هزینه تحصیل در چک

اخیرا، جمهوری چک تبدیل به یک مقصد محبوب برای دانش آموزان بین المللی شده است. در حال حاضر بیش از 40،000 دانشجوی بین المللی از سراسر جهان در حال تحصیل در چک هستند. با توجه به هزینه تحصیل در چک که بسیار مقرون به صرفه است و به علت در دسترس بودن تخصص های جالب، هزینه های زندگی مقرون به صرفه، بهترین مقصد برای مطالعات خارج از کشور در نظر گرفته شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و هزینه تحصیل در چک

هزینه تحصیل در جمهوری چک در هر سال تحصیلی پرداخت می شود و بسته به دانشکده و برنامه تحصیلی متفاوت است. هزینه تحصیل در دانشکده پزشکی در CZK پرداخت می شود. قیمت ها در EUR ممکن است بسته به نرخ ارز فعلی متفاوت باشد.

  • دانشکده پزشکی 280،000 CZK (عمومی پزشکی)
  • 330،000 CZK (دندانپزشکی)
  • 195،000 CZK (فیزیوتراپی)
  • دانشکده علوم 5،000 یورو
  • 4،000 یورو (زبان انگلیسی و ادبیات)
  • 1،650 یورو (سایر برنامه های کارشناسی)
  • 1،900 یورو (سایر برنامه های پیگیری کارشناسی ارشد)
  • دانشکده آموزش 55،000 CZK
  • دانشکده اقتصاد و اداری 3500 یورو
  • دانشکده کامپیوتر 3،000 یورو
  • دانشکده مطالعات اجتماعی 2،200 یورو (برنامه های کارشناسی)

بورسیه تحصیلی چک

به غیر از کمک هزینه تحصیلی که توسط دانشگاه ماساریک ارائه می شود، می توانید برای سایر کمک های مالی که به طور خاص توسط دانشکده های خود تنظیم شده است، درخواست دهید. وزارت آموزش و پرورش، جوانان و ورزش جمهوری چک هر ساله بورس تحصیلی را برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و دکتری دانشگاه ارائه می دهد. کاندیداهای کشورهای دیگر که مایل به انجام یک مطالعه یا تحقیق در یکی از موسسات آموزش عالی در جمهوری چک می باشند، می توانند از این بورسیه استفاده کنند.

بورسیه تحصیلی چک

دوره های تحصیل در چک

جهت تحصیل در کشور جمهوری چک شما باید در برنامه تحصیلی ثبت نام کرده باشید، که اولین دوره تحصیلی شما در هر دانشگاهی در این کشور است، به استثنای ثبت نام در اولین دوره تحصیلات تکمیلی خود در رشته کارشناسی (مربوط به فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی) و یا اولین دوره تحصیلات دکترا (مربوط به فارغ التحصیلان برنامه های کارشناسی ارشد). علاوه بر این، مطالعات در برنامه های تحصیلی که ممکن است شما در تاریخ 1 مه و 30 اکتبر سال یک ساله ثبت نام کرده و تکمیل کرده اید را در نظر نگیرید.

تحصیل رایگان در چک

طبق قانون، آموزش برای تمام ملیت ها در همه نهادهای عمومی آموزش عالی در جمهوری چک رایگان است. بعضی از هزینه ها مانند پذیرش، گسترش مطالعات فراتر از تاریخ اصلی، مطالعات انجام شده علاوه بر برنامه اصلی دانشجو و هزینه تحصیل در زبان دیگری غیر از Caech اعمال می شود. برنامه های مدرک کارشناسی ارشد می توانند از یک تا سه سال طول بکشد. برنامه های کارشناسی ارشد بسیار تئوری هستند و دانش آموزان باید یک امتحان دولتی نهایی و دفاع از پایان نامه در یک انجمن عمومی را بگذرانند.

مؤسسات خصوصی هزینه های تحصیل و هزینه خود را تعیین می کنند و معمولا از 2000 دلار آمریکا در هر سال به 15000 دلار می رسد. مراحل اعزام دانشجو به چک را بهتر است که از مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *