زندگی در دوبی امارات

یکی از دغدغه هایی که افراد برای مهاجرت با آن روبرو می شوند، هزینه زندگی در کشوری جدید با شرایطی جدید است. کشور های حوزه خلیج فارس در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته اند و همین پیشرفت موجب شده تا افراد زیادی برای مهاجرت و ادامه زندگی خود به این کشور ها بروند. امارات یکی از کشور هایی است که مهاجران زیادی را در خود جای داده و پیشرفت روز افزونی دارد. افراد زیادی برای اقامت امارات از ایران اقدام می کنند. مهاجرت به دبی طرفداران بسیاری دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شهر دبی یکی از شهر های پر رونق امارات می باشد که افراد زیادی با مقاصد گوناگون به این شهر سفر می کنند. ما در این مقاله قصد داریم هزینه زندگی در دبی امارات را به طور کامل بررسی نماییم. با توجه به این که در دهه های اخیر امارات به کشوری لوکس و فوق مدرن تبدیل شده است، بالطبع هزینه زندگی در شهر های این کشور افزایش یافته است. شهر دبی هم از این قاعده مستثنی نیست و هزینه های نسبتا بالایی برای زندگی خواهد داشت. اما با این وجود به دلیل شرایط کاری مناسب و حقوق و مزایای بالا، همچنین امکانات عالی زندگی، شرایط در این شهر امارات عالی و مناسب است.

هزینه زندگی در شهر دبی

دبی این شهر لوکس، مدرن و امروزی، به دلیل امکانات فوق العاده ای که دارد، افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. بیشتر افرادی که قصد مهاجرت به کشور امارات و شهر دبی را دارند، در ابتدا با تور های تفریحی به این شهر می روند تا هزینه های جاری را از نزدیک ببینند. نکته ای که بسیار مهم است و باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید، این است که زندگی برای مهاجران در دبی نسبت به افراد مقیم در آن کشور کمی گران تر است.

مهاجران زیادی که از کشور های مختلف من جمله ایران به این شهر می روند باید این نکته را به خاطر بسپارند. به طور مثال افراد بومی شهر دبی از هر گونه مالیاتی معاف هستند ولی افرادی که به عنوان مهاجر در این شهر زندگی می کنند، موظف هستند تمامی مالیات ها را به دولت پرداخت نمایند. هزینه زندگی در هر شهری شامل هزینه های مسکن، خورد و خوراک، حمل و نقل، تحصیل فرزندان یا خود فرد و … خواهد بود. ما در بخش های مختلف مقاله تمامی هزینه های زندگی در شهر دبی را بررسی می کنیم.

هزینه زندگی در دبی

هزینه زندگی در دبی

یک نکته بسیار مهم دیگر که به آن خواهیم پرداخت این است که با وجود گران بودن زندگی در شهر دبی امارات، میزان درآمد افراد در این شهر عربی بسیار مناسب است و تقریبا بالا می باشد. به همین دلیل است که مردم این کشور به راحتی زندگی می کنند.

البته ناگفته نماند که سالیان سال است نرخ تورم در کشور دبی به صفر رسیده و همین مسئله امنیت مالی و روانی بسیاری را برای این افراد رقم زده است. در حقیقت این کنترل تورم به شیوه بسیار عاای باعث شده است تا هر دلار برابر با سه و شصت و هفت صدم درهم باشد. البته قابل ذکر است که تا چند سال گذشته، دبی یکی از گران قیمت ترین شهر های دنیا بود که عملا زندگی را برای مهاجران سخت تر کرده بود اما با همین کنترل تورم و سیاست هایی که دولت امادات اتخاذ کرد، شرایط زندگی برای مهاجران ‌راحت تر شد.

واحد پولی که در شهر دبی کشور امارات مورد استفاده قرار می گیرد، درهم امارات یا همان AED است که امروزه در کشور ما به دلیل پایین آمدن ارزش ریال ایران، ارزش بسیار بالایی پیدا کرده است. شاید همین مسئله باعث شده که افراد زیادی از بومیان شهر دبی یا کشور امارات مقصد بسیاری از تفریحات و کارهای پزشکی و درمانی خود را ایران در نظر گرفته اند.

حال به بحث هزینه های خاص برای زندگی در شهر دبی کشور امارات‌ می پردازیم. یکی از اصلی ترین هزینه ها، هزینه مسکن و زندگی است. از بررسی همین نکته مهم شروع می کنیم.

هزینه های مسکن در دبی

برای هر فردی که قصد مهاجرت به کشور جدیدی را دارد، یکی از نکات اساسی و مهم، شرایط و محل زندگی می باشد. به عبارتی فرد متقاضی مهاجرت باید قبل از هر کاری هزینه های اجاره یا خرید مسکن در شهر و کشور مقصد را بررسی نماید. هزینه اجاره یا خرید مسکن در شهر دبی همانند تمامی شهر های دنیا به منطقه ای که تمایل دارید در آن زندگی کنید بستگی دارد و هزینه ها نسبت به مناطق لوکس تر تا مناطق معمولی تر و نوع خانه متفاوت خواهد بود.

نکته بسیار مهمی که در ارتباط با اجاره مسکن از هر نوعی در شهر دبی باید بدانید، این است که در این شهر سبک دریافت اجاره متفاوت از ایران است. شما پس از عقد قرارداد و دریافت اجاره نامه خود، باید تمام هزینه های اجاره مربوط به یک سال را در ابتدای قرارداد به صاحب ملک پرداخت نمایید. اگر قصد داشته باشید آپارتمانی را در مرکز شهر دبی اجاره کنید، بسته به تعداد خواب های آپارتمان قطعا هزینه متفاوت خواهد بود. شما برای یک آمارتمان یک خوابه در مرکز شهر باید هزینه هزار و هفتصد و بیست دلاری در ماه بپردازید.

البته همان طور که گفتیم، کل اجاره یک سال در ابتدای عقد قرارداد از شما اخذ خواهد شد. این هزینه برای آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر میزان حدودی هزار و صد دلار در ماه را به طور میانگین خواهد داشت‌. این هزینه ها برای مناطق لوکس و مدرن شهر دبی افزایش بسیار زیادی خواهد داشت. مثلا هزینه اجاره در برج الخلیفه، بزرگترین برج جهان، سالانه سیصد هزار دلار خواهد بود و یا هزینه اجاره منزل ویلایی و لوکس در منطقه پالم دبی، یک میلیون درهم در سال می باشد.

برای مناطق متوسط تر مانند دبی ماریانا یا جمیرا این هزینه ها به صد و چهل درهم در سال می رسد. توجه داشته باشید که با توجه به نوع درآمد ها در شهر دبی هزینه مسکن کاملا معقولانه و مناسب است. در حقیقت هزینه مسکن در این شهر تنها سی درصد درآمد یک خانواده را به خود اختصاص خواهد داد.

اگر از هزینه های اجاره مسکن در شهر دبی خارج شویم، ممکن است شما به عنوان فرد مهاجر تمایل داشته باشید که در این شهر اقدام به خرید منزل مسکونی کنید. ببینیم هزینه های خرید مسکن در شهر دبی چقدر است. توجه داشته باشید که همیشه خرید مسکن در کشور مقصد مهاجرتی علاوه بر ایجاد آرامش خیال برای فرد مهاجر و خانواده او، پروسه مهاجرت به کشور جدید را راحت تر خواهد کرد و پرونده او زودتر مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد.

شهر دبی و کشور امارات هم از این قاعده خارج نیست بنابر این خرید ملک در این شهر باعث بهبود روند مهاجرتی شما خواهد شد. به طور میانگین می توان گفت که برای هر متر مربع منزل مسکونی در مرکز شهر دبی شما باید به طور میانگین دویست و سی و دو دلار هزینه کنید. این مقدار برای خارج از مناطق مرکزی شهر به صد و هفتاد و هفت دلار برای هر متر مربع خواهد رسید.

هزینه حمل و نقل در شهر دبی

یکی دیگر از هزینه های مورد نیاز فرد مهاجر یا خانواده ای که به شهر دبی در کشور امارات مهاجرت می کنند، هزینه حمل و نقل است. اجازه دهید در ابتدای راه این مسئله را بگوییم که حمل و نقل در دبی امکانات فوق العاده ای دارد و به حدی پیشرفته و جامع است که شما به راحتی می توانید به هر منطقه شهر بدون هیچ گونه دغدغه ای بروید.

حمل و نقل عمومی در این کشور همانند سایر کشور های مدرن دنیا از طریق تاکسی، مترو، اتوبوس، تاکسی دریایی و … انجام می شود. البته جدیدا دولت امارات به معرفی اولیه تاکسی های هوایی هم پرداخته است. البته اگر قصد داشته باشید به شهر های دیگری مانند شارجه بروید، توصیه ما استفاده از خودروی شخصی است.

هزینه حمل و نقل در دبی

هزینه حمل و نقل در دبی

علاوه بر تمام این شرایط شما می توانید خودرویی برای فعالیت های خود اجاره کنید. هزینه اجاره خودرو با توجه به نوع ماشین گرفته شده، متفاوت خواهد بود اما به طور حداقلی باید حدود هزار و پانصد درهم‌ اجاره ماهیانه پرداخت نمایید. البته این مبلغ فارغ از هزینه بنزین می باشد.

البته ناگفته نماند که هزینه بنزین به ازای هر لیتر در دبی بسیار کم است. یک لیتر بنزین در شهر دبی مبلغی حدود دو و سی دهم درهم خواهد داشت. اگر تمایل داشته باشید که برای حمل و نقل عمومی خود به طور ماهیانه هزینه کنید باید برای شارژ ماهیانه حدود ۳۰۰ درهم در ماه بپردازید. هزینه تاکسی هم برای هر هشت کیلومتر  در طول روز مبلغی حدود بیست و نه درهم می باشد.

هزینه خورد و خوراک در شهر دبی

یکی دیگر از هزینه های روزانه و مهم زندگی در شهری لوکس و مدرن مانند دبی، هزینه خورد و خوراک روزانه می باشد. با توجه به مهار بسیار قدرتمندانه تورم در کشور امارات، می توان گفت که هزینه های خورد و خوراک در این کشور بسیار مناسب است. البته باید این نکته را هم در نظر بگیرید که به دلیل سبک زندگی و شهری دبی، برند های بین المللی زیادی برای خرید وجود دارند که هزینه بالاتری نسبت به برند های عادی دارند.

می توان گفت که به طور میانگین، هزینه خورد و خوراک برای یک خانواده چهار نفره، چیزی حدود هزار و پانصد درهم در یک ماه است. به طور مثال هزینه خرید یک کیلو گوجه فرنگی هفت درهم، هزینه یک لیتر شیر هفت درهم، یک کیلو سینه مرغ بدون استخوان چهل و چهار درهم، نیم شانه تخم مرغ حدود پانزده درهم و یک کیلو سیب زمینی چهار و هفتاد و چهار درهم می باشد.

البته باید یه هزینه های خورد و خوراک معمولی روزانه، هزینه رستوران، فست فود، کافی شاپ و … را نیز اضافه نمود. جالب توجه این که هزینه های فست فود و رستوران در شهر دبی مناسب است و تقریبا برای هر نوع هزینه و سلیقه ای مکان مناسبی یافت خواهد شد. مثلا هزینه یک وعده غذای کافی و کامل در فست فود با کیفیت بالا حدود سی درهم خواهد بود.

هزینه تحصیل در شهر دبی

تحصیل در امارات را می توان هم رده تحصیل در بسیاری کشور های پیشرفته دانست. دبی یکی از شهر هایی است که تحصیل در آن بسیار متنوع و با هر سلیقه ای می باشد.‌ سیستم آموزشی شهر دبی بسیار پیشرفته و به روز است، طوری که می توان مدارس آن را با مدارس کشور هایی مثل آمریکا و کانادا به راحتی مقایسه نمود. هزینه تحصیل کودکان و محصلان در شهر دبی بنا به مدرسه انتخابی کاملا متفاوت خواهد بود.

هزینه تحصیل در دبی

هزینه تحصیل در دبی

مسئله ای که باید به آن توجه کنید این است که مدارس عمومی، برای مهاجران مکان مناسبی برای تحصیل نخواهد بود و توصیه این است که فرزندان مهاجران برای تحصیل به مدارس بین المللی بروند.

از این رو می توان گفت که هزینه تحصیل بالاتر خواهد رفت، چرا که تحصیل در مدارس بین المللی هزینه بیشتری خواهد داشت و شهریه این مدارس نسبت به مدارس عادی بیشتر است. برای مدارس بین المللی به طر میانکین باید برای یک سال تحصیلی چهل هزار درهم پرداخت. البته این مبلغ را می توان جزو حداقل هزینه های تحصیلی دانست. البته این مبلغ برای مدارس متوسطه است. برای مدارس ابتدایی هزینه ها از بیست هزار درهم در سال تحصیل آغاز خواهد شد که باز هم هزینه بالایی محسوب می شود.

سایر هزینه های زندگی در شهر دبی کشور امارات

به عنوان آخرین قسمت از سری بحث های خود، هزینه های جاری دیگر در کشور دبی را بررسی می کنیم. این هزینه ها جزو مسائل شخصی هستند و برای هر فرد می تواند متفاوت باشد‌. به طور مثال هزینه پوشاک در دبی با توجه به سلیقه و پوشش فرد متفاوت است. با توجه به این که برند های خاصی در این شهر وجود دارند تفاوت قیمت ها بسیار چشم گیر خواهد بود.

هزینه اینترنت بسته به نوع استفاده شما و حجم مصرفی تان می تواند به طور میانگین به چیزی حدود ۳۰۰ درهم در ماه هم برسد. علاوه بر آن تفریحات زیادی در این شهر مدرن و لوکس وجود دارد که بنا به سلیقه و شرایط فردی می تواند هزینه های متفاوتی را در بر گیرد.

سوالات متداول در ارتباط با هزینه زندگی در دبی امارات

  1. آيا برای زندگی در دبی شرایط مناسب است؟

    بله دبی به عنوان یکی از مدرن ترین شهر ها در دنیا است که برای زندگی بسیار مناسب می باشد.

  2. هزینه زندگی در دبی شامل چه مواردی است؟

    هزینه زندگی شامل خرید مواد اولیه و خورد و خوراک، هزینه مسکن، هزینه حمل و نقل،‌ هزینه تحصیل و … می باشد.

  3. آیا درآمد ها در شهر دبی برای مردم مناسب است؟

    بله درآمد ها در شهر دبی برای مردم مناسب با شرایط زندگی می باشد.

  4. نرخ تورم در دبی امارات چقدر است؟

    نرخ تورم در این شهر چندین سال صفر می باشد.

  5. واحد ارزی مورد استفاده برای هزینه های زندگی در دبی چیست؟

    واحد ارزی برای این شهر درهم امارات می باشد.

  6. هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر دبی چقدر است؟

    هزینه برای آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر میزان حدودی هزار و صد دلار در ماه می باشد.

  7. هزینه خرید ملک در دبی چقدر است؟

    برای هر متر مربع منزل مسکونی در مرکز شهر دبی شما باید به طور میانگین دویست و سی و دو دلار هزینه کنید.

  8. هزینه بنزین در دبی چقدر است؟

    یک لیتر بنزین در شهر دبی مبلغی حدود دو و سی دهم درهم خواهد داشت.

  9. هزینه تاکسی در دبی چقدر است؟

    هزینه تاکسی برای هر هشت کیلومتر در طول روز مبلغی حدود بیست و نه درهم می باشد.

  10. هزینه تحصیل در مدارس شهر دبی چقدر است؟

    هزینه تحصیل در دبی برای مدارس بین المللی بسیار بالا است.

  11. آیا می توان تابعیت امارات را دریافت نمود؟

    بله تابعیت امارات را می توان با انواع روش های مهاجرتی به این کشور دریافت نمود.

سخن آخر

شهر دبی یکی از لوکس ترین و به روز ترین شهر های جهان است که مقصد افراد زیادی برای مهاجرت، سفر های تفریحی، تحصیل، کار و … می  باشد.‌ از این رو بررسی هزینه های زندگی در این شهر می تواند کمک بسیار زیادی به فرد متقاضی مهاجرت کند.‌ علاوه بر آن با شرایطی می توان تابعیت امارات را هم دریافت کرد. ما در این مقاله هزینه های زندگی در شهر دبی امارات را از جوانب مختلفی برای شما بررسی کرده ایم.

 

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *