مهاجرت و اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری

کشور ایرلند به عنوان سومین جزیره بزرگ اروپا و یکی از زیباترین جزیره های جهان محسوب می شود. منظور از کشور ایرلند بخش جنوبی آن، جمهوری ایرلند است. بخش شمالی ایرلند قسمتی از خاک انگلستان به شمار می آید و در این مقال نمی گنجد. ایرلند از کشورهای اروپایی است که سالانه پذیرای مهاجران بسیاری از اقصی نقاط جهان است. ایرلند در سال های گذشته بالاترین درصد رشد اقتصادی اروپا را داشته است. این کشور به دلایل بسیاری به یکی از مقاصد مهاجرتی افراد متمول و با تمکن مالی عالی تبدیل شده است. از دلایل افراد برای انتخاب این کشور اروپای غربی می توان به سطح رفاه شهروندی، درآمدهای بالا، امنیت اجتماعی، مالیات پایین و تسلط مردم به زبان انگلیسی اشاره کرد.کشور ایرلند علی رغم همه بحران های مالی توانسته است با موفقیت جایگاه خود را در کشورهای بزرگ اروپا حفظ کند. بر اساس گزارش بانک جهانی، کشور ایرلند در میان 189 کشور جهان از لحاظ کسب و کار رتبه 17 را کسب کرده است. گر چه این کشور عضو اتحادیه شینگن نمی باشد اما به دلیل امکان سرمایه گذاری های متنوع و شرایط زندگی استاندارد و دلایلی دیگر که در بالا ذکر شد، از گزینه های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری محسوب می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

روش سرمایه گذاری برای اخذ اقامت ایرلند

یکی از روش های اخذ اقامت و مهاجرت به ایرلند سرمایه گذاری است که یکی از مزیت های مهم این نوع مهاجرت این است که امکان اخذ اقامت خانواده فرد سرمایه گذار نیز فراهم می شود. البته ویزای فرد سرمایه گذار در این نوع مهاجرت تا یک سال معتبر است. اما در صورتی که گردش مالی کاری فرد سرمایه گذار در مدت 5 سال به حد قابل قبولی برسد، فرد می تواند اقامت دائم را دریافت کند. شرایط لازم برای اخذ اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری، شامل گواهی عدم سوپیشینه، تمکن مالی و گواهی تامین وجوه مشارکت است. سرمایه گذاری در ایرلند به چندین روش امکان پذیر است.

شاخص های سرمایه گذاری در ایرلند

به طور کلی به منظور تعیین این که ایرلند کشور مناسبی برای سرمایه گذاری است؛ بایستی شاخص های سرمایه گذاری این کشور را مورد بررسی قرار داد. از مهم ترین شاخص های سرمایه گذاری در هر کشور می توان به نرخ بیکاری، تورم، رشد سرمایه گذاری، نرخ بهره بانکی و تولید ناخالص ملی اشاره کرد. نرخ بیکاری کشور ایرلند در سال 2019 به 4.4 درصد رسیده است که حاکی از پایین بودن تعداد افراد بیکار در این کشور می باشد.

برنامه ویزای اقامت طلایی ایرلند

در سال 2012 دولت ایرلند برنامه “ویزای اقامت طلایی” را با هدف برانگیختن سرمایه گذاری های پرسود و منفعت در ایرلند و برخورداری از اقامت دائم این کشور برنامه ریزی کرد. بر اساس این برنامه اقتصادی، افراد متمول با سرمایه گذاری های مختلف در مشاغل و صنایع کشور ایرلند نه تنها موجب رونق اقتصادی و توسعه مالی و به گردش درآمدن چرخ های اقتصاد ایرلند می شوند بلکه زمینه لازم در جهت اخذ اقامت دائم و مهاجرت به ایرلند، این کشور شگفت را برای خود و خانواده خود فراهم می کنند.

در برنامه ویزای طلایی ایرلند(IIP)، فرد سرمایه گذار و خانواده وی برای 2 سال مجوز اقامت دائم و یا ویزای مولتی را دریافت می کنند. پس از 2 سال این ویزا برای 3 سال دیگر تمدید می شود. در صورتی که کسب و کار متقاضی سوددهی مورد نظر را داشته باشد و از گردش مالی خوبی برخوردار باشد، متقاضی در مدت اقامت خود در ایرلند از قوانین تبعیت کرده باشد و مرتکب جرم و جنایتی در این کشور نشده باشد و از لحاط مالی توانایی تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود را داشته باشد؛ بدون محدودیت اقامت وی برای 5 سال دیگر تمدید می شود. سرمایه گذاری با این روش بایستی برای کشور ایرلند مفید و سودمند باشد و زمینه ساز اشتغال زایی جدید و ثبات مشاغل قدیمی شود. علاوه بر این موارد، وجوه این سرمایه گذاری بایستی به طور قانونی کسب شده باشد و به صورت وام و قرض نباشد.

در صورتی که فرد سرمایه گذار خواستار اخذ اقامت برای خانواده خود باشد، پس از دریافت مجوز اقامت خود می تواند برای آن ها نیز درخواست دهد. درخواست اخذ اقامت فرد سرمایه گذار برای فرزندان زیر 18 سال و همسر است. در صورتی که سرمایه گذار دارای فرزندان 18 تا 24 ساله باشد، در صورتی می تواند برای اخذ اقامت آن ها درخواست دهد که آن ها مجرد باشند و از لحاظ مالی به سرمایه گذار وابسته باشند.برنامه ویزای طلایی ایرلند طیف وسیعی از سرمایه گذاری های مختلف را دربر می گیرد:

برنامه ویزای اقامت طلایی ایرلند

برنامه ویزای اقامت طلایی ایرلند

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ایرلند

در این روش فرد متقاضی بر اساس سرمایه گذاری خرید ملک و خانه در کشور ایرلند می تواند درخواست مهاجرت و اقامت خود را مطرح کند. در این روش فرد متقاضی باید در حدود 2.000.000 یورو برای خرید ملک یا خرید اوراق بهادار هزینه کند. برای خرید ملک و خانه در ایرلند افراد از لحاظ ملیت محدودیتی ندارند. به منظور خرید ملک در ایرلند، سرمایه گذار باید در حدود 450.000 یورو در ملکی به ارزش 500.000 یورو اوراق قرضه خریداری کند. هنگامی که این سرمایه گذاری ثبت و قانونی شد، مجوز اقامت 2 ساله به فرد سرمایه گذار و خانواده وی اعطا می شود. پس از تمام شدن مدت اقامت 2 سال، اداره مهاجرت به بررسی شرایط سرمایه گذاری می پردازد تا ببیند که آیا ملک خریداری شده هنوز در اختیار فرد سرمایه گذار است. در صورتی که این ملک هنوز فروخته نشده باشد، اقامت وی را برای 3 سال دیگر تمدید می کند. در پایان مدت 3 سال، سرمایه گذار می تواند برای اقامت دائم درخواست دهد.

سرمایه گذاری در پروژه های عام المنفعه ایرلند

در این روش فرد متقاضی باید در حدود 50.000 یورو در پروژه های عام المنفعه سرمایه گذاری کند که در حوزه های هنری، ورزشی، سلامت و آموزش و فرهنگ فعالیت می کنند. در صورتی که این کار به صورت مشارکتی انجام شود؛ سهم پرداختی هریک از شرکا تقسیم می شود. و پس از این سرمایه گذاری، فرد یا افراد سرمایه گذار می توانند مجوز اقامت خود و خانواده خود را دریافت کنند.

سرمایه گذاری در برنامه های کارآفرینی (استارت آپ) ایرلند

در این روش فرد سرمایه گذار می تواند یک کسب و کار جدید یا در واقع یک استارت آپ را با بودجه ای در حدود 75.000 یورو در کشور ایرلند آغاز کند. در واقع هدف و حمایت از این نوع سرمایه گذاری، حمایت و پشتیبانی از ایده های نوآورانه کسب و کار است. اما برای این نوع سرمایه گذاری نیز شرط هایی لازم است:

  • کسب و کار بایستی نوآورانه و جدید باشد.
  • گروهی متخصص و ماهر مدیریت آن را بر عهده داشته باشند.
  • محل این کسب و کار جدید در کشور ایرلند باشد.
  • سابقه کاری این کسب و کار جدید کمتر از 5 سال باشد.
  • در مدت 3 تا 4 سال پس از راه اندازی، بتواند در حدود 10 شغل را در ایرلند کارآفرینی کند و در این مدت به فروشی با مبلغ 1.000.000 یورو رسیده باشد.

سرمایه گذاری در خرید املاک تجاری ایرلند

در این روش فرد متقاضی با خرید املاک تجاری، فروشگاه، هتل، رستوران و یا کارخانه در کشور ایرلند درخواست مهاجرت و اقامت خود را مطرح می کند. البته با ثبت شرکت و سرمایه گذاری برای راه اندازی یک کسب و کار در این کشور نیز می توان برای مهاجرت و اقامت اقدام کرد. در این روش متقاضی باید در حدود 500.000 یورو را برای خرید ملک تجاری و یا راه اندازی کسب و کار هزینه کند. در صورتی که این کسب و کار پس از مدت سه سال به سوددهی مناسبی برسد و گردش مالی خوبی داشته باشد، فرد می تواند اقامت دائم را اخذ کند.

سرمایه گذاری در خرید اوراق قرضه دولتی ایرلند

در این روش فرد متقاضی با خرید اوراق قرضه دولتی و سپرده گذاری سرمایه اقدام به اخذ اقامت و مهاجرت به کشور ایرلند می کند. در این روش متقاضی باید اوراق قراضه دولتی به ارزش 10.000.000 یورو را به مدت 5 سال خریداری کند.

سرمایه گذاری از طریق صندوق سرمایه گذاری ایرلند

اداره خدمات مهاجرت ایرلند به منظور اهداف سرمایه گذاری مهاجران این صندوق را راه اندازی کرده است. بدین منظور فرد سرمایه گذار باید درحدود 1.000.000 یورو را برای مدت 3 سال در این صندوق سرمایه گذاری کنند.

مجوز اقامت 12 ماهه ایرلند

این مجوز اقامت جدید به کارآفرینانی اعطا می شود که قصد به کار اندازی ایده های نوآورانه در کسب و کارهای جدید را دارند. در واقع با اعطای این مجوز یک ساله، فرصت کافی در اختیار آن ها قرار می گیرد تا فعالیت های اقتصادی خود را آغاز و راه اندازی کنند. علاوه بر کارآفرینان، این مجوز یک ساله به دانشجویانی نیز اعطا می شود که اهل کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند و مدرک تحصیلی دانشگاهی خود را در رشته های تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات دانشگاه ها و کالج ها و موسسات آموزش عالی ایرلند دریافت کرده اند و خواستار فعالیت های کارآفرینی و استارت آپی در این کشور می باشند.

چگونگی ثبت شرکت در ایرلند

مرحله اول ثبت شرکت در ایرلند انتخاب نام و آدرس شرکت است. نام شرکت باید یک نام خاص باشد. پس از تعیین نام و آدرس شرکت، باید موارد مالیاتی این شرکت مشخص شود. شرکت های خصوصی باید دارای سرپرست باشند. به طور کلی شرکت ها در کشور ایرلند دارای دو سهامدار می باشند که یکی از آن ها باید تبعه ایرلند باشد. معمولا شرکت های تجاری در کشور ایرلند می توانند تا 99 سهامدار را به کار گیرند. به چند روش می توان شرکت های تجاری در ایرلند را ثبت کرد:

  • ثبت یک شعبه از یک شرکت خارجی در کشور ایرلند،
  • ثبت یک شرکت عمومی با مسولیت محدود در ایرلند،
  • ثبت یک شرکت خصوصی با مسولیت محدود در ایرلند،
  • ثبت شرکت هایی با فعالیت های مشخص در ایرلند.

به منظور ثبت شرکت در کشور ایرلند، بایستی نام شرکت به ایرلندی انتخاب شود و گواهی ثبت شرکت نیز ارائه شود. علاوه بر این موارد، متقاضی ثبت شرکت باید یک برنامه تجاری مشخص برای شرکت داشته باشد. از مزایای ثبت شرکت در کشور ایرلند می توان به پایین بودن نرخ مالیات در این کشور اشاره کرد. در واقع کشور ایرلند یکی از بهترین کشورهای جهان برای تجارت است. ایرلند یکی از معدود کشورهایی است که واحد پول آن یورو است و یکی از اعضا اتحادیه اروپا است. در صورتی که خواستار پایین آمدن هزینه های ثبت شرکت و سرمایه گذاری هستید، می توانید به صورت مشارکتی این طرح تجارتی را انجام دهید.

کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برطبق شرایط شما، بهترین گزینه مهاجرتی و اخذ اقامت کشور ایرلند را به شما ارائه می کنند. کارشناسان و وکلای این موسسه برتر با آگاهی از به روزترین قوانین حقوقی و مهاجرتی بهترین خدمات مشاوره ای را به شما ارائه می دهند و از ابتدای تشکیل پرونده مهاجرتی تا رسیدن به مقصد در کنار شما خواهند بود تا این مسیر سخت و دشوار را سهل و هموار کنند.

مراحل اخذ اقامت دائم ایرلند از طریق سرمایه گذاری

  • تکمیل مدارک مورد نیاز،
  • ارسال درخواست اخذ اقامت به دفتر مهاجرت ایرلند،
  • پرداخت هزینه درخواست به مبلغ 1500 یورو،
  • دریافت پذیرش درخواست از کمیته بررسی مهاجرت ایرلند،
  • انجام سرمایه گذاری پس از تصویب و تائید آن،
  • ارائه بیمه درمانی خصوصی متقاضی،
  • تائید سرمایه گذاری به طور رسمی و در مرحله آخر،
  • اعطای مجوز اقامت 2 ساله به فرد سرمایه گذار.

دلایل انتخاب کشور ایرلند برای اقامت و مهاجرت

کشور ایرلند نه تنها به دلیل جاذبه های گردشگری و فرهنگ و تمدن غنی بلکه به دلیل ادبیات غنی و جوایز نوبل کسب کرده شهرت و آوازه ای خاص دارد. از دیگر دلایل انتخاب این کشور شگفت برای مهاجرت می توان موارد زیر را نام برد:

  • عضویت این کشور در اتحادیه اروپا،
  • قرار گرفتن کشور ایرلند در رتبه 12 صلح جهانی،
  • بالا بودن فرهنگ ایرلندی ها به همراه توسعه یافتگی این کشور،
  • پایین بودن نرخ بیکاری،
  • دارا بودن نظام آموزشی معتبر مطابق با استانداردهای بریتانیای کبیر،
  • برخورداری از رفاه و امنیت اجتماعی،
  • دارا بودن استانداردهای عالی برای زندگی،
  • دارا بودن اقتصاد قدرتمند،
  • امکان اخذ تابعیت و شهروندی با سرمایه گذاری مطمئن،
  • امنیت بالای ایرلند،
  • مردم گرم و صمیمی و مهمان نواز،
  • رواج زبان انگلیسی در میان مردم ایرلند

مزایای اخذ اقامت دائم کشور ایرلند

در صورتی که افراد پس از سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های تجاری موفق به اخذ اقامت کشور ایرلند شوند، از مزایای بسیاری برخوردار می شوند که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است:

  • عدم نیاز به مدرک مهارت زبان انگلیسی،
  • صدور مجوز کار و تحصیل برای سرمایه گذار و خانواده وی در کشور ایرلند،
  • عدم محدودیت از لحاظ ملیت و محل زندگی برای سرمایه گذار،
  • امکان اخذ تابعیت دوگانه برای سرمایه گذار(تابعیت ایرلند و کشورمحل زندگی متقاضی)،
  • امکان اخذ شهروندی و تابعیت پس از 6 سال زندگی قانونی در کشور ایرلند،
  • امکان افتتاح حساب بانکی در کشور ایرلند،
  • امکان زندگی فرد سرمایه گذار در کشورهای دیگر و حضور در ایرلند فقط برای چند روز از سال،
  • عدم نیاز به سابقه مدیریتی برای سرمایه گذاری،
  • امکان مسافرت نامحدود در “منطقه سفرمشترک (CTA) “به بریتانیا، ایرلند، جرسی، گرنزی و جزیره مان.
مزایای اقامت دائم کشور ایرلند

مزایای اقامت دائم کشور ایرلند

سوالات متداول در مورد مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه گذاری

1- دلایل انتخاب کشور ایرلند برای مهاجرت و سرمایه گذاری چیست،علی رغم این که این کشور عضو اتحادیه شینگن نیست؟
دلایل افراد برای انتخاب کشور ایرلند برای مهاجرت سطح رفاه شهروندی، درآمدهای بالا، امنیت اجتماعی، مالیات پایین، تسلط مردم به زبان انگلیسی، امکان سرمایه گذاری های متنوع و شرایط زندگی استاندارد است.

2- روش های سرمایه گذاری به منظور اخذ اقامت و مهاجرت به کشور ایرلند را نام ببرید؟سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، سرمایه گذاری در پروژه های عام المنفعه، سرمایه گذاری در خرید املاک تجاری، سرمایه گذاری در خرید اوراق قرضه دولتی و سرمایه گذاری از طریق صندوق سرمایه گذاری.

3- مجوز اقامت یک ساله ایرلند به چه کسانی اعطا می شود؟مجوز اقامت جدید یک ساله به کارآفرینانی اعطا می شود که قصد به کار اندازی ایده های نوآورانه در کسب و کارهای جدید را دارند. در واقع با اعطای این مجوز یک ساله، فرصت کافی در اختیار آن ها قرار می گیرد تا فعالیت های اقتصادی خود را آغاز و راه اندازی کنند. علاوه بر کارآفرینان، این مجوز یک ساله به دانشجویانی نیز اعطا می شود که اهل کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند و مدرک تحصیلی دانشگاهی خود را در رشته های تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات دانشگاه ها و کالج ها و موسسات آموزش عالی ایرلند دریافت کرده اند و خواستار فعالیت های کارآفرینی و استارت آپی در این کشور می باشند.

4- برای سرمایه گذاری در خرید ملک باید تا چه میزان سرمایه گذاری کرد؟فرد متقاضی باید در حدود 2.000.000 یورو برای خرید ملک یا خرید اوراق بهادار هزینه کند. به منظور خرید ملک در ایرلند، سرمایه گذار باید در حدود 450.000 یورو در ملکی به ارزش 500.000 یورو اوراق قرضه خریداری کند.

5- شرایط سرمایه گذاری در کارآفرینی و فعالیت های استارت آپی چیست؟کسب و کار بایستی نوآورانه و جدید باشد، گروهی متخصص و ماهر مدیریت آن را بر عهده داشته باشند، محل این کسب و کار جدید در کشور ایرلند باشد، سابقه کاری این کسب و کار جدید کمتر از 5 سال باشد، در مدت 3 تا 4 سال پس از راه اندازی، بتواند در حدود 10 شغل را در ایرلند کارآفرینی کند و در این مدت به فروشی با مبلغ 1.000.000 یورو رسیده باشد.

6- شرایط سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی در ایرلند چیست؟در این روش فرد متقاضی با خرید اوراق قرضه دولتی و سپرده گذاری سرمایه اقدام به اخذ اقامت و مهاجرت به کشور ایرلند می کند. متقاضی باید اوراق قراضه دولتی به ارزش 10.000.000 یورو را به مدت 5 سال خریداری کند.

7- شرایط سرمایه گذاری از طریق صندوق سرمایه گذاری در ایرلند چیست؟اداره خدمات مهاجرت ایرلند به منظور اهداف سرمایه گذاری مهاجران این صندوق را راه اندازی کرده است. بدین منظور فرد سرمایه گذار باید درحدود 1.000.000 یورو را برای مدت 3 سال در این صندوق سرمایه گذاری کنند.

8- مزایای اخذ اقامت دائم کشور ایرلند را نام ببرید؟امکان اخذ تابعیت دوگانه برای سرمایه گذار(تابعیت ایرلند و کشورمحل زندگی متقاضی)، امکان اخذ شهروندی و تابعیت پس از 6 سال زندگی قانونی در کشور ایرلند، امکان افتتاح حساب بانکی در کشور ایرلند، امکان زندگی فرد سرمایه گذار در کشورهای دیگر و حضور در ایرلند فقط برای چند روز از سال، عدم نیاز به سابقه مدیریتی برای سرمایه گذاری، امکان مسافرت نامحدود در “منطقه سفرمشترک (CTA) “به بریتانیا، ایرلند، جرسی، گرنزی و جزیره مان، عدم نیاز به مدرک مهارت زبان انگلیسی، صدور مجوز کار و تحصیل برای سرمایه گذار و خانواده وی در کشور ایرلند، عدم محدودیت از لحاظ ملیت و محل زندگی برای سرمایه گذار.

9- چند دلیل برای انتخاب کشور ایرلند برای اقامت و مهاجرت را نام ببرید؟عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، قرار گرفتن کشور ایرلند در رتبه 12 صلح جهانی، بالا بودن فرهنگ ایرلندی ها به همراه توسعه یافتگی این کشور، پایین بودن نرخ بیکاری، دارا بودن نظام آموزشی معتبر مطابق با استانداردهای بریتانیای کبیر، برخورداری از رفاه و امنیت اجتماعی، دارا بودن استانداردهای عالی برای زندگی.

10- برنامه ویزای اقامت طلایی ایرلند چه نوع برنامه ای است؟در سال 2012 دولت ایرلند برنامه “ویزای اقامت طلایی” را با هدف برانگیختن سرمایه گذاری های پرسود و منفعت در ایرلند و برخورداری از اقامت دائم این کشور برنامه ریزی کرد. بر اساس این برنامه اقتصادی، افراد متمول با سرمایه گذاری های مختلف در مشاغل و صنایع کشور ایرلند نه تنها موجب رونق اقتصادی و توسعه مالی و به گردش درآمدن چرخ های اقتصاد ایرلند می شوند بلکه زمینه لازم در جهت اخذ اقامت دائم و مهاجرت به این کشور شگفت را برای خود و خانواده خود فراهم می کنند.

11- مراحل ثبت شرکت در کشور ایرلند چیست؟به منظور ثبت شرکت در کشور ایرلند، بایستی نام شرکت به ایرلندی انتخاب شود و گواهی ثبت شرکت نیز ارائه شود. علاوه بر این موارد، متقاضی ثبت شرکت باید یک برنامه تجاری مشخص برای شرکت داشته باشد. نام شرکت باید یک نام خاص باشد. پس از تعیین نام و آدرس شرکت، باید موارد مالیاتی این شرکت مشخص شود. شرکت های خصوصی باید دارای سرپرست باشند و یکی از سهامداران و یا مدیران این شرکت بایستی دارای تبعه ایرلندی باشد.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *