مهاجرت به جمهوری چک

آگاهی از شرایط مهاجرت به جمهوری چک از موارد قابل توجه متقاضیان ایرانی برای مهاجرت به این کشور اروپای مرکزی می باشد. بر این اساس کارشناسان ارشد موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با تهیه این مقاله به ارائه مطالبی درمورد راه های مهاجرت به جمهوری چک، مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک و مهاجرت به پراگ پرداخته اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دلایل متقاضیان ایرانی برای مهاجرت به جمهوری چک چیست؟

متقاضیان ایرانی برای مهاجرت به این کشور اروپای مرکزی و عضو اتحادیه اروپا دلایل فراوانی دارند. کشور جمهوری چک در سال 2020 از نظر شاخص های صلح جهانی در رتبه 10 برترین کشورهای جهان قرار دارد. برخورداری این کشور از جذابیت های طبیعی و تاریخی، وجود متخصصان ماهر، نیروی کار متبحر، اقتصاد پویا، فعال و توسعه یافته از دلایل عمومی برای مهاجرت به جمهوری چک می باشد.

  • جمهوری چک بنا به دلایلی همچون پایین بودن نرخ بیکاری، پایین بودن هزینه های زندگی و امنیت و رفاه اجتماعی و اقتصادی یکی از برترین گزینه های مهاجرتی متقاضیان ایرانی محسوب می شود.
  • متقاضیان با مهاجرت به جمهوری چک می توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به کشورهای حوزه شینگن رفت و آمد کنند و با اخذ پاسپورت معتبر این کشور به بسیاری از کشورهای جهان بدون اخذ ویزا سفر کنند.
  • پایین بودن هزینه های زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی و امکان اخذ ویزای اقامت کانادا و آمریکا با مهاجرت به جمهوری چک و برخورداری از همه حقوق شهروندی اتحادیه اروپا را می توان از دیگر دلایل گرایش متقاضیان به مهاجرت به جمهوری چک به شمار آورد.
  • از دیگر دلایل متقاضیان ایرانی برای مهاجرت به این کشور تحصیل به زبان انگلیسی، امکان اخذ مجوز کار دانشجویی و کار و اشتغال تا 30 ساعت در هفته می باشد.
  • تحصیل کم هزینه و رایگان در دانشگاه های دولتی و اخذ بورسیه های تحصیلی را می توان از مهم ترین دلایل مهاجرت به این کشور اروپایی ذکر کرد.

مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک

یکی از راه های مهاجرت به جمهوری چک، مهاجرت تحصیلی به این کشور است. متقاضیان با دارا بودن شرایط مهاجرت به جمهوری چک می توانند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند. اعتبار جهانی دانشگاه های جمهوری چک، پایین بودن هزینه های زندگی و امکان تحصیل رایگان و کم هزینه از مزیت های مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک می باشد. علاوه بر این متقاضیان می توانند پس از دو ترک تحصیل در دانشگاه های این کشور به دانشگاه های برتر اروپایی منتقل شوند.

"<yoastmark

  • نظام آموزشی دانشگاهی جمهوری چک مطابق با نظام آموزشی اروپا است.
  • رشته های پزشکی و دندانپزشکی جمهوری چک از پرتقاضاترین رشته های دانشگاهی این کشور در میان متقاضیان ایرانی است.
  • از جمله شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی جمهوری چک دارا بودن مدرک مهارت زبان چکی است؛ زیرا زبان تحصیل دانشگاه های دولتی چک به زبان چکی می باشد.
  • فارغ التحصیلان دانشگاه های چک با یافتن کار مناسب و اشتغال پس از 3 تا 5 سال می توانند مجوز اقامت دائم جمهوری چک را اخذ کنند.
  • زبان تحصیل در مقطع کارشناسی این کشور به زبان چک می باشد.
  • هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی چک سالانه در حدود 4000 یورو تا 10.000 یورو می باشد.
  • زبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد چک به زبان های چکی و انگلیسی است.
  • دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6.5 برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد الزامی است.
  • مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری جمهوری چک در حدود 3 تا 5 سال و زبان تحصیل زبان انگلیسی و زبان چکی می باشد.
  • متقاضیان برای تحصیل در مقطع دکتری جمهوری چک باید دارای مدرک مهارت زبان آیلتس 7 برای تحصیل به زبان انگلیسی باشند.
  • ارائه پایان نامه تحقیقی و دفاع از آن در پایان دوره دکتری از مهم ترین شرایط اخذ مدرک دکتری جمهوری چک می باشد.

مهاجرت به چک از طریق کار

متقاضیان با دارا بودن شرایط مهاجرت به جمهوری چک از طریق کار می توانند ویزای کار این کشور را دریافت کنند. راه های مهاجرت به جمهوری چک از طریق کار دریافت پیشنهاد کاریJob Offer از طرف کارفرمای اهل چک می باشد. کارفرمای چکی باید تقاضای کار را به مدت ۳ ماه در کشور چک و سپس ۳ ماه دیگر در کشورهای اتحادیه اروپا آگهی کند. اگر در طی این ۶ ماه نیروی کار مناسب در کشور چک و کشورهای اتحادیه اروپا برای پر کردن این فرصت شغلی یافت نشد، کارفرمای چکی می تواند با متقاضی خارجی قرارداد امضا کند.

مهاجرت به چک از طریق کار

مهاجرت به چک از طریق کار

  • متقاضی برای اخذ ویزای کار جمهوری چک باید دارای مهارت کاری و تخصص حرفه ای باشد.
  • از دیگر شرایط مهاجرت به چک از طریق کار، نداشتن سوپیشینه و دارا بودن مجوز کار می باشد.
  • متقاضی پس از اخذ ویزای کار جمهوری چک و 5 سال کار و اشتغال می تواند شرایط را برای اخذ اقامت دائم این کشور فراهم کند.

مهاجرت به جمهوری چک از طریق سرمایه گذاری

متقاضیان با دارا بودن شرایط مهاجرت به جمهوری چک از طریق سرمایه گذاری می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند. از مزیت های سرمایه گذاری در جمهوری چک اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان می باشد.

  • متقاضی برای اخذ ویزای سرمایه گذاری جمهوری چک باید دارای طرح تجاری متقاضی با برنامه کاری باشد.
  • عدم نیاز به مدرک مهارت زبان و یا مدرک تحصیلی دانشگاهی از موارد مهم در اخذ ویزای سرمایه گذاری جمهوری چک می باشد.
  • مدت زمان اخذ ویزای سرمایه گذاری جمهوری چک در حدود 6 ماه می باشد.
  • متقاضی می تواند با اخذ ویزای توریستی وارد کشور چک شود و شرایط لازم را برای سرمایه گذاری در این کشور فراهم کند.
  • متقاضی با بررسی موارد سرمایه گذاری در جمهوری چک باید به ایران برگردد و برای اخذ ویزای سرمایه گذاری این کشور از ایران اقدام کند.
  • متقاضی با سرمایه گذاری در ابتدا ویزای 2 ساله چک را دریافت می کند که تا 5 سال قابل تمدید است.

ثبت شرکت در جمهوری چک

یکی از راه های مهاجرت به جمهوری چک سرمایه گذاری در ثبت شرکت می باشد. حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در جمهوری چک در حدود 10.000 یورو می باشد. یکی از مهم ترین شرایط ثبت شرکت در جمهوری چک اشتغال زایی برای 20 تبعه و شهروند این کشور و یا کشورهای اتحادیه اروپا می باشد. دارا بودن شرایط لازم از لحاظ سوددهی و گردش مالی مطلوب از شرایط مهم اخذ اقامت این کشور با سرمایه گذاری در ثبت شرکت می باشد.

خرید ملک در جمهوری چک

متقاضیان می توانند در کشور جمهوری چک اقدام به سرمایه گذاری در خرید خانه، ملک، زمین و آپارتمان کنند. البته خرید خانه و ملک خود به تنهایی منتهی به اخذ اقامت این کشور نمی شود. متقاضی در صورتی می تواند از طریق خرید خانه به این کشور مهاجرت کند که در این کشور زندگی کند. یکی از روش های سرمایه گذاری در کشور جمهوری چک خرید خانه، ملک و آپارتمان می باشد.

متقاضی با سرمایه گذاری در جمهوری چک و خرید خانه و ملک می تواند سرمایه گذاری سودآوری را در این کشور انجام دهد.

مهاجرت به جمهوری چک از طریق ازدواج

یکی از راه های مهاجرت به جمهوری چک ازدواج با تبعه و شهروند این کشور است. متقاضی با دارا بودن شرایط مهاجرت به جمهوری چک از طریق ازدواج می تواند پس از 2 سال با دارا بودن شرایط لازم اقامت دائم جمهوری چک را اخذ کند. متقاضی برای ازدواج با تبعه و شهروند جمهوری چک باید دارای گواهی تمکن مالی کافی، پاسپورت با اعتبار کافی، آدرس محل اقامت در جمهوری چک و گواهی عدم سوپیشینه باشد.

"<yoastmark

  • یکی از مهم ترین موارد در اخذ اقامت جمهوری چک از طریق ازدواج با شهروند این کشور اثبات این است که این ازدواج صرفا به منظور اخذ اقامت جمهوری چک انجام نشده است.
  • متقاضی با ازدواج در ابتدا مجوز اقامت موقت یک ساله جمهوری چک را اخذ می کند و پس از گذشت 2 سال از ازدواج می تواند مجوز اقامت دائم جمهوری چک را دریافت کند.
  • ثبت ازدواج در دفاتر قانونی و رسمی، ارائه گواهی طلاق در صورت ازدواج قبلی و گواهی فوت در صورت فوت همسر و همچنین دارا بودن سن بالای 18 سال از مهم ترین مدارک و شرایط ازدواج با تبعه و شهروند جمهوری چک است.

مهاجرت به جمهوری چک از طریق تولد

یکی از راه های مهاجرت به جمهوری چک تولد فرزند در کشور چک از پدر و مادری است که دارای تابعیت و شهروندی این کشور می باشند. کشورهای جهان برای اعطای تابعیت بر اساس دو قانون خون و خاک عمل می کنند. بر طبق قانون خون اگر کودکی در یک کشور مشخص از پدر و مادری متولد شود که دارای تابعیت آن کشور باشند، آن کودک نیز تابعیت آن کشور را اخذ می کند.

  • کودکانی که در جمهوری چک متولد می شوند، با اخذ تابعیت از همه حق و حقوق شهروندی مانند تحصیل رایگان و بهداشت رایگان برخوردار خواهند شد.
  • اگر کودکی که در جمهوری چک متولد می شود، دارای پدر و مادر اهل این کشور باشد، این کودک تابعیت چک را دریافت خواهد کرد.
  • اگر کودکی که در جمهوری چک متولد می شود، به دلایلی تابعیت جمهوری چک را از پدر و مادر خود دریافت نکند، تابعیت این کشور به وی اعطا می شود.
  • اگر هویت پدر و مادر کودکی که در جمهوری چک متولد می شود، مجهول و نامعلوم باشد، این کودک تابعیت جمهوری چک را اخذ خواهد کرد.

مهاجرت به جمهوری چک از طریق پناهندگی

یکی از راه های مهاجرت به جمهوری چک روش پناهندگی است. متقاضی برای مهاجرت به جمهوری چک از طریق پناهندگی باید در ابتدا با اخذ ویزای توریستی وارد این کشور شود و تقاضای پناهندگی خود را ارائه دهد. اگر متقاضی با ارائه دلایل مستند و درست بتواند اثبات کند که در صورت برگشت به کشور خود با خطرات جانی و مالی مواجه است، تقاضیای پناهندگی متقاضی مورد پذیرش قرار می گیرد. اگر تقاضای پناهندگی متقاضی مورد پذیرش دولت جمهوری چک قرار نگیرد، متقاضی باید فوراً این کشور را ترک کند.

مهاجرت به پراگ

متقاضیان با دارا بودن شرایط مهاجرت به جمهوری چک می توانند در شهرهای مختلف این کشور اقامت و زندگی کنند. متقاضیان با مهاجرت به پراگ از مزیت های زندگی و کار در این شهر تاریخی با معماری شگفت و جذابیت های تاریخی و فرهنگی بی نظیر برخوردار می شوند. شهر پراگ در رتبه 14 شهرهای بزرگ اتحادیه اروپا قرار دارد. متقاضیان با مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک می توانند در دانشگاه های معتبر و مطرح این کشور تحصیل کنند.

مهاجرت به پراگ

مهاجرت به پراگ

خدمات موسسه اصطهباناتی

متقاضیان برای آگاهی از شرایط مهاجرت به جمهوری چک، مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک و آشنایی با راه های مهاجرت به جمهوری چک باید با مشاوران موسسه های مهاجرتی مشاوره کنند. در واقع اخذ اقامت تحصیلی، شغلی و سرمایه گذاری در حیطه کاری مشاوران ارشد ماهر و باسابقه کاری فراوان موسسه های مهاجرتی است. یکی از برترین موسسه های مهاجرتی در سطح کشور موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی است.

از جمله خدمات ارزنده این موسسه برتر می توان به ارائه مدارک لازم به دانشگاه های اروپایی و اخذ پذیرش تحصیلی، اخذ ویزای تحصیلی و کاری و ارائه مشاوره های مهاجرتی سودمند می باشد.

هزینه های زندگی در جمهوری چک

متقاضیان با مهاجرت به جمهوری چک از طریق کار، مهاجرت تحصیلی و سرمایه گذاری به این کشور می توانند در این کشور اقامت کنند و از پایین بودن هزینه های اقامت در این کشور برخوردار شوند.

  • هزینه های اقامت و زندگی در جمهوری چک برای هر متقاضی ماهانه در حدود 900 یورو و برای یک خانواده 4 نفره در حدود 2100 یورو می باشد.
  • هزینه صرف یک وعده غذا در رستوران معمولی در جمهوری چک در حدود 5 یورو می باشد.
  • هزینه بلیط یک طرفه برای حمل و نقل عمومی در جمهوری چک در حدود یک یورو می باشد.
  • حداقل هزینه لازم برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در جمهوری چک در حدود 280 یورو می باشد.

مزیت های مهاجرت به جمهوری چک

متقاضیان می توانند از راه های مهاجرت به جمهوری چک در این کشور اقامت و زندگی و کار کنند و از مزیت های فراوان مهاجرت به کشور چک برخوردار شوند.

"مزیت

برخی از مهم ترین مزیت های مهاجرت به جمهوری چک عبارت است از:

  • تحصیل رایگان و کم هزینه در دانشگاه های دولتی
  • تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های جمهوری چک
  • امکان اقامت و زندگی در یکی از برترین کشورهای اروپایی از نظر شاخص امنیت و رفاه
  • زندگی در کشوری با آداب و رسوم و فرهنگ گوناگون و تاریخ غنی
  • نزدیکی جغرافیایی با کشورهای برتر اروپا
  • حمایت دولت چک از سرمایه گذاران در این کشور
  • اخذ پاسپورت جمهوری چک به عنوان هشتمین پاسپورت جهان در رتبه بندی قدرتمندترین پاسپورت های جهان و رفت و آمد به 183 کشور جهان بدون نیاز به اخذ ویزا
  • سفر و رفت و آمد به کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به اخذ ویزا
  • پایین و به صرفه بودن بودن هزینه های زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی
  • امکان اخذ ویزای اقامت کانادا و آمریکا با اخذ ویزای جمهوری چک
  • اخذ مجوز کار دانشجویی پاره وقت و کار ضمن تحصیل تا 30 ساعت
  • برخورداری از حق و حقوق شهروندی جمهوری چک با اخذ اقامت

سخن آخر

در این مقاله در مورد مهاجرت به چک، مهاجرت به پراگ و مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک اطلاعات لازم ارائه شد. اگر در مورد مهاجرت به جمهوری چک نیازمند اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، رشت، تبریز و مشهد در همه روزهای کاری هفته در خدمت متقاضیان عزیز می باشند.

سوال های متداول در مورد مهاجرت به جمهوری چک

  1. دلایل متقاضیان ایرانی برای مهاجرت به جمهوری چک چیست؟

پایین بودن نرخ بیکاری، پایین بودن هزینه های زندگی و امنیت و رفاه اجتماعی و اقتصادی

  1. شرایط مهاجرت به جمهوری چک از طریق ثبت شرکت چیست؟

ایجاد اشتغال برای 20 تبعه و شهروند چکی و یا اتحادیه اروپا

  1. حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در جمهوری چک چقدر است؟

در حدود 10.000 یورو

  1. آیا امکان اخذ اقامت جمهوری چک با خرید خانه وجود دارد؟

خیر، اما این یک سرمایه گذاری سودآور محسوب می شود.

  1. مدارک لازم اخذ ویزای اقامت جمهوری چک چیست؟

فرم تکمیل شده درخواست ویزای اقامت، پاسپورت معتبر، گواهی عدم سوپیشینه و سند ازدواج

  1. شرایط مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک چیست؟

دارا بودن مدرک دیپلم متوسطه، دارا بودن مدرک مهارت زبان چکی برای تحصیل در دانشگاه های دولتی و زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی و گواهی تمکن مالی

  1. روش مهاجرت به چک از طریق کار چیست؟

پیشنهاد کاری Job Offer از طرف کارفرمای اهل چک

  1. شرایط مهاجرت به جمهوری چک از طریق سرمایه گذاری چیست؟

دارا بودن طرح تجاری با توجیه اقتصادی، سوددهی مطلوب و دارا بودن سرمایه لازم

  1. روش اعطای تابعیت جمهوری چک از طریق تولد چیست؟

    بر اساس تولد کودک در این کشور با دارا بودن پدر و مادر شهروند جمهوری چک

  2. هزینه های زندگی در جمهوری چک چقدر است؟

    هزینه های زندگی برای یک متقاضی ماهانه در حدود 900 یورو است.

  3. مزیت های مهاجرت به چک کدامند؟

    پایین بودن هزینه های زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی و اکان اخذ تابعیت و شهروندی جمهوری چک.

 

4.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *