاریابی برای اخذ اجازه اقامت صادر شده توسط وزارت امنیت عمومی، مهر شده باشد)
  10. موافقت وزارت امنیت عمومی و همچنین دفتر بهداشت حرفه ای برای دریافت مجوز کار (برای کارمندان ناشناس در دبیرخانه یا افرادی که به مدت 6 ماه ) ضروری می باشد.
  11. دعوت نامه از سوی شرکتی در موناکو که به کنسولگری مربوطه ارسال شده است. این نامه باید به عنوان دعوت نامه برای حضور در جلسات یا سایر رویدادهای مشابه مطابق با صنعت یا کار و تجارت استفاده شود.
  12. مشخصات كوتاهي از شركت یا سازماني كه متقاضي در آن كار مي كند و موقعيت شغلی ای که در آنجا کار می کند.
  13. نامه ای از طرف کارفرما که هدف سفر و همچنین برنامه سفر روزهایی که فرد متقاضی می خواهد در منطقه شینگن بگذراند را شرح دهد. در این نامه همچنین باید ذکر شود آیا شرکت فرستنده یا دعوت کننده هزینه های منتخب ویزا را در طول دوران اقامتش در منطقه شنگن تأمین می کند یا خیر.

در صورت وجود روابط تجاری قبلی بین دو شرکت، شواهدی جهت اثبات این موضوع باید ارائه شود.

مدارک مورد نیاز ویزای کار موناکو

مدارک مورد نیاز ویزای کار موناکو

دستمزد و‌ حقوق کار در موناکو

دستمزد ها در موناکو بین 517 یورو در ماه (حداقل حقوق) تا 16917 یورو در ماه (حداکثر حقوق) است. حقوق متوسط 3،897 یورو در ماه می باشد که این بدان معناست که نیمی (50 درصد) از مردم کمتر از 3897 یورو درآمد دارند و نیمی دیگر با درآمد بیش از 3،897 یورو زندگی می کنند. از لحاظ نزدیکی با میانه دو ارزش وجود دارد: صدک های 25 و 75. 25 درصد از جمعیت کمتر از 1986 یورو درآمد دارند در حالی که 75٪ از آنها بیش از 1986 یورو درآمد دارند. همچنین 75٪ از مردم کمتر از 10823 یورو درآمد دارند و 25٪ بیشتر از 10823 یورو درآمد دارند.

 براساس دستمزد ها و گزارش های ارسالی اخیر، دستمزد موناکو در سال 2019 در حال افزایش است، 3 برابر بیشتر از سال 2018. این ارقام نشان دهنده روند افزایشی آهسته و در عین حال مداوم پرداختی ها در سال 2020 و سال های آینده می باشد. این اعداد از صنعتی تا صنعتی دیگر کمی متفاوت است.

پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در موناکو

هیچ خارجی نمی تواند یک شغل با درآمد خصوصی در موناکو داشته باشد، مگر اینکه دارای اجازه کار باشد که فقط به وی اجازه می دهد تا در شغل ذکر شده مشغول به کار شود و با هرگونه تغییر کارفرما، کسب و کار، یا حرفه مستلزم درخواست مجوز جدید است. کارفرمایی که مایل به استخدام یا استخدام مجدد کارمند تبعه خارجی است، باید قبل از شروع این کار مجوز کتبی دریافت کند. علاوه بر این، اگر افراد دارای اولویت در همان حرفه یا تخصص در اداره اشتغال در لیست کسانی که به دنبال کار هستند، ثبت نام کنند در اولویت باشند، این درخواست اجازه را می توان رد کرد.

در زیر ترتیب این اولویت آورده شده است:

  • افرادی که تابعیت مونگاسک را دارند؛
  • خارجی ها با یک زن مونگاسک ازدواج می کردند و از نظر قانونی جدا نیستند و افراد خارجی ای که از والدی مونگاسک متولد شده اند؛
  • خارجیانی که در موناکو زندگی می کنند و قبلاً در آنجا شغلی داشته اند.

این اولویت ها برای محافظت از نیروی کار محلی تعیین شده است.  به منظور قبول این درخواست، کارفرمایان موظفند هرگونه منصب خالی را به اداره اشتغال اعلام کنند که طی چهار روز برای این جایگاه های شغلی کاندید یا کاندیدا هایی فرستاده می شود.

وب سایت دولت موناکو

  • Emploi Monaco (وب سایت اشتغال موناکو)
  • موناکو IQ (اطلاعات مستقل برای افرادی که در موناکو مشغول به کار و تجارت هستند)
  • نورمن الکس (نیازمندی های دفاتر در موناکو به متخصص)
  • ESL امپلویمنت: بهترین رابط نیست. اما هنگامی که تعداد زیادی گزینه شغلی آموزش انگلیسی دارید که از بین آنها انتخاب کنید، به یک وب سایت زیبا نیاز دارید.
  • توتال ESL: یک رابط کاربری بسیار شلوغ با تعداد زیادی از پست های آموزشی در خارج از کشور.
  • کافه ESL: دیو در تدوین برخی از بهترین فرصت های شغلی از سراسر جهان به خوبی عمل می کند.
  • تسال: مجمع بزرگ مشاغل تدریسی.

موناکو دومین کشور کوچک در جهان می باشد که به خاطر داشتن مزایایی چون آب و هوای بسیار مطبوع، طبیعت زیبا، آزاد بودن قوانین مالیاتی، ثبات و پایداری بازار املاک و غیره به مکانی جذاب جهت کار و زندگی افراد ثروتمند تبدیل شده است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره این کشور زیبا  مانند هزینه زندگی در موناکو هستید با مشاوران با تجربه موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهرهای شیراز، تهران، مشهد و اصفهان در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *